A Mercedes fejleszti az Aston Martin motorjait

5% tulajdonrészt kap a Daimler a brit márkában

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.07.25. 16.00

A mai napon motorok, illetve elektromos és elektronikus komponensek fejlesztésére vonatkozó szándéknyilatkozatot írt alá az Aston Martin és a Mercedes sportrészlege, az AMG

Anélkül, hogy konkrét részleteket hoztak volna nyilvánosságra, a mai napon együttműködési szándéknyilatkozatot írt alá a Mercedes-AMG GmbH és az Aston Martin Lagonda Ltd. 

Az előzetes tájékoztatásból csupán annyi derül ki, hogy a tervezett együttműködés részeként beszállítói megállapodást köt az AMG, a Mercedes-Benz és az Aston Martin. A Mercedes sportrészlege, az AMG motorokat, míg a Mercedes elektromos és elektronikus komponenseket fejleszt, gyárt és szállít az Aston Martin leendő modelljeihez. 
Az együttműködésért cserébe a Mercedes és az AMG anyavállalata, a Daimler legfeljebb 5 százalékos tulajdonrészre tesz szert az Aston Martinban. Emellett a Daimler képviselője megfigyelőként részt vehet az Aston Martin igazgatótanácsának ülésein. 

Sorhatos a hőskorból: 1966-os Aston Martin DB6 MKI

A jelenlegi szándéknyilatkozatot a felek szerint már 2013 második felében konkrét kötelezettségvállalások követhetik. Az eddigi információkból nem derül ki, hogy az együttműködés csak a márkák utcai járműveire vonatkozik, vagy versenyprogramjaikban is kooperációra törekednek majd.
Az Aston Martin modellei jelenleg kétféle motorral: egy 426-436 lóerős, 4,7 literes V8-assal, illetve egy 517-573 lóerős, 5,9 literes V12-essel kaphatók. Az AMG mindkét hengerszámban tud alternatívát ajánlani már most: az 5,5 literes V8-as 557-585 lóerőt, a 6.0 V12 630 lóerőt ad le; az SLS AMG 6,3 literes nyolchengeres blokkja 571-631 lóerős.

Kommentek

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is.

F1: Hamilton aggódik az előzések miatt

Lewis Hamilton bízik benne, hogy a mérnökök tévednek, és az új szabályok nem nehezítik meg az előzéseket.

F1: Pályán a Mercedes új autója

A Forma-1-es címvédő Mercedes AMG csütörtök délelőtt pályára küldte 2017-es modelljét, a W08-ast Silverstone-ban.

F1: Soha nem látott lépést tett előre a Mercedes

A riválisok számára rossz hír, hogy a Force India szerint akkora lépést tett előre a motorjával a Mercedes, mint még soha.

F1: Az első videó az új Mercedesről

Magyar idő szerint 13.10-kor kezdődik a Mercedes 2017-es autójának bemutatója, de a csapat már kitett egy videót a Twitterre.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.