Jövőre jöhet az autókra kivetett luxusáfa

30-35 százalékos lehet az adókulcs

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.07.26. 09.30

A kormánynak egyszer már visszakoznia kellett, de most ismét előkerült a luxusáfa bevezetése. Jövőre jöhet.

Ismét felvetette a luxuscikkeket terhelő, a 27 százalékosnál magasabb, 30-35 százalékos áfakulcs bevezetésének lehetőségét Orbán Viktor miniszterelnök pénteken a Kossuth Rádióban. Korábban az Európai Bizottság nemet mondott a luxusáfára, de Orbán szerint “egy újabb nekirugaszkodásra lesz szükség”, mert így válhat teljessé a magyar adórendszer igazságossága. Varga Mihály nemzetgazdasági minisztert már meg is bízta azzal, hogy építse be a luxusáfát a 2014-es költségvetésbe.

Orbán nem mondott konkrétumokat arról, hogy milyen termékkörre vonatkozhat a luxusáfa, a korábbi elképzelések mindenesetre valóban csak a luxustermékekről szóltak, “mint arany, szőrme, nagyértékű gépkocsi és hasonlók.”

Arról korábban sem hallottunk részleteket, hogy mi számít nagyértékűnek és mi nem, de az biztos, hogy egy ilyen intézkedés főleg a magánvásárlókat sújtaná. A magyar autópiacon 70 százalékban a céges vásárlások jellemzőek, nekik pedig szinte mindegy, mennyi az áfa, mert többé-kevésbé visszaigénylik (például nyíltvégű pénzügyi lízinggel). Akárhol is húzzák meg az értékhatárt, azzal csak a magánvevők járnának igazán rosszul.

Kommentek

  • sebgutkopf

    Komoly tárgyi tévedés van a hírben:
    “a céges vásárlások jellemzőek, nekik pedig mindegy, mennyi az áfa, mert úgyis visszaigénylik.”

    A hatályos ÁFA szabályok szerint a személyautók vételárának az áfa-ja áfa levonási tilalom alá esik, tehát a cégek sem vonhatják le a beszerzés áfa-ját. forrás: ÁFA tv 124§ (1) d pont
    Ez alól kivétel az értékesítő és taxi társaságok.

  • DTF

    Tudtommal céges vásárlásnál csak a haszongépjárművek (vagy annak vizsgáztatott) gépkocsik után lehet az ÁFA-t visszaigényelni. Persze ott a nyíltvégű pénzügyi lízing, de ott is csak az üzleti használat arányában lehet visszaigényelni:) úh a cikk talán nem a legpontosabban fogalmaz:)
    HA meg emelkednek az autóárak, akkor külföldön megvesszük:)

  • Funkyman

    Remélem, megint olyan értelmes módon sikerül meghatározni, mi a luxus, mint a vagyonadónál, mikor kifizettem a “különösen nagy értékű”, kb. 1,6-1,7 millió forintot érő autóm után a sarcot.

    A szlovákrendszámozás is kezdett talán picit visszaszorulni, most kezdődik majd megint, gratulálok!

  • Guevara

    Nem inkább a sávos szja-t kéne visszaállítani? Bár alapjában véve az mitől lenne “igazságos”? Ha többet keresel amúgy is több adót fizetsz, nem arányaiban hanem abszolút. Itt is ugyanaz a helyzet, ha drágább autót veszel több áfát fizetsz, nem? És akkor még azt is meg kell majd mondani kormányzatilag, hogy mi a luxus fogalma…

  • bubibeka1.6

    http://fn.hir24.hu/egy-percben/2013/02/07/milliokat-sporolhatunk-a-cegautokon/

    Én is úgy tudom, hogy ha cégautónak veszik, akkor visszaigényelhető a teljes áfa. Az viszont 100 %, hogy ha diesel és haszongépjárműnek van levizsgáztatva, akkor netto árat kell csak fizetni utána, mivel az áfa visszaigényelhető. Nem hiába alakult ki egy iparág arra, hogy mindenféle diesel autót levizsgáztatnak nem személyautónak. Már tachográf sem kell, csak ha van rajta vonóhorog, de ha levehető a vonóhorog akkor megint csak nem kell. Szerintem a szalon, ahol a leendő vásárló 15-20 millióért kirándulássok lebonyolítására is alkalmas nagy kombi autót keres pl.: BMW 5er, ott az eladó érdeke is, hogy segítse a vásárlást.

    Ha valamit nem jól írtam, vagy kiegészítés jut eszébe valakinek, kérem írja le normális stílusban.

