Versenyautó búcsúzóul

Akár rendszámot is kaphat a német tuningautó

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.07.24. 08.00

A kifutó BMW M3 alapjaira épített utcára is vihető pályaautót a német G-Power. Felfúrt motorja 720 lóerejének mindössze másfél tonnát kell mozgatnia

A dolgok jelenlegi állása szerint nem lesz többé M3 kupé – hiszen a BMW mostantól 4-es modellszámmal futtatja középkategóriás kétajtósát. 

A sok szép emlék, na meg a várhatóan kiváló eladhatóság miatt egy német tuningcég, a G-Power még utoljára épített valami nagyot, látványosat a leköszönő típusból. 
A négyliteres V8-ast darabjaira szedték, új főtengelyt, dugattyúkat és hajtókarokat építettek be, ezzel 4,6 literre növelve a lökettérfogatot. Titán kipufogórendszert, szénszálas légszűrőházat építettek be, kompresszort szereltek a motorra, átdolgozták a hűtést és a motorvezérlést. Ennek köszönhetően megsüvegelendő 720 lóerős csúcsteljesítményt értek el, a maximális forgatónyomaték 700 Nm 0,7 bar töltőnyomásnál. 
A futómű pályára optimalizált rugóstagokat, 20 colos kovácsolt keréktárcsákat és karbon-kerámia féktárcsákat kapott. 
Hogy az FIA által jóváhagyott bukókeret tömegét ellensúlyozzák, könnyű szénszálas műanyagból építettek új első lökhárítót, gépházfedelet, első és hátsó kerékdobot az autónak. Szintén karbon-kompozit anyagból készült a hatalmas hátsó szárny – ez különösen jól mutat majd az utcán, hiszen a G-Power átépítése minden ellenkező jel dacára legálisan részt vehet a forgalomban. 
Az utastérben minden ülést kiszereltek. A hátsók helyére nem került semmi, elöl szénszálas versenyüléseket építettek be. 
A könnyű anyagok széles körű alkalmazásának köszönhetően az autó menetkész tömege 1500 kg alatt marad. 
Ez a komoly motorteljesítménnyel együtt 3,7 másodperces 0-100 km/h sprintet tesz lehetővé. Kétszázra 9,5 másodperc alatt gyorsul az autó, végsebessége 330 km/óra. 
Ahhoz képest, hogy mennyit ad, igazán nem is drága az utcai versenyautó: az átépítő készlet 41 650 euróba (12,3 millió Ft) kerül, plusz munkadíj. Ha az ügyfélnek nincs átépíthető M3-asa, akár kompletten is megvásárolhatja az autót, ekkor azonban már igen jelentős összegtől: legalább 195 310 eurótól (57,7 millió forint) kell megválnia.

Kommentek

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

F1: Ilyen, amikor Verstappen nagyon hülyén néz ki

A Red Bullnál Mikulás-napi rendezvény volt december 6-án, Max Verstappennek sikerült hülyét csinálnia magából.

F1: A pechvogel is jelentkezett a Mercinél – videó

A Forma-1 történetének egyik legmókásabb balesetét produkáló japán sereghajtó, Taki Inoue is bejelentkezett Nico Rosberg mercedeses üléséért.

F1: Ferrari-uralmat a Mercedesé helyett!

Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke szerint jobb lenne, ha a Ferrari, és nem a Mercedes lenne egyeduralkodó a Forma-1-ben.

Hamilton: Furcsa dolgok történtek a Mercedesnél

Lewis Hamilton nem áll le a célozgatásokkal, az angol szerint különös dolgok is történtek idén a Mercedesnél.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.