Álca nélkül az elektromos BMW

Letisztult belül, extravagáns kívül

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.07.24. 15.00

Ha nem volt világos, miért küldi utcára tenyérnyi széles rejtőfóliázással villanymotoros modelljét a BMW, íme a válasz: az i3 megjelenése legalább olyan formabontó, mint hajtáslánca.

Napokon belül hivatalosan is bemutatkozik, de addig is megvillantja magát a BMW i3, a bajorok ősztől kapható elektromos városi járgánya.

A néhány héttel ezelőtt kiszivárgott szabadalmi rajzokon, illetve a tavaly bemutatott kupévariánson már láthattuk, de így mégis más: a hátsó oldalajtón jó pár centivel mélyebbre húzódik az oldalüveg, mint elöl. Indokolt is az ablakfelület ily módon történő bővítése, hiszen széltében igencsak szűkös a hátrafelé nyíló ajtó üvegezése. 

Meredek hátfal, az üvegfelületekkel és az oldalsó küszöbbel egységet teremtő burkolat, Kipufogó nincs, vajon a hatótáv-növelő generátor égéstermékei hol távoznak majd?

Ami a belteret illeti, ennél egyszerűbben már nem is lehetett volna megoldani a kialakítást: az autoblog.nl képein hatalmas, sík felületek, a lehető legkevesebb kezelőszerv, és (mert újszerű interfész-koncepció nélkül nem léphet piacra BMW) egy hajtáslánc-vezérlő funkciókkal telezsúfolt, túlméretes bajuszkapcsoló látható.
Mint megírtuk, az autó a várakozásoknál jóval olcsóbban kerül piacra novemberben, szénszálas karosszériája és drága akkumulátor-technológiája ellenére 35 ezer euró (10 millió Ft) körüli induló árral juthatnak hozzá a német vásárlók.

A szögletes formába kupés dinamizmust csalnak a tető és az övvonal kanyarításai

Magasra tolja fel a csomagtartót és annak ajtaját a hátsó tengely mögött és fölött elhelyezett gépészet

Nem valami tágas a hátsó üléssor, a bejutás is körülményes, de legalább a lehetőség megvan. A padló vastag

Egyszerű klímavezérlés, multifunkciós infotainment képernyő, vaskos irányítótorony a kormány tövében

Kommentek

  • Notalab

    Hát ez valami rettenetesre sikeredett. Előről még csak-csak, de oldalról és hátulról csúnya, és nem is kicsit. A műszerfal sem valami harmónikus. Pedig a hi-techet, és a futurisztikus dolgokat is szeretem. A tecnika persze ettől még jó lehet.

  • Ankhiszesz

    Ez valami iszonyat rusnyára sikerült!

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

Soha nem látott új rendszer jöhet az autókba

A Continental egy olyan rendszer kifejlesztésén dolgozik, amely felismeri a különböző útviszonyokat.

16 ezer kilométeres túrára indul a Nissan Leaf

Egy e-mobilitási szervezet benevezett egy Nissan Leafet a barátságos, de kíméletlen Mongol-ralira. 16 ezer kilométert kell megtennie a villanyautónak.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

F1: Már jövőre jöhet a New Jersey-i futam?

Felpörögtek az események az USA-ban, három helyszínen is folyik a Forma-1-es futam előkészítése.

Egészen félelmetes, ahogy elalszik a volán mögött a kamionos

Végig azt várod majd, hogy melyik autós lesz a szerencsétlen áldozata az elbóbiskoló kamionosnak.

F1: Alonso jutalékot kér Buttontól

Fernando Alonso nyugodtan készül az Indy 500-ra, biztos benne, hogy a McLaren nélküle is meglesz Monacóban. Bár pontszerzési esélye lenne Monte-Carlo utcáin, Indianapolist nagyobb lehetőségnek látja.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.