Ezer lóerős, emberevő Ford

Alumínium vagy szénszálas karosszériával rendelhető

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.07.25. 13.00

A Ford GT hagyatékából táplálkozik a Galpin Ford GTR1. A 360 km/óra végsebességű fenevad egy hónap múlva valósággá válik.

Ezúttal sem zombik, sem szuperhősök nem kaptak szerepet a Galpin legújabb alkotásában – bár a specifikációkat elnézve nem árt, ha emberfeletti képességekkel és halhatatlan pénzforrással rendelkezik az, aki kinézi magának az autót. 
A hatvanas évek ikonikus amerikai versenyautója, a négyszeres Le Mans-győztes Ford GT40 egyszer már visszatért a sírból: a Ford GT rövid életű, ám annál emlékezetesebb kísérlet volt arra, hogy a tömeggyártó szupersportkocsit állítson négy kerékre. Most újfent eljött a feltámadás ideje, ám ezúttal nem a gyár, hanem egy független stúdió vette kezelésbe az ügyet, és a hangsúly is más. 
A Galpin Ford GTR1 műszaki alapjait a GT adja, alkotói inkább annak evolúciójaként, mintsem az eredeti romantikus visszatéréseként emlegetik. 
Az augusztusban színre lépő autót egy dupla turbóval megfújt, 5,4 literes V8-as motor mozgatja. Becsült teljesítménye 1024 lóerő, a forgatónyomaték meghaladja az 1000 Nm-t; az elméleti végsebesség több mint 360 km/óra 
Az alumínium karosszéria mintegy 13 centivel szélesebb a GT-nél, a fékek szénszálas tárcsát alkalmaznak, a beltérben alumínium környezet és fényűző, kézzel kárpitozott bőrülések és műszerfal gondoskodnak az egyedi megjelenésről. Az autó szériagyártása nem kizárt, de csak nagyon csekély példányszámban. 
További részletekkel és fotókkal augusztusban találkozhatunk.

Kommentek

Idő előtt lelepleződött egy újabb Forma-1-es

Az autóbemutatót csak holnap tartják, de az amerikai Haas-csapat már szombaton filmezett Barcelonában. Lebukott a 2017-es autó.

Hogyan telepíthetnék játékot az autómra? Itt a válasz!

Számítógépes játékot telepített a Porsche 911 kabrió fedélzeti rendszerére. Az irányításhoz és lövöldözéshez szintén az autó kezelőszerveit használja.

F1: Verstappenék megkapták az új egyenruhát

Az autóra még holnapig várni kell, de a Red Bull versenyzői már megmutatták, mit viselnek majd a volánnál. Így fest Daniel Ricciardo és Max Verstappen új overallja.

F1: Stúdiófotókon a Mercedes új autója

A Mercedes szombaton stúdiófotókon is megmutatta csütörtökön leleplezett 2017-es autóját, a W08-ast.

Végtelenül egyszerű parkolást szúrt el ez a BMW-s

Két és fél perc tömény parkolási anomália, a végén pedig eljő a kiütéses győzelem is.

Stuttgart nem kér az öreg dízelekből

Csak Euro 6-os besorolású autók hajthatnak be 2018-től Stuttgart belvárosába, kivételt képeznek az áruszállítók.

100 új buszt kaptak a vidéki közlekedési központok

Összesen 100 vadonatúj, magyar gyártmányú Credo autóbusz állt forgalomba a vidéki közlekedési társaságoknál december vége óta.

Szokatlan koreográfiával űzi az unalmat ez a motoros

Aligha tanácsos ilyet tenni a forgalomban, védőfelszerelés nélkül meg pláne nem, de ezt a motorost épp most szállta meg az unalom.

Ilyen Saleen S7-es nincs több, ez pedig éppen eladó

Aki hajlandó kicsengetni ezért a Saleen S7-esért egy tetemes összeget, az nem csak egy ritkasággal, hanem egy vérbeli versenyautóval is gazdagabb lesz.

F1: Teljes valójában itt az új Williams

A Williams-csapat másodszor is leleplezte 2017-es autóját, ezúttal számítógépes grafika helyett már a valódi autóról készült fotókat nézhetjük.

Segítene parkolni a Magyar Telekom

A betonba épített szenzorok segítenének az autósoknak szabad parkolóhelyet találni a városokban.

Három hengerrel támad az új Ford Fiesta ST

1,5 literes háromhengeres turbómotorral érkezik a hothatchek közé a Ford Fiesta legsportosabb változata, az ST.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.