Visszatér a Lexus utcai versenyautója

Kémfotókon a BMW M4 kihívója

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.07.17. 09.10

Nem akármilyen csemege látható az alábbi kémfotókon: a Lexus IS kupéváltozatát nagyteljesítményű csúcskivitelében tesztelte a gyár. A brutális IS F vélhetően szedánként is visszatér.

Egymás fölé pakolt, kétszer két kipufogócső: hiába az egyébként tökéletes álca, jellegzetesen elrendezett kipufogógáz-kivezetése bárhol, bármikor elárulja a Lexus IS lehengerlő sportkivitelét, az IS F-et 

Ez történt ebben az esetben is, megspékelve azzal, hogy a Lexus nem szedán, hanem a még csak futurisztikus előtanulmány formájában látott, leendő IS (pontosabban a levédetett nómenklatúra szerint RC) kupé gúnyájában teszteli középkategóriás modelljének agresszív csúcsváltozatát. 
Hatalmas légbevezető nyílásokat vágtak az autó orrára: az orsó alakú hűtőrács alatt, illetve a lökhárító sarkainál versenyhangulatú rácsozaton ömlik be a hűtőlevegő, amelynek elszívásáról az első kerék mögé hasított kilépő rés hivatott gondoskodni. Hogy ne csak harapja, de terelje is a légáramlatokat az autó, hátul szabadon álló (behúzható?), noha diszkrét szárny és méretesnek ígérkező (egyelőre teljesen elfedett) diffúzor borzolja a kedélyeket. 
Nagy kérdés, hogy milyen erőforrás mozgatja majd az IS F-et, illetve annak itt látható kupéváltozatát, az RC-F-et. Az eredeti 5.0 V8 szívómotort a gyár egy mérnöke szerint csak komoly munka árán lehetne az Euro6-os emissziós normákhoz igazítani, így elképzelhető, hogy helyette egy hathengeres motort fejlesztenek – a motorházfedélbe vágott, gyanúsan intercoolerbe torkolló nyílás tanúsága szerint alighanem turbófeltöltéssel, noha ez ellentmondana a Lexus eddigi filozófiájának. 
Ami nem valószínű, az az LF-CC hibrid hajtásláncának megjelenése, legalábbis nem a sportverzióban.
Az RC kupé várhatóan még 2014 során bemutatkozik. A 2015-ös piaci bevezetés során várhatóan előnyt élvez majd az F verzió, a GS350 hathengeresével szerelt alapkivitel fél év késéssel érkezne.

Kommentek

  • zoldfulu2000

    Az előző IS kupé midnen volt csak nem sportos. De a tanulmány fenemód jól sikerült, sokkal jobban mint a felemás új 4ajtós. Remélem a belsőt is rendbetestik.

  • zoldfulu2000

    Amúgy miért nem mennek a kommentek a teszteknél?

  • PAlex

    Előző IS-F egy bazári valami volt.
    Ez azért jobban indul egyelőre.
    Biztosra veszem, hogy nem 4 hengeres lesz.

    Zöld. Mit panaszkodsz, ide sikerült, nem? :)

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.