Vége a gomberdőnek az Opel Insigniában

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.07.29. 14.00

Milyen autó jut erről eszedbe: menet közben is nyitható vászontető, szellőztetett bőrülések, utastérből is vezérelhető adaptív futómű? Elsőre biztos nem egy Opel.

Szeptemberben a Frankfurti Autószalonon mutatkozik be a megújult Opel Insignia és az Insignia Country Tourer, ezekben debütál egy új átdolgozott vezetőhely és új infotainment (szórakoztató-tájékoztató) berendezés.

Szemre és tapintásra is teljesen más lett a középkonzol, illetve radikálisan leegyszerűsödött a kezelőfelület: az infotainment-rendszer és a klímaberendezés is gyorsan, ösztönösen irányítható.

Az új infotainment-nemzedék az IntelliLink-család része, amely az év elején az Opel ADAM-mal mutatkozott be. Az Insignia négyféle kezelési lehetőség között kínál választást. Az új Navi 900 Europa Touch teljesen a nyolccolos, színes érintőképernyőről vezérelhető, de az induló menüből a kormánykerék gombjaival, hangvezérléssel és érintőpaddal is el lehet érni az alapfunkciókat és almenüket, mint a rádióadók, a zenegyűjtemény, az okostelefon-kapcsolat vagy a 3D-navigáció.


Az érintőpad nyomásra, érintésre érzékeny felülete felismeri a kézírást és reagál az ujjmozdulatokra, rövid vibrálással észrevehető visszajelzést ad, anélkül használható, hogy figyelmünket elvonná a forgalomtól. Be lehet írni kézírásos nagybetűket, például ha egy zeneszámot keresünk a tárolóban vagy egy helyet a navigátorban. Már egy betű elegendő, hogy lehívjuk a navigátorból a korábban tárolt címeket.

Ugyanilyen problémamentes a rendszer szinkronizálása az okostelefonnal: csak összekötjük a kettőt, és már látszik is a középkonzoli színes kijelzőn a telefon sokféle tartalma. Nemcsak a telefonkönyv és zenealbum jelenhet meg, hanem például meg lehet nézni a telefonon tárolt filmeket is – persze csak amikor nem megy az autó.

Nemcsak a középkonzolra, de a vezető elé is új képernyő került. Amellett, hogy mutatja a sebességet, a fordulatszámot, vagy a tankban levő üzemanyag-mennyiséget, a közvetlen látótérben tünteti fel a navigáció, a telefon és a rádió kiválasztott adatait.

Kommentek

F1: Hamilton aggódik az előzések miatt

Lewis Hamilton bízik benne, hogy a mérnökök tévednek, és az új szabályok nem nehezítik meg az előzéseket.

F1: Pályán a Mercedes új autója

A Forma-1-es címvédő Mercedes AMG csütörtök délelőtt pályára küldte 2017-es modelljét, a W08-ast Silverstone-ban.

F1: Soha nem látott lépést tett előre a Mercedes

A riválisok számára rossz hír, hogy a Force India szerint akkora lépést tett előre a motorjával a Mercedes, mint még soha.

F1: Az első videó az új Mercedesről

Magyar idő szerint 13.10-kor kezdődik a Mercedes 2017-es autójának bemutatója, de a csapat már kitett egy videót a Twitterre.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Íme luxusautóként a magyar honvédek orosz gépe

A GAZ 69, vagyis a Magyar Honvédség kötelékében is szolgáló orosz terepjáró meglepő metamorfózison esett át. Igénytelen, terepre termett célszerszámból divatos géppé változott.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.