Jövőre jöhet az autókra kivetett luxusáfa

30-35 százalékos lehet az adókulcs

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.07.26. 09.30

A kormánynak egyszer már visszakoznia kellett, de most ismét előkerült a luxusáfa bevezetése. Jövőre jöhet.

Ismét felvetette a luxuscikkeket terhelő, a 27 százalékosnál magasabb, 30-35 százalékos áfakulcs bevezetésének lehetőségét Orbán Viktor miniszterelnök pénteken a Kossuth Rádióban. Korábban az Európai Bizottság nemet mondott a luxusáfára, de Orbán szerint “egy újabb nekirugaszkodásra lesz szükség”, mert így válhat teljessé a magyar adórendszer igazságossága. Varga Mihály nemzetgazdasági minisztert már meg is bízta azzal, hogy építse be a luxusáfát a 2014-es költségvetésbe.

Orbán nem mondott konkrétumokat arról, hogy milyen termékkörre vonatkozhat a luxusáfa, a korábbi elképzelések mindenesetre valóban csak a luxustermékekről szóltak, “mint arany, szőrme, nagyértékű gépkocsi és hasonlók.”

Arról korábban sem hallottunk részleteket, hogy mi számít nagyértékűnek és mi nem, de az biztos, hogy egy ilyen intézkedés főleg a magánvásárlókat sújtaná. A magyar autópiacon 70 százalékban a céges vásárlások jellemzőek, nekik pedig szinte mindegy, mennyi az áfa, mert többé-kevésbé visszaigénylik (például nyíltvégű pénzügyi lízinggel). Akárhol is húzzák meg az értékhatárt, azzal csak a magánvevők járnának igazán rosszul.

Kommentek

  • sebgutkopf

    Komoly tárgyi tévedés van a hírben:
    “a céges vásárlások jellemzőek, nekik pedig mindegy, mennyi az áfa, mert úgyis visszaigénylik.”

    A hatályos ÁFA szabályok szerint a személyautók vételárának az áfa-ja áfa levonási tilalom alá esik, tehát a cégek sem vonhatják le a beszerzés áfa-ját. forrás: ÁFA tv 124§ (1) d pont
    Ez alól kivétel az értékesítő és taxi társaságok.

  • DTF

    Tudtommal céges vásárlásnál csak a haszongépjárművek (vagy annak vizsgáztatott) gépkocsik után lehet az ÁFA-t visszaigényelni. Persze ott a nyíltvégű pénzügyi lízing, de ott is csak az üzleti használat arányában lehet visszaigényelni:) úh a cikk talán nem a legpontosabban fogalmaz:)
    HA meg emelkednek az autóárak, akkor külföldön megvesszük:)

  • Funkyman

    Remélem, megint olyan értelmes módon sikerül meghatározni, mi a luxus, mint a vagyonadónál, mikor kifizettem a “különösen nagy értékű”, kb. 1,6-1,7 millió forintot érő autóm után a sarcot.

    A szlovákrendszámozás is kezdett talán picit visszaszorulni, most kezdődik majd megint, gratulálok!

  • Guevara

    Nem inkább a sávos szja-t kéne visszaállítani? Bár alapjában véve az mitől lenne “igazságos”? Ha többet keresel amúgy is több adót fizetsz, nem arányaiban hanem abszolút. Itt is ugyanaz a helyzet, ha drágább autót veszel több áfát fizetsz, nem? És akkor még azt is meg kell majd mondani kormányzatilag, hogy mi a luxus fogalma…

  • bubibeka1.6

    http://fn.hir24.hu/egy-percben/2013/02/07/milliokat-sporolhatunk-a-cegautokon/

    Én is úgy tudom, hogy ha cégautónak veszik, akkor visszaigényelhető a teljes áfa. Az viszont 100 %, hogy ha diesel és haszongépjárműnek van levizsgáztatva, akkor netto árat kell csak fizetni utána, mivel az áfa visszaigényelhető. Nem hiába alakult ki egy iparág arra, hogy mindenféle diesel autót levizsgáztatnak nem személyautónak. Már tachográf sem kell, csak ha van rajta vonóhorog, de ha levehető a vonóhorog akkor megint csak nem kell. Szerintem a szalon, ahol a leendő vásárló 15-20 millióért kirándulássok lebonyolítására is alkalmas nagy kombi autót keres pl.: BMW 5er, ott az eladó érdeke is, hogy segítse a vásárlást.

