Olcsó autóval versenyez a Citroën bajnoka

C-Elysée szedánnal a WTCC-be

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.07.25. 14.00

Imidzs helyett ár/érték arány: a büdzsékategóriás C-Elysée lépcsőshátúból építette meg a kilencszeres ralivilágbajnok Sébastien Loeb túra-versenyautóját a Citroën.

Tavaly szeptemberben ugyanabban az órában jelentette be a Citroën, hogy jövőre benevez a túraautó-világbajnokságba (WTTC), mint amikor leleplezték a márka alsó-középkategóriás szedánját, a fejlődőfélben lévő piacokra szánt C-Elysée-t. 

Akkor még nem tudhattuk, hogy a két, párhuzamos esemény nem a végtelenben, hanem már tíz hónappal később találkozik. 
A Citroën nem véletlenül döntött a civil kivitelében férőhelyével és felszereltségével hódító, kifejezetten strapabírónak épített, 4,4 méteres limuzin mellett. A WTCC sorozat ugyanis eljut a C-Elysée céltérségeibe: Latin-Amerikába, Észak-Afrikába, Kínába és Oroszországba (a felsorolásból Magyarországot se feledjük ki), jó reklám lesz tehát az eleve sikeres, az értékesítési terveket eddig harmadával felülmúló autónak. 
A Citroën korábban nem próbálkozott pályaautóval. A raliban praktikus ferdehátú után új megközelítést igényelt a túraautó-bajnokságban célszerűbb lépcsőshátú kialakítás, de első ránézésre úgy tűnik, megbirkóztak a feladattal. A 18 colos kerekekre szerelt C-Elysée komplett aerodinamikai csomagjával, ölnyi kerékív-szélesítéseivel felveszi a versenyt a mezőny prominensebb tagjaival – legalábbis megjelenésében. 
Ami az ütőképes versenyteljesítményt illeti, Sébastien Loeb alighanem egy bébikomppal is dobogós helyezést volna képes elérni bárhol. De hogy megkönnyítsék a dolgát, a Citroën motorsportrészlegének munkatársai a pilóta régi ismerősét: a DS3 WRC raliautó 1,6 literes turbómotorját építették be az orrba. A 385 lóerő körüli teljesítmény szénszálas tárcsákkal dolgozó tengelykapcsolón, majd hatfokozatú, szekvenciális sebességváltón keresztül jut el az első kerekekhez, a hajtáslánc mechanikus differenciálzárat kapott. 
A pilótával együtt kerek egy tonnát nyomó, acéllemezből és szénszálas panelekből álló karosszériájú autó jó 15 centivel hosszabb és 25-tel szélesebb az utcai verziónál. 
A gyár megkezdte a Citroën C-Elysée WTCC fejlesztési programját; a versenyautó teljes életnagyságban először szeptemberben lép a nagyközönség elé

Kommentek

A nap videója: észt nem osztottak a Bentleyhez

A hölgy túlszaladt a jegyautomatán, de ez bárkivel előfordulhat, ez a kisebbik gond.

Melyik a jobb zöld rendszámos luxus-SUV?

400 lóerő körül rendszerteljesítmény, kényeztető felszereltség és papíron 2 liter körüli átlagfogyasztás: az Audi Q7 e-tron 3,0 TDI quattro vagy a Volvo XC90 T8 Twin Engine AWD egyesíti hatékonyabban két világ előnyeit?

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.