Tízmillióba kerül az első elektromos BMW

Magyarországra egyelőre nem jön az i3

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.07.22. 15.00

Beárazták a BMW i3-at, a bajorok elektromos kisautóját. Az indulóár Németországban az X3 és a 3GT magasságában lesz, ami durván tízmillió forintnak felel meg.

A németországi piacon 34 950 eurótól (átszámítva 10,6 millió forint) indul az i3 ára, jelentette be a mai napon a BMW igazgatótanácsának értékesítésért és marketingért felelő tagja, Ian Robertson. 

Ez azt jelenti, hogy a novemberben piacra lépő, négyszemélyes városi kisautó hazai piacán nagyságrendileg annyiba kerül majd, mint a márka középkategóriás életmódautóinak belépő modelljei, a 318d Gran Tourismo (36 150 euró) vagy a X3 sDrive18d (36 400 euró). 
Az i3 termékeket és szolgáltatásokat többcsatornás értékesítési modellt alkalmazva fogják forgalmazni: azok a hivatalos BMW i-partnereken keresztül, az ügyfélinterakciós központokban (CIC), valamint online lesznek megvehetők. Bizonyos piacokon házhoz is mennek az értékesítők. 
A BMW első elektromos autóját egyfajta teljes körű mobilitási szolgáltatásként kívánja pozicionálni, amelyben olyan, újszerű szempontok is helyet kaptak, mint az otthoni vagy nyilvános töltési módozatok (ezek okostelefonról felügyelhető, illetve vezérelhetők), vagy a telekocsi közösségi szolgáltatások. 
A BMW első elektromos autója, a hat év fejlesztés után piacra lépő i3 szénszál erősítésű karosszériájába középen, mélyen építették be a lítiumion akkumulátort; a hajtott hátsó tengely közvetlen közelében elhelyezett motor teljesítménye 170 lóerő, legnagyobb nyomatéka 250 Nm. Az autó 7,2 másodperc alatt gyorsul 100 km/órás tempóra, végsebessége 150 km/óra, hatótávolsága alaphelyzetben 130-160 kilométer. Ezt fokozottan takarékos, kompromisszumos üzemmódok aktiválásával, illetve belsőégésű, fedélzeti áramfejlesztő beépítésével lehet kitolni; utóbbi felárát korábban 4000 euró (1,2 millió Ft) alá jósolták gyári források. 
A BMW i3 navigációs rendszere egyedülálló módon a tömegközlekedéssel is számol az A-ból B-be jutás lehetőségeinek számba vétele során; azaz ha úgy gyorsabb vagy gazdaságosabb, villamosra, metróra ülteti utasait.
Mivel Magyarországon a piaci igény és a nyilvános töltési infrastruktúra fejlettsége egyaránt alacsony, a BMW hazánkban egyelőre nem kezdi meg az i3 forgalmazását.

Kommentek

  • cddexter

    Jóval kedvezőbb az ára mint gondoltam. Drága akkuk, drága szénszálas váz, BMW jelvénnyel, élhető méretű helykínálattal 35ezer euroból. Nem annyival drágább a Leafnél (aminek értékei egyáltalán nem lebecsülendők) mint amennyi több pluszt ad. A opciós benzin aggregáttal pedig már teljes értékű, akár első autónak is megfelelhet. Így első közelítésben siker gyanús – elektromos autó mércén.

  • shadowb

    kisautonak nevezni enyhe tulzas. Inkabb kompakt meretu, nem sokkal kisebbek a kulso meretei mint egy Golfnak, belul meg van akkora. a polonal peldaul nagyobb.

  • v_gabe

    Nem is drága. A PSA-Mitsubishi törpe is ennyiről indult.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

F1: Ilyen, amikor Verstappen nagyon hülyén néz ki

A Red Bullnál Mikulás-napi rendezvény volt december 6-án, Max Verstappennek sikerült hülyét csinálnia magából.

F1: A pechvogel is jelentkezett a Mercinél – videó

A Forma-1 történetének egyik legmókásabb balesetét produkáló japán sereghajtó, Taki Inoue is bejelentkezett Nico Rosberg mercedeses üléséért.

F1: Ferrari-uralmat a Mercedesé helyett!

Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke szerint jobb lenne, ha a Ferrari, és nem a Mercedes lenne egyeduralkodó a Forma-1-ben.

Hamilton: Furcsa dolgok történtek a Mercedesnél

Lewis Hamilton nem áll le a célozgatásokkal, az angol szerint különös dolgok is történtek idén a Mercedesnél.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.