Tízmillióba kerül az első elektromos BMW

Magyarországra egyelőre nem jön az i3

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.07.22. 15.00

Beárazták a BMW i3-at, a bajorok elektromos kisautóját. Az indulóár Németországban az X3 és a 3GT magasságában lesz, ami durván tízmillió forintnak felel meg.

A németországi piacon 34 950 eurótól (átszámítva 10,6 millió forint) indul az i3 ára, jelentette be a mai napon a BMW igazgatótanácsának értékesítésért és marketingért felelő tagja, Ian Robertson. 

Ez azt jelenti, hogy a novemberben piacra lépő, négyszemélyes városi kisautó hazai piacán nagyságrendileg annyiba kerül majd, mint a márka középkategóriás életmódautóinak belépő modelljei, a 318d Gran Tourismo (36 150 euró) vagy a X3 sDrive18d (36 400 euró). 
Az i3 termékeket és szolgáltatásokat többcsatornás értékesítési modellt alkalmazva fogják forgalmazni: azok a hivatalos BMW i-partnereken keresztül, az ügyfélinterakciós központokban (CIC), valamint online lesznek megvehetők. Bizonyos piacokon házhoz is mennek az értékesítők. 
A BMW első elektromos autóját egyfajta teljes körű mobilitási szolgáltatásként kívánja pozicionálni, amelyben olyan, újszerű szempontok is helyet kaptak, mint az otthoni vagy nyilvános töltési módozatok (ezek okostelefonról felügyelhető, illetve vezérelhetők), vagy a telekocsi közösségi szolgáltatások. 
A BMW első elektromos autója, a hat év fejlesztés után piacra lépő i3 szénszál erősítésű karosszériájába középen, mélyen építették be a lítiumion akkumulátort; a hajtott hátsó tengely közvetlen közelében elhelyezett motor teljesítménye 170 lóerő, legnagyobb nyomatéka 250 Nm. Az autó 7,2 másodperc alatt gyorsul 100 km/órás tempóra, végsebessége 150 km/óra, hatótávolsága alaphelyzetben 130-160 kilométer. Ezt fokozottan takarékos, kompromisszumos üzemmódok aktiválásával, illetve belsőégésű, fedélzeti áramfejlesztő beépítésével lehet kitolni; utóbbi felárát korábban 4000 euró (1,2 millió Ft) alá jósolták gyári források. 
A BMW i3 navigációs rendszere egyedülálló módon a tömegközlekedéssel is számol az A-ból B-be jutás lehetőségeinek számba vétele során; azaz ha úgy gyorsabb vagy gazdaságosabb, villamosra, metróra ülteti utasait.
Mivel Magyarországon a piaci igény és a nyilvános töltési infrastruktúra fejlettsége egyaránt alacsony, a BMW hazánkban egyelőre nem kezdi meg az i3 forgalmazását.

Kommentek

  • cddexter

    Jóval kedvezőbb az ára mint gondoltam. Drága akkuk, drága szénszálas váz, BMW jelvénnyel, élhető méretű helykínálattal 35ezer euroból. Nem annyival drágább a Leafnél (aminek értékei egyáltalán nem lebecsülendők) mint amennyi több pluszt ad. A opciós benzin aggregáttal pedig már teljes értékű, akár első autónak is megfelelhet. Így első közelítésben siker gyanús – elektromos autó mércén.

  • shadowb

    kisautonak nevezni enyhe tulzas. Inkabb kompakt meretu, nem sokkal kisebbek a kulso meretei mint egy Golfnak, belul meg van akkora. a polonal peldaul nagyobb.

  • v_gabe

    Nem is drága. A PSA-Mitsubishi törpe is ennyiről indult.

Megépítette, amit a BMW nem mert

A tökéletes családi autót építette meg magának, amihez fogott egy BMW 540i Touringot és mindent belepréselt az M5-ösből. Megszületett a 400 lóerős kombi, aminek apa örülhet a legjobban.

Első helytől lökték el Micheliszt

A harmadik körben már az első helyért küzdött Michelisz Norbert a WTCC monzai futamán, Bennani azonban ráhúzta az autót, így mindketten feladták a versenyt.

Ezt a BMW reklámot betiltották Angliában

Az angolok szerint veszélyes közúti huligánkodásra buzdít a BMW plakátja, ezért gyorsan be is tiltották.

Ismét csökkent az üzemanyagok ára

A benzin literenkénti árát 4 forinttal, a gázolajét pedig 3 forinttal csökkentette a Mol.

Spéci pótkocsikat vásárol a Waberer’s

100 darab spéci pótkocsival bővíti flottáját az egyik legnagyobb magyar fuvarozótársaság, a Waberer’s.

F1: Mégsem lesz éjszakai futam Szocsiban

Az Orosz Nagydíj szervezői meggondolták magukat, Szocsiban nem szeretnének villanyfényes Forma-1-es versenyt.

Meglépett az autóval a kisfiú, kecskét is vitt magával

Ennek a fiúnak az apja szerint a vezetést nem lehet elég korán elkezdeni. A csomagtartóban utazó kecske ennek tükrében már nem is olyan meglepő.

F1: A Red Bullnál röhögnek az FIA-n

A Red Bullnál komolytalannak tartják a Nemzetközi Automobil Szövetség állítását, miszerint a Mercedes-, a Ferrari- és a Renault-motor háromtized másodpercen belülre került idén.

F1: Bejelentették a Sauber Honda-szerződését

A Forma-1-es Orosz Nagydíj délelőttjén hivatalosan is bejelentették, hogy 2018-tól a Sauber-csapat is a Honda erőforrásaival.

F1: A McLaren Mercedes-motorra vált jövőre?

Érdekes sztorit dobott be az egykori csapattulajdonos Eddie Jordan, de a McLaren gyorsan cáfolt.

Csúcskivitel belépőmotorral: jön a Mazda CX-3 GT Sport

Bizarr termékfilozófiát követ a Mazda: a CX-3 crossover nyáron debütáló új csúcskiadása nem a legerősebb motort kapja meg.

Hihetetlen balesetet úszott meg egy kamionos

Nehéz napja volt annak az őrangyalnak, aki erre a kamionosra vigyázott. Az utolsó pillanatban állt meg a szerelvény a szakadék felett.

Használt autó: melyik a legjobb üzleti limuzin?

Erősek, mint egy dízelmozdony, pallérozott a modoruk, keveset fogyasztanak és jutányosan az áruk. Melyik használt német üzleti limuzint válasszuk?

F1: Alonso oda megy, ahol nyerhet

Fernando Alonso egyértelmű üzenetet küldött a McLaren-Hondának, ha csak nem történik valami csoda, távozni fog, ugyanis olyan csapatnál akar vezetni, ahol lehetősége van a győzelemre.

Könnyfakasztó vadászautó Lada Niva helyett

Csupán három darab ilyen Aston Martin V8 vadászkombi készült az angliai gyárban, most pedig eladó az egyik legjobb kondícióban lévő példány.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.