További olcsó autók a Renault-tól

Közös padlólemezre épülnek

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.07.16. 14.15

A Renault-Nissan csoport két éven belül megkezdi egy kifejezetten a fejlődő piacokra szánt modellcsalád gyártását Indiában. A rugalmas padlólemez különféle karosszéria és hajtáslánc-variációkat tesz lehetővé.

Miután a Daciát világszerte megszilárdította és egy új autókategória jelképévé tette, most kettőzött erővel folytatja olcsóautó-stratégiáját a Renault-Nissan szövetség. A Datsun márka ismételt bevezetésével új, megfizethető modellek egész áradatát ígérik.

A konszern közös modulcsaládjára (CMF) alapozva vadonatúj, kis költséggel gyártható, így különösen megfizethető modellek egész családját szeretné létrehozni a Renault és a Nissan 


A CMF öt elemre (motortér, vezetői környezet, első váz, hátsó váz, elektromos/ elektronikus rendszerek) bontja az autót, amelyek aztán megfelelő kompatibilitás esetén több száz lehetséges konfigurációban szerelhetők össze. Ez a megközelítés különösen gyorssá, rugalmassá és költséghatékonnyá teszi az új, árérzékeny modellek fejlesztését, nem véletlen, hogy a projekt első késztermékeit Indiában fogja gyártani a konszern – már 2015-től. 

“A fejlődő országok vásárlóinak nem az érettebb piacokon bevezetett, majd az ő költségszintjükhöz lecsupaszított modellekre van szüksége. Olyan modelleket szeretnének és érdemelnek meg, amelyek modernek, divatosak, tartósak, és olyan áron tudjuk kínálni őket, ami túlzás nélkül forradalmi ár-értékarányt jelent majd a kategóriában” – mondta Carlos Ghosn, a Szövetség első számú embere. 
Nem véletlen, hogy a Renault-Nissan szövetség odafigyel a feltörekvő piacokra: amikor a társulás 1999-ben létrejött, a BRIC-országok (Brazília, Oroszország, India, Kína) forgalma csupán egy százalékát adták; mára ez az arány meghaladja a 30 százalékot. 
Ennek megfelelően a chennai (India) üzem a Szövetség legnagyobb autógyártó létesítménye: a 2010-ben létrehozott üzembe hét év (2008-2015) alatt mintegy egymilliárd dollár (230 milliárd Ft) értékben ruház bele a Szövetség, a teljes portfolióval rendelkező üzem éves gyártókapacitása 400 000 darab. A CMF platform filozófiájával összhangban a chennai gyár négyféle padlólemez és nyolc különböző karosszériatípus tetszőleges sorrendű gyártására alkalmas.
Képeinken a napokban bemutatott Datsun Go, az érkező modelloffenzíva előfutára látható


Szerző:

Kommentek

Egészen magas szinten űzi az öreg a karosszériázást

Toppon van a bácsi, látszik, hogy a legmagasabb iskolában tanulta el az alapokat. Innen nincs fentebb.

A modern autók rákfenéje, a méregdrága kettős tömegű lendkerék

Gajdán Miklós kollégánk a modern, turbós autókban már kopóalkatrészként számon tartott kettős tömegű lendkerék alkalmazásának okát járja körbe. Ezért van szükség erre a drága alkatrészre.

Képcunami a Forma-1-es tesztről

Több tucatnyi fotó és számos videó a 2017-es Forma-1-es autók első napjáról Barcelonából.

A tíz legfurcsább raliautó, amit valaha pályára engedtek

Igen különleges látványt nyújtottak ezek a versenyautók, amikor elrúgták a murvát és csattogott a kipufogó. Következzen most tíz unortodox raliautó, amire soha nem számítanál a pálya szélén ácsorogva.

F1: Máris leírta az évet a Williams?

Claire Williams csapatfőnök szerint “nagy kihívást jelentő” szezon előtt áll a Williams az idén, ami ritkán szokott jót jelenteni.

F1: A Mercedes máris ledarált egy versenytávot

Az első 2017-es Forma-1-es teszt első délelőttjén a Mercedes több mint egy versenytávot lehúzott Valtteri Bottasszal, a leggyorsabb viszont a Ferrari volt. Gondban a McLaren és a Red Bull.

F1: Trumphoz hasonlították a McLarent, kiakadt a net

Az egyik Forma-1-gyel foglalkozó Twitter-csatornán Donald Trump amerikai elnökhöz hasonlították a McLarent.

Így spórol a gázolajjal a Škoda

Négy gázüzemű teherautót állított munkába a Škoda a Mladá Boleslav-i gyárában. Ily módon nemcsak a károsanyag-kibocsátás, de a gázolajra fordítandó összegek is csökkenhetnek.

F1: A jövő héten visszatérhet a sérült pilóta

Sajtóértesülések szerint az első barcelonai tesztet nyaksérülés miatt kihagyni kényszerülő Pascal Wehrlein a jövő héten már beülhet a Sauberbe.

F1: Máris elromlott a McLaren és a Red Bull

Alig kezdődött meg a Forma-1-es tesztelés, két nagycsapat máris komoly műszaki hibákba futott bele. A Red Bullt tréleren kellett a garázsba szállítani.

Már ezért is többet kell fizetniük az autósoknak

Az autósok 2016-ban átlagosan 78 000 forintért kötöttek teljes körű casco biztosítást, ami közel 9 százalékkal haladja meg az előző év hasonló időszakában mért szintet (71 600 Ft).

Magyar pilóta a ralikrossz-világbajnokságban

2017-ben állandó magyar versenyzővel startol a ralikrossz-világbajnokság.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.