A MINI evolúciója

Csupa fény és térbeli kuszaság

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.07.26. 13.30

Az eredeti modell stíluselemeit felhasználva gondolták tovább a retromobil tervezői a MINI-t. Csak a részleteken változtattak, de az összhatás meggyőző

Első pillantásra felismerhető, hogy miből született és mivé lett a MINI Vision, a BMW csoport divatautójának új jövőkóstoló tanulmánya. 

Leginkább az ős-Minit idéző, hatszögletű hűtőmaszk és a kerekektől kiinduló, az ablakok alsó szegélyénél körbefutó, illetve a küszöb mentén a két lökhárítót is egységbe foglaló, ezüst sáv tűnik fel. 
Ennél lényegesebbek a légellenállást javító módosítások. A jellegzetes fényszóró a karosszériába simuló burkolat alá került, a kilincsek eltűntek, a kerékívekbe elöl-hátul az örvénylést mérséklő légbevezető nyílásokat vágtak, a tetőburkolat pedig méretes légterelőben folytatódik. 
Az utastérben tetten érhető a jelenlegi modell koncepciója, ám azt a végletekig elvitték. A modulárisan bővíthető műszerfal tetszőleges számú és jellegű kiegészítővel berendezhető, az ülések a régi buggy-k stílusát idézik, az ajtózsebekben a brit zászló sávozására rímelő gumipántok segítenek rögzíteni a tárgyakat. 
A MINI Vision legkevésbé extravagáns, ám legértelmesebb megoldása a Driving Experience Control, amely nem a menetdinamikát, hanem a vezetésről a sofőr figyelmét elvonó sallangok mértékét szabályozza. Dinamikus üzemmódban spártai az utastér, ám interaktív kommunikációs állásban megvadul az addig visszafogott belső színvilág, még a padlón is kigyúlnak a fények, a vezető pedig többféle műszerfal-grafika között válogathat. 
Új koncepcióhoz vadonatúj színárnyalat dukál; az aranytónus a kékes beltérrel együtt különleges, visszafogottan avantgárd megjelenést teremt.

Kommentek

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

Soha nem látott új rendszer jöhet az autókba

A Continental egy olyan rendszer kifejlesztésén dolgozik, amely felismeri a különböző útviszonyokat.

16 ezer kilométeres túrára indul a Nissan Leaf

Egy e-mobilitási szervezet benevezett egy Nissan Leafet a barátságos, de kíméletlen Mongol-ralira. 16 ezer kilométert kell megtennie a villanyautónak.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

F1: Már jövőre jöhet a New Jersey-i futam?

Felpörögtek az események az USA-ban, három helyszínen is folyik a Forma-1-es futam előkészítése.

Egészen félelmetes, ahogy elalszik a volán mögött a kamionos

Végig azt várod majd, hogy melyik autós lesz a szerencsétlen áldozata az elbóbiskoló kamionosnak.

F1: Alonso jutalékot kér Buttontól

Fernando Alonso nyugodtan készül az Indy 500-ra, biztos benne, hogy a McLaren nélküle is meglesz Monacóban. Bár pontszerzési esélye lenne Monte-Carlo utcáin, Indianapolist nagyobb lehetőségnek látja.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.