Az autók fejlesztésének korai szakaszában, amikor a mérnökök még különállóan dolgoznak az egyes fődarabokon, gyakori az öszvérek alkalmazása: ilyenkor egy meglévő modellbe építik be az érintett alkatrészeket. 

Mivel a Renault-nak jelenleg nincs olyan sportkupéja, amiben az egykori sportmárka, az Alpine visszatérését jelző modell, az Alpine 110-50 komponenseit tesztelhetnék, logikusan az egyik fejlesztő partnertől volna kénytelen kölcsönözni egyet, amibe beleműtheti önállóan életképtelen alkatrészeit. 
Eddig szép is a történet, ám eddig úgy tudtuk, hogy az Alpine-projektben egy másik brit sportmárka, a Caterham érdekelt. Két okból mégis esélyes, hogy a képeken látható autónak hosszú távon köze van a leendő Renault-torpedóhoz, amivel a franciák az Alfa Romeo 4C és a Porsche Cayman ellenében szeretnének piacot hódítani maguknak. 
Az egyik, hogy a Lotus és a Renault egy másik munka kapcsán már együttműködnek egymással, a Nissan-filiálé Infinitivel trióban fejlesztenek benzin-elektromos hibrid hajtásláncot – de ennek nem volna szabad befolyásolnia a Caterhammel vegyes vállalkozásban fejlesztendő sportkocsi létezését. 
Ennél sokkal meggyőzőbbek a kép készítésének körülményei: a lesifotósok a Lotus-Caterham-Renault-Infiniti prototípus (már mi is belezavarodtunk) Megane és Clio RS modellek társaságában látták forgolódni a Ringen. 
És akkor mindez mit jelent? A 270 lóerő köré saccolt, várhatóan kis lökettérfogatú, négyhengeres turbómotorral szerelendő modell 2016 bevezetése immár tény; legkésőbb akkor okosabbak leszünk.