Magyarország közepesen biztonságos

Szerző: Horváth Zsolt levél küldés 
Dátum: 2013.07.18. 11.00

Tíz év alatt felére csökkent a közúti közlekedésben elhunyt személyek száma Magyarországon. De ez csak a középmezőnyhöz elég.

2001-ben 121 halálos áldozatot szedett a közúti közlekedés Magyarországon, amivel az Európai Unió tagállamai közül a 12. helyet foglaltuk el. 2012-re az balesetben elhunytak száma 61-re csökkent, amivel tíz éve az élmezőnyben lettünk volna, de ez most a 14. helyre elég – derül a rendőrség anyagából, amely a balesetekkel foglalkozó ETSC (European Transport Safety Council) adatain alapul.

Az Európai Bizottság részére készülő “PIN Report” rámutat, az egymillió lakosra jutó közúti áldozatok számának európai uniós átlaga 55 fő.  Az EU 27-ek éllovasa Málta, ahol mindössze 22 baleseti halálos áldozat jut egymillió lakosra számítva. A kis szigetországot egy nagyobb szigetország, az Egyesült Királyság követi (28 áldozat/egymillió lakos), míg a harmadik helyen Svédország szerepel (30 áldozat/egymillió lakos).

Érdemes megjegyezni, hogy a 2001. évi – azaz a tizenkét évvel ezelőtti – adatok alapján ugyancsak Málta, Egyesült királyság és Svédország volt a sorrend, akkoriban még 113 halálos áldozat jutott egymillió lakosra a közösség tagállamaiban, azaz több mint kétszerese a 2012. évinek!

A halálos áldozatok számának változása százalékban, összevetve a 2001 és 2012-es éveket

A 2012-es adatok alapján a legkedvezőtlenebb mutatókkal a Baltikum és a balkáni térség tagállamai rendelkeznek: Bulgáriában 83, Lettországban 87, Görögországban 91, Lengyelországban 93, Romániában 96, Litvániában pedig 100 ember vesztette életét közúti balesetben egymillió lakosra vetítve.

Magyarország 61 fős értékkel az uniós tagállamok középmezőnyében helyezkedik el, Olaszország mögött, de Ausztria előtt. Tizenkét éve hazánk a közúti közlekedésbiztonság terén még a sereghajtók közé tartozott, napjainkban viszont a közepesen teljesítő, de folyamatosan fejlődő országok sorába lépett. A hazai törekvéseket és a halálos áldozatok számában elért eredményeket az ETSC is elismerte azzal, amikor tavaly hazánknak ítélte oda a “PIN Award 2012” díjat.

Egymillió lakósra jutó közúti áldozatok száma 2012-ben, összevetve a 2010-es és 2001-es adatokkal



Forrás: ORFK-OBB

Kommentek

Halálos baleset a veteránautó-versenyen

Egy pilóta meghalt, utasa pedig életveszélyes sérüléseket szenvedett, amikor veterán Jaguarjuk fának ütközött egy amerikai túraralin.

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

Nem működik a Toyota stratégiája

A világ minden részén népszerűek a plug-in hibridek – mindenütt, kivéve Kínát. Az ázsiai ország miatt a Toyota kénytelen lesz újragondolni stratégiáját.

Kipakol egy kamionsofőr, ezért hagyja ott a pályát

Egy férfi nemrég azzal kereste meg szerkesztőségünket, hogy elmondja miért hagyja abba a kamionvezetést. A hatóságok utaznak a teherautókra, az autósokat pedig szidják a kamionsofőröket.

F1: Megmutatjuk Vettel kedvenc zenéit

Szokatlan playlisteket állítottak össze Sebastian Vettelel kapcsolatban, de a rádiós beszólásai alapján telitalálat a két lista.

F1: Torpedóval a fején indul az orosz pilóta

A hazai versenyére érdekes sisakfestést választott a Toro Rosso versenyzője, Danyiil Kvjat. A Vettel-balesettel viccel az orosz pilóta, torpedóval a fején versenyez majd.

Lengén öltözött hölgyek olasz autókra gerjednek

Az életet igenlő szenvedély, a nagy kanállal habzsolt élvezet minden valamire való olasz autóban megbújik, és az alábbi képek alapján nagyon úgy tűnik, hogy a hölgyek tisztában vannak ezzel a ténnyel. Hiába, egy Ferrari V8-as hörgése többet mond ezer szerelmes szónál.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

F1: Megosztottak a pilóták az új fejvédőről

A héten eldőlt, hogy a glóriának nevezett fejvédő rendszer végleg süllyesztőbe kerül, helyette a pajzs névre keresztelt eszközzel kezdenek kísérletezni.

Franciaországban magára hagytak egy Lada-kereskedést, tele autókkal

Úgy tűnik, Franciaországban tényleg a kutyának sem kellett a Lada, egy komplett kereskedés áll évek óta elhagyottan, autókkal együtt.

TOP10: Halott márkák örökéletű szépségei

Biztos lehet benne mindenki, nem az ő szépségükön múlt gyártójuk megszűnése. Halott autómárkák egykori csodálatos alkotásaiból következik szubjektív válogatás.

F1: Meglepő dolgot mondtak a Mercedes-motorról

Sergio Perez, a Force India pilótája szerint a Mercedes motorelőnye eltűnt, csak a Hondát előzik biztosan a németek.

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

F1: Túl kicsi a rajtszám? Nem indulhat az autó!

A Nemzetközi Automobil Szövetség megszigorította a rajtszámok és versenyzői nevek megjelenítésére vonatkozó előírásait, a Spanyol Nagydíjtól elvileg képesek lehetünk messzebbről azonosítani a pilótákat.

Alonso: A célba érés már nagy eredmény lenne

Fernando Alonso 2017-ben Forma-1-es versenyen még nem jutott el a kockás zászlóig, reméli, hogy a frissített Honda-motorral Szocsiban legalább a célba érés összejön végre.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.