Magyarország közepesen biztonságos

Szerző: Horváth Zsolt levél küldés 
Dátum: 2013.07.18. 11.00

Tíz év alatt felére csökkent a közúti közlekedésben elhunyt személyek száma Magyarországon. De ez csak a középmezőnyhöz elég.

2001-ben 121 halálos áldozatot szedett a közúti közlekedés Magyarországon, amivel az Európai Unió tagállamai közül a 12. helyet foglaltuk el. 2012-re az balesetben elhunytak száma 61-re csökkent, amivel tíz éve az élmezőnyben lettünk volna, de ez most a 14. helyre elég – derül a rendőrség anyagából, amely a balesetekkel foglalkozó ETSC (European Transport Safety Council) adatain alapul.

Az Európai Bizottság részére készülő “PIN Report” rámutat, az egymillió lakosra jutó közúti áldozatok számának európai uniós átlaga 55 fő.  Az EU 27-ek éllovasa Málta, ahol mindössze 22 baleseti halálos áldozat jut egymillió lakosra számítva. A kis szigetországot egy nagyobb szigetország, az Egyesült Királyság követi (28 áldozat/egymillió lakos), míg a harmadik helyen Svédország szerepel (30 áldozat/egymillió lakos).

Érdemes megjegyezni, hogy a 2001. évi – azaz a tizenkét évvel ezelőtti – adatok alapján ugyancsak Málta, Egyesült királyság és Svédország volt a sorrend, akkoriban még 113 halálos áldozat jutott egymillió lakosra a közösség tagállamaiban, azaz több mint kétszerese a 2012. évinek!

A halálos áldozatok számának változása százalékban, összevetve a 2001 és 2012-es éveket

A 2012-es adatok alapján a legkedvezőtlenebb mutatókkal a Baltikum és a balkáni térség tagállamai rendelkeznek: Bulgáriában 83, Lettországban 87, Görögországban 91, Lengyelországban 93, Romániában 96, Litvániában pedig 100 ember vesztette életét közúti balesetben egymillió lakosra vetítve.

Magyarország 61 fős értékkel az uniós tagállamok középmezőnyében helyezkedik el, Olaszország mögött, de Ausztria előtt. Tizenkét éve hazánk a közúti közlekedésbiztonság terén még a sereghajtók közé tartozott, napjainkban viszont a közepesen teljesítő, de folyamatosan fejlődő országok sorába lépett. A hazai törekvéseket és a halálos áldozatok számában elért eredményeket az ETSC is elismerte azzal, amikor tavaly hazánknak ítélte oda a “PIN Award 2012” díjat.

Egymillió lakósra jutó közúti áldozatok száma 2012-ben, összevetve a 2010-es és 2001-es adatokkal



Forrás: ORFK-OBB

Kommentek

F1: Durva, mennyit változtak hátulról az autók

Remekül mutatja a 2017-es autók másmilyenségét két fotó.

Alfa Stelvio: SUV, ami sportkocsinak képzeli magát

Még a hivatalos menetpróba előtt vezethettük az Alfa új szabadidőautóját. Kapaszkodhat a konkurencia!

F1: A Force India visszaszólt a Renault-nak

Még el sem kezdődött a 2017-es szezon, de máris kialakult egy kisebb vita a Renault és a Force India között.

F1: Nézd meg Hamilton új sisakját!

A mercedeses Lewis Hamilton 2017-ben a szurkolóktól kért sisakfestési terveket, most pedig kihirdette a győztes művet. Ebben versenyez idén a háromszoros világbajnok.

F1: A Red Bull szerint több pénz jár a nagyoknak

A Red Bull sportigazgatója, Dr. Helmut Marko szerint a nagyobb csapatok több pénzt érdemelnek, mert többet is adnak a Forma-1-nek.

Hirdetőtáblát vett a hátára a legújabb Forma-1-es

Szerda délután a Silverstone-ban a Force India is lerántotta a leplet 2017-es Forma-1-es modelljéről. Szerencse, hogy a VJM10-es nem szépségversenyen indul.

Alternatív üzemanyagot talált fel egy pécsi férfi? Nem, csak bosszúra szomjazott

Egyszerű bosszú vezérelte a férfit, aki mosóport és vajat öntött a szomszéd autójába. Zavarta a gyerekek zajongása.

F1: Így ismerhetjük fel idén Ricciardót

Max Verstappen után a Red Bull másik pilótája, Daniel Ricciardo is megmutatta 2017-es sisakdizájnját.

F1: Bottas szigorú szabályokra számít

Valtteri Bottas úgy véli, a korábbi évek történései után a Mercedesnél szigorú szabályai lesznek a csapattársak közötti versenynek.

F1: Vettel még nem ábrándult ki a Ferrariból

Sebastian Vettel azt mondja, a tavaly, nem túl fényes idény után is hisz még a Ferrariban – előbb-utóbb csak bajnokok lesznek együtt.

Kívül-belül megújult a Škoda Rapid

Friss formavilág, xenon fényszórók, fedélzeti wifi, modernizált kezelőszervek és új motor a Škoda köztes modellcsaládjában.

Off-road buszokon járhatnak iskolába a gyerekek

Az Iveco iskolabuszok eltérnek az amerikai változatoktól, ugyanakkor jól boldogulnak terepen és még mozgáskorlátozott gyerekek szállítására is alkalmasak.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.