Kevés villanyautó, rengeteg elektromos jármű Ausztriában

Szeretik az elektromos bicikliket is

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.07.24. 09.00

Minden hatodik kilométert elektromos közlekedési eszközzel tesznek meg Ausztriában.

Ennek ellenére az elektromos meghajtású autók száma viszonylag lassan nő – derül ki az Osztrák Közlekedési Klub (VCÖ) tanulmányából. Elsősorban a közösségi közlekedésnek köszönhetően a százmilliárd utaskilométer mintegy 16 százalékát valamilyen elektromos meghajtású járművel teszik meg Ausztriában. A fővárosban, Bécsben kiemelkedően magas, ötvenszázalékos az arány.

A közösségi közlekedésben főként a vasút, az elővárosi vasút, metró és villamos használatára vezethető vissza ez az adat, de több elektromos autóbuszt és tavaly egy trolibuszt is üzembe állítottak a fővárosban.

Hódít Ausztriában az elektromos kerékpár. 2012-ben minden tizedik – összesen mintegy 41 ezer – újonnan eladott kerékpár rendelkezett villanymotoros rásegítéssel. Az elmúlt öt évben mintegy százezer elektromos kerékpárt adtak el az országban.

Az elektromotoros robogók száma lassabban emelkedik, a villanymotoros autók használata pedig még gyerekcipőben jár Ausztriában – fogalmaz a VCÖ. A nyilvántartások szerint összesen 4500 elektromos robogó van Ausztriában, miközben tavaly összesen több mint 36 ezer robogót adtak el az országban.

Az Ausztriában forgalomban lévő elektromos meghajtású gépkocsik száma 2010 és 2011 között megháromszorozódott (989-re nőtt), azóta azonban lelassult a folyamat. 2013 közepén mintegy ezerötszáz villanymotoros gépkocsi járta az osztrák utakat, míg a személygépkocsik száma 4,6 millió volt, s 2012-ben összesen 336 ezer személygépkocsit helyeztek forgalomba az országban.

(Forrás: MTI)

Kommentek

F1: Teljes valójában itt az új Williams

A Williams-csapat másodszor is leleplezte 2017-es autóját, ezúttal számítógépes grafika helyett már a valódi autóról készült fotókat nézhetjük.

Pórázon tartott Tiguan

Megfontolta, kitalálta, elvetette, újra kitalálta, legyártotta. 22 évvel a RAV4 után egy komoly konkurenst állított a SEAT az Ateca modellel a kompakt SUV-oknak.

Ilyen munkát sem végeztettek még F1-es pilótával

A Renault felújítja enstone-i bázisát, és valószínűleg nem talált a munkára rendes melósokat.

F1: Hivatalos, a Ferraritól kölcsönöz pilótát a Sauber

A Sauber hivatalosan is megerősítette, hogy a sérült Pascal Wehrlein helyett a Ferrari tartalékosa, Antonio Giovinazzi vezet majd náluk a hétfőn kezdődő első barcelonai teszten.

F1: Alonsót is felhívta a Mercedes

Fernando Alonso azt mondja, Nico Rosberg visszavonulása után nála is érdeklődött a Mercedes. A spanyol akkor le volt kötve, de szeptemberben átgondolja majd, marad-e a McLarennél tovább is.

Fotón, ahogy az új Ladák Budapestre érkeznek

Begurult az első két kamion. Rakományuk friss, ropogós Lada Vesta.

F1: A Mercedes szerint műbalhét csinált a sajtó

Valtteri Bottasnak nincs baja azzal, hogy adatokat kell megosztania új csapattársával, Lewis Hamiltonnal.

Prémium Peugeot? Már majdnem igen!

A legtöbb népautós gyártó két kézzel kapar a prémium jelzőért, az új 5008 GT kétharmada ki is érdemli.

Oldalszél-stabilizátort kapnak a Ford haszonjárművek

Alapáron szereli fel a Transit és Transit Custom haszonjárműveket oldalszél elleni elektronikus védelemmel a Ford.

F1: Alonso nem vár sokat az új McLarentől

Fernando Alonso szerint kár azt várni, hogy a McLaren hirtelen visszakerül az élre, a spanyolnak nincsenek túlzott elvárásai az idei szezonnal kapcsolatban.

F1: Kerülj egyet az új Mercivel – fedélzeti videó

Fedélzeti panorámavideó az új Mercedes és Lewis Hamilton első köréről.

F1: Räikkönen kipróbálta az új Ferrarit – videó

A délelőtti leleplezés után a Ferrari azonnal pályára is küldte 2017-es Forma-1-es autóját. Kimi Räikkönen fordult vele elsőként.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.