Nyolc másodperc alatt 300 km/órára!

Nem sportkocsi: ágyúgolyó a széttuningolt Nissan GT-R

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.07.19. 08.00

Ha egy utcai autó alapfelszerelésének része a leszerelhető fékernyő, gyanakodhatunk, hogy nem bevásárlásra, hanem az A-ból B-be vezető egyenes minél gyorsabb bejárására született. Az Alpha Omega GT-R felfoghatatlan jármű

Környezeti kompatibilitás ide, szénlábnyom oda, a világon még mindig akad igény irracionálisan brutális fenevadakra. 

Ennek a műfajnak a szakértője az amerikai Alpha Performance. Két évvel ezelőtt 1300 lóerőt préseltek ki egy Nissan GT-R motorjából, amit viszont most letettek az asztalra, minden eddigit visz 
Az Alpha Omega GT-R már nevében hordozza a felülmúlhatatlanság ígéretét, és bizony fel kell kötnie a gatyát annak, aki túl szeretne lépni a szénné tuningolt Nissan sportkocsin. 
A gyári GT-R 545 lóerős hathengeresének lökettérfogatát 3,8-ról 4,0 literre húzták fel, majd további átfogó módosításokat követően pimasz 1700-1800 lóerőt mértek a hajtott kerekeken 
Nem véletlen, hogy az autó úgy változtat helyet, mintha a célba született volna: a fejlesztők mérései szerint 3,03 másodperc alatt gyorsul 160-ra, álló helyzetből 11,87 mp alatt éri el a 320-as tempót. Rugalmassága még észveszejtőbb: 50-ről indulva mindössze 3,62 másodperc telik el, és máris 210-el száguld az autó. 
Egy mérföldön álló helyzetből 375-re gyorsul (bár ezt az értéket 1250 lóerőre visszafogott teljesítménnyel mérték), negyed mérföld után pedig 300 km/órával száguld 
Igen, nem tévedés: az autó 400 méteren álló helyzetből eléri a 300-as tempót
Ráadásul ehhez csupán 7,894 másodpercre van szüksége, ami a világ leggyorsabb GT-R-jévé teszi – sőt, fejlesztőinek tudomása szerint a világ leggyorsabb utcai autójává. Emlékeztetőül: a Ferrari La Ferrari 15,5, a McLaren P1 17,0 másodperc alatt gyorsul háromszázra.
Ilyen teljesítmény természetesen nem utcára való; az Omega GT-R felszereltsége ezért felnire szerelt, 18 colos dragster-abroncsokat, kicsavarozható utasülést és a gyorsulási versenyeken használatos, gyorscsatlakozós fékernyőt is tartalmaz. 
Az utcai üzemmódból egy óra alatt átalakítható versenyautóvá, majd vissza – bár az a fékernyő utcán is kapóra jöhet olykor, mondjuk ha a figyelmetlen sofőr későn vesz észre egy telepített traffipaxot…
Szerző:

Kommentek

Önjáró autók üzembe helyezését tervezik

Bő két év múlva már vezető nélküli autók közlekedhetnek a London és Oxford közti 100 kilométeres úton, ha valóra válnak egy frissen létrehozott brit konzorcium tervei.

Porsche: három visszahívás egy héten belül!

A német sportautógyár típusait különböző problémák sújtják, de mások sem immúnisak a péntekinadrág-szindrómára.

Figyelem, újra bírságolnak az óbudai kamerák

A III. kerület a polgármesteri iroda honlapján tette közzé, hogy mostantól megint küldik a csekkeket a szabálytalankodóknak, mert továbbra sem bizonyított, hogy jogtalanul bírságolnának kameráik felvételei alapján.

Barbár Mad Max-autó a Mitsubishitől

A Top Gear felkérésére félelmetes sivatagi versenyautót épített a Mitsubishi, majd elkészítették annak civil, megvásárolható kiadását is.

Használt autó: nagypályás használt BMW egy új Octavia árában

2017. februárjában, az utód értékesítésének indulásával kifutott az F10-es BMW 5-ös. Öt-hatmillióval be lehet szállni, egy kompakt autó árából. Megéri kockáztatni a használt luxusautóval?

Egyszerűsítenék az újtdíjfizetést

Három multinacionális vállalat közös céget alapított a Európai Elektronikus Útdíjszedési Szolgáltatás (ETTS) hatékonyságának javítása érdekében. A Toll4Europe vállalkozás már minden szükséges hatóságtól zöld utat kapott.

F1: A Mercedes segíti ki a Hondát?

Brit sajtóértesülés szerint a Mercedes beszáll a Honda motorfejlesztésébe. A Red Bull nem örül a rivális felzárkóztatásának.

F1: Kínszenvedés lesz megegyezni az új motorokról

A Forma-1 új motorformulára vált 2021-től, sokan előre látják, hogy nem lesz könnyű megegyezni erről.

F1: Komoly veszélyben volt Wehrlein pályafutása

A Sauber versenyzője, Pascal Wehrlein szerint a Bajnokok Tornáján szerzett hátsérülésére a karrierje is rámehetett volna, ha nem adott volna magának elég időt a felépülésre.

F1: Egyenlítésre készül a Mercedes

A hétvégi Orosz Nagydíjon a Mercedes szeretné 2-2-re felhozni az idei győzelmi arányt, Toto Wolff szerint az egész csapatnak fáj, amikor kikapnak a Ferraritól.

Visszatért a lépcsőshátú Swift!

Bemutatkozott és három hét múlva már meg is vásárolható a Suzuki Swift szedán – igaz, nem Suzuki, nem Swift, és nem is kapható Európában.

F1: Alonso rátette a kezét az Indy-trófeára

Hétfőn az Andretti Motorsport főhadiszállásán járt Fernando Alonso.

A lakótelep közepén sikerült elakadni egy szabadidő-autóval

Újabb eset bizonyítja, hogy a szabadidő-autó nem terepjáró, főleg utcai abroncsokkal nem.

F1: Buttonnak elég lesz 10 kör!

A McLarennél nagyon bíznak a Monacóban Fernando Alonso helyére beugró Jenson Buttonban, úgy gondolják, a pályás tesztelésnek nem lett volna haszna számára.

Városban száguldozó kretének rontják a BMW-sek jó hírét

Az ilyen videók miatt romlik a bajor márka tulajdonosainak megítélése, mert ez már nem a használja-e az indexet szint. Ez közveszélyes szórakozás.

Magyarországon épít szupertöltőt a Tesla

Nagyszabású töltőinfrastruktúra-fejlesztést jelentett be a Tesla. Az akciónak van hazai vonatkozása is.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.