Versenyautó búcsúzóul

Akár rendszámot is kaphat a német tuningautó

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.07.24. 08.00

A kifutó BMW M3 alapjaira épített utcára is vihető pályaautót a német G-Power. Felfúrt motorja 720 lóerejének mindössze másfél tonnát kell mozgatnia

A dolgok jelenlegi állása szerint nem lesz többé M3 kupé – hiszen a BMW mostantól 4-es modellszámmal futtatja középkategóriás kétajtósát. 

A sok szép emlék, na meg a várhatóan kiváló eladhatóság miatt egy német tuningcég, a G-Power még utoljára épített valami nagyot, látványosat a leköszönő típusból. 
A négyliteres V8-ast darabjaira szedték, új főtengelyt, dugattyúkat és hajtókarokat építettek be, ezzel 4,6 literre növelve a lökettérfogatot. Titán kipufogórendszert, szénszálas légszűrőházat építettek be, kompresszort szereltek a motorra, átdolgozták a hűtést és a motorvezérlést. Ennek köszönhetően megsüvegelendő 720 lóerős csúcsteljesítményt értek el, a maximális forgatónyomaték 700 Nm 0,7 bar töltőnyomásnál. 
A futómű pályára optimalizált rugóstagokat, 20 colos kovácsolt keréktárcsákat és karbon-kerámia féktárcsákat kapott. 
Hogy az FIA által jóváhagyott bukókeret tömegét ellensúlyozzák, könnyű szénszálas műanyagból építettek új első lökhárítót, gépházfedelet, első és hátsó kerékdobot az autónak. Szintén karbon-kompozit anyagból készült a hatalmas hátsó szárny – ez különösen jól mutat majd az utcán, hiszen a G-Power átépítése minden ellenkező jel dacára legálisan részt vehet a forgalomban. 
Az utastérben minden ülést kiszereltek. A hátsók helyére nem került semmi, elöl szénszálas versenyüléseket építettek be. 
A könnyű anyagok széles körű alkalmazásának köszönhetően az autó menetkész tömege 1500 kg alatt marad. 
Ez a komoly motorteljesítménnyel együtt 3,7 másodperces 0-100 km/h sprintet tesz lehetővé. Kétszázra 9,5 másodperc alatt gyorsul az autó, végsebessége 330 km/óra. 
Ahhoz képest, hogy mennyit ad, igazán nem is drága az utcai versenyautó: az átépítő készlet 41 650 euróba (12,3 millió Ft) kerül, plusz munkadíj. Ha az ügyfélnek nincs átépíthető M3-asa, akár kompletten is megvásárolhatja az autót, ekkor azonban már igen jelentős összegtől: legalább 195 310 eurótól (57,7 millió forint) kell megválnia.

Kommentek

Megújult a legfiatalosabb Lexus

Még frissebb megjelenés, még gazdagabb technológiai tartalom, még teljesebb körű biztonsági arzenál a Lexus NX kínálatában.

Csökken az üzemanyagok ára

Szerdán megáll az üzemanyagok árának emelkedése, a benzin és a gázolaj is olcsóbb lesz.

Elképesztő világcsúcsot futott a Honda

Mostantól a Honda Civic Type R tartja az elsőkerék-hajtású autók pályacsúcsát a Nürburgringen. Nem kevéssel verte meg az eddigi bajnokot.

1300 kilométert vezetett egyedül egy gyerek

Ezerháromszáz kilométert vezetett egyedül egy 12 éves fiú Ausztráliában, mielőtt a rendőrök vasárnap lekapcsolták volna, mivel az autó egyik lökhárítója leszakadt.

F1: Ilyen, amikor Verstappen trollkodik

Max Verstappen rajongói csak egy életnagyságú bábúval akartak fotózkodni, de a függöny mögött bujkált az igazi is.

Ezzel a busszal új értelmet nyernek az éjszakai utazások

A Neoplan Skyliner hálóbusszal egészen más értelmet nyernek az éjszakai utazások. Sör és üdítő a hűtőben, a diszkrécióról pedig a kisfüggönyök gondoskodnak.

F1: Apucival motorozott a kis Räikkönen – fotó

Nem lehet elég korán kezdeni…

A fehér oldalfalú abroncsok gyártása valódi kézműves meló

Öreg autókra új abroncs, avagy a veteránosok igényeit is ki kell szolgálni.

F1: Hamilton már nem is emlékszik Rosbergre

Lewis Hamilton végleg lezárta magában azt a fejezetet, amely a Nico Rosberg elleni, házon belüli csatájáról szólt.

F1: Kubica nem zárja ki a második debütálást

Robert Kubica egyre nyíltabban beszél arról, hogy újra megpróbálkozik a Forma-1-gyel.

Finom kis KRESZ-anomáliára bukkantunk Budapesten

Tudod mi az a három úttestű út és hogy hol van ilyen? Mutatjuk.

F1: A szabad gumiválasztást el lehet felejteni!

A Pirelli motorsportfőnöke azt mondja, kizárt, hogy teljesen a csapatokra-pilótákra bízzák, ki milyen gumit használ a versenyhétvégéken.

Ősszel jön az 1000 lóerős Mercedes hibrid!

Szeptemberben mutatja be eddigi legextrémebb autóját a Mercedes-AMG. A Project One több mint ezer lóerős lesz.

F1: Átírhatják a túl szigorú motorszabályt

A Forma-1 szabályait előkészítő Stratégiai Munkacsoport mai ülésén lazíthatnak egy motorszabályon, emellett a Honda hóna alá is nyúlhatnak a riválisok.

KRESZ-oktatás, amire régóta vártunk

Ez a két videó a legkisebbeknek tanítja meg a KRESZ alapjait, és ennek nagyon örülünk.

F1: A Renault nem fog Alonsóért kapkodni

A Renault Forma-1-es főnöke nincs meggyőződve arról, hogy 2018-ra meg kellene szerezniük a McLaren-Hondától valószínűleg távozó Fernando Alonsót.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.