Aston Martin tanulmány-ikrek a Zagatótól

Megrendelésre készült mindkettő

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.07.22. 09.00

Az angol márka századik születésnapjára építette a Zagato ezt a két autót, amelyek stílusukban a stúdió és az autógyár együttműködésének kezdetére, a hatvanas évekbe kalauzolnak vissza.

Tizenegy évvel ezelőtt, 2002-ben 99 darabos szériát tervezett a DB7-es alapjaira az olasz Zagato. A modell annyira sikeres volt, hogy mire hivatalosan bemutatták, már egyetlen eladatlan példánya sem maradt. 

Részben ennek az autónak a stíluselemeivel is találkozhatunk abban a kupé és kabrió ikerpárban, amelyek fekvő lámpatesteikkel és egyenes, letisztult felületeikkel az olasz sportautó-építés fél évszázaddal ezelőtti divatjából is merítenek – onnan, ahonnan a Zagato és az Aston Martin hosszú és gyümölcsöző együttműködése eredeztethető. 

2013 Aston Martin DB9 Volante Zagato Centennial

A Centennial modellek láthatóan ugyanannak a koncepciónak a vászon-, illetve fémtetős megvalósulásai. 
Ennek megfelelően az előbbit a 2013-as DB9 Volante kabrió, utóbbit a szintén legújabb generációs DBS kupé műszaki alapjainak felhasználásával építette Andrea és Marella Zagato, a céget harmadik generációs tulajdonosként vezető házaspár. Mechanikus változtatásokat nem eszközöltek, így megmaradt a 6.0 V12 erőforrás 510 lóerős teljesítménye. 

2013 Aston Martin DBS Coupe Zagato Centennial

Míg a kabrió, amely a márka egyik legrégebbi gyűjtője, az amerikai Peter Read megrendelésére és aktív közreműködésével készült, leginkább letisztult stílusával idézi a szintén több mint kilencven éves stúdió hagyatékát, a Japánba kerülő kupé hullámos, minimalista B-oszlopa és dupla buborékteteje összetéveszthetetlen kézjegyei a Zagatónak.
További képek a galériában!

Kommentek

Idő előtt lelepleződött egy újabb Forma-1-es

Az autóbemutatót csak holnap tartják, de az amerikai Haas-csapat már szombaton filmezett Barcelonában. Lebukott a 2017-es autó.

Hogyan telepíthetnék játékot az autómra? Itt a válasz!

Számítógépes játékot telepített a Porsche 911 kabrió fedélzeti rendszerére. Az irányításhoz és lövöldözéshez szintén az autó kezelőszerveit használja.

F1: Verstappenék megkapták az új egyenruhát

Az autóra még holnapig várni kell, de a Red Bull versenyzői már megmutatták, mit viselnek majd a volánnál. Így fest Daniel Ricciardo és Max Verstappen új overallja.

F1: Stúdiófotókon a Mercedes új autója

A Mercedes szombaton stúdiófotókon is megmutatta csütörtökön leleplezett 2017-es autóját, a W08-ast.

Végtelenül egyszerű parkolást szúrt el ez a BMW-s

Két és fél perc tömény parkolási anomália, a végén pedig eljő a kiütéses győzelem is.

Stuttgart nem kér az öreg dízelekből

Csak Euro 6-os besorolású autók hajthatnak be 2018-től Stuttgart belvárosába, kivételt képeznek az áruszállítók.

100 új buszt kaptak a vidéki közlekedési központok

Összesen 100 vadonatúj, magyar gyártmányú Credo autóbusz állt forgalomba a vidéki közlekedési társaságoknál december vége óta.

Szokatlan koreográfiával űzi az unalmat ez a motoros

Aligha tanácsos ilyet tenni a forgalomban, védőfelszerelés nélkül meg pláne nem, de ezt a motorost épp most szállta meg az unalom.

Ilyen Saleen S7-es nincs több, ez pedig éppen eladó

Aki hajlandó kicsengetni ezért a Saleen S7-esért egy tetemes összeget, az nem csak egy ritkasággal, hanem egy vérbeli versenyautóval is gazdagabb lesz.

F1: Teljes valójában itt az új Williams

A Williams-csapat másodszor is leleplezte 2017-es autóját, ezúttal számítógépes grafika helyett már a valódi autóról készült fotókat nézhetjük.

Segítene parkolni a Magyar Telekom

A betonba épített szenzorok segítenének az autósoknak szabad parkolóhelyet találni a városokban.

Három hengerrel támad az új Ford Fiesta ST

1,5 literes háromhengeres turbómotorral érkezik a hothatchek közé a Ford Fiesta legsportosabb változata, az ST.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.