További olcsó autók a Renault-tól

Közös padlólemezre épülnek

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.07.16. 14.15

A Renault-Nissan csoport két éven belül megkezdi egy kifejezetten a fejlődő piacokra szánt modellcsalád gyártását Indiában. A rugalmas padlólemez különféle karosszéria és hajtáslánc-variációkat tesz lehetővé.

Miután a Daciát világszerte megszilárdította és egy új autókategória jelképévé tette, most kettőzött erővel folytatja olcsóautó-stratégiáját a Renault-Nissan szövetség. A Datsun márka ismételt bevezetésével új, megfizethető modellek egész áradatát ígérik.

A konszern közös modulcsaládjára (CMF) alapozva vadonatúj, kis költséggel gyártható, így különösen megfizethető modellek egész családját szeretné létrehozni a Renault és a Nissan 


A CMF öt elemre (motortér, vezetői környezet, első váz, hátsó váz, elektromos/ elektronikus rendszerek) bontja az autót, amelyek aztán megfelelő kompatibilitás esetén több száz lehetséges konfigurációban szerelhetők össze. Ez a megközelítés különösen gyorssá, rugalmassá és költséghatékonnyá teszi az új, árérzékeny modellek fejlesztését, nem véletlen, hogy a projekt első késztermékeit Indiában fogja gyártani a konszern – már 2015-től. 

“A fejlődő országok vásárlóinak nem az érettebb piacokon bevezetett, majd az ő költségszintjükhöz lecsupaszított modellekre van szüksége. Olyan modelleket szeretnének és érdemelnek meg, amelyek modernek, divatosak, tartósak, és olyan áron tudjuk kínálni őket, ami túlzás nélkül forradalmi ár-értékarányt jelent majd a kategóriában” – mondta Carlos Ghosn, a Szövetség első számú embere. 
Nem véletlen, hogy a Renault-Nissan szövetség odafigyel a feltörekvő piacokra: amikor a társulás 1999-ben létrejött, a BRIC-országok (Brazília, Oroszország, India, Kína) forgalma csupán egy százalékát adták; mára ez az arány meghaladja a 30 százalékot. 
Ennek megfelelően a chennai (India) üzem a Szövetség legnagyobb autógyártó létesítménye: a 2010-ben létrehozott üzembe hét év (2008-2015) alatt mintegy egymilliárd dollár (230 milliárd Ft) értékben ruház bele a Szövetség, a teljes portfolióval rendelkező üzem éves gyártókapacitása 400 000 darab. A CMF platform filozófiájával összhangban a chennai gyár négyféle padlólemez és nyolc különböző karosszériatípus tetszőleges sorrendű gyártására alkalmas.
Képeinken a napokban bemutatott Datsun Go, az érkező modelloffenzíva előfutára látható


Szerző:

Kommentek

Halálos baleset a veteránautó-versenyen

Egy pilóta meghalt, utasa pedig életveszélyes sérüléseket szenvedett, amikor veterán Jaguarjuk fának ütközött egy amerikai túraralin.

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

Nem működik a Toyota stratégiája

A világ minden részén népszerűek a plug-in hibridek – mindenütt, kivéve Kínát. Az ázsiai ország miatt a Toyota kénytelen lesz újragondolni stratégiáját.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

F1: Megosztottak a pilóták az új fejvédőről

A héten eldőlt, hogy a glóriának nevezett fejvédő rendszer végleg süllyesztőbe kerül, helyette a pajzs névre keresztelt eszközzel kezdenek kísérletezni.

Franciaországban magára hagytak egy Lada-kereskedést, tele autókkal

Úgy tűnik, Franciaországban tényleg a kutyának sem kellett a Lada, egy komplett kereskedés áll évek óta elhagyottan, autókkal együtt.

TOP10: Halott márkák örökéletű szépségei

Biztos lehet benne mindenki, nem az ő szépségükön múlt gyártójuk megszűnése. Halott autómárkák egykori csodálatos alkotásaiból következik szubjektív válogatás.

F1: Meglepő dolgot mondtak a Mercedes-motorról

Sergio Perez, a Force India pilótája szerint a Mercedes motorelőnye eltűnt, csak a Hondát előzik biztosan a németek.

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

F1: Túl kicsi a rajtszám? Nem indulhat az autó!

A Nemzetközi Automobil Szövetség megszigorította a rajtszámok és versenyzői nevek megjelenítésére vonatkozó előírásait, a Spanyol Nagydíjtól elvileg képesek lehetünk messzebbről azonosítani a pilótákat.

Alonso: A célba érés már nagy eredmény lenne

Fernando Alonso 2017-ben Forma-1-es versenyen még nem jutott el a kockás zászlóig, reméli, hogy a frissített Honda-motorral Szocsiban legalább a célba érés összejön végre.

F1: Szocsiban annyi a kanyarlevágós trükknek

Az FIA fekvőrendőröket szereltetett fel a szocsi pálya 2. kanyarjának bukóterébe, mostantól nem lehet ügyeskedni.

Rekordévet zárt a Mercedes Magyarországon

A Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. tavaly közel 190 ezer gépkocsit gyártott Kecskeméten, 3,8 százalékkal többet, mint 2015-ben.

F1: Az Orosz Nagydíj legütősebb balesetei – videó

A Forma-1-es Orosz Nagydíjat csak 2014 óta rendezik, de a szocsi helyszín három év alatt is produkált jó néhány húzós esetet.

Nem akárhogy loptak szét egy magyar Ladát

Nem lopták el az autót, csak a számukra értékesebb alkatrészeket nyúlták le az épített Ladából. Segíts te is, hogy előkerüljön a tettes!

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.