Tavaly szeptemberben ugyanabban az órában jelentette be a Citroën, hogy jövőre benevez a túraautó-világbajnokságba (WTTC), mint amikor leleplezték a márka alsó-középkategóriás szedánját, a fejlődőfélben lévő piacokra szánt C-Elysée-t. 

Akkor még nem tudhattuk, hogy a két, párhuzamos esemény nem a végtelenben, hanem már tíz hónappal később találkozik. 
A Citroën nem véletlenül döntött a civil kivitelében férőhelyével és felszereltségével hódító, kifejezetten strapabírónak épített, 4,4 méteres limuzin mellett. A WTCC sorozat ugyanis eljut a C-Elysée céltérségeibe: Latin-Amerikába, Észak-Afrikába, Kínába és Oroszországba (a felsorolásból Magyarországot se feledjük ki), jó reklám lesz tehát az eleve sikeres, az értékesítési terveket eddig harmadával felülmúló autónak. 
A Citroën korábban nem próbálkozott pályaautóval. A raliban praktikus ferdehátú után új megközelítést igényelt a túraautó-bajnokságban célszerűbb lépcsőshátú kialakítás, de első ránézésre úgy tűnik, megbirkóztak a feladattal. A 18 colos kerekekre szerelt C-Elysée komplett aerodinamikai csomagjával, ölnyi kerékív-szélesítéseivel felveszi a versenyt a mezőny prominensebb tagjaival – legalábbis megjelenésében. 
Ami az ütőképes versenyteljesítményt illeti, Sébastien Loeb alighanem egy bébikomppal is dobogós helyezést volna képes elérni bárhol. De hogy megkönnyítsék a dolgát, a Citroën motorsportrészlegének munkatársai a pilóta régi ismerősét: a DS3 WRC raliautó 1,6 literes turbómotorját építették be az orrba. A 385 lóerő körüli teljesítmény szénszálas tárcsákkal dolgozó tengelykapcsolón, majd hatfokozatú, szekvenciális sebességváltón keresztül jut el az első kerekekhez, a hajtáslánc mechanikus differenciálzárat kapott. 
A pilótával együtt kerek egy tonnát nyomó, acéllemezből és szénszálas panelekből álló karosszériájú autó jó 15 centivel hosszabb és 25-tel szélesebb az utcai verziónál. 
A gyár megkezdte a Citroën C-Elysée WTCC fejlesztési programját; a versenyautó teljes életnagyságban először szeptemberben lép a nagyközönség elé