Új autóipari gyártósorok Budapesten

Bővít a Continental

Szerző: Rácz Tamás levél küldés 
Dátum: 2013.07.25. 09.00

177,8 millió forint uniós támogatással bővíti budapesti gyárát a Continental. A kis- és kompakt szervovezérlő termékek gyártástechnológiájának fejlesztése 1,4 milliárd forintos beruházást jelent, 90 új munkahellyel.

A Continental Automotive Hungary Kft. budapesti gyára több mint 177,8 millió forint uniós támogatást nyert a “Vállalatok komplex technológiai innovációja” című pályázaton. Az Új Széchenyi Terv Közép-magyarországi Operatív Program keretében biztosított összeget a Continental konszern fővárosi üzeme a kis- és kompakt szervovezérlő termék gyártástechnológiájának kialakítására fordítja, melynek összköltsége 1,4 milliárd forint.

A beruházással párhuzamosan befejeződött az ipartelepítési pályázat keretein belül, szintén uniós támogatással megvalósuló telephelybővítés is. A telephelyfejlesztés első és második szakaszában több mint 1,6 milliárd forint költségű beruházás valósult meg, melynek köszönhetően 42 új logisztikai munkahely jött létre.

A Steering (kormányzás) gyáregység igazgatója kezében az egybeépített villanymotoros és vezérlőelektronikás elektromos kormányszervo

A Continental budapesti gyárának legújabb fejlesztése, a kis- és kompakt szervovezérlő termék egy kis egység, ahol a vezérlőelektronika közvetlenül épül rá az elektromos szervokormány villanymotorjának házára. A konstrukció előnye, hogy kompakt felépítésének köszönhetően a termék elfér olyan gépkocsi-típusokban is, ahol korábban nehezen volt kivitelezhető az intelligens elektronika elhelyezése. Az egység számos olyan vezérlési lehetőséggel rendelkezik, mely a központi elektronika számára lehetővé teszi a manapság egyre inkább elvárt intelligens funkciók megvalósítását, úgy mint a parkolási asszisztens, a sávelhagyás-figyelmeztetés, a sebesség-, illetve a helyzetfüggő rásegítés.

A projekt teljes összköltsége 1,4 milliárd forint, a beruházás tervezett befejezése ez év vége, a szériagyártás beindítása 90 munkavállaló számára biztosít munkahelyet. A fejlesztés jelentőségét növeli, hogy a budapesti gyáregység steering részlege eddig csak vezérlő elektronikát gyártott, azonban a kis- és kompakt szervovezérlő esetében a komplett egység gyártása, illetve az elektromos motor összeszerelése történhet a jövőben a Napmátka utcai telephelyen. A konszern jóváhagyásának köszönhetően a beruházás jelentős, akár 80 százalékos magyar beszállítói hányaddal valósulhat meg.

A fékelektronika-gyár. Tiszta, csendes, klimatizált, kicsit nyomasztó

A gyártástechnológiai fejlesztés első lépéseivel egy időben, április 15-én lezárult a “Telephely-fejlesztés a megnövekedett gyártókapacitás kiszolgálása érdekében” elnevezésű uniós projekt második szakasza. A beruházás elszámolható költsége 1,2 milliárd forint, amelyhez a vállalat 25 százalékos vissza nem térítendő, 305,8 millió forintos támogatást nyert. A vállalat elsősorban raktározási kapacitását növelte és a hatékony termelés egyéb infrastrukturális elemeit fejlesztette.
A projekt második szakaszában 1200 négyzetméterrel bővítették a budapesti telephely raktárépületét, valamint 1140 négyzetméterrel növelték a gyártócsarnokok alapterületét, továbbá 550 négyzetméternyi gyártóterületet újítottak fel, valamint korszerűsítették az elektromos hálózatot. A fejlesztés teljes költsége 125 millió forint volt. 
A beruházásnak köszönhetően lehetővé vált két újabb Electronic Brake System (EBS) gyártósor telepítése is. A bővítés következtében optimalizálhatóak az anyagáramlási folyamatok, teljesülnek a magas fokú tisztasági követelmények, továbbá egy, a korábbi években több millió darabszámban gyártott termékcsalád következő generációs, innovatív termékcsaládra történő folyamatos kiváltása is megtörténik. Emellett 650 négyzetméter irodaterületet alakítottak át gyártóterületté és az új kormánymű-gyártósorok telepítését is előkészítették.

Nem sok selejt készült délig

Ebben az üzemben, a fékelektronikákat gyártó soron tettünk egy rövid látogatást a sajtótájékoztatót követően. A NYÁK-lapokra icipici elektronikai alkatrészeket forrasztó, magas szinten automatizált gépsoron készült fotóinkat fogyasszák egészséggel!

Kommentek

F1: Durva, mennyit változtak hátulról az autók

Remekül mutatja a 2017-es autók másmilyenségét két fotó.

Alfa Stelvio: SUV, ami sportkocsinak képzeli magát

Még a hivatalos menetpróba előtt vezethettük az Alfa új szabadidőautóját. Kapaszkodhat a konkurencia!

F1: A Force India visszaszólt a Renault-nak

Még el sem kezdődött a 2017-es szezon, de máris kialakult egy kisebb vita a Renault és a Force India között.

F1: Nézd meg Hamilton új sisakját!

A mercedeses Lewis Hamilton 2017-ben a szurkolóktól kért sisakfestési terveket, most pedig kihirdette a győztes művet. Ebben versenyez idén a háromszoros világbajnok.

F1: A Red Bull szerint több pénz jár a nagyoknak

A Red Bull sportigazgatója, Dr. Helmut Marko szerint a nagyobb csapatok több pénzt érdemelnek, mert többet is adnak a Forma-1-nek.

Hirdetőtáblát vett a hátára a legújabb Forma-1-es

Szerda délután a Silverstone-ban a Force India is lerántotta a leplet 2017-es Forma-1-es modelljéről. Szerencse, hogy a VJM10-es nem szépségversenyen indul.

Alternatív üzemanyagot talált fel egy pécsi férfi? Nem, csak bosszúra szomjazott

Egyszerű bosszú vezérelte a férfit, aki mosóport és vajat öntött a szomszéd autójába. Zavarta a gyerekek zajongása.

F1: Így ismerhetjük fel idén Ricciardót

Max Verstappen után a Red Bull másik pilótája, Daniel Ricciardo is megmutatta 2017-es sisakdizájnját.

F1: Bottas szigorú szabályokra számít

Valtteri Bottas úgy véli, a korábbi évek történései után a Mercedesnél szigorú szabályai lesznek a csapattársak közötti versenynek.

F1: Vettel még nem ábrándult ki a Ferrariból

Sebastian Vettel azt mondja, a tavalyi, nem túl fényes idény után is hisz még a Ferrariban – előbb-utóbb csak bajnokok lesznek együtt.

Kívül-belül megújult a Škoda Rapid

Friss formavilág, xenon fényszórók, fedélzeti wifi, modernizált kezelőszervek és új motor a Škoda köztes modellcsaládjában.

Off-road buszokon járhatnak iskolába a gyerekek

Az Iveco iskolabuszok eltérnek az amerikai változatoktól, ugyanakkor jól boldogulnak terepen és még mozgáskorlátozott gyerekek szállítására is alkalmasak.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.