Álca nélkül az elektromos BMW

Letisztult belül, extravagáns kívül

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.07.24. 15.00

Ha nem volt világos, miért küldi utcára tenyérnyi széles rejtőfóliázással villanymotoros modelljét a BMW, íme a válasz: az i3 megjelenése legalább olyan formabontó, mint hajtáslánca.

Napokon belül hivatalosan is bemutatkozik, de addig is megvillantja magát a BMW i3, a bajorok ősztől kapható elektromos városi járgánya.

A néhány héttel ezelőtt kiszivárgott szabadalmi rajzokon, illetve a tavaly bemutatott kupévariánson már láthattuk, de így mégis más: a hátsó oldalajtón jó pár centivel mélyebbre húzódik az oldalüveg, mint elöl. Indokolt is az ablakfelület ily módon történő bővítése, hiszen széltében igencsak szűkös a hátrafelé nyíló ajtó üvegezése. 

Meredek hátfal, az üvegfelületekkel és az oldalsó küszöbbel egységet teremtő burkolat, Kipufogó nincs, vajon a hatótáv-növelő generátor égéstermékei hol távoznak majd?

Ami a belteret illeti, ennél egyszerűbben már nem is lehetett volna megoldani a kialakítást: az autoblog.nl képein hatalmas, sík felületek, a lehető legkevesebb kezelőszerv, és (mert újszerű interfész-koncepció nélkül nem léphet piacra BMW) egy hajtáslánc-vezérlő funkciókkal telezsúfolt, túlméretes bajuszkapcsoló látható.
Mint megírtuk, az autó a várakozásoknál jóval olcsóbban kerül piacra novemberben, szénszálas karosszériája és drága akkumulátor-technológiája ellenére 35 ezer euró (10 millió Ft) körüli induló árral juthatnak hozzá a német vásárlók.

A szögletes formába kupés dinamizmust csalnak a tető és az övvonal kanyarításai

Magasra tolja fel a csomagtartót és annak ajtaját a hátsó tengely mögött és fölött elhelyezett gépészet

Nem valami tágas a hátsó üléssor, a bejutás is körülményes, de legalább a lehetőség megvan. A padló vastag

Egyszerű klímavezérlés, multifunkciós infotainment képernyő, vaskos irányítótorony a kormány tövében

Kommentek

  • Notalab

    Hát ez valami rettenetesre sikeredett. Előről még csak-csak, de oldalról és hátulról csúnya, és nem is kicsit. A műszerfal sem valami harmónikus. Pedig a hi-techet, és a futurisztikus dolgokat is szeretem. A tecnika persze ettől még jó lehet.

  • Ankhiszesz

    Ez valami iszonyat rusnyára sikerült!

F1: Nem semmi, kitől kapott levelet Rosberg

Nico Rosbergnek mindenki gratulált már első (és utolsó) világbajnoki címéhez.

F1: Doktori címet kapott Jenson Button

A Forma-1 2009-es világbajnoka a mai naptól doktori címmel is rendelkezik.

F1: Rosberg még visszatérhet

Gerhard Berger el tudja képzelni, hogy a meglepetésre visszavonult Nico Rosberg még visszatér a Forma-1-be a jövőben.

F1: Ricciardót feltüzelte Verstappen érkezése

Daniel Ricciardo úgy érzi, pozitív hatással volt rá, hogy Max Verstappen egyből futamgyőzelemmel debütált a Red Bullnál.

Ecclestone: Rosberg világbajnok, de semmi több

A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone szerint a visszavonuló Nico Rosbergre nem lehet a sportág egyik nagyjaként tekinteni, igaz, azért így is hiányozni fog.

F1: Még számolnak Hamiltonnal Abu-Dzabiért

Niki Laudával és Paddy Lowe-val ellentétben Toto Wolff azt mondja, nem süllyedt el végleg Lewis Hamilton szezonzárós lázadása, a következő szezon előtt tisztázzák az ügyet.

Újabb komolyabb áremelés a kutakon

A szerdai négy- és ötforintos emelés után pénteken is drágulnak az üzemanyagok.

300 ezer magyar autóban lehet veszélyes fék

Magyarországon 300 ezer autóban lehet veszélyes a fékrendszer a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT) szerint.

Hideg tél helyett forró hangulatú képek

Mi fittyet hányunk a hóra és kitartunk! Jöhet zúzmara, marhatja arcunkat metsző szél, itt a Rúzs és Gépzsír rovatban akkor is bikinis lányok, vastag habbal autót mosó gyönyörű szüzek fogják forróvá varázsolni a levegőt!

F1: A Mercin és a Ferrarin röhög a Red Bull-főnök

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szépen odaszúrt a nagy riválisoknak karácsonyi üdvözlőlapján.

F1: Érdekes számot választott a McLaren-újonc

A Nemzetközi Automobil Szövetség kiadta a 2017-es Forma-1-es idény ideiglenes nevezési listáját. Nico Rosberg helye még üres.

Megint jó buli volt a Mikulás Rallye

A Ranga – Szőke kettős sikerét hozta a 20. Taxi 4 Mikulás Rallye. A škodás páros mögött az Ollé – Tóth páros végzett a második, míg a Kovács – Istovics duó a harmadik pozícióban a fagyos, de napsütéses időben megrendezett Veszprém környéki futamon.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.