Gyári tuning a Ford sportmodellekhez

275 lóerős Focus ST, 215 lovas Fiesta ST

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.07.17. 08.10

Az előző generációs ST változatokhoz hasonlóan az új szériák is megkapják a Mountune erőnövelő kúrát. A gyári garancia érvényben marad.

A brit Mountune, amely komplett versenyautók és race kitek mellett a Ford ST és RS programjainak egyetlen hivatalosan is engedélyezett tuningcsomagjait fejleszti, a Focus és a Fiesta új generációs sportmodelljeihez is elkészítette az átalakító készleteket. 

A Focus ST Mountune csomagja öntött alumínium szívócsövet, szabadabb áramlású légszűrőt, nagyobb köztes töltőlevegőhűtőt és egyedi motorhangolást tartalmaz. A kétféle kivitelben (ezüst, fekete) kínált szett ára átszámítva félmillió forint alatt marad. 
Ezért a pénzért a gyári 250 helyett 275 lóerőt kapunk, a forgatónyomaték 360-ról 400 Nm-re nő – azaz általában 10 százalékkal nő a teljesítmény. Hasonló mértékben javulnak a menetdinamikai sarokszámok: álló helyzetből fél másodperccel fürgébb 100 km/órára a Focus ST, azaz hat másodpercnél rövidebb idő alatt gyorsul, negyedik fokozatban 5,7 helyett 4,9 másodperc alatt ugrik ötvenről százra az autó.
A Fiesta ST-hez jóval olcsóbb, átszámítva 200 ezer forint a Mountune pakk, amelyben átdolgozott légszűrőház, másodlagos légbevezető csatorna, csekély ellenállású légszűrő és egyedi motorhangolás foglaltatik benne. 
A nyomaték 290 Nm-ről 320-ra ugrik, az eredetileg mért 182 lóerő helyett 215 LE a motor teljesítménye. A gyári 6,9 helyett 6,7 másodperc alatt éri el a 100 km/órát a sárga emblémás ST, az 50-100 km/óra szintidő a korábbi 6,4-ről 5,7 másodpercre javul. 
A szeptembertől kínált, csak bizonyos európai piacokon elérhető tuningkészletek legvonzóbb tulajdonsága, hogy mivel azokat a hivatalos Ford márkaszervizek építik be, alkalmazásuk semmiben nem csorbítja a gyári garanciát.

Kommentek

  • PAlex

    Ennyiért nem vészes az ára.
    Megéri.

  • PAlex

    yxyxyx

Melyik a jobb zöld rendszámos luxus-SUV?

400 lóerő körül rendszerteljesítmény, kényeztető felszereltség és papíron 2 liter körüli átlagfogyasztás: az Audi Q7 e-tron 3,0 TDI quattro vagy a Volvo XC90 T8 Twin Engine AWD egyesíti hatékonyabban két világ előnyeit?

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.