Az új Leonnal (azaz a Volkswagen-csoport összes új generációs kompakt járművével) közös, keresztmotoros, moduláris padlólemezre épülhet a SEAT első szabadidőjárműve, akár már 2014-ben, nyilatkozta brit újságíróknak a SEAT új elnöke, Jürgen Stackmann.

Nagy újdonságokra persze nem kell számítanunk: a leendő városi terepjáró nagyságrendileg akkora lesz, mint a Volkswagen Tiguan, formavilágát pedig már két éve körbejárta a SEAT az IBX tanulmány képében.
A Leon család szerves részeként kezelt, kompakt szabadidőjármű mellett alighanem a három év múlva debütáló VW Taigunból is elkészíti a maga verzióját a spanyol márka.
Mindez egyáltalán nem ellenkezik a SEAT magát tömeggyártóként pozicionáló filozófiájával, hiszen a piaci trendek egyértelműen a szabadidőjárművek felé mutatnak. A sportkocsik iránti kereslet viszont csökken, ami rétegmodellé teszi őket, ezért a SEAT-nak sem áll szándékában ilyet gyártani. 
Ami a fejlődő piacokat illeti, a SEAT új vezére szerint a márkának előbb Európában kell megszilárdítania helyzetét, majd ráérnek ezt követően elgondolkodni az alacsony vásárlóerejű piacok kiszolgálásán.