  • bubibeka1.6

    Nem értem a kormány hozzáállását az autóeladásokhoz. Haldoklik a piac, szinte nincs magánvásárló, a cégek kitolják a vásárlást, és én -naívan, de logikusan- azt vártam, hogy majd csökken az autók áfa-ja, és regadója, amivel lehetne kicsit növelni a kereskedők árrését, hogy kevesebb szalon zárjon be, és a végfelhasználói árat is, hogy a vevők is jól járjanak, és megjöjjön a vásárlási kedv és lehetőség. Így megmaradnának a munkahelyek, a nagyobb forgalom miatt pedig előbb utóbb az áfa és egyéb adó bevételek növekednének. Erre pont fordítva, növelni akarják ?!?!?!

  • Funkyman

    Az autókereskedelmen belül a válság csak a luxusmárkáknak nem tett be – ők szinten tudták tartani (sőt, egyes esetekben növelni) az eladásokat.

    Valamit nyilván ki kellett találni, hogy nekik is szar legyen…

  • DTF

    Haszongépjárműveknél az ÁFA visszaigényelhető teljes egészében, a vásárlást követően! (abba ne menjünk bele, hogy milyen autót miként vizsgáltatnak)
    Személyautó esetében csak nyíltvégű pénzügy lízing esetébe lehet az ÁFA-t visszaigénylés, de csak havonta, a havi lízingdíjhoz mérten, a futamidő végéig és annyi százalékban, ahányban üzletszerűen használtad (pl. munkahelyre jársz vagy üzemhez vidékre) (persze a kezdő lízingdíj ÁFA-ját rögtön). Készpénznél nem működik!!! Elvileg megéri a lízing, ha ki tudsz alkudni 6-7 %-os THM-et:)

  • Utazz

    Ezzel megölnék a magyar autókereskedéseket, mert árelőnybe kerülnek a szomszédos országok, mert mint magánszemély a vásárlás helyén kell megfizetni az áfát.

  • v_johny

    Hát, ha valóban ebből az adóból szeretne a kormány bevételt realizálni, akkor ne csak az új (megvásárolandó)autók esetében vesse ki, sőt… Minden jelenleg futó autót eurotax alapján be lehet “árazni”, így x érték felett már lehet is beszedni az adót. Ez a kereskedéseket/értékesítéseket nem érintené.

  • m3246

    Hál Isten nem érint egyik része sem, amúgy meg had’ menjen… végre egy adó amit nem én fizetek. A szlovák rendszámosok meg amúgy is külföldön vették meg az autót, nem lesz hatással semmire sem.

Hamilton: Undorító, amit Ricciardo csinál

Lewis Hamilton azt mondja, kizárt, hogy Daniel Ricciardóhoz hasonlóan cipőből pezsgőzzön a dobogón.

Olasz fordítás

Egy legendás név, egy legendás roadster, 170 lóerős turbómotor, vászontető, és közvetlen kormányzás. Ugye milyen jól hangzik? Kipróbáltuk az MX-5 felpaprikázott olasz testvérét.

4 évig nem takarította ki az autót, ez volt benne

Csúnya látvány, ami főleg akkor fog szíven ütni, ha kedveled az autókat.

Furcsa platós Mazda MX-5 keresi új gazdáját

Megnyújtották a Mazda MX-5-ös tengelytávját, hogy platós hordárként üzemelhessen. Most pedig éppen eladó a szokatlan mű.

Így vágnak szét egy Porsche Panamerát a tűzoltók

A présgépbe dobás helyett inkább a tűzoltóknak adták az előszériás autót, hogy gyakorolják a mentést.

Egyre népszerűbb Oroszországban a Kamaz

Az orosz gyártó 2016-ban tovább növelte piaci részesedését. A legkeresettebb modellek között szinte csak Kamaz gyártmányokat találunk.

Hajmeresztő, mire képes 1 perc alatt az új Bugatti

Nem csak felgyorsul 400 km/órás sebességre a Bugatti Chiron, hanem meg is áll majd. Mindezt egy percen belül.

F1: Bottasnak megígérték, hogy mehet a Mercedeshez

A Williams főnöknője, Claire Williams elárulta, hogy fel sem merült, hogy Valtteri Bottast ne engedjék el a Mercedeshez, tavaly ugyanis ígéretet tettek neki, ha alkalom adódik, mehet egy nagycsapathoz.

Őrült hod rod lett a pusztulásra ítélt Porsche 911-esből

Alaposan átszabták amerikai mintára ezt a Porsche 911-est, a laposabb és hiányosabb kasztniba Chevrolet V8-as motor került.

Legendás francia filmet forgatott újra a Ford

40 éves filmet forgatott újra a Ford modern formában és egy piros Mustanggal a főszerepben.

Tekerd fel a hangerőt, mert itt az 5 legszebben szóló Porsche!

Ha valaki megkérdezné, hogy melyik az 5 legkirályabbul szóló Porsche, akkor már tudni fogod a választ.

Motorháztetőre vetette magát egy félnótás gyalogos

Rávetette magát a vétlen autósra, majd felháborodott, mint akit valóban elütöttek.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.