Piszkos luxusautók Afrikából, aprópénzért

11 álomautót árvereztek el 900 millió forintért

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.07.17. 16.00

Mélyen piaci értékük alatt keltek el azok a méregdrága szupersportkocsik és luxuslimuzinok, amelyek eredetileg egy korrupt afrikai diktátor életművész kisfiának a gyűjteményét gazdagították. Eredetileg az államkasszából kicsent pénzből vásárolták őket.

Két Bugatti Veyron, két Bentley, egy Rolls-Royce, két Ferrari (Enzo és 599 GTO), egy Porsche Carrera GT, egy Maserati MC12, egy Maybach és egy Aston Martin One-77 – ezt az illusztris ménest árverezték most el 3,1 millió euróért (917 millió Ft). 

Az ár nevetségesen kedvező, bár az autóknak van némi keserű mellékíze: azokat ugyanis lopott közpénzen vásárolta egy gátlástalan közép-afrikai diktátor fia. 
Az autókat még két évvel ezelőtt foglalták le francia fináncok az Egyenlítői Guinea államelnökének fiánál, Teodoro Nguema Obiang Manguénál (nyitóképünkön), akit papájával és családjuk többi tagjával együtt állami vagyon eltulajdonításával vádoltak meg. 
Noha a közép-afrikai Egyenlítői Guinea 1968 óta független állam (azelőtt pedig Spanyolországhoz tartozott), a francia hatóságok fellépése nem volt aggályos. Az autók, amelyek többsége nullkilométeres, az aranyifjú Champs-Élysées-n lévő, 101 szobás palotájának garázsában parkoltak, és bár az épület a nagykövetség részét képezi, a francia bíróság az eset apropóján úgy határozott, a lopott közpénzen vásárolt vagyoni javakra nem érvényes a diplomáciai mentesség. 
A vádak szerint az olajban gazdag Egyenlítői Guinea vezetője és annak családja több milliárd dollár értékben csapolta meg az államkincstárat. 

Ezen alkalommal született meg a világ legdrágább trélere. Két Bugatti Veyron, Ferrarik, Porsche Carrera GT, Aston Martin One-77 összesen öt millió dollár értékben.

A botrányt és az azt követő nyomozást egyébként pont ezek az autók váltották ki még 2009-ben: a 43 éves trónörökös (bár egy valamirevaló közép-afrikai köztársaságban nyilvánvalóan tisztességes, demokratikus választásokon dől el a vezető személye) összesen 26 darab luxusautót vásárolt az Egyesült Államokban, és szállíttatott Franciaországba. 
A fennmaradó 15 autóval nem tudnak mit kezdeni a nyugati hatóságok, hiszen azok már az Egyenlítői Guineában vannak – ott, ahol egyébként alighanem tíz kilométerekben mérhető az aszfaltozott utak hossza.

Kommentek

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

F1: Ilyen, amikor Verstappen nagyon hülyén néz ki

A Red Bullnál Mikulás-napi rendezvény volt december 6-án, Max Verstappennek sikerült hülyét csinálnia magából.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.