Napokon belül hivatalosan is bemutatkozik, de addig is megvillantja magát a BMW i3, a bajorok ősztől kapható elektromos városi járgánya.

A néhány héttel ezelőtt kiszivárgott szabadalmi rajzokon, illetve a tavaly bemutatott kupévariánson már láthattuk, de így mégis más: a hátsó oldalajtón jó pár centivel mélyebbre húzódik az oldalüveg, mint elöl. Indokolt is az ablakfelület ily módon történő bővítése, hiszen széltében igencsak szűkös a hátrafelé nyíló ajtó üvegezése. 

Meredek hátfal, az üvegfelületekkel és az oldalsó küszöbbel egységet teremtő burkolat, Kipufogó nincs, vajon a hatótáv-növelő generátor égéstermékei hol távoznak majd?

Ami a belteret illeti, ennél egyszerűbben már nem is lehetett volna megoldani a kialakítást: az autoblog.nl képein hatalmas, sík felületek, a lehető legkevesebb kezelőszerv, és (mert újszerű interfész-koncepció nélkül nem léphet piacra BMW) egy hajtáslánc-vezérlő funkciókkal telezsúfolt, túlméretes bajuszkapcsoló látható.

Mint megírtuk, az autó a várakozásoknál jóval olcsóbban kerül piacra novemberben, szénszálas karosszériája és drága akkumulátor-technológiája ellenére 35 ezer euró (10 millió Ft) körüli induló árral juthatnak hozzá a német vásárlók.

A szögletes formába kupés dinamizmust csalnak a tető és az övvonal kanyarításai

Magasra tolja fel a csomagtartót és annak ajtaját a hátsó tengely mögött és fölött elhelyezett gépészet

Nem valami tágas a hátsó üléssor, a bejutás is körülményes, de legalább a lehetőség megvan. A padló vastag

Egyszerű klímavezérlés, multifunkciós infotainment képernyő, vaskos irányítótorony a kormány tövében