Nyújtott luxuslimuzin 585 lóerővel

Új futóművet és egyedi összkerék-hajtást kap az S 63 AMG

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.07.17. 14.35

A videóelőzetes kiszivárogtatása után ma közzétette az S 63 AMG adatait a Mercedes-Benz. A sport-luxusszedán egyetlen teljesítményszinten, de mindkét tengelytáv-verzióban, valamint az új fejlesztésű összkerékhajtással is elérhető lesz.

A korábbi találgatásokkal ellentétben csupán egyetlen, 585 lóerős, 900 Nm nyomatékú kivitelben kínálja új zászlóshajóját a Mercedes sportistállója, az AMG. Az autó kerek egy mázsával könnyebb és 41 lóerővel izmosabb elődjénél, amit az alapmodell W222 alumínium borítólemezei mellett a kovácsolt könnyűfém keréktárcsáknak (19 vagy 20 colos kivitelben), a pillekönnyű lítiumion indítóakkumulátornak (-20 kg), valamint az AMG kompozit fékrendszernek köszönhetően értek el a mérnökök, akik az olyan költséges, ám hatékony trükköktől sem riadtak vissza, mint a szénszálas műanyagból megformált pótkerék-üreg, ami egymagában négy kilogrammot farag le a jármű tömegéből. 

A csekély tömeg persze relatív, hiszen az S 63 AMG alapkivitelében (rövid tengelytáv, hátsókerék-hajtás) is 1970 kilogrammot nyom üresen, a tengelytáv nyújtása további 25 kilót tesz hozzá ehhez a tömeghez. Érdekesség, hogy a jobbkormányos piacokon kívül a hosszabb kivitel kizárólag összkerékhajtással rendelhető; ez ugyan két deciliterrel megnöveli az alapverzió 10,1 literes átlagfogyasztását, cserébe 4,4 helyett 4,0 másodperc alatt gyorsul százra az összes kerekén keresztül hajtott AMG-limuzin. 
Utóbbi az E63 AMG kistestvéren (amelynek S-kiviteléből származik az erőforrás, azonos teljesítménnyel, ám 100 Nm-rel megnövelt nyomatékkal) megismert sémát követve 1:2 arányban osztja meg a hajtóerőt az első és hátsó tengelyek között, így megőrizve az autó sportos vezethetőségét, kiegészítve azt a jobb gyorsítóképességet és fokozott menetbiztonságot jelentő hatékonyabb tapadással. 
A hajtáslánc köztes eleme az AMG hétfokozatú Speedshift sebességváltója, ami a szokásos három üzemmódot (kényelmes-gazdaságos, sportos és manuális) kínálja. A blokk hatalmas nyomatékának köszönhetően az autó C öko-üzemmódban rendszerint második fokozatban indul el; csak ebben az állásban aktív a start-stop automata. Sport és kézi üzemmódban ellenben késleltetve veszi el a gázt a vezérlés, így minden váltásba belehörög a kétszer két szögletes kipufogón keresztül a motor. 
Hajtásképlettől függően eltérő felfüggesztéssel érkezik az S 63 AMG: a 4MATIC kivitel légrugós AMG sportfutóművet kap, módosított első futómű-geometriával, komfortos és sportos beállítással, adaptív lengéscsillapítással. A hátsókerék-hajtású verzió esetében az útfelületet sztereó kamerával pásztázó, az aszfaltminőség változásaihoz előre alkalmazkodó Magic Body Control rendszerre épül az AMG futómű; itt ugyancsak gombnyomásra választhatunk a sportos és kényelmes alapbeállítás között. 
A futómű kétféle hangolása az elektromechanikus, változó áttételű kormánymű viselkedésére is kihat, a sebességfüggő rásegítés mértéke más és más görbén változik a kétféle setup esetén. 
A tömegcsökkentést és a kiváló fékteljesítményt egyaránt szolgálja a most először rendelhető, opciós kerámia-kompozit fékrendszer: az acéltárcsás rendszernél 20 százalékkal könnyebb berendezés csekélyebb rugózatlan tömeget, kisebb tehetetlenséget, ezáltal kezesebb irányíthatóságot kínál. A kerámia kompozit fékrendszer hosszabb élettartamú és jobb a hőtűrése; 420 milliméteres első tárcsáival látványnak is impozáns. 
Az utastérben a W222 már megismert erényein túl olyan finom részletekkel találkozhatunk, mint az új fejlesztésű AMG sportülések, kényeztető, puha bőrkárpitozással, a könyöklőbe nyomott, elegáns AMG-embléma, a szénszálas műszerfalpanelbe süllyesztett, a svájci IWC luxusmárka által gyártott, analóg óra, az AMG-feliratozással és 330-ig skálázott kilométerórával felprogramozott TFT-műszerfal, amelyen például az üzemi hőmérséklet eléréséig megjeleníthető a motor- és váltóolaj hőfoka. 
Az AMG-kivitelekhez az S-osztály alapverzióihoz kínált összes kényelmi extra funkció is megrendelhető, így a kényelmesebb hátsó üléshelyzetet lehetővé tevő sofőr-csomag, vagy a számos masszázsprogram valamelyike. 
A hivatalosan szeptemberben piacra lépő S 63 AMG németországi ára a rövid tengelytávú, hátsókerék-hajtású kivitelben 149 880 euró, a 4MATIC hosszú tengelytávú változatért 152 617 eurót kérnek el – ez durván másfélszerese a 455 lóerős 4.6 V8 motorral szerelt S500 modellnek.

Kommentek

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.