Nem golfkocsi: golfautó!

Közösségi ötletbazár eredménye a Mercedes Vision Golf Cart

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.07.22. 12.00

Azt gondolnánk, egy golfkocsin nincs mit csiszolgatni. A Mercedes máshogy látta: a Vision Golf Cart tanulmány egy csomó új funkciót kínál, szebb csomagolásban. Ja, és cipeli a játékosokat, meg az ütőiket.

Ha földönkívüliek bolygónkra érkezve nem találnának más emberi relikviát, mint egy golfkocsit, alighanem undorral fordítanának hátat a Földnek, és keresnének egy másik, értelmesebb lények által lakott planétát 

Ez a gondolat motoszkálhatott a Mercedes-Benz vezetőinek fejében is, amikor kiírták azt a nyílt pályázatot, amelyen a jövő golfkocsijához kértek ötleteket a nevezőktől. 
A kiinduló ötlet az volt, hogy a golfkocsi ne korlátozott praktikumú szállítóeszköz, hanem igazi autó legyen, ami a játékosok otthonától a pályáig, majd a pályán belül is helytáll. Ezt a célt a tanulmány tökéletesen elérte: áramvonalas orrkialakítás, döntött szélvédő, korrekt első felfüggesztés, tárcsafékek teszik közútra is alkalmassá; az oldalajtók leszerelhetők. 
Ami a vezetéshez kötődő igényeket illeti, a jármű természetesen elektromos hajtású, töltéséről a tetőn elhelyezett napelemek gondoskodnak. Sem kormány, sem pedálok nincsenek: az autó egy központi botkormánnyal vezethető, bármelyik ülésről 
A műszerfal letisztult, hiszen gombok helyett érintőképernyőket találunk; a középkonzolon körbeforgatható dokkoló állomás várja a felhasználó iPadjét vagy iPhone-ját; ez a hordozható eszköz szolgál egy sor funkció közvetlen vezérlésére. A műszerfalat a szélvédőre kivetített kép helyettesíti, itt a menetadatok mellett (álló helyzetben) a golfpálya alaprajza, az aktuális játék állása, vagy időjárás-előrejelzés is megjeleníthető. 
A golfkocsi képes a klubházzal vagy a többi hasonló járművel is kommunikálni. Előbbiektől enni-inni kérhetünk, a beépített rádión keresztül pedig akár trécselhetnek is egymással a játékosok. Ennél fontosabb újdonság a fals, veszélyes ütésekre figyelmeztető, nagy piros gomb, amelyet megnyomva egy adott körzeten belül található golfkocsikban megszólal a vészcsengő: eltévedt labda érkezik, vigyázz! 
A fedélzeti e-mail, Twitter- és Facebook-elérés magától értetődő, az SLK roadsterben debütált, az utas nyaktájára meleg levegőt fúvó légsál hűvös estéken segít kitolni a mérkőzés végét. Ugyanerre szolgál a helyére pattintható, könnyű ajtó, a sötétedés után kellő láthatóságot biztosító, LED-es fényszórók, és mivel a játékosokat a pályán is érheti a vihar, kihúzható villámhárítót is kapott az autó…

Kommentek

F1: Ilyen, amikor Verstappen nagyon hülyén néz ki

A Red Bullnál Mikulás-napi rendezvény volt december 6-án, Max Verstappennek sikerült hülyét csinálnia magából.

F1: A pechvogel is jelentkezett a Mercinél – videó

A Forma-1 történetének egyik legmókásabb balesetét produkáló japán sereghajtó, Taki Inoue is bejelentkezett Nico Rosberg mercedeses üléséért.

F1: Ferrari-uralmat a Mercedesé helyett!

Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke szerint jobb lenne, ha a Ferrari, és nem a Mercedes lenne egyeduralkodó a Forma-1-ben.

Hamilton: Furcsa dolgok történtek a Mercedesnél

Lewis Hamilton nem áll le a célozgatásokkal, az angol szerint különös dolgok is történtek idén a Mercedesnél.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

F1: Pilótaszavazást a fejvédőről?

A Toro Rossó-s Danyiil Kvjat szerint az őszi tesztek után a versenyzőknek kellene szavazniuk arról, bevezessék-e a Forma-1-ben 2018-ben a fejvédő gyűrűt.

Autópályadíj-botrány: nem a korrupt hivatalnok veszített, hanem mi

Lefokozták az osztályvezetőt, aki elengedte a tesójának a későn vett matrica miatt kapott pótdíjat. Pedig ez volt a leghelyesebb döntése, amióta dolgozik!

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.