Új autóipari gyártósorok Budapesten

Bővít a Continental

Szerző: Rácz Tamás levél küldés 
Dátum: 2013.07.25. 09.00

177,8 millió forint uniós támogatással bővíti budapesti gyárát a Continental. A kis- és kompakt szervovezérlő termékek gyártástechnológiájának fejlesztése 1,4 milliárd forintos beruházást jelent, 90 új munkahellyel.

A Continental Automotive Hungary Kft. budapesti gyára több mint 177,8 millió forint uniós támogatást nyert a “Vállalatok komplex technológiai innovációja” című pályázaton. Az Új Széchenyi Terv Közép-magyarországi Operatív Program keretében biztosított összeget a Continental konszern fővárosi üzeme a kis- és kompakt szervovezérlő termék gyártástechnológiájának kialakítására fordítja, melynek összköltsége 1,4 milliárd forint.

A beruházással párhuzamosan befejeződött az ipartelepítési pályázat keretein belül, szintén uniós támogatással megvalósuló telephelybővítés is. A telephelyfejlesztés első és második szakaszában több mint 1,6 milliárd forint költségű beruházás valósult meg, melynek köszönhetően 42 új logisztikai munkahely jött létre.

A Steering (kormányzás) gyáregység igazgatója kezében az egybeépített villanymotoros és vezérlőelektronikás elektromos kormányszervo

A Continental budapesti gyárának legújabb fejlesztése, a kis- és kompakt szervovezérlő termék egy kis egység, ahol a vezérlőelektronika közvetlenül épül rá az elektromos szervokormány villanymotorjának házára. A konstrukció előnye, hogy kompakt felépítésének köszönhetően a termék elfér olyan gépkocsi-típusokban is, ahol korábban nehezen volt kivitelezhető az intelligens elektronika elhelyezése. Az egység számos olyan vezérlési lehetőséggel rendelkezik, mely a központi elektronika számára lehetővé teszi a manapság egyre inkább elvárt intelligens funkciók megvalósítását, úgy mint a parkolási asszisztens, a sávelhagyás-figyelmeztetés, a sebesség-, illetve a helyzetfüggő rásegítés.

A projekt teljes összköltsége 1,4 milliárd forint, a beruházás tervezett befejezése ez év vége, a szériagyártás beindítása 90 munkavállaló számára biztosít munkahelyet. A fejlesztés jelentőségét növeli, hogy a budapesti gyáregység steering részlege eddig csak vezérlő elektronikát gyártott, azonban a kis- és kompakt szervovezérlő esetében a komplett egység gyártása, illetve az elektromos motor összeszerelése történhet a jövőben a Napmátka utcai telephelyen. A konszern jóváhagyásának köszönhetően a beruházás jelentős, akár 80 százalékos magyar beszállítói hányaddal valósulhat meg.

A fékelektronika-gyár. Tiszta, csendes, klimatizált, kicsit nyomasztó

A gyártástechnológiai fejlesztés első lépéseivel egy időben, április 15-én lezárult a “Telephely-fejlesztés a megnövekedett gyártókapacitás kiszolgálása érdekében” elnevezésű uniós projekt második szakasza. A beruházás elszámolható költsége 1,2 milliárd forint, amelyhez a vállalat 25 százalékos vissza nem térítendő, 305,8 millió forintos támogatást nyert. A vállalat elsősorban raktározási kapacitását növelte és a hatékony termelés egyéb infrastrukturális elemeit fejlesztette.
A projekt második szakaszában 1200 négyzetméterrel bővítették a budapesti telephely raktárépületét, valamint 1140 négyzetméterrel növelték a gyártócsarnokok alapterületét, továbbá 550 négyzetméternyi gyártóterületet újítottak fel, valamint korszerűsítették az elektromos hálózatot. A fejlesztés teljes költsége 125 millió forint volt. 
A beruházásnak köszönhetően lehetővé vált két újabb Electronic Brake System (EBS) gyártósor telepítése is. A bővítés következtében optimalizálhatóak az anyagáramlási folyamatok, teljesülnek a magas fokú tisztasági követelmények, továbbá egy, a korábbi években több millió darabszámban gyártott termékcsalád következő generációs, innovatív termékcsaládra történő folyamatos kiváltása is megtörténik. Emellett 650 négyzetméter irodaterületet alakítottak át gyártóterületté és az új kormánymű-gyártósorok telepítését is előkészítették.

Nem sok selejt készült délig

Ebben az üzemben, a fékelektronikákat gyártó soron tettünk egy rövid látogatást a sajtótájékoztatót követően. A NYÁK-lapokra icipici elektronikai alkatrészeket forrasztó, magas szinten automatizált gépsoron készült fotóinkat fogyasszák egészséggel!

Kommentek

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

F1: Ilyen, amikor Verstappen nagyon hülyén néz ki

A Red Bullnál Mikulás-napi rendezvény volt december 6-án, Max Verstappennek sikerült hülyét csinálnia magából.

F1: A pechvogel is jelentkezett a Mercinél – videó

A Forma-1 történetének egyik legmókásabb balesetét produkáló japán sereghajtó, Taki Inoue is bejelentkezett Nico Rosberg mercedeses üléséért.

F1: Ferrari-uralmat a Mercedesé helyett!

Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke szerint jobb lenne, ha a Ferrari, és nem a Mercedes lenne egyeduralkodó a Forma-1-ben.

Hamilton: Furcsa dolgok történtek a Mercedesnél

Lewis Hamilton nem áll le a célozgatásokkal, az angol szerint különös dolgok is történtek idén a Mercedesnél.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.