Új autóipari gyártósorok Budapesten

Bővít a Continental

Szerző: Rácz Tamás levél küldés 
Dátum: 2013.07.25. 09.00

177,8 millió forint uniós támogatással bővíti budapesti gyárát a Continental. A kis- és kompakt szervovezérlő termékek gyártástechnológiájának fejlesztése 1,4 milliárd forintos beruházást jelent, 90 új munkahellyel.

A Continental Automotive Hungary Kft. budapesti gyára több mint 177,8 millió forint uniós támogatást nyert a “Vállalatok komplex technológiai innovációja” című pályázaton. Az Új Széchenyi Terv Közép-magyarországi Operatív Program keretében biztosított összeget a Continental konszern fővárosi üzeme a kis- és kompakt szervovezérlő termék gyártástechnológiájának kialakítására fordítja, melynek összköltsége 1,4 milliárd forint.

A beruházással párhuzamosan befejeződött az ipartelepítési pályázat keretein belül, szintén uniós támogatással megvalósuló telephelybővítés is. A telephelyfejlesztés első és második szakaszában több mint 1,6 milliárd forint költségű beruházás valósult meg, melynek köszönhetően 42 új logisztikai munkahely jött létre.

A Steering (kormányzás) gyáregység igazgatója kezében az egybeépített villanymotoros és vezérlőelektronikás elektromos kormányszervo

A Continental budapesti gyárának legújabb fejlesztése, a kis- és kompakt szervovezérlő termék egy kis egység, ahol a vezérlőelektronika közvetlenül épül rá az elektromos szervokormány villanymotorjának házára. A konstrukció előnye, hogy kompakt felépítésének köszönhetően a termék elfér olyan gépkocsi-típusokban is, ahol korábban nehezen volt kivitelezhető az intelligens elektronika elhelyezése. Az egység számos olyan vezérlési lehetőséggel rendelkezik, mely a központi elektronika számára lehetővé teszi a manapság egyre inkább elvárt intelligens funkciók megvalósítását, úgy mint a parkolási asszisztens, a sávelhagyás-figyelmeztetés, a sebesség-, illetve a helyzetfüggő rásegítés.

A projekt teljes összköltsége 1,4 milliárd forint, a beruházás tervezett befejezése ez év vége, a szériagyártás beindítása 90 munkavállaló számára biztosít munkahelyet. A fejlesztés jelentőségét növeli, hogy a budapesti gyáregység steering részlege eddig csak vezérlő elektronikát gyártott, azonban a kis- és kompakt szervovezérlő esetében a komplett egység gyártása, illetve az elektromos motor összeszerelése történhet a jövőben a Napmátka utcai telephelyen. A konszern jóváhagyásának köszönhetően a beruházás jelentős, akár 80 százalékos magyar beszállítói hányaddal valósulhat meg.

A fékelektronika-gyár. Tiszta, csendes, klimatizált, kicsit nyomasztó

A gyártástechnológiai fejlesztés első lépéseivel egy időben, április 15-én lezárult a “Telephely-fejlesztés a megnövekedett gyártókapacitás kiszolgálása érdekében” elnevezésű uniós projekt második szakasza. A beruházás elszámolható költsége 1,2 milliárd forint, amelyhez a vállalat 25 százalékos vissza nem térítendő, 305,8 millió forintos támogatást nyert. A vállalat elsősorban raktározási kapacitását növelte és a hatékony termelés egyéb infrastrukturális elemeit fejlesztette.
A projekt második szakaszában 1200 négyzetméterrel bővítették a budapesti telephely raktárépületét, valamint 1140 négyzetméterrel növelték a gyártócsarnokok alapterületét, továbbá 550 négyzetméternyi gyártóterületet újítottak fel, valamint korszerűsítették az elektromos hálózatot. A fejlesztés teljes költsége 125 millió forint volt. 
A beruházásnak köszönhetően lehetővé vált két újabb Electronic Brake System (EBS) gyártósor telepítése is. A bővítés következtében optimalizálhatóak az anyagáramlási folyamatok, teljesülnek a magas fokú tisztasági követelmények, továbbá egy, a korábbi években több millió darabszámban gyártott termékcsalád következő generációs, innovatív termékcsaládra történő folyamatos kiváltása is megtörténik. Emellett 650 négyzetméter irodaterületet alakítottak át gyártóterületté és az új kormánymű-gyártósorok telepítését is előkészítették.

Nem sok selejt készült délig

Ebben az üzemben, a fékelektronikákat gyártó soron tettünk egy rövid látogatást a sajtótájékoztatót követően. A NYÁK-lapokra icipici elektronikai alkatrészeket forrasztó, magas szinten automatizált gépsoron készült fotóinkat fogyasszák egészséggel!

Kommentek

Rekordévet zárt a Mercedes Magyarországon

A Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. tavaly közel 190 ezer gépkocsit gyártott Kecskeméten, 3,8 százalékkal többet, mint 2015-ben.

Pars Krisztián autóját csúnyán összetörte a szerelője, nem lennénk a helyében

A sofőr és feltételezett utasa elszaladt a helyszínről. Mint kiderült, az autó az ismert sportolóé, Pars Krisztiáné, aki javítás miatt hagyta autóját a szerelőnél.

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

F1: Az Orosz Nagydíj legütősebb balesetei – videó

A Forma-1-es Orosz Nagydíjat csak 2014 óta rendezik, de a szocsi helyszín három év alatt is produkált jó néhány húzós esetet.

Nem akárhogy loptak szét egy magyar Ladát

Nem lopták el az autót, csak a számukra értékesebb alkatrészeket nyúlták le az épített Ladából. Segíts te is, hogy előkerüljön a tettes!

Át akar verni a benzinkutas?

Tankolás után többet mutatott az oszlop kijelzője, mint amennyi az autó tartályának a mérete. Olvasónk nem hagyta magát, panaszos levelet írt a MOL-nak. Érdekes választ kapott.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.