Jövőre jöhet az autókra kivetett luxusáfa

30-35 százalékos lehet az adókulcs

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.07.26. 09.30

A kormánynak egyszer már visszakoznia kellett, de most ismét előkerült a luxusáfa bevezetése. Jövőre jöhet.

Ismét felvetette a luxuscikkeket terhelő, a 27 százalékosnál magasabb, 30-35 százalékos áfakulcs bevezetésének lehetőségét Orbán Viktor miniszterelnök pénteken a Kossuth Rádióban. Korábban az Európai Bizottság nemet mondott a luxusáfára, de Orbán szerint “egy újabb nekirugaszkodásra lesz szükség”, mert így válhat teljessé a magyar adórendszer igazságossága. Varga Mihály nemzetgazdasági minisztert már meg is bízta azzal, hogy építse be a luxusáfát a 2014-es költségvetésbe.

Orbán nem mondott konkrétumokat arról, hogy milyen termékkörre vonatkozhat a luxusáfa, a korábbi elképzelések mindenesetre valóban csak a luxustermékekről szóltak, “mint arany, szőrme, nagyértékű gépkocsi és hasonlók.”

Arról korábban sem hallottunk részleteket, hogy mi számít nagyértékűnek és mi nem, de az biztos, hogy egy ilyen intézkedés főleg a magánvásárlókat sújtaná. A magyar autópiacon 70 százalékban a céges vásárlások jellemzőek, nekik pedig szinte mindegy, mennyi az áfa, mert többé-kevésbé visszaigénylik (például nyíltvégű pénzügyi lízinggel). Akárhol is húzzák meg az értékhatárt, azzal csak a magánvevők járnának igazán rosszul.

Kommentek

  • sebgutkopf

    Komoly tárgyi tévedés van a hírben:
    “a céges vásárlások jellemzőek, nekik pedig mindegy, mennyi az áfa, mert úgyis visszaigénylik.”

    A hatályos ÁFA szabályok szerint a személyautók vételárának az áfa-ja áfa levonási tilalom alá esik, tehát a cégek sem vonhatják le a beszerzés áfa-ját. forrás: ÁFA tv 124§ (1) d pont
    Ez alól kivétel az értékesítő és taxi társaságok.

  • DTF

    Tudtommal céges vásárlásnál csak a haszongépjárművek (vagy annak vizsgáztatott) gépkocsik után lehet az ÁFA-t visszaigényelni. Persze ott a nyíltvégű pénzügyi lízing, de ott is csak az üzleti használat arányában lehet visszaigényelni:) úh a cikk talán nem a legpontosabban fogalmaz:)
    HA meg emelkednek az autóárak, akkor külföldön megvesszük:)

  • Funkyman

    Remélem, megint olyan értelmes módon sikerül meghatározni, mi a luxus, mint a vagyonadónál, mikor kifizettem a “különösen nagy értékű”, kb. 1,6-1,7 millió forintot érő autóm után a sarcot.

    A szlovákrendszámozás is kezdett talán picit visszaszorulni, most kezdődik majd megint, gratulálok!

  • Guevara

    Nem inkább a sávos szja-t kéne visszaállítani? Bár alapjában véve az mitől lenne “igazságos”? Ha többet keresel amúgy is több adót fizetsz, nem arányaiban hanem abszolút. Itt is ugyanaz a helyzet, ha drágább autót veszel több áfát fizetsz, nem? És akkor még azt is meg kell majd mondani kormányzatilag, hogy mi a luxus fogalma…

  • bubibeka1.6

    http://fn.hir24.hu/egy-percben/2013/02/07/milliokat-sporolhatunk-a-cegautokon/

    Én is úgy tudom, hogy ha cégautónak veszik, akkor visszaigényelhető a teljes áfa. Az viszont 100 %, hogy ha diesel és haszongépjárműnek van levizsgáztatva, akkor netto árat kell csak fizetni utána, mivel az áfa visszaigényelhető. Nem hiába alakult ki egy iparág arra, hogy mindenféle diesel autót levizsgáztatnak nem személyautónak. Már tachográf sem kell, csak ha van rajta vonóhorog, de ha levehető a vonóhorog akkor megint csak nem kell. Szerintem a szalon, ahol a leendő vásárló 15-20 millióért kirándulássok lebonyolítására is alkalmas nagy kombi autót keres pl.: BMW 5er, ott az eladó érdeke is, hogy segítse a vásárlást.

    Ha valamit nem jól írtam, vagy kiegészítés jut eszébe valakinek, kérem írja le normális stílusban.

  • bubibeka1.6

    Nem értem a kormány hozzáállását az autóeladásokhoz. Haldoklik a piac, szinte nincs magánvásárló, a cégek kitolják a vásárlást, és én -naívan, de logikusan- azt vártam, hogy majd csökken az autók áfa-ja, és regadója, amivel lehetne kicsit növelni a kereskedők árrését, hogy kevesebb szalon zárjon be, és a végfelhasználói árat is, hogy a vevők is jól járjanak, és megjöjjön a vásárlási kedv és lehetőség. Így megmaradnának a munkahelyek, a nagyobb forgalom miatt pedig előbb utóbb az áfa és egyéb adó bevételek növekednének. Erre pont fordítva, növelni akarják ?!?!?!

  • Funkyman

    Az autókereskedelmen belül a válság csak a luxusmárkáknak nem tett be – ők szinten tudták tartani (sőt, egyes esetekben növelni) az eladásokat.

