550 lóerős kombi a Jaguartól

A Nürburgringen körözött az XFR-S Sportbrake prototípusa

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.07.26. 15.30

A gyár egyelőre tagadja, hogy gyártani szándékozná, de tesztelni azért még tesztelik az XF kombi űbersportos változatát, az XFR-S Sportbrake-et, méghozzá a Nürburgringen

Ültetett futóművel, diffúzorral és kétszer két kipufogóval, túlméretes légbeömlőkkel, nagyobb kerekekkel és méretesebb féktárcsákkal felszerelt XF kombi körözött a legendás német versenypályán, az autóiparban etalonként kezelt Nürburgring nagykörén. 

Ezek a jellemzők egytől egyig ráillenek arra az XFR-S sportkivitelre, amely szedánként először tavaly mutatta meg magát a közönségnek, mozgás közben pedig most júliusban, az angliai Goodwoodban figyelhettük meg. 
A Jaguar jelenlegi legkisebb modellszériája, az XF a BMW 5 kategóriájában versenyez, az XFR-S küldetése mi is lehetne más, mint hogy a BMW M5 (560 LE), az Audi RS6 Avant (560 LE), a Mercedes E63 AMG (558 LE) ellen. Mivel utóbbi a szedán mellett kombi kivitelben is kapható, az Audit pedig eleve csak puttonnyal árulják, vélhetően valós kereslet mutatkozna a valóban sportos Sportbrake iránt.
Korábban ugyan ezt a márka vezetői cáfolták, sőt, azt állították, az XF kombi futóművét nehéz lenne áthangolni a sportmotorra, a jelek szerint meggondolhatták magukat. 
Hogy lesz-e valaha kőkemény sportkombija a Jaguarnak, és ha igen, még nem tudni. Egyelőre az F-type kupé és az XF alatti, BMW 3 méretű modell bevezetésén dolgoznak gőzerővel – bár a cégtulajdonos Tata korábban már bebizonyította, hogy ha értékes egy projekt, akkor annak nem kell forráshiány miatt megrekednie.

Kommentek

Halálos baleset a veteránautó-versenyen

Egy pilóta meghalt, utasa pedig életveszélyes sérüléseket szenvedett, amikor veterán Jaguarjuk fának ütközött egy amerikai túraralin.

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

Nem működik a Toyota stratégiája

A világ minden részén népszerűek a plug-in hibridek – mindenütt, kivéve Kínát. Az ázsiai ország miatt a Toyota kénytelen lesz újragondolni stratégiáját.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

F1: Megosztottak a pilóták az új fejvédőről

A héten eldőlt, hogy a glóriának nevezett fejvédő rendszer végleg süllyesztőbe kerül, helyette a pajzs névre keresztelt eszközzel kezdenek kísérletezni.

Franciaországban magára hagytak egy Lada-kereskedést, tele autókkal

Úgy tűnik, Franciaországban tényleg a kutyának sem kellett a Lada, egy komplett kereskedés áll évek óta elhagyottan, autókkal együtt.

TOP10: Halott márkák örökéletű szépségei

Biztos lehet benne mindenki, nem az ő szépségükön múlt gyártójuk megszűnése. Halott autómárkák egykori csodálatos alkotásaiból következik szubjektív válogatás.

F1: Meglepő dolgot mondtak a Mercedes-motorról

Sergio Perez, a Force India pilótája szerint a Mercedes motorelőnye eltűnt, csak a Hondát előzik biztosan a németek.

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

F1: Túl kicsi a rajtszám? Nem indulhat az autó!

A Nemzetközi Automobil Szövetség megszigorította a rajtszámok és versenyzői nevek megjelenítésére vonatkozó előírásait, a Spanyol Nagydíjtól elvileg képesek lehetünk messzebbről azonosítani a pilótákat.

Alonso: A célba érés már nagy eredmény lenne

Fernando Alonso 2017-ben Forma-1-es versenyen még nem jutott el a kockás zászlóig, reméli, hogy a frissített Honda-motorral Szocsiban legalább a célba érés összejön végre.

F1: Szocsiban annyi a kanyarlevágós trükknek

Az FIA fekvőrendőröket szereltetett fel a szocsi pálya 2. kanyarjának bukóterébe, mostantól nem lehet ügyeskedni.

Rekordévet zárt a Mercedes Magyarországon

A Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. tavaly közel 190 ezer gépkocsit gyártott Kecskeméten, 3,8 százalékkal többet, mint 2015-ben.

F1: Az Orosz Nagydíj legütősebb balesetei – videó

A Forma-1-es Orosz Nagydíjat csak 2014 óta rendezik, de a szocsi helyszín három év alatt is produkált jó néhány húzós esetet.

Nem akárhogy loptak szét egy magyar Ladát

Nem lopták el az autót, csak a számukra értékesebb alkatrészeket nyúlták le az épített Ladából. Segíts te is, hogy előkerüljön a tettes!

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.