Tízmillióba kerül az első elektromos BMW

Magyarországra egyelőre nem jön az i3

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.07.22. 15.00

Beárazták a BMW i3-at, a bajorok elektromos kisautóját. Az indulóár Németországban az X3 és a 3GT magasságában lesz, ami durván tízmillió forintnak felel meg.

A németországi piacon 34 950 eurótól (átszámítva 10,6 millió forint) indul az i3 ára, jelentette be a mai napon a BMW igazgatótanácsának értékesítésért és marketingért felelő tagja, Ian Robertson. 

Ez azt jelenti, hogy a novemberben piacra lépő, négyszemélyes városi kisautó hazai piacán nagyságrendileg annyiba kerül majd, mint a márka középkategóriás életmódautóinak belépő modelljei, a 318d Gran Tourismo (36 150 euró) vagy a X3 sDrive18d (36 400 euró). 
Az i3 termékeket és szolgáltatásokat többcsatornás értékesítési modellt alkalmazva fogják forgalmazni: azok a hivatalos BMW i-partnereken keresztül, az ügyfélinterakciós központokban (CIC), valamint online lesznek megvehetők. Bizonyos piacokon házhoz is mennek az értékesítők. 
A BMW első elektromos autóját egyfajta teljes körű mobilitási szolgáltatásként kívánja pozicionálni, amelyben olyan, újszerű szempontok is helyet kaptak, mint az otthoni vagy nyilvános töltési módozatok (ezek okostelefonról felügyelhető, illetve vezérelhetők), vagy a telekocsi közösségi szolgáltatások. 
A BMW első elektromos autója, a hat év fejlesztés után piacra lépő i3 szénszál erősítésű karosszériájába középen, mélyen építették be a lítiumion akkumulátort; a hajtott hátsó tengely közvetlen közelében elhelyezett motor teljesítménye 170 lóerő, legnagyobb nyomatéka 250 Nm. Az autó 7,2 másodperc alatt gyorsul 100 km/órás tempóra, végsebessége 150 km/óra, hatótávolsága alaphelyzetben 130-160 kilométer. Ezt fokozottan takarékos, kompromisszumos üzemmódok aktiválásával, illetve belsőégésű, fedélzeti áramfejlesztő beépítésével lehet kitolni; utóbbi felárát korábban 4000 euró (1,2 millió Ft) alá jósolták gyári források. 
A BMW i3 navigációs rendszere egyedülálló módon a tömegközlekedéssel is számol az A-ból B-be jutás lehetőségeinek számba vétele során; azaz ha úgy gyorsabb vagy gazdaságosabb, villamosra, metróra ülteti utasait.
Mivel Magyarországon a piaci igény és a nyilvános töltési infrastruktúra fejlettsége egyaránt alacsony, a BMW hazánkban egyelőre nem kezdi meg az i3 forgalmazását.

Kommentek

  • cddexter

    Jóval kedvezőbb az ára mint gondoltam. Drága akkuk, drága szénszálas váz, BMW jelvénnyel, élhető méretű helykínálattal 35ezer euroból. Nem annyival drágább a Leafnél (aminek értékei egyáltalán nem lebecsülendők) mint amennyi több pluszt ad. A opciós benzin aggregáttal pedig már teljes értékű, akár első autónak is megfelelhet. Így első közelítésben siker gyanús – elektromos autó mércén.

  • shadowb

    kisautonak nevezni enyhe tulzas. Inkabb kompakt meretu, nem sokkal kisebbek a kulso meretei mint egy Golfnak, belul meg van akkora. a polonal peldaul nagyobb.

  • v_gabe

    Nem is drága. A PSA-Mitsubishi törpe is ennyiről indult.

Ha Ferrariba ülsz, soha ne indulj el így

Van, akiknek úgy hozta a sors, hogy egy Ferrari vezetőülésében találta magát, és van, akinek ez a feladat meghaladja a vezetői képességeit. Ha ez a két körülmény adott, akkor születnek ilyen videók.

Újabb női tesztpilóta a Forma-1-ben

A svájci Sauber-csapat a kolumbiai GP3-versenyzőnőt, Tatiana Calderont igazolta fejlesztőpilótaként.

F1: Nézd meg mozgásban az összes idei autót!

Hétfőn elkezdődött az előszezoni tesztelés Barcelonában, az összes F1 csapat 2017-es autója bemutatkozott már pályán.

F1: Folytatódik a McLaren vergődése

A második barcelonai tesztnap délelőttje is a Mercedesé volt, miközben több csapat autója is a garázsban vesztegelt. A McLarennél megint motort kellett cserélni.

F1: A Ferrari megtanult hallgatni, máris támadják miatta

Olaszországban nem vették jó néven, hogy a Ferrari az idei előszezonban hallgatásba burkolózik.

F1: 2025-ig marad az Orosz Nagydíj

Az Orosz Nagydíj szervezői szerződést hosszabbítottak, 2025-ig biztosan marad Szocsiban a Forma-1. Éjszakai futam is lehet.

Nagy változás jön egy Budapestet érintő viszonylaton

Másfél év után végleg kivonul a Lux Express busztársaság a közép-európai térségből. Csak a Varsót a Baltikummal összekötő járatok maradnak meg. Megszűnik a Budapest-Krakkó-Varsó buszjárat is.

F1: A Red Bull-főnök beszólt a McLarennek

A Red Bull csapatfőnökének nagyon nem tetszenek az idén újra megjelent cápauszonyok, mindent megtesz majd, hogy a jövő évre eltűnjenek. Valami más is bántja Christian Horner szemét.

Kompakt terepkupé a Mitsubishitől

Kompakt szabadidőjárművel erősíti kínálatát a Mitsubishi. Az ASX mellé, nem helyette érkezik a divatcentrikus crossover.

F1: Hamilton a Merci szépségére épít

Lewis Hamilton szerint a Mercedes 2017-es Forma-1-es autója mindenki másénál jobban néz ki, ezért a bajnokságban is az élen lehet a helye.

Két percig küzdött a tankolással a srác egy hazai önkiszolgáló benzinkúton

A fiatal srác nem tudott megbirkózni a tankolás feladatával, és mivel önkiszolgáló kút szerepel a felvételen, így a személyzet segítségére sem számíthatott. Kétpercnyi elkeseredett küzdelem után feladta a harcot, és tankolatlanul távozott.

Elkormányoz, ha veszélyt szimatol a Volvo új szabadidőjárműve

Folytatja biztonságtechnológiai offenzíváját a Volvo. A hamarosan színre lépő XC60 fedélzetén olyan ütközésmegelőző rendszer működik, amely kikerüli az akadályt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.