    Ha valamit nem jól írtam, vagy kiegészítés jut eszébe valakinek, kérem írja le normális stílusban.

  • bubibeka1.6

    Nem értem a kormány hozzáállását az autóeladásokhoz. Haldoklik a piac, szinte nincs magánvásárló, a cégek kitolják a vásárlást, és én -naívan, de logikusan- azt vártam, hogy majd csökken az autók áfa-ja, és regadója, amivel lehetne kicsit növelni a kereskedők árrését, hogy kevesebb szalon zárjon be, és a végfelhasználói árat is, hogy a vevők is jól járjanak, és megjöjjön a vásárlási kedv és lehetőség. Így megmaradnának a munkahelyek, a nagyobb forgalom miatt pedig előbb utóbb az áfa és egyéb adó bevételek növekednének. Erre pont fordítva, növelni akarják ?!?!?!

  • Funkyman

    Az autókereskedelmen belül a válság csak a luxusmárkáknak nem tett be – ők szinten tudták tartani (sőt, egyes esetekben növelni) az eladásokat.

    Valamit nyilván ki kellett találni, hogy nekik is szar legyen…

  • DTF

    Haszongépjárműveknél az ÁFA visszaigényelhető teljes egészében, a vásárlást követően! (abba ne menjünk bele, hogy milyen autót miként vizsgáltatnak)
    Személyautó esetében csak nyíltvégű pénzügy lízing esetébe lehet az ÁFA-t visszaigénylés, de csak havonta, a havi lízingdíjhoz mérten, a futamidő végéig és annyi százalékban, ahányban üzletszerűen használtad (pl. munkahelyre jársz vagy üzemhez vidékre) (persze a kezdő lízingdíj ÁFA-ját rögtön). Készpénznél nem működik!!! Elvileg megéri a lízing, ha ki tudsz alkudni 6-7 %-os THM-et:)

  • Utazz

    Ezzel megölnék a magyar autókereskedéseket, mert árelőnybe kerülnek a szomszédos országok, mert mint magánszemély a vásárlás helyén kell megfizetni az áfát.

  • v_johny

    Hát, ha valóban ebből az adóból szeretne a kormány bevételt realizálni, akkor ne csak az új (megvásárolandó)autók esetében vesse ki, sőt… Minden jelenleg futó autót eurotax alapján be lehet “árazni”, így x érték felett már lehet is beszedni az adót. Ez a kereskedéseket/értékesítéseket nem érintené.

  • m3246

    Hál Isten nem érint egyik része sem, amúgy meg had’ menjen… végre egy adó amit nem én fizetek. A szlovák rendszámosok meg amúgy is külföldön vették meg az autót, nem lesz hatással semmire sem.

F1: Ferrari-uralmat a Mercedesé helyett!

Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke szerint jobb lenne, ha a Ferrari, és nem a Mercedes lenne egyeduralkodó a Forma-1-ben.

Hamilton: Furcsa dolgok történtek a Mercedesnél

Lewis Hamilton nem áll le a célozgatásokkal, az angol szerint különös dolgok is történtek idén a Mercedesnél.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

F1: Pilótaszavazást a fejvédőről?

A Toro Rossó-s Danyiil Kvjat szerint az őszi tesztek után a versenyzőknek kellene szavazniuk arról, bevezessék-e a Forma-1-ben 2018-ben a fejvédő gyűrűt.

Autópályadíj-botrány: nem a korrupt hivatalnok veszített, hanem mi

Lefokozták az osztályvezetőt, aki elengedte a tesójának a későn vett matrica miatt kapott pótdíjat. Pedig ez volt a leghelyesebb döntése, amióta dolgozik!

F1: Bátor döntést fontolgat a Mercedes

A Mercedes-főnök szerint Pascal Wehrleinnak jót tenne még egy-két szezon egy középcsapatnál, de előfordulhat, hogy Rosberghez hasonlóan a csapat is “bátor döntést hoz” és az ifjoncot ültetik az autóba.

Összkerekes változatot kap a Dodge izomautója

Amerikai izomautóban szinte szentségtörés a V6-os motor és az összkerékhajtás, de a Dodge azt ígéri, hogy a Challenger GT így is élvezetes autó marad.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.