Hibriddel, sportverzióval bővít a Mazda3

A hibrid idén piacra lép, az MPS-re várni kell

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.07.16. 10.00

Szívómotort kaphat az MPS, Toyota-komponensekből építkezik a hibrid: izgalmas meglepetéseket tartogat a Mazda kompakt ferdehátúja.

A márka még 2013-ban megkezdi a Mazda3 hibrid verziójának forgalmazását Japánban, közölte japán lapokkal az autógyártó első számú embere, Masamichi Kogai. 

A Skyactiv hajtásláncot a Toyotától merített hibrid rendszertechnológiákkal ötvöző modell várhatóan a Prius kistestvérével, a Toyota Aquával (Prius C) lesz egy súlycsoportban, legalábbis ami a japán norma szerinti átlagos üzemanyag-fogyasztást (2,8 l/100km) illeti 
Ez szép teljesítmény, hiszen az Aqua egy számmal kisebb autó, mint a Mazda3: a négyméteres, 1,1 tonna saját tömegű Toyotát egy másfél literes VVT-i motor és egy, kifejezetten ehhez a modellhez fejlesztett hibrid csomag hajtja; a rendszerteljesítmény 99 lóerő. 

Együtt a két forma, az öt- és a négyajtós. Kombiról nincs szó

A Mazda3 jelenlegi legkisebb motorja az újonnan kifejlesztett, 100 lóerős SKYACTIV-G 1.5, amely önmagában 5,0 literes átlagfogyasztást ígér. Alighanem ennek az erőforrásnak egy még inkább takarékosra hangolt változatát kapja meg a hibrid verzió. A hibrid komponens vélhetően nem a legújabb generációs Toyota HSD technológiát hasznosítja; valószínű az előző Prius 50 kW-os villanymotorral szerelt rendszere. 
Ha a hibrid a takarékosságról és az ésszerűségről szól, a Mazda3 MPS (Japánban Mazdaspeed3) ennek pontosan az ellentéte. A kifutó generáció 2,3 literes turbómotorja helyett azonban a cég Skyactiv rendszerkoncepcióját alkalmazva szívómotorral számíthatunk a most bemutatott alsó-középkategóriás modell sportkivitelére. 
Noha a Mazda3 MPS bevezetése még a távoli jövő zenéje, a brit Auto Express egy gyári mérnökre hivatkozva úgy tudja, a kétliteres Skyactiv benzinmotor teljesítménye az alap 163 lóerőről különösebb erőfeszítések nélkül feltornázható 200 lóerő fölé. 
Ez ugyan jócskán elmarad a mostani MPS modell 260 lóerejétől, a modell kisebb tömege miatt azonban a gyorsulási érték ugyanúgy 7 másodperc alá esik majd, mint a kurrens modellé, csak nem lesz olyan közel a hathoz. 

Ne tévesszen meg senkit a hatalmas műanyag borítás. Csak egy kis, másfél literes, 100 lóerős motor van alatta. Bizonyos feladatkörökben azonban ez is elegendő lehet, és nagyon takarékos

Egészen biztos ugyanakkor, hogy az autó vezethetősége és fogyasztása a kisebb tömeg és a szívómotor miatt kedvezőbb lesz – az MX-5 kapcsán a Mazda megtanulta, hogyan lehet viszonylag szerény motorteljesítménnyel is fantasztikus vezetési élményt nyújtani.
Képeink az új generációs Mazda3 most bemutatott alapváltozatát ábrázolják

Szerző:

Kommentek

  • menőmanó

    Na, talán megjön az eszük! Nagyon tetszene az új MPS. Nekem találták ki, csak az a baj, hogy az ára valószínűleg az a szint lesz amit nem fizetek ki.
    Kár érte. :(

  • Kempelen10.

    Jó lesz neked az a buszbérlet.

  • PluginHibrid

    Ismét jó példa hogy a japánok nem csak igérgetnek és halasztgatnak, hanem be is tartják amit mondanak.

    Példát vehetne a többi autógyár.

    Mazdába kerül a Toyota hibrid technikája
    Dátum: 2010.03.29. 15:00
    http://www.vezess.hu/hirek/mazdaba_kerul_toyota_hibrid/23488/

    Sajnos as fogyi soha nem lesz olyan kicsi mint a Prius C-nek!!!

F1: A sztármérnök is kevesebb előzést jósol

A Red Bull sztártervezője, Adrian Newey szerint a 2017-es Forma-1-es szabályok továbbra is egészségtelen mértékben jutalmazzák majd a motorerőt, emellett az előzések számát is csökkentik.

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

F1: Hamilton magyarázkodni kényszerült

Lewis Hamilton hétfőn tisztázta a hétvégén a csapaton belüli adatmegosztással kapcsolatos nyilatkozatát. Nincs baja a Mercedesszel és Valtteri Botasszal.

F1: Minden ellenféltől fél a Mercedes

Hiába nyertek zsinórban három világbajnoki címet, a Mercedes csapatfőnöke azt mondja, a 2017-s idény előtt majdnem ugyanúgy tart minden riválistól, mint amikor először munkába állt.

Elegáns lett a legújabb Forma-1-es autó

A Sauber-csapat megmutatta 2017-es Forma-1-es modelljét, a C36-ost. A svájci alakulat jubileumi festéssel ünnepli 25. F1-es idényét.

A Lada nyugati hódításának nyomát fotózták Magyarországon

Ha ez a Zsiguli mesélni tudna! Biztos kalandos út vezetett a szovjet gyárból Angliába, majd valahogy a magyar utakra.

F1: 2020-ig maradnak a Mercedes-főnökök

A Mercedes-csapat két vezetője, az elnök Niki Lauda és a csapatfőnök Toto Wolff szerződést hosszabbított.

Tíz dolog, ami mindig legyen az autódban

Ha nem csak a boltba szaladunk el vagy a szomszéd településre, akkor nem árt, ha ez a tíz dolog bent van az autóban, így nem érhet minket túl sok meglepetés.

F1: Hamilton nem akar nyílt lapokkal játszani

Lewis Hamilton azt kérte a Mercedestől, hogy hagyjanak fel a pilóták vezetési adatainak megosztásával, szeretné, ha megtarthatná a titkait.

Beelőzi a BMW M5-öt az Alpina B5!

Az új generációs BMW 5 sportverziója még távolról sincs kész, a márka legfőbb tunere, az Alpina azonban heteken belül bemutatja a maga M5-gyilkosát.

Ford egy BMW és egy Mercedes ellen

Három vadorzó turbómotorral, 500 Nm körüli nyomatékkal. BMW M2, Ford Focus RS, Mercedes A 45 AMG: melyik a leggyorsabb, a legszórakoztatóbb, vagy egyszerűen a legjobb?

Ezek a világ leginkább tiszteletre méltó autógyártói

A Fortune magazin évről évre felállítja az ötven leginkább nagyra becsült nagyvállalat globális rangsorát. Az autógyártók nem képviseltetik magukat nagy számban.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.