Nyolc másodperc alatt 300 km/órára!

Nem sportkocsi: ágyúgolyó a széttuningolt Nissan GT-R

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.07.19. 08.00

Ha egy utcai autó alapfelszerelésének része a leszerelhető fékernyő, gyanakodhatunk, hogy nem bevásárlásra, hanem az A-ból B-be vezető egyenes minél gyorsabb bejárására született. Az Alpha Omega GT-R felfoghatatlan jármű

Környezeti kompatibilitás ide, szénlábnyom oda, a világon még mindig akad igény irracionálisan brutális fenevadakra. 

Ennek a műfajnak a szakértője az amerikai Alpha Performance. Két évvel ezelőtt 1300 lóerőt préseltek ki egy Nissan GT-R motorjából, amit viszont most letettek az asztalra, minden eddigit visz 
Az Alpha Omega GT-R már nevében hordozza a felülmúlhatatlanság ígéretét, és bizony fel kell kötnie a gatyát annak, aki túl szeretne lépni a szénné tuningolt Nissan sportkocsin. 
A gyári GT-R 545 lóerős hathengeresének lökettérfogatát 3,8-ról 4,0 literre húzták fel, majd további átfogó módosításokat követően pimasz 1700-1800 lóerőt mértek a hajtott kerekeken 
Nem véletlen, hogy az autó úgy változtat helyet, mintha a célba született volna: a fejlesztők mérései szerint 3,03 másodperc alatt gyorsul 160-ra, álló helyzetből 11,87 mp alatt éri el a 320-as tempót. Rugalmassága még észveszejtőbb: 50-ről indulva mindössze 3,62 másodperc telik el, és máris 210-el száguld az autó. 
Egy mérföldön álló helyzetből 375-re gyorsul (bár ezt az értéket 1250 lóerőre visszafogott teljesítménnyel mérték), negyed mérföld után pedig 300 km/órával száguld 
Igen, nem tévedés: az autó 400 méteren álló helyzetből eléri a 300-as tempót
Ráadásul ehhez csupán 7,894 másodpercre van szüksége, ami a világ leggyorsabb GT-R-jévé teszi – sőt, fejlesztőinek tudomása szerint a világ leggyorsabb utcai autójává. Emlékeztetőül: a Ferrari La Ferrari 15,5, a McLaren P1 17,0 másodperc alatt gyorsul háromszázra.
Ilyen teljesítmény természetesen nem utcára való; az Omega GT-R felszereltsége ezért felnire szerelt, 18 colos dragster-abroncsokat, kicsavarozható utasülést és a gyorsulási versenyeken használatos, gyorscsatlakozós fékernyőt is tartalmaz. 
Az utcai üzemmódból egy óra alatt átalakítható versenyautóvá, majd vissza – bár az a fékernyő utcán is kapóra jöhet olykor, mondjuk ha a figyelmetlen sofőr későn vesz észre egy telepített traffipaxot…
Szerző:

Kommentek

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

F1: Ilyen, amikor Verstappen nagyon hülyén néz ki

A Red Bullnál Mikulás-napi rendezvény volt december 6-án, Max Verstappennek sikerült hülyét csinálnia magából.

F1: A pechvogel is jelentkezett a Mercinél – videó

A Forma-1 történetének egyik legmókásabb balesetét produkáló japán sereghajtó, Taki Inoue is bejelentkezett Nico Rosberg mercedeses üléséért.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.