Hibriddel, sportverzióval bővít a Mazda3

A hibrid idén piacra lép, az MPS-re várni kell

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.07.16. 10.00

Szívómotort kaphat az MPS, Toyota-komponensekből építkezik a hibrid: izgalmas meglepetéseket tartogat a Mazda kompakt ferdehátúja.

A márka még 2013-ban megkezdi a Mazda3 hibrid verziójának forgalmazását Japánban, közölte japán lapokkal az autógyártó első számú embere, Masamichi Kogai. 

A Skyactiv hajtásláncot a Toyotától merített hibrid rendszertechnológiákkal ötvöző modell várhatóan a Prius kistestvérével, a Toyota Aquával (Prius C) lesz egy súlycsoportban, legalábbis ami a japán norma szerinti átlagos üzemanyag-fogyasztást (2,8 l/100km) illeti 
Ez szép teljesítmény, hiszen az Aqua egy számmal kisebb autó, mint a Mazda3: a négyméteres, 1,1 tonna saját tömegű Toyotát egy másfél literes VVT-i motor és egy, kifejezetten ehhez a modellhez fejlesztett hibrid csomag hajtja; a rendszerteljesítmény 99 lóerő. 

Együtt a két forma, az öt- és a négyajtós. Kombiról nincs szó

A Mazda3 jelenlegi legkisebb motorja az újonnan kifejlesztett, 100 lóerős SKYACTIV-G 1.5, amely önmagában 5,0 literes átlagfogyasztást ígér. Alighanem ennek az erőforrásnak egy még inkább takarékosra hangolt változatát kapja meg a hibrid verzió. A hibrid komponens vélhetően nem a legújabb generációs Toyota HSD technológiát hasznosítja; valószínű az előző Prius 50 kW-os villanymotorral szerelt rendszere. 
Ha a hibrid a takarékosságról és az ésszerűségről szól, a Mazda3 MPS (Japánban Mazdaspeed3) ennek pontosan az ellentéte. A kifutó generáció 2,3 literes turbómotorja helyett azonban a cég Skyactiv rendszerkoncepcióját alkalmazva szívómotorral számíthatunk a most bemutatott alsó-középkategóriás modell sportkivitelére. 
Noha a Mazda3 MPS bevezetése még a távoli jövő zenéje, a brit Auto Express egy gyári mérnökre hivatkozva úgy tudja, a kétliteres Skyactiv benzinmotor teljesítménye az alap 163 lóerőről különösebb erőfeszítések nélkül feltornázható 200 lóerő fölé. 
Ez ugyan jócskán elmarad a mostani MPS modell 260 lóerejétől, a modell kisebb tömege miatt azonban a gyorsulási érték ugyanúgy 7 másodperc alá esik majd, mint a kurrens modellé, csak nem lesz olyan közel a hathoz. 

Ne tévesszen meg senkit a hatalmas műanyag borítás. Csak egy kis, másfél literes, 100 lóerős motor van alatta. Bizonyos feladatkörökben azonban ez is elegendő lehet, és nagyon takarékos

Egészen biztos ugyanakkor, hogy az autó vezethetősége és fogyasztása a kisebb tömeg és a szívómotor miatt kedvezőbb lesz – az MX-5 kapcsán a Mazda megtanulta, hogyan lehet viszonylag szerény motorteljesítménnyel is fantasztikus vezetési élményt nyújtani.
Képeink az új generációs Mazda3 most bemutatott alapváltozatát ábrázolják

Szerző:

Kommentek

  • menőmanó

    Na, talán megjön az eszük! Nagyon tetszene az új MPS. Nekem találták ki, csak az a baj, hogy az ára valószínűleg az a szint lesz amit nem fizetek ki.
    Kár érte. :(

  • Kempelen10.

    Jó lesz neked az a buszbérlet.

  • PluginHibrid

    Ismét jó példa hogy a japánok nem csak igérgetnek és halasztgatnak, hanem be is tartják amit mondanak.

    Példát vehetne a többi autógyár.

    Mazdába kerül a Toyota hibrid technikája
    Dátum: 2010.03.29. 15:00
    http://www.vezess.hu/hirek/mazdaba_kerul_toyota_hibrid/23488/

    Sajnos as fogyi soha nem lesz olyan kicsi mint a Prius C-nek!!!

15 pusztítóan kontár módon tuningolt autó

Stílusérzéket és mértékletességet nyomokban sem tartalmazó autók Mekkmester-díjas tunerektől.

F1: Az év végéig meglesz Rosberg utódja?

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda azt mondja, nem akarják sokáig húzni a váratlanul visszavonuló világbajnok, Nico Rosberg utódjának kiválasztását.

Hihetetlen látvány a porban csapató 6-os BMW

Rallyautó bármiből lehet, még egy olyan luxuskupéból is, mint a BMW 650i.

F1: Valaki óriási ajándékot kapott Rosbergtől

A Red Bull-os Daniel Ricciardo szerint Nico Rosberg a visszavonulással valamelyik pilótának nagyon szép karácsonyi adott – nem valószínű, hogy az ausztrál lesz az.

Elektromos buszt álmodott meg a Škodák tervezője

A Czechbus kiállításon megtekintettük a csehek legújabb büszkeségét, melyet az a férfi tervezett, aki korábban Škoda buszokat is megálmodott.

F1: Rosberg vállalná Hamilton oktatását

Lewis Hamilton azt tervezi, hogy még 10 évig marad a Mercedesnél, és később már németül szólhat a márka hazai szurkolóihoz. A visszavonuló Nico Rosberg vállalná a nyelvtanári szerepet.

Új 5-ös BMW – Káprázat és parasztvakítás

Ne higgyétek, hogy a gazdagok élete csupa játék és mese! A Harman Kardon vagy Bowers & Wilkins hifi csak az egyik kérdés, amit a G30 kódú új BMW 5 kapcsán el kell dönteni.

Vége a pénzbehajtásnak Újpesten

Pár hete írutunk arról a sokak szerint nem egyértelmű forgalmi helyzetről, ahol csak úgy hullottak az 50 ezres büntetések. Mára változott a helyzet.

Rosberg autójában Wehrlein: Köszi, Nico!

Nem dőlt még el a visszavonuló Nico Rosberg helyének sorsa. Az egyik legesélyesebb versenyző azonban olyan fotót posztolt, amin a világbajnok autójában ülve látható.

F1: A fél mezőny bejelentkezett a Mercedesnél

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda azt mondja, óriási az érdeklődés Nico Rosberg megüresedett helye iránt, mégsem lesz könnyű betölteni a bajnoki ülést.

Kitiltják a dízeleket több nagyvárosból

Párizs, Madrid, Athén és Mexikóváros összefogott, majd közösen bejelentette: 2025-től kitiltják az útjaikról a dízelüzemű járműveket.

F1: A Mercedes tényleg számolhat Alonsóval?

A Mercedes még egyetlen nevet sem említett a nagy meglepetésre visszavonulását bejelentő Nico Rosberg utódjaként, de a korábbi nyilatkozatok alapján Fernando Alonso tényleg a listájukon lehet.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.