    Valamit nyilván ki kellett találni, hogy nekik is szar legyen…

  • DTF

    Haszongépjárműveknél az ÁFA visszaigényelhető teljes egészében, a vásárlást követően! (abba ne menjünk bele, hogy milyen autót miként vizsgáltatnak)
    Személyautó esetében csak nyíltvégű pénzügy lízing esetébe lehet az ÁFA-t visszaigénylés, de csak havonta, a havi lízingdíjhoz mérten, a futamidő végéig és annyi százalékban, ahányban üzletszerűen használtad (pl. munkahelyre jársz vagy üzemhez vidékre) (persze a kezdő lízingdíj ÁFA-ját rögtön). Készpénznél nem működik!!! Elvileg megéri a lízing, ha ki tudsz alkudni 6-7 %-os THM-et:)

  • Utazz

    Ezzel megölnék a magyar autókereskedéseket, mert árelőnybe kerülnek a szomszédos országok, mert mint magánszemély a vásárlás helyén kell megfizetni az áfát.

  • v_johny

    Hát, ha valóban ebből az adóból szeretne a kormány bevételt realizálni, akkor ne csak az új (megvásárolandó)autók esetében vesse ki, sőt… Minden jelenleg futó autót eurotax alapján be lehet “árazni”, így x érték felett már lehet is beszedni az adót. Ez a kereskedéseket/értékesítéseket nem érintené.

  • m3246

    Hál Isten nem érint egyik része sem, amúgy meg had’ menjen… végre egy adó amit nem én fizetek. A szlovák rendszámosok meg amúgy is külföldön vették meg az autót, nem lesz hatással semmire sem.

Önjáró autók üzembe helyezését tervezik

Bő két év múlva már vezető nélküli autók közlekedhetnek a London és Oxford közti 100 kilométeres úton, ha valóra válnak egy frissen létrehozott brit konzorcium tervei.

Porsche: három visszahívás egy héten belül!

A német sportautógyár típusait különböző problémák sújtják, de mások sem immúnisak a péntekinadrág-szindrómára.

Figyelem, újra bírságolnak az óbudai kamerák

A III. kerület a polgármesteri iroda honlapján tette közzé, hogy mostantól megint küldik a csekkeket a szabálytalankodóknak, mert továbbra sem bizonyított, hogy jogtalanul bírságolnának kameráik felvételei alapján.

Barbár Mad Max-autó a Mitsubishitől

A Top Gear felkérésére félelmetes sivatagi versenyautót épített a Mitsubishi, majd elkészítették annak civil, megvásárolható kiadását is.

Használt autó: nagypályás használt BMW egy új Octavia árában

2017. februárjában, az utód értékesítésének indulásával kifutott az F10-es BMW 5-ös. Öt-hatmillióval be lehet szállni, egy kompakt autó árából. Megéri kockáztatni a használt luxusautóval?

Egyszerűsítenék az újtdíjfizetést

Három multinacionális vállalat közös céget alapított a Európai Elektronikus Útdíjszedési Szolgáltatás (ETTS) hatékonyságának javítása érdekében. A Toll4Europe vállalkozás már minden szükséges hatóságtól zöld utat kapott.

F1: A Mercedes segíti ki a Hondát?

Brit sajtóértesülés szerint a Mercedes beszáll a Honda motorfejlesztésébe. A Red Bull nem örül a rivális felzárkóztatásának.

F1: Kínszenvedés lesz megegyezni az új motorokról

A Forma-1 új motorformulára vált 2021-től, sokan előre látják, hogy nem lesz könnyű megegyezni erről.

F1: Komoly veszélyben volt Wehrlein pályafutása

A Sauber versenyzője, Pascal Wehrlein szerint a Bajnokok Tornáján szerzett hátsérülésére a karrierje is rámehetett volna, ha nem adott volna magának elég időt a felépülésre.

F1: Egyenlítésre készül a Mercedes

A hétvégi Orosz Nagydíjon a Mercedes szeretné 2-2-re felhozni az idei győzelmi arányt, Toto Wolff szerint az egész csapatnak fáj, amikor kikapnak a Ferraritól.

Visszatért a lépcsőshátú Swift!

Bemutatkozott és három hét múlva már meg is vásárolható a Suzuki Swift szedán – igaz, nem Suzuki, nem Swift, és nem is kapható Európában.

F1: Alonso rátette a kezét az Indy-trófeára

Hétfőn az Andretti Motorsport főhadiszállásán járt Fernando Alonso.

A lakótelep közepén sikerült elakadni egy szabadidő-autóval

Újabb eset bizonyítja, hogy a szabadidő-autó nem terepjáró, főleg utcai abroncsokkal nem.

F1: Buttonnak elég lesz 10 kör!

A McLarennél nagyon bíznak a Monacóban Fernando Alonso helyére beugró Jenson Buttonban, úgy gondolják, a pályás tesztelésnek nem lett volna haszna számára.

Városban száguldozó kretének rontják a BMW-sek jó hírét

Az ilyen videók miatt romlik a bajor márka tulajdonosainak megítélése, mert ez már nem a használja-e az indexet szint. Ez közveszélyes szórakozás.

Magyarországon épít szupertöltőt a Tesla

Nagyszabású töltőinfrastruktúra-fejlesztést jelentett be a Tesla. Az akciónak van hazai vonatkozása is.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.