Limitált szériás Bugattik jönnek

Versenyzőkről nevezik el őket; íme az első

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.07.25. 10.00

Úgy tűnik, az exkluzivitásnak is vannak fokozatai. Nem elég, ha valami gyakorlatilag megfizethetetlen, még korlátozni is lehet az elérhetőségét – ezt bizonyítják a Bugatti új, történelmi ihletésű limitált kiadásai.

A következő tizenkét hónap során hat különböző, korlátozott példányszámú különkiadásban lép színre a Bugatti Veyron. Ezek mindegyike a márka tekintélyes motorsport-sikerei előtt tiszteleg. 

Az első a sorban a képeken látható Jean-Pierre Wimille kiadás. 
Az autó ránézésre nem sokat mutat: kékre lakkozott szénszálas felületek, kékre fényezett karosszéria, kék (de tényleg) belső kialakítás, és a Le Mans-i pálya térképe az utastér hátuljába hímezve… ennyi. 
Ahhoz persze, hogy beérjük ennyivel, tudni kell, ki is volt Wimille. 
A francia versenyző kétszer is diadalmaskodott Le Mans-ban, 1937-ben egy Bugatti 57G, két évvel később egy 57C malomkerék-kormánya mögött. Ennél is nagyobb jelentőségű a tény, hogy Wimille volt az utolsó ember, aki valaha Bugattival versenyzett: 1947-ben egy 4,7 literes, együléses Type 59/50 B-vel indult (és természetesen nyert) Bois de Boulogne-ban. Két évvel később autóbalesetben lelte halálát. 
A Wimille Editiont az 1937-es 57G hasonló fényezése ihlette. 
Motorikusan a különkiadás nem tér el az alapmodelltől: 8.0 W16-os középmotor négy turbófeltöltővel, 1153 LE és 1500 Nm, 2,6 másodperces gyorsulás százra, 408 km/óra végsebesség. Szerencsére (vagy sajnos?) az ár sem változott; egy Bugatti Veyron Vitesse nagyjából félmilliárd forintba kerül, plusz az apró. 

Kommentek

F1: Durva, mennyit változtak hátulról az autók

Remekül mutatja a 2017-es autók másmilyenségét két fotó.

Alfa Stelvio: SUV, ami sportkocsinak képzeli magát

Még a hivatalos menetpróba előtt vezethettük az Alfa új szabadidőautóját. Kapaszkodhat a konkurencia!

F1: A Force India visszaszólt a Renault-nak

Még el sem kezdődött a 2017-es szezon, de máris kialakult egy kisebb vita a Renault és a Force India között.

F1: Nézd meg Hamilton új sisakját!

A mercedeses Lewis Hamilton 2017-ben a szurkolóktól kért sisakfestési terveket, most pedig kihirdette a győztes művet. Ebben versenyez idén a háromszoros világbajnok.

F1: A Red Bull szerint több pénz jár a nagyoknak

A Red Bull sportigazgatója, Dr. Helmut Marko szerint a nagyobb csapatok több pénzt érdemelnek, mert többet is adnak a Forma-1-nek.

Hirdetőtáblát vett a hátára a legújabb Forma-1-es

Szerda délután a Silverstone-ban a Force India is lerántotta a leplet 2017-es Forma-1-es modelljéről. Szerencse, hogy a VJM10-es nem szépségversenyen indul.

Alternatív üzemanyagot talált fel egy pécsi férfi? Nem, csak bosszúra szomjazott

Egyszerű bosszú vezérelte a férfit, aki mosóport és vajat öntött a szomszéd autójába. Zavarta a gyerekek zajongása.

F1: Így ismerhetjük fel idén Ricciardót

Max Verstappen után a Red Bull másik pilótája, Daniel Ricciardo is megmutatta 2017-es sisakdizájnját.

F1: Bottas szigorú szabályokra számít

Valtteri Bottas úgy véli, a korábbi évek történései után a Mercedesnél szigorú szabályai lesznek a csapattársak közötti versenynek.

F1: Vettel még nem ábrándult ki a Ferrariból

Sebastian Vettel azt mondja, a tavalyi, nem túl fényes idény után is hisz még a Ferrariban – előbb-utóbb csak bajnokok lesznek együtt.

Kívül-belül megújult a Škoda Rapid

Friss formavilág, xenon fényszórók, fedélzeti wifi, modernizált kezelőszervek és új motor a Škoda köztes modellcsaládjában.

Off-road buszokon járhatnak iskolába a gyerekek

Az Iveco iskolabuszok eltérnek az amerikai változatoktól, ugyanakkor jól boldogulnak terepen és még mozgáskorlátozott gyerekek szállítására is alkalmasak.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.