Limitált szériás Bugattik jönnek

Versenyzőkről nevezik el őket; íme az első

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.07.25. 10.00

Úgy tűnik, az exkluzivitásnak is vannak fokozatai. Nem elég, ha valami gyakorlatilag megfizethetetlen, még korlátozni is lehet az elérhetőségét – ezt bizonyítják a Bugatti új, történelmi ihletésű limitált kiadásai.

A következő tizenkét hónap során hat különböző, korlátozott példányszámú különkiadásban lép színre a Bugatti Veyron. Ezek mindegyike a márka tekintélyes motorsport-sikerei előtt tiszteleg. 

Az első a sorban a képeken látható Jean-Pierre Wimille kiadás. 
Az autó ránézésre nem sokat mutat: kékre lakkozott szénszálas felületek, kékre fényezett karosszéria, kék (de tényleg) belső kialakítás, és a Le Mans-i pálya térképe az utastér hátuljába hímezve… ennyi. 
Ahhoz persze, hogy beérjük ennyivel, tudni kell, ki is volt Wimille. 
A francia versenyző kétszer is diadalmaskodott Le Mans-ban, 1937-ben egy Bugatti 57G, két évvel később egy 57C malomkerék-kormánya mögött. Ennél is nagyobb jelentőségű a tény, hogy Wimille volt az utolsó ember, aki valaha Bugattival versenyzett: 1947-ben egy 4,7 literes, együléses Type 59/50 B-vel indult (és természetesen nyert) Bois de Boulogne-ban. Két évvel később autóbalesetben lelte halálát. 
A Wimille Editiont az 1937-es 57G hasonló fényezése ihlette. 
Motorikusan a különkiadás nem tér el az alapmodelltől: 8.0 W16-os középmotor négy turbófeltöltővel, 1153 LE és 1500 Nm, 2,6 másodperces gyorsulás százra, 408 km/óra végsebesség. Szerencsére (vagy sajnos?) az ár sem változott; egy Bugatti Veyron Vitesse nagyjából félmilliárd forintba kerül, plusz az apró. 

Kommentek

Jó vétel vagy nagy bukó? – Szörnyeteggé tuningolt Honda CR-X háromötvenért

A Honda CR-X mára átcsúszott a fehér holló ritkaságú típusok közé, pedig jó tizenöt éve minden diszkó előtt parkolt egy-egy, neonnal a lábtérben, tűzköpő hátsó dobbal tiltásig veretve. Most ezt az érzést kaphatjuk meg 350 ezer forintért.

F1: Videón Rosberg mercis búcsúkörei

A Mercedes a hétvégén Sindelfingenben ünnepelt, a visszavonuló Nico Rosberg megtette utolsó métereit a csapat színeiben.

Nem kerüli ki többé a Mercedes a csirkeadót

Teljes egészében amerikai kezek által összerakott Sprintereket kaphat a jövőben az USA. Legalábbis a következő generációtól kezdve.

F1: A Ferrari szerint nem gyengül a Mercedes

A Ferrari vezetője, Sergio Marchionne szerint a Mercedes nem lesz gyengébb attól, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Kipróbáltuk a legnagyobb Škodát

Ismeretlen terepre merészkedtek a csehek, a Škoda Kodiaq mégis minden részében ismerős. A hétszemélyes újdonságot Mallorca szigetén vezettük először.

F1: “50 százalék”, hogy Alonso megy a Mercedeshez

A McLaren-Honda főnöke szerint kizárt, hogy Fernando Alonso legyen Nico Rosberg utódja a Mercedesnél, a pilóta honfitársa másképp gondolja.

Mazda3: nemcsak szép, okos is

Látszólag alig változott, technológiailag azonban sok újdonságot hordoz a Mazda3 megújult változata. Kipróbáltuk a Golf japán konkurensét.

F1: Hamilton megússza a büntit Rosberg miatt

A Mercedes nem bünteti meg Lewis Hamiltont az Abu-Dzabiban történtek miatt. Most más gondjai vannak a csapatnak.

Ez történik az autóddal a hidegben

Nem csak az embernek és egyéb élőlényeknek pokoli az éjszaka, ha mondjuk mínusz tíz fokban kell a szabadban tölteni, a fagy autónak is betesz.

F1: A motoroslegendát is érdekelné a Mercedes-ülés

A MotoGP-veterán Valentino Rossi sem mondana nemet, ha a Mercedes-főnök Toto Wolff felhívná.

F1: Oválpályán repesztett Vettel és Räikkönen – videó

A Ferrari rég nem látott dolgot hozott tető alá: vasárnap az USA egyik legendás oválpályáján, Daytonában száguldottak a vörös Forma-1-es autók.

Emily Ratajkowski így is nagyon szexi

Napjaink legnépszerűbb, és talán legszebb modellje Emily Ratajkowski, akiről kerestünk néhány olyan fotót, amivel az autóbuzik is meg lesznek elégedve.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.