Hátsókerék-hajtásra áll vissza az Alfa Romeo

Cél: megháromszorozni az eladásokat

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.07.22. 10.05

2015-től teljes egészében hátsókerék-hajtású modellek alkothatják az Alfa Romeo modellkínálatát. A terv a márka és a Maserati közötti együttműködés kiterjesztéséhez kapcsolódik.

Közvetlen utód nélkül zárja le a MiTo és Giulietta modelleket az Alfa Romeo, és két év múlva már csak hátsókerék-hajtású típusokat fog fejleszteni, írja a brit Car folyóirat. 

Ezzel összefüggésben négy új modellre: egy közép- és egy felső-középkategóriás sportszedánra (BMW 3, illetve 5 vonalán), valamint két szabadidőjárműre lehet számítani. A Mazdával közösen fejlesztendő roadster, illetve a 4C kompakt szuperkupé (nyitóképünkön) már ezt a filozófiát képviselik. 
A hátsókerék-hajtású modellekkel várhatóan sikeresebben hajtható végre a márka két alapvető célkitűzése: a német prémium márkák elleni frontális támadás, valamint az észak-amerikai piac visszahódítása. 
A négy említett modell egyazon közös, moduláris padlólemezen nyugszik majd, amelyet a Maseratival közösen fejleszt majd az Alfa. Az első modell a Giulia lehet, a BMW 3-as ellenfele, ezt követné az eggyel nagyobb Alfetta, 2016-ban, várhatóan szedán és kombi kivitelben. Az egykori Alfa 166-nál valamivel kisebb Alfetta az új Maserati Ghiblihez lesz hasonítható. 
Az Alfa szabadidőjárműveire 2017-ig kell várni; először az X1/Q3 vonalán, majd az X3/Q5 kategóriájában lép színre modell. 
A új padlólemez könnyebb lesz, jelentős tengelytávval és minimális túlnyúlásokkal. 
A Maserati már meglévő technológiáiból (nyolcfokozatú sebességváltó, V6 erőforrások, stb) is csemegézhet majd az Alfa Romeo 
A fent vázolt, radikális lépésváltás révén a jelenlegi százról háromszázezerre nőhet az Alfa éves gyártási darabszáma

Kommentek

  • Guevara

    Végre egy hír/cikk aminek a címe nem feltételes módban van és nem kérdőjellel végződik.

  • bestyen

    Na így már jóval közelebb fog állni az Alfa az ízlésvilágomhoz. RWD+Sedan FTW :D

  • garazsgeza

    érdekes regensburgn

Mindent túlél a Citroën WRC gépe

Igazán szédítő bukfenc után tért vissza Kris Meeke Citroën C3 WRC-je az argentin rali futamán.

Ritka Ferrarit emésztettek fel a lángok

Porrá égett egy korai Ferrari F40-es, az anyagi kár jelentős, az autó pótolhatatlan darabja az olasz sportkocsigyár történelmének.

Újabb hajmeresztő ötlettel állt elő a Tesla-vezér

Föld alatt utaztatná az embereket Elon Musk, amivel teljesen megreformálná a városi közlekedést. A dugók csökkennének és az emberek gyorsabban jutnának el a célhoz.

Meglepte leghűségesebb vevőjét a Lexus

100 évesen a 25-ödik Lexusát készült megvásárolni, ezért a japán gyártó egy igazán különleges darabot készített hűséges vevőjének.

F1: Alonso oda megy, ahol nyerhet

Fernando Alonso egyértelmű üzenetet küldött a McLaren-Hondának, ha csak nem történik valami csoda, távozni fog, ugyanis olyan csapatnál akar vezetni, ahol lehetősége van a győzelemre.

Könnyfakasztó vadászautó Lada Niva helyett

Csupán három darab ilyen Aston Martin V8 vadászkombi készült az angliai gyárban, most pedig eladó az egyik legjobb kondícióban lévő példány.

F1: Massa csak tette, amit a mérnök mondott

Felipe Massa nagyon elégedetten nyilatkozott az Orosz Nagydíj időmérője után, a 6. helye azt mutatja, hogy a Williams immár versenyben van a Red Bull-lal.

Ricciardo: Az ötödik hely volt a mai maximum

A Red Bull továbbra is csak fut az élmezőny után, de Daniel Ricciardo igyekszik pozitívan hozzáállni a szezonhoz. Csapattársa, Max Verstappen viszont továbbra is küzd az autójával.

F1: Lakáscserében fogadott Massa, Ricciardo és Verstappen

A Red Bull pilótái és a williamses Felipe Massa a vasárnapi Orosz Nagydíjon az valószínűleg egymással küzd majd, a “házon belüli” csatának érdekes tétje lesz.

F1: Hamilton szuboptimális formában

Lewis Hamilton elismerte, hogy a Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén egyszerűen nem volt elég gyors, ugyanakkor az előzmények alapján a futamtól sem remélhet sokat.

Alonso: Megint tökéletes időmérőm volt

Fernando Alonso sosem fogy ki az öndicséretből, a szocsi kvalifikáció után a Honda-motort szidta és annak örült, hogy újonc csapattársát héttizeddel verte.

Kimi: Azért az első sor nem rossz a csapatnak

A Orosz Nagydíj időmérőjén Sebastian Vettel biztosította be a vasárnapi pole pozíciót, mögötte Kimi Raikkönen és Valtteri Bottas végzett. Az első három nyilatkozatai Szocsiból.

F1: A Ferrari kiütötte a Mercedest az időmérőn

A Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén a Ferrari “robbantott”, Sebastian Vettelé lett a pole-t, Kimi Räikkönen 2. helyével meglett a teljes első sor. A mercedeses Valtteri Bottas a 3., Lewis Hamilton szétesett.

F1: A Ferrari megint verte a Mercedest

A Forma-1-es Orosz Nagydíj utolsó szabadedzésén is határozott előnnyel verte a Ferrari a Mercedest, Sebastian Vettel a leggyorsabb, Lewis Hamilton csak a 4.

300 km/h fölött hasít az új Alpina kupé

Bemutatta legfrissebb újdonságát az Alpina. A B4 S Bi-Turbo a BMW M4 költséges alternatívája.

Nincs ma ennél menőbb Porsche az interneten!

Aligha létezik még egy ilyen Porsche 911 Carrera RSR 3.8-as a világon. Kívánatos patina, merész színek és 10 futott kilométer.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.