Batman-ajtókat kap az egzotikus sportkocsi

Hátra és felfelé nyílik ajtaja

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.07.18. 09.00

Régen írunk a W Motorsról és ígéretes autójukról, a gyémántokkal kirakott Lykanról. Most új, extravagáns részlettel rukkoltak elő – öncélú, de lenyűgöző részlettel.

Hétszázötven lóerő, ezer newtonméter, 390 km/óra végsebesség – ha emlékeztek, ezek voltak a műszaki sarokszámai a Lykan Hypersportnak, a RUF-tuningos Porsche boxermotorral hajtott, libanoni fejlesztésű szupersportkocsinak. 

Rendben, hasonló számokkal jó pár egzotikus manufaktúra terméke büszkélkedhet, ám egyik sem kerül 750 millió forintnak megfelelő összegbe, vagy ha igen, nem azért, mert utasterüket gyémánttal, arannyal és ezüsttel rakják ki, a tulajdonosnak pedig egy 46 millió forintos karórát is ajándékoznak mellé… 


Bizony, a Lykan Hypersport nem a hétköznapi autórajongók járgánya, és ha nem hétköznapi, nem is kaphatott átlagos ajtószerkezetet. 
Miután az autóipar az elmúlt százvalahány évben nagyjából minden lehetséges variációt kipróbált – nyíltak ajtók előre és hátra, egyenesen felfelé, ferdén előre vagy elforgatva, sőt, lefelé csúszva is -, nagyjából egy lehetőség maradt még, és ez igazán látványos, noha egyáltalán nem praktikus 
A Lykan ugyanis hátra és felfelé nyitja ajtaját. Ehhez elég némi köpenycsapkodás-hangot hozzáképzelnünk, és máris megvan a Batman-érzés…

Hogy pontosan hogy működik, illetve hogy a sorozatgyártásig nem gondolja-e meg magát a manufaktúra, novemberben kiderül: az ekkori, Dubaji Autókiállításon mutatkozik be ugyanis a Lykan szériaváltozata – már amennyire a tervezett hét darabot szériának lehet nevezni.

Kommentek

A legerősebb Porsche … egy hibrid szedán!

680 lóerős rendszerteljesítmény, 310 km/óra végsebesség, 2,9 liter/100km átlagfogyasztás: a Panamera új csúcsmodellje a Turbo S E-Hybrid.

Luxus-Passatot épít a Volkswagen

A Passat fölé pozícionált kupélimuzinnal kecsegtet a Volkswagen. Az Arteon prémium középkategóriás termék lesz, ha úgy tetszik, az Audi A5 Sportback házon belüli konkurense.

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is.

F1: Hamilton aggódik az előzések miatt

Lewis Hamilton bízik benne, hogy a mérnökök tévednek, és az új szabályok nem nehezítik meg az előzéseket.

F1: Pályán a Mercedes új autója

A Forma-1-es címvédő Mercedes AMG csütörtök délelőtt pályára küldte 2017-es modelljét, a W08-ast Silverstone-ban.

F1: Soha nem látott lépést tett előre a Mercedes

A riválisok számára rossz hír, hogy a Force India szerint akkora lépést tett előre a motorjával a Mercedes, mint még soha.

F1: Az első videó az új Mercedesről

Magyar idő szerint 13.10-kor kezdődik a Mercedes 2017-es autójának bemutatója, de a csapat már kitett egy videót a Twitterre.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.