A márka még 2013-ban megkezdi a Mazda3 hibrid verziójának forgalmazását Japánban, közölte japán lapokkal az autógyártó első számú embere, Masamichi Kogai. 

A Skyactiv hajtásláncot a Toyotától merített hibrid rendszertechnológiákkal ötvöző modell várhatóan a Prius kistestvérével, a Toyota Aquával (Prius C) lesz egy súlycsoportban, legalábbis ami a japán norma szerinti átlagos üzemanyag-fogyasztást (2,8 l/100km) illeti 
Ez szép teljesítmény, hiszen az Aqua egy számmal kisebb autó, mint a Mazda3: a négyméteres, 1,1 tonna saját tömegű Toyotát egy másfél literes VVT-i motor és egy, kifejezetten ehhez a modellhez fejlesztett hibrid csomag hajtja; a rendszerteljesítmény 99 lóerő. 

Együtt a két forma, az öt- és a négyajtós. Kombiról nincs szó

A Mazda3 jelenlegi legkisebb motorja az újonnan kifejlesztett, 100 lóerős SKYACTIV-G 1.5, amely önmagában 5,0 literes átlagfogyasztást ígér. Alighanem ennek az erőforrásnak egy még inkább takarékosra hangolt változatát kapja meg a hibrid verzió. A hibrid komponens vélhetően nem a legújabb generációs Toyota HSD technológiát hasznosítja; valószínű az előző Prius 50 kW-os villanymotorral szerelt rendszere. 
Ha a hibrid a takarékosságról és az ésszerűségről szól, a Mazda3 MPS (Japánban Mazdaspeed3) ennek pontosan az ellentéte. A kifutó generáció 2,3 literes turbómotorja helyett azonban a cég Skyactiv rendszerkoncepcióját alkalmazva szívómotorral számíthatunk a most bemutatott alsó-középkategóriás modell sportkivitelére. 
Noha a Mazda3 MPS bevezetése még a távoli jövő zenéje, a brit Auto Express egy gyári mérnökre hivatkozva úgy tudja, a kétliteres Skyactiv benzinmotor teljesítménye az alap 163 lóerőről különösebb erőfeszítések nélkül feltornázható 200 lóerő fölé. 
Ez ugyan jócskán elmarad a mostani MPS modell 260 lóerejétől, a modell kisebb tömege miatt azonban a gyorsulási érték ugyanúgy 7 másodperc alá esik majd, mint a kurrens modellé, csak nem lesz olyan közel a hathoz. 

Ne tévesszen meg senkit a hatalmas műanyag borítás. Csak egy kis, másfél literes, 100 lóerős motor van alatta. Bizonyos feladatkörökben azonban ez is elegendő lehet, és nagyon takarékos

Egészen biztos ugyanakkor, hogy az autó vezethetősége és fogyasztása a kisebb tömeg és a szívómotor miatt kedvezőbb lesz – az MX-5 kapcsán a Mazda megtanulta, hogyan lehet viszonylag szerény motorteljesítménnyel is fantasztikus vezetési élményt nyújtani.
Képeink az új generációs Mazda3 most bemutatott alapváltozatát ábrázolják

Szerző: