Nyújtott luxuslimuzin 585 lóerővel

Új futóművet és egyedi összkerék-hajtást kap az S 63 AMG

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.07.17. 14.35

A videóelőzetes kiszivárogtatása után ma közzétette az S 63 AMG adatait a Mercedes-Benz. A sport-luxusszedán egyetlen teljesítményszinten, de mindkét tengelytáv-verzióban, valamint az új fejlesztésű összkerékhajtással is elérhető lesz.

A korábbi találgatásokkal ellentétben csupán egyetlen, 585 lóerős, 900 Nm nyomatékú kivitelben kínálja új zászlóshajóját a Mercedes sportistállója, az AMG. Az autó kerek egy mázsával könnyebb és 41 lóerővel izmosabb elődjénél, amit az alapmodell W222 alumínium borítólemezei mellett a kovácsolt könnyűfém keréktárcsáknak (19 vagy 20 colos kivitelben), a pillekönnyű lítiumion indítóakkumulátornak (-20 kg), valamint az AMG kompozit fékrendszernek köszönhetően értek el a mérnökök, akik az olyan költséges, ám hatékony trükköktől sem riadtak vissza, mint a szénszálas műanyagból megformált pótkerék-üreg, ami egymagában négy kilogrammot farag le a jármű tömegéből. 

A csekély tömeg persze relatív, hiszen az S 63 AMG alapkivitelében (rövid tengelytáv, hátsókerék-hajtás) is 1970 kilogrammot nyom üresen, a tengelytáv nyújtása további 25 kilót tesz hozzá ehhez a tömeghez. Érdekesség, hogy a jobbkormányos piacokon kívül a hosszabb kivitel kizárólag összkerékhajtással rendelhető; ez ugyan két deciliterrel megnöveli az alapverzió 10,1 literes átlagfogyasztását, cserébe 4,4 helyett 4,0 másodperc alatt gyorsul százra az összes kerekén keresztül hajtott AMG-limuzin. 
Utóbbi az E63 AMG kistestvéren (amelynek S-kiviteléből származik az erőforrás, azonos teljesítménnyel, ám 100 Nm-rel megnövelt nyomatékkal) megismert sémát követve 1:2 arányban osztja meg a hajtóerőt az első és hátsó tengelyek között, így megőrizve az autó sportos vezethetőségét, kiegészítve azt a jobb gyorsítóképességet és fokozott menetbiztonságot jelentő hatékonyabb tapadással. 
A hajtáslánc köztes eleme az AMG hétfokozatú Speedshift sebességváltója, ami a szokásos három üzemmódot (kényelmes-gazdaságos, sportos és manuális) kínálja. A blokk hatalmas nyomatékának köszönhetően az autó C öko-üzemmódban rendszerint második fokozatban indul el; csak ebben az állásban aktív a start-stop automata. Sport és kézi üzemmódban ellenben késleltetve veszi el a gázt a vezérlés, így minden váltásba belehörög a kétszer két szögletes kipufogón keresztül a motor. 
Hajtásképlettől függően eltérő felfüggesztéssel érkezik az S 63 AMG: a 4MATIC kivitel légrugós AMG sportfutóművet kap, módosított első futómű-geometriával, komfortos és sportos beállítással, adaptív lengéscsillapítással. A hátsókerék-hajtású verzió esetében az útfelületet sztereó kamerával pásztázó, az aszfaltminőség változásaihoz előre alkalmazkodó Magic Body Control rendszerre épül az AMG futómű; itt ugyancsak gombnyomásra választhatunk a sportos és kényelmes alapbeállítás között. 
A futómű kétféle hangolása az elektromechanikus, változó áttételű kormánymű viselkedésére is kihat, a sebességfüggő rásegítés mértéke más és más görbén változik a kétféle setup esetén. 
A tömegcsökkentést és a kiváló fékteljesítményt egyaránt szolgálja a most először rendelhető, opciós kerámia-kompozit fékrendszer: az acéltárcsás rendszernél 20 százalékkal könnyebb berendezés csekélyebb rugózatlan tömeget, kisebb tehetetlenséget, ezáltal kezesebb irányíthatóságot kínál. A kerámia kompozit fékrendszer hosszabb élettartamú és jobb a hőtűrése; 420 milliméteres első tárcsáival látványnak is impozáns. 
Az utastérben a W222 már megismert erényein túl olyan finom részletekkel találkozhatunk, mint az új fejlesztésű AMG sportülések, kényeztető, puha bőrkárpitozással, a könyöklőbe nyomott, elegáns AMG-embléma, a szénszálas műszerfalpanelbe süllyesztett, a svájci IWC luxusmárka által gyártott, analóg óra, az AMG-feliratozással és 330-ig skálázott kilométerórával felprogramozott TFT-műszerfal, amelyen például az üzemi hőmérséklet eléréséig megjeleníthető a motor- és váltóolaj hőfoka. 
Az AMG-kivitelekhez az S-osztály alapverzióihoz kínált összes kényelmi extra funkció is megrendelhető, így a kényelmesebb hátsó üléshelyzetet lehetővé tevő sofőr-csomag, vagy a számos masszázsprogram valamelyike. 
A hivatalosan szeptemberben piacra lépő S 63 AMG németországi ára a rövid tengelytávú, hátsókerék-hajtású kivitelben 149 880 euró, a 4MATIC hosszú tengelytávú változatért 152 617 eurót kérnek el – ez durván másfélszerese a 455 lóerős 4.6 V8 motorral szerelt S500 modellnek.

Kommentek

Halálos baleset a veteránautó-versenyen

Egy pilóta meghalt, utasa pedig életveszélyes sérüléseket szenvedett, amikor veterán Jaguarjuk fának ütközött egy amerikai túraralin.

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

Nem működik a Toyota stratégiája

A világ minden részén népszerűek a plug-in hibridek – mindenütt, kivéve Kínát. Az ázsiai ország miatt a Toyota kénytelen lesz újragondolni stratégiáját.

Mit ér a Lada, ha nem segíti nosztalgia?

Sokak szerint a Lada eddig fogadtatása a Kádár-kor iránt egyesekben élő nosztalgiából fakad. A Vesta azonban egy új korszak autója, amit olyan embereknek mutattunk meg, akiknek ez pont olyan modern kori autó, mint az összes többi.

Kipakol egy kamionsofőr, ezért hagyja ott a pályát

Egy férfi nemrég azzal kereste meg szerkesztőségünket, hogy elmondja miért hagyja abba a kamionvezetést. A hatóságok utaznak a teherautókra, az autósok pedig szidják a kamionsofőröket.

F1: Megmutatjuk Vettel kedvenc zenéit

Szokatlan playlisteket állítottak össze Sebastian Vettelel kapcsolatban, de a rádiós beszólásai alapján telitalálat a két lista.

F1: Torpedóval a fején indul az orosz pilóta

A hazai versenyére érdekes sisakfestést választott a Toro Rosso versenyzője, Danyiil Kvjat. A Vettel-balesettel viccel az orosz pilóta, torpedóval a fején versenyez majd.

Lengén öltözött hölgyek olasz autókra gerjednek

Az életet igenlő szenvedély, a nagy kanállal habzsolt élvezet minden valamire való olasz autóban megbújik, és az alábbi képek alapján nagyon úgy tűnik, hogy a hölgyek tisztában vannak ezzel a ténnyel. Hiába, egy Ferrari V8-as hörgése többet mond ezer szerelmes szónál.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

F1: Megosztottak a pilóták az új fejvédőről

A héten eldőlt, hogy a glóriának nevezett fejvédő rendszer végleg süllyesztőbe kerül, helyette a pajzs névre keresztelt eszközzel kezdenek kísérletezni.

Franciaországban magára hagytak egy Lada-kereskedést, tele autókkal

Úgy tűnik, Franciaországban tényleg a kutyának sem kellett a Lada, egy komplett kereskedés áll évek óta elhagyottan, autókkal együtt.

TOP10: Halott márkák örökéletű szépségei

Biztos lehet benne mindenki, nem az ő szépségükön múlt gyártójuk megszűnése. Halott autómárkák egykori csodálatos alkotásaiból következik szubjektív válogatás.

F1: Meglepő dolgot mondtak a Mercedes-motorról

Sergio Perez, a Force India pilótája szerint a Mercedes motorelőnye eltűnt, csak a Hondát előzik biztosan a németek.

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

F1: Túl kicsi a rajtszám? Nem indulhat az autó!

A Nemzetközi Automobil Szövetség megszigorította a rajtszámok és versenyzői nevek megjelenítésére vonatkozó előírásait, a Spanyol Nagydíjtól elvileg képesek lehetünk messzebbről azonosítani a pilótákat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.