Aston Martin tanulmány-ikrek a Zagatótól

Megrendelésre készült mindkettő

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.07.22. 09.00

Az angol márka századik születésnapjára építette a Zagato ezt a két autót, amelyek stílusukban a stúdió és az autógyár együttműködésének kezdetére, a hatvanas évekbe kalauzolnak vissza.

Tizenegy évvel ezelőtt, 2002-ben 99 darabos szériát tervezett a DB7-es alapjaira az olasz Zagato. A modell annyira sikeres volt, hogy mire hivatalosan bemutatták, már egyetlen eladatlan példánya sem maradt. 

Részben ennek az autónak a stíluselemeivel is találkozhatunk abban a kupé és kabrió ikerpárban, amelyek fekvő lámpatesteikkel és egyenes, letisztult felületeikkel az olasz sportautó-építés fél évszázaddal ezelőtti divatjából is merítenek – onnan, ahonnan a Zagato és az Aston Martin hosszú és gyümölcsöző együttműködése eredeztethető. 

2013 Aston Martin DB9 Volante Zagato Centennial

A Centennial modellek láthatóan ugyanannak a koncepciónak a vászon-, illetve fémtetős megvalósulásai. 
Ennek megfelelően az előbbit a 2013-as DB9 Volante kabrió, utóbbit a szintén legújabb generációs DBS kupé műszaki alapjainak felhasználásával építette Andrea és Marella Zagato, a céget harmadik generációs tulajdonosként vezető házaspár. Mechanikus változtatásokat nem eszközöltek, így megmaradt a 6.0 V12 erőforrás 510 lóerős teljesítménye. 

2013 Aston Martin DBS Coupe Zagato Centennial

Míg a kabrió, amely a márka egyik legrégebbi gyűjtője, az amerikai Peter Read megrendelésére és aktív közreműködésével készült, leginkább letisztult stílusával idézi a szintén több mint kilencven éves stúdió hagyatékát, a Japánba kerülő kupé hullámos, minimalista B-oszlopa és dupla buborékteteje összetéveszthetetlen kézjegyei a Zagatónak.
További képek a galériában!

Kommentek

F1: Újsághirdetésben keresik Rosberg utódját

A Mercedes-csapat próbálja vicces oldaláról megfogni Nico Rosberg váratlan távozását: a világbajnok megüresedett pozíciójának betöltésére újsághirdetést adtak fel.

Hangosan felröhögött az autószerelő, ilyet még nem látott

A tulaj biztos nem röhögött ilyen jót, mikor közölték vele, hogy kuka a motor.

Oroszlánszívű Jaguar, kicsit molyrágta belsővel

Évek óta nem néztek meg annyira autót alattam, mint most ezt a hatalmas, kék Jaguart a 22-es felniken. Egyszerűen mindenki odavolt érte, fiatal-idős, férfi-nő, mindegy.

Elguruló autóval indul a videó, de várd ki a végét

Ennek a kínai autósnak biztos hogy rosszabb napja volt, mint közülünk sokaknak. Csak hajszálon múlott, hogy megmentse gurulásnak induló autóját, de rossz döntést hozott.

F1: Nem semmi, kitől kapott levelet Rosberg

Nico Rosbergnek mindenki gratulált már első (és utolsó) világbajnoki címéhez.

F1: Doktori címet kapott Jenson Button

A Forma-1 2009-es világbajnoka a mai naptól doktori címmel is rendelkezik.

F1: Rosberg még visszatérhet

Gerhard Berger el tudja képzelni, hogy a meglepetésre visszavonult Nico Rosberg még visszatér a Forma-1-be a jövőben.

F1: Ricciardót feltüzelte Verstappen érkezése

Daniel Ricciardo úgy érzi, pozitív hatással volt rá, hogy Max Verstappen egyből futamgyőzelemmel debütált a Red Bullnál.

Rendőrkanyar vakon, avagy mire jó a tolatókamera

Furcsa mutatványt eszelt ki a Nissan a Juke tolatókamerájának népszerűsítésére. Kérünk szépen, ne próbáld ki otthon!

Ecclestone: Rosberg világbajnok, de semmi több

A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone szerint a visszavonuló Nico Rosbergre nem lehet a sportág egyik nagyjaként tekinteni, igaz, azért így is hiányozni fog.

F1: Még számolnak Hamiltonnal Abu-Dzabiért

Niki Laudával és Paddy Lowe-val ellentétben Toto Wolff azt mondja, nem süllyedt el végleg Lewis Hamilton szezonzárós lázadása, a következő szezon előtt tisztázzák az ügyet.

Újabb komolyabb áremelés a kutakon

A szerdai négy- és ötforintos emelés után pénteken is drágulnak az üzemanyagok.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.