Kerék nélkül száguld a jövő autója

350 km/óra, robotpilótával

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.07.16. 13.00

Svéd formatervezők szerint hamarosan mágneses lebegtetésű járművek vehetik át az automobil helyét. Persze a vezetés élménye is megmarad: gombnyomásra visszakapjuk a kerekeket, a kormányt…

A képeken Peugeot-nak látszik, de félreértés ne essék: a Maglev Racer egy független stúdió, a skandináv Gray Design munkája. A csupaív vonalvezetés, a félkör alakú lámpatestek és a markáns orr-ornamentika (hűtőrácsnak mégse nevezzük…) azonban jól rokonítja a franciák aktuális formatanulmányaival. 

A jármű első számú újítása, hogy hajtóanyagát nem fedélzetén hordja: ugyanolyan lineáris villanymotor hajtja, mint napjaink mágneses lebegtetésű szupervasútjait, amelyek az alattuk gerjesztett elektromos mező hatására siklanak tova. Azokhoz hasonlóan a Maglev Racer sem érintkezik a talajjal, ami a súrlódási ellenállást kiküszöbölve csendesebb, takarékosabb és gyorsabb haladást tesz lehetővé.
A virtuális fejlesztők 350 km/órát emlegetnek, de alighanem csak hasukra ütöttek, és mondtak egy nagy számot. 
A Maglev Racer nagy okossága a konvoj üzemmód: ilyenkor az autók nem csupán az úthoz, hanem egymáshoz is igazodva haladnak. A dizájnerek fizikai kapcsolatot képzelnek el az autók között; az elektromágneses csatlakozók révén valóban közúti vonatként haladhatnának a járművek, amelyek között ilyenkor kommunikációs kapcsolat is felépül: telekonferencia, videomegosztás vagy bármilyen hasonló eszme- és adatcsere elképzelhető. 
Eddig nem sok Racer-séget mutatott a Maglev-jármű, pedig erre is gondoltak a svédek. Ha akarjuk, a szerkezet kiereszti mind a hat (elöl négy kicsi, hátul két nagy) kerekét, a műszerfalból pedig kormánykerék bújik elő, így hagyományos módon vezethetünk.
Mivel a technológia lényege, hogy a villanymotor álló és forgó része szétválasztva és kiterítve a jármű alján, illetve az útfelületen helyezkedik el, ilyenkor is kötve vagyunk az útpályához: aki leesik, annak ugyanúgy véget ér a móka, mint a résvezetéses játékoknál.
Kézi vezérléses élmény-üzemmódban már 400 km/óra sebességről beszél a sajtóközlemény, és tényleg, miért is ne: ha már álmodunk, ne legyünk kicsinyesek…

Szerző:

Kommentek

F1: A legjobb mém Rosberg visszavonulására

Ki lesz az utód? Fernando Alonso? Sebastian Vettel? Pascal Wehrlein?

F1: Ecclestone ledöbbent Rosbergtől, Alonsót akarja helyette

A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t ugyanúgy derült égből villámcsapásként érte a világbajnok Nico Rosberg visszavonulása, mint bárki mást, de máris tudja, kit kellene a helyére ültetni a Mercedesnél.

F1: Hamiltont nem lepte meg Rosberg visszavonulása

Lewis Hamilton azt állítja, számára nem volt meglepetés csapattársa, a friss világbajnok Nico Rosberg mai bejelentése. A Mercedes angol pilótája a pótlásába nem szól majd bele.

Beültünk az új Ford Fiestába

Nagyobb külső, modernebb belső, fejlettebb technológia, de ezzel párhuzamosan várhatóan magasabb ár jellemzi majd a 2017 nyarán, Magyarországon is bemutatkozó új Ford Fiestát. Üléspróbát vettünk a B szegmens európai kedvencében.

F1: Ecclestone gyáva változtatni a versenyeken

Bernie Ecclestone az, aki ellenzi a radikális változásokat a Forma-1-ben, a hétvégék átalakítása sem az ő ötlete volt.

F1: Ki ülhet Rosberg helyére a Mercedesnél?

A Mercedes hétfőn nekilát, hogy megtalálja a visszavonulását meglepetésszerűen bejelentő világbajnok, Nico Rosberg utódját. Elcsábítják Alonsót vagy Vettelt? Pascal Wehrleinból csinálnak másodhegedűst?

F1: A Red Bull esélyes mindkét vb-címre

Helmut Marko, a Red Bull sportigazgatója úgy érzi, hogy a csapata mindkét vb-címre esélyes jövőre.

Forma-1: Nico Rosberg visszavonul!

Óriási meglepetés: a friss Forma-1-es világbajnok Nico Rosberg bejelentette, hogy kiszáll a száguldó cirkuszból. Elért a csúcsra, ennyi elég volt.

70 év után leltek rá ezekre az autókra

Kőbánya mélyén rejtették el ezeket az autókat a németek elől, egy belga tesitanár fedezte fel újra az elfeledett múltat.

Két hét múlva kész az első 2017-es Forma-1-es

A Sauber-csapat nem lazsál, elvileg már két hét múlva összerakják a 2017-re szánt versenyautójukat.

F1: Rosberg kamu kupát kapott – videó

Nico Rosberg csütörtökön megérkezett a Mercedes-csapat központjába, ahol kézbe vehette a világbajnoki kupát is. Na jó, nem egészen azt.

F1: Visszatér a Francia Nagydíj?

Úgy tűnik, egy évtized kimaradás után 2018-tól újra szerepel majd Franciaország a Forma-1-es világbajnokságban.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.