Kerék nélkül száguld a jövő autója

350 km/óra, robotpilótával

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.07.16. 13.00

Svéd formatervezők szerint hamarosan mágneses lebegtetésű járművek vehetik át az automobil helyét. Persze a vezetés élménye is megmarad: gombnyomásra visszakapjuk a kerekeket, a kormányt…

A képeken Peugeot-nak látszik, de félreértés ne essék: a Maglev Racer egy független stúdió, a skandináv Gray Design munkája. A csupaív vonalvezetés, a félkör alakú lámpatestek és a markáns orr-ornamentika (hűtőrácsnak mégse nevezzük…) azonban jól rokonítja a franciák aktuális formatanulmányaival. 

A jármű első számú újítása, hogy hajtóanyagát nem fedélzetén hordja: ugyanolyan lineáris villanymotor hajtja, mint napjaink mágneses lebegtetésű szupervasútjait, amelyek az alattuk gerjesztett elektromos mező hatására siklanak tova. Azokhoz hasonlóan a Maglev Racer sem érintkezik a talajjal, ami a súrlódási ellenállást kiküszöbölve csendesebb, takarékosabb és gyorsabb haladást tesz lehetővé.
A virtuális fejlesztők 350 km/órát emlegetnek, de alighanem csak hasukra ütöttek, és mondtak egy nagy számot. 
A Maglev Racer nagy okossága a konvoj üzemmód: ilyenkor az autók nem csupán az úthoz, hanem egymáshoz is igazodva haladnak. A dizájnerek fizikai kapcsolatot képzelnek el az autók között; az elektromágneses csatlakozók révén valóban közúti vonatként haladhatnának a járművek, amelyek között ilyenkor kommunikációs kapcsolat is felépül: telekonferencia, videomegosztás vagy bármilyen hasonló eszme- és adatcsere elképzelhető. 
Eddig nem sok Racer-séget mutatott a Maglev-jármű, pedig erre is gondoltak a svédek. Ha akarjuk, a szerkezet kiereszti mind a hat (elöl négy kicsi, hátul két nagy) kerekét, a műszerfalból pedig kormánykerék bújik elő, így hagyományos módon vezethetünk.
Mivel a technológia lényege, hogy a villanymotor álló és forgó része szétválasztva és kiterítve a jármű alján, illetve az útfelületen helyezkedik el, ilyenkor is kötve vagyunk az útpályához: aki leesik, annak ugyanúgy véget ér a móka, mint a résvezetéses játékoknál.
Kézi vezérléses élmény-üzemmódban már 400 km/óra sebességről beszél a sajtóközlemény, és tényleg, miért is ne: ha már álmodunk, ne legyünk kicsinyesek…

Szerző:

Kommentek

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

Soha nem látott új rendszer jöhet az autókba

A Continental egy olyan rendszer kifejlesztésén dolgozik, amely felismeri a különböző útviszonyokat.

16 ezer kilométeres túrára indul a Nissan Leaf

Egy e-mobilitási szervezet benevezett egy Nissan Leafet a barátságos, de kíméletlen Mongol-ralira. 16 ezer kilométert kell megtennie a villanyautónak.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

F1: Már jövőre jöhet a New Jersey-i futam?

Felpörögtek az események az USA-ban, három helyszínen is folyik a Forma-1-es futam előkészítése.

Egészen félelmetes, ahogy elalszik a volán mögött a kamionos

Végig azt várod majd, hogy melyik autós lesz a szerencsétlen áldozata az elbóbiskoló kamionosnak.

F1: Alonso jutalékot kér Buttontól

Fernando Alonso nyugodtan készül az Indy 500-ra, biztos benne, hogy a McLaren nélküle is meglesz Monacóban. Bár pontszerzési esélye lenne Monte-Carlo utcáin, Indianapolist nagyobb lehetőségnek látja.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.