Hibriddel, sportverzióval bővít a Mazda3

A hibrid idén piacra lép, az MPS-re várni kell

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.07.16. 10.00

Szívómotort kaphat az MPS, Toyota-komponensekből építkezik a hibrid: izgalmas meglepetéseket tartogat a Mazda kompakt ferdehátúja.

A márka még 2013-ban megkezdi a Mazda3 hibrid verziójának forgalmazását Japánban, közölte japán lapokkal az autógyártó első számú embere, Masamichi Kogai. 

A Skyactiv hajtásláncot a Toyotától merített hibrid rendszertechnológiákkal ötvöző modell várhatóan a Prius kistestvérével, a Toyota Aquával (Prius C) lesz egy súlycsoportban, legalábbis ami a japán norma szerinti átlagos üzemanyag-fogyasztást (2,8 l/100km) illeti 
Ez szép teljesítmény, hiszen az Aqua egy számmal kisebb autó, mint a Mazda3: a négyméteres, 1,1 tonna saját tömegű Toyotát egy másfél literes VVT-i motor és egy, kifejezetten ehhez a modellhez fejlesztett hibrid csomag hajtja; a rendszerteljesítmény 99 lóerő. 

Együtt a két forma, az öt- és a négyajtós. Kombiról nincs szó

A Mazda3 jelenlegi legkisebb motorja az újonnan kifejlesztett, 100 lóerős SKYACTIV-G 1.5, amely önmagában 5,0 literes átlagfogyasztást ígér. Alighanem ennek az erőforrásnak egy még inkább takarékosra hangolt változatát kapja meg a hibrid verzió. A hibrid komponens vélhetően nem a legújabb generációs Toyota HSD technológiát hasznosítja; valószínű az előző Prius 50 kW-os villanymotorral szerelt rendszere. 
Ha a hibrid a takarékosságról és az ésszerűségről szól, a Mazda3 MPS (Japánban Mazdaspeed3) ennek pontosan az ellentéte. A kifutó generáció 2,3 literes turbómotorja helyett azonban a cég Skyactiv rendszerkoncepcióját alkalmazva szívómotorral számíthatunk a most bemutatott alsó-középkategóriás modell sportkivitelére. 
Noha a Mazda3 MPS bevezetése még a távoli jövő zenéje, a brit Auto Express egy gyári mérnökre hivatkozva úgy tudja, a kétliteres Skyactiv benzinmotor teljesítménye az alap 163 lóerőről különösebb erőfeszítések nélkül feltornázható 200 lóerő fölé. 
Ez ugyan jócskán elmarad a mostani MPS modell 260 lóerejétől, a modell kisebb tömege miatt azonban a gyorsulási érték ugyanúgy 7 másodperc alá esik majd, mint a kurrens modellé, csak nem lesz olyan közel a hathoz. 

Ne tévesszen meg senkit a hatalmas műanyag borítás. Csak egy kis, másfél literes, 100 lóerős motor van alatta. Bizonyos feladatkörökben azonban ez is elegendő lehet, és nagyon takarékos

Egészen biztos ugyanakkor, hogy az autó vezethetősége és fogyasztása a kisebb tömeg és a szívómotor miatt kedvezőbb lesz – az MX-5 kapcsán a Mazda megtanulta, hogyan lehet viszonylag szerény motorteljesítménnyel is fantasztikus vezetési élményt nyújtani.
Képeink az új generációs Mazda3 most bemutatott alapváltozatát ábrázolják

Szerző:

Kommentek

  • menőmanó

    Na, talán megjön az eszük! Nagyon tetszene az új MPS. Nekem találták ki, csak az a baj, hogy az ára valószínűleg az a szint lesz amit nem fizetek ki.
    Kár érte. :(

  • Kempelen10.

    Jó lesz neked az a buszbérlet.

  • PluginHibrid

    Ismét jó példa hogy a japánok nem csak igérgetnek és halasztgatnak, hanem be is tartják amit mondanak.

    Példát vehetne a többi autógyár.

    Mazdába kerül a Toyota hibrid technikája
    Dátum: 2010.03.29. 15:00
    http://www.vezess.hu/hirek/mazdaba_kerul_toyota_hibrid/23488/

    Sajnos as fogyi soha nem lesz olyan kicsi mint a Prius C-nek!!!

Így lopnak el pár perc alatt egy X5-ös BMW-t

Pár perc alatt lopnak nagy értékű autókat Angliában, a módszer végtelenül egyszerű.

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

Tarlós bedurvult, ez lett a bírságkamera sorsa

Tarlós István főpolgármester leszereltette a Bécsi és Szépvölgyi út kereszteződésében felszerelt kamerát.

Negyed óra gyönyör Škoda-rajongóknak: videón a Karoq kompakt SUV

Tizenöt perces monstre filmmel örvendeztet a Škoda újdonsága, a még be sem mutatott Karoq. Popcorn, kóla és mehet!

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger doningtoni Forma-4-es balesete.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

F1: 15 helyes hátrasorolás a McLaren-újoncnak

Kezdődik: a McLarennél már az idény negyedik fordulóján jönnek a motorcserés hátrasorolások, Stoffel Vandoorne az Orosz Nagydíjra 15 pozíciós büntetést kapott.

F1: Alonso azért se bánja, hogy otthagyta a Ferrarit

Fernando Alonso unja már a kérdést, de újra elmondta, hogy akkor sem bánja a Ferraritól való távozást, ha idén bajnoki esélyes az olasz csapat. A McLarennél javult az életminősége.

F1: Räikkönen az élen, menet közben esett szét a Force India

A Forma-1-es Orosz Nagydíj első szabadedzésén a Ferrari Mercedesek előtt végzett, a leggyorsabb Kimi Räikkönen volt. A Force India látványos hibát produkált.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.