A MINI evolúciója

Csupa fény és térbeli kuszaság

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.07.26. 13.30

Az eredeti modell stíluselemeit felhasználva gondolták tovább a retromobil tervezői a MINI-t. Csak a részleteken változtattak, de az összhatás meggyőző

Első pillantásra felismerhető, hogy miből született és mivé lett a MINI Vision, a BMW csoport divatautójának új jövőkóstoló tanulmánya. 

Leginkább az ős-Minit idéző, hatszögletű hűtőmaszk és a kerekektől kiinduló, az ablakok alsó szegélyénél körbefutó, illetve a küszöb mentén a két lökhárítót is egységbe foglaló, ezüst sáv tűnik fel. 
Ennél lényegesebbek a légellenállást javító módosítások. A jellegzetes fényszóró a karosszériába simuló burkolat alá került, a kilincsek eltűntek, a kerékívekbe elöl-hátul az örvénylést mérséklő légbevezető nyílásokat vágtak, a tetőburkolat pedig méretes légterelőben folytatódik. 
Az utastérben tetten érhető a jelenlegi modell koncepciója, ám azt a végletekig elvitték. A modulárisan bővíthető műszerfal tetszőleges számú és jellegű kiegészítővel berendezhető, az ülések a régi buggy-k stílusát idézik, az ajtózsebekben a brit zászló sávozására rímelő gumipántok segítenek rögzíteni a tárgyakat. 
A MINI Vision legkevésbé extravagáns, ám legértelmesebb megoldása a Driving Experience Control, amely nem a menetdinamikát, hanem a vezetésről a sofőr figyelmét elvonó sallangok mértékét szabályozza. Dinamikus üzemmódban spártai az utastér, ám interaktív kommunikációs állásban megvadul az addig visszafogott belső színvilág, még a padlón is kigyúlnak a fények, a vezető pedig többféle műszerfal-grafika között válogathat. 
Új koncepcióhoz vadonatúj színárnyalat dukál; az aranytónus a kékes beltérrel együtt különleges, visszafogottan avantgárd megjelenést teremt.

Kommentek

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.