Nyolc másodperc alatt 300 km/órára!

Nem sportkocsi: ágyúgolyó a széttuningolt Nissan GT-R

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.07.19. 08.00

Ha egy utcai autó alapfelszerelésének része a leszerelhető fékernyő, gyanakodhatunk, hogy nem bevásárlásra, hanem az A-ból B-be vezető egyenes minél gyorsabb bejárására született. Az Alpha Omega GT-R felfoghatatlan jármű

Környezeti kompatibilitás ide, szénlábnyom oda, a világon még mindig akad igény irracionálisan brutális fenevadakra. 

Ennek a műfajnak a szakértője az amerikai Alpha Performance. Két évvel ezelőtt 1300 lóerőt préseltek ki egy Nissan GT-R motorjából, amit viszont most letettek az asztalra, minden eddigit visz 
Az Alpha Omega GT-R már nevében hordozza a felülmúlhatatlanság ígéretét, és bizony fel kell kötnie a gatyát annak, aki túl szeretne lépni a szénné tuningolt Nissan sportkocsin. 
A gyári GT-R 545 lóerős hathengeresének lökettérfogatát 3,8-ról 4,0 literre húzták fel, majd további átfogó módosításokat követően pimasz 1700-1800 lóerőt mértek a hajtott kerekeken 
Nem véletlen, hogy az autó úgy változtat helyet, mintha a célba született volna: a fejlesztők mérései szerint 3,03 másodperc alatt gyorsul 160-ra, álló helyzetből 11,87 mp alatt éri el a 320-as tempót. Rugalmassága még észveszejtőbb: 50-ről indulva mindössze 3,62 másodperc telik el, és máris 210-el száguld az autó. 
Egy mérföldön álló helyzetből 375-re gyorsul (bár ezt az értéket 1250 lóerőre visszafogott teljesítménnyel mérték), negyed mérföld után pedig 300 km/órával száguld 
Igen, nem tévedés: az autó 400 méteren álló helyzetből eléri a 300-as tempót
Ráadásul ehhez csupán 7,894 másodpercre van szüksége, ami a világ leggyorsabb GT-R-jévé teszi – sőt, fejlesztőinek tudomása szerint a világ leggyorsabb utcai autójává. Emlékeztetőül: a Ferrari La Ferrari 15,5, a McLaren P1 17,0 másodperc alatt gyorsul háromszázra.
Ilyen teljesítmény természetesen nem utcára való; az Omega GT-R felszereltsége ezért felnire szerelt, 18 colos dragster-abroncsokat, kicsavarozható utasülést és a gyorsulási versenyeken használatos, gyorscsatlakozós fékernyőt is tartalmaz. 
Az utcai üzemmódból egy óra alatt átalakítható versenyautóvá, majd vissza – bár az a fékernyő utcán is kapóra jöhet olykor, mondjuk ha a figyelmetlen sofőr későn vesz észre egy telepített traffipaxot…
Szerző:

Kommentek

F1: A sztármérnök is kevesebb előzést jósol

A Red Bull sztártervezője, Adrian Newey szerint a 2017-es Forma-1-es szabályok továbbra is egészségtelen mértékben jutalmazzák majd a motorerőt, emellett az előzések számát is csökkentik.

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

F1: Hamilton magyarázkodni kényszerült

Lewis Hamilton hétfőn tisztázta a hétvégén a csapaton belüli adatmegosztással kapcsolatos nyilatkozatát. Nincs baja a Mercedesszel és Valtteri Botasszal.

F1: Minden ellenféltől fél a Mercedes

Hiába nyertek zsinórban három világbajnoki címet, a Mercedes csapatfőnöke azt mondja, a 2017-s idény előtt majdnem ugyanúgy tart minden riválistól, mint amikor először munkába állt.

Elegáns lett a legújabb Forma-1-es autó

A Sauber-csapat megmutatta 2017-es Forma-1-es modelljét, a C36-ost. A svájci alakulat jubileumi festéssel ünnepli 25. F1-es idényét.

A Lada nyugati hódításának nyomát fotózták Magyarországon

Ha ez a Zsiguli mesélni tudna! Biztos kalandos út vezetett a szovjet gyárból Angliába, majd valahogy a magyar utakra.

F1: 2020-ig maradnak a Mercedes-főnökök

A Mercedes-csapat két vezetője, az elnök Niki Lauda és a csapatfőnök Toto Wolff szerződést hosszabbított.

Tíz dolog, ami mindig legyen az autódban

Ha nem csak a boltba szaladunk el vagy a szomszéd településre, akkor nem árt, ha ez a tíz dolog bent van az autóban, így nem érhet minket túl sok meglepetés.

F1: Hamilton nem akar nyílt lapokkal játszani

Lewis Hamilton azt kérte a Mercedestől, hogy hagyjanak fel a pilóták vezetési adatainak megosztásával, szeretné, ha megtarthatná a titkait.

Beelőzi a BMW M5-öt az Alpina B5!

Az új generációs BMW 5 sportverziója még távolról sincs kész, a márka legfőbb tunere, az Alpina azonban heteken belül bemutatja a maga M5-gyilkosát.

Ford egy BMW és egy Mercedes ellen

Három vadorzó turbómotorral, 500 Nm körüli nyomatékkal. BMW M2, Ford Focus RS, Mercedes A 45 AMG: melyik a leggyorsabb, a legszórakoztatóbb, vagy egyszerűen a legjobb?

Ezek a világ leginkább tiszteletre méltó autógyártói

A Fortune magazin évről évre felállítja az ötven leginkább nagyra becsült nagyvállalat globális rangsorát. Az autógyártók nem képviseltetik magukat nagy számban.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.