A MINI evolúciója

Csupa fény és térbeli kuszaság

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.07.26. 13.30

Az eredeti modell stíluselemeit felhasználva gondolták tovább a retromobil tervezői a MINI-t. Csak a részleteken változtattak, de az összhatás meggyőző

Első pillantásra felismerhető, hogy miből született és mivé lett a MINI Vision, a BMW csoport divatautójának új jövőkóstoló tanulmánya. 

Leginkább az ős-Minit idéző, hatszögletű hűtőmaszk és a kerekektől kiinduló, az ablakok alsó szegélyénél körbefutó, illetve a küszöb mentén a két lökhárítót is egységbe foglaló, ezüst sáv tűnik fel. 
Ennél lényegesebbek a légellenállást javító módosítások. A jellegzetes fényszóró a karosszériába simuló burkolat alá került, a kilincsek eltűntek, a kerékívekbe elöl-hátul az örvénylést mérséklő légbevezető nyílásokat vágtak, a tetőburkolat pedig méretes légterelőben folytatódik. 
Az utastérben tetten érhető a jelenlegi modell koncepciója, ám azt a végletekig elvitték. A modulárisan bővíthető műszerfal tetszőleges számú és jellegű kiegészítővel berendezhető, az ülések a régi buggy-k stílusát idézik, az ajtózsebekben a brit zászló sávozására rímelő gumipántok segítenek rögzíteni a tárgyakat. 
A MINI Vision legkevésbé extravagáns, ám legértelmesebb megoldása a Driving Experience Control, amely nem a menetdinamikát, hanem a vezetésről a sofőr figyelmét elvonó sallangok mértékét szabályozza. Dinamikus üzemmódban spártai az utastér, ám interaktív kommunikációs állásban megvadul az addig visszafogott belső színvilág, még a padlón is kigyúlnak a fények, a vezető pedig többféle műszerfal-grafika között válogathat. 
Új koncepcióhoz vadonatúj színárnyalat dukál; az aranytónus a kékes beltérrel együtt különleges, visszafogottan avantgárd megjelenést teremt.

Kommentek

F1: A Williams megtalálta az új Maldonadót?

A barcelonai Forma-1-es teszt harmadik napján a Williams újonca délelőtt és délután is eldobta az autót, de legalább fizet. Az élen a Mercedes és a Ferrari.

F1: Nézd meg Ricciardo pihenőkamionját belülről!

Daniel Ricciardo megmutatta, hogy hol pihenhet a tesztelés szüneteiben Barcelonában.

F1: Hivatalos, halott a kiscsapat

A tavaly év végén csődbe ment, februárra bezárt Manor-csapat hivatalosan is visszavonta Forma-1-es nevezését, véget ért a történet.

Alonso: Az új autók elértéktelenítik a pilótákat

Fernando Alonso szerint az új autók miatt még nehezebb lesz megítélni, hogy melyik pilóta nyújtja a legjobb teljesítményt.

F1: Rosberg ijesztőt jósolt az idei szezonra

A tavaly visszavonult címvédő, Nico Rosberg szerint annyira nehéz lesz vezetni az idei autókat, hogy a pilóták akár futamgyőzelmeket is bukhatnak a fáradtság miatt.

F1: A Mercedes megállíthatatlan a teszten

A Mercedes folytatja: a barcelonai teszt harmadik napjának délelőttjén is az ezüst nyíl futotta a legtöbbet, Valtteri Bottas ráadásul félelmetes köridőt is autózott. A McLaren ezúttal úgy-ahogy működik.

F1: Kanada is szerződést hosszabbított

Oroszország után Kanada is meghosszabbította Forma-1-es szerződését, 2029-ig biztos a montreali futam jövője.

Bajnokságon kívüli versenyen kísérleteznének az F1-gyel

A Forma-1 sportszakmai vezetője, Ross Brawn felvetette, hogy a világbajnokságon kívüli futamon kísérletezhetnének a versenyhétvégék formátumával.

Így sikerült a Volkswagen és az Ikarus összeházasítása

Kész szenzáció volt, amikor a budai várban először megjelentek a kis kerekű midibuszok. Ennek ellenére nem húzták sokáig, a BKV 5 év után lecserélte őket.

Erről a sebességhatárról biztosan nem tudtál

Nemrég Lengyelországban jártunk, és olyan sebességhatárokkal találkoztunk, amiről eddig nem is tudtunk.

F1: Egy csapat már elhasalt a trükkös felfüggesztéssel

A Nemzetközi Automobil Szövetség lépése után az egyik Forma-1-es csapat már biztosan kénytelen lesz változtatni a “trükkös” felfüggesztésén.

Az EU-s országok nem akartak új fogyasztásmérést

Egyes uniós tagállamok hátráltatták a károsanyag-kibocsátási tesztek szigorítását, és nem fordítottak elegendő energiát az emissziós adatokat manipuláló autógyártók leleplezésére – írták az Európai Parlament dízelbotránnyal foglalkozó vizsgálóbizottságának (EMIS) friss jelentésében.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.