Olcsó autóval versenyez a Citroën bajnoka

C-Elysée szedánnal a WTCC-be

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.07.25. 14.00

Imidzs helyett ár/érték arány: a büdzsékategóriás C-Elysée lépcsőshátúból építette meg a kilencszeres ralivilágbajnok Sébastien Loeb túra-versenyautóját a Citroën.

Tavaly szeptemberben ugyanabban az órában jelentette be a Citroën, hogy jövőre benevez a túraautó-világbajnokságba (WTTC), mint amikor leleplezték a márka alsó-középkategóriás szedánját, a fejlődőfélben lévő piacokra szánt C-Elysée-t. 

Akkor még nem tudhattuk, hogy a két, párhuzamos esemény nem a végtelenben, hanem már tíz hónappal később találkozik. 
A Citroën nem véletlenül döntött a civil kivitelében férőhelyével és felszereltségével hódító, kifejezetten strapabírónak épített, 4,4 méteres limuzin mellett. A WTCC sorozat ugyanis eljut a C-Elysée céltérségeibe: Latin-Amerikába, Észak-Afrikába, Kínába és Oroszországba (a felsorolásból Magyarországot se feledjük ki), jó reklám lesz tehát az eleve sikeres, az értékesítési terveket eddig harmadával felülmúló autónak. 
A Citroën korábban nem próbálkozott pályaautóval. A raliban praktikus ferdehátú után új megközelítést igényelt a túraautó-bajnokságban célszerűbb lépcsőshátú kialakítás, de első ránézésre úgy tűnik, megbirkóztak a feladattal. A 18 colos kerekekre szerelt C-Elysée komplett aerodinamikai csomagjával, ölnyi kerékív-szélesítéseivel felveszi a versenyt a mezőny prominensebb tagjaival – legalábbis megjelenésében. 
Ami az ütőképes versenyteljesítményt illeti, Sébastien Loeb alighanem egy bébikomppal is dobogós helyezést volna képes elérni bárhol. De hogy megkönnyítsék a dolgát, a Citroën motorsportrészlegének munkatársai a pilóta régi ismerősét: a DS3 WRC raliautó 1,6 literes turbómotorját építették be az orrba. A 385 lóerő körüli teljesítmény szénszálas tárcsákkal dolgozó tengelykapcsolón, majd hatfokozatú, szekvenciális sebességváltón keresztül jut el az első kerekekhez, a hajtáslánc mechanikus differenciálzárat kapott. 
A pilótával együtt kerek egy tonnát nyomó, acéllemezből és szénszálas panelekből álló karosszériájú autó jó 15 centivel hosszabb és 25-tel szélesebb az utcai verziónál. 
A gyár megkezdte a Citroën C-Elysée WTCC fejlesztési programját; a versenyautó teljes életnagyságban először szeptemberben lép a nagyközönség elé

Kommentek

Eladó a BMW, amiben Tupacot lelőtték

A híres és hírhedt énekest,Tupac Shakurt 1996-ban lőtték le, amikor épp egy Las Vegasban lévő koncertre tartott. A BMW, amiben a halálos lövések érték, most eladó.

F1: A Mercedes tarolt az első tesztnapon

Az első Forma-1-es előszezoni tesztnapon a Mercedes a legtöbb és leggyorsabb kört is elkönyvelhette. A Ferrari is tisztességgel dolgozott, a McLarennél viszont nem festenek jól a dolgok.

Nem lesz EU-s vizsgálat az F1 eladása miatt

Margrethe Vestager versenypolitikáért felelős európai biztos úgy döntött, hogy nem indítanak vizsgálatot a Forma-1 eladása miatt.

Egészen magas szinten űzi az öreg a karosszériázást

Toppon van a bácsi, látszik, hogy a legmagasabb iskolában tanulta el az alapokat. Innen nincs fentebb.

A modern autók rákfenéje, a méregdrága kettős tömegű lendkerék

Gajdán Miklós kollégánk a modern, turbós autókban már kopóalkatrészként számon tartott kettős tömegű lendkerék alkalmazásának okát járja körbe. Ezért van szükség erre a drága alkatrészre.

Képcunami a Forma-1-es tesztről

Több tucatnyi fotó és számos videó a 2017-es Forma-1-es autók első napjáról Barcelonából.

A tíz legfurcsább raliautó, amit valaha pályára engedtek

Igen különleges látványt nyújtottak ezek a versenyautók, amikor elrúgták a murvát és csattogott a kipufogó. Következzen most tíz unortodox raliautó, amire soha nem számítanál a pálya szélén ácsorogva.

F1: Máris leírta az évet a Williams?

Claire Williams csapatfőnök szerint “nagy kihívást jelentő” szezon előtt áll a Williams az idén, ami ritkán szokott jót jelenteni.

F1: A Mercedes máris ledarált egy versenytávot

Az első 2017-es Forma-1-es teszt első délelőttjén a Mercedes több mint egy versenytávot lehúzott Valtteri Bottasszal, a leggyorsabb viszont a Ferrari volt. Gondban a McLaren és a Red Bull.

F1: Trumphoz hasonlították a McLarent, kiakadt a net

Az egyik Forma-1-gyel foglalkozó Twitter-csatornán Donald Trump amerikai elnökhöz hasonlították a McLarent.

Így spórol a gázolajjal a Škoda

Négy gázüzemű teherautót állított munkába a Škoda a Mladá Boleslav-i gyárában. Ily módon nemcsak a károsanyag-kibocsátás, de a gázolajra fordítandó összegek is csökkenhetnek.

F1: A jövő héten visszatérhet a sérült pilóta

Sajtóértesülések szerint az első barcelonai tesztet nyaksérülés miatt kihagyni kényszerülő Pascal Wehrlein a jövő héten már beülhet a Sauberbe.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.