Halálos bukással végződött a rekordkísérlet

Saját világcsúcsát akarta megdönteni

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.07.16. 09.00

Tragikusan végződött Bill Warner motoros fenegyerek új rekorddöntési kísérlete: a csúcstartó pilóta 460-nál elveszítette uralmát járműve felett, és hatalmasat esett. A kórházban elhunyt.

Óránként 300 mérföld, azaz 483 km: erre a lélegzetelállító sebességre szeretett volna egyetlen mérföldön (1,609 km) belül felgyorsulni turbómotoros kétkerekűjével Bill Warner amerikai pilóta, a nyitott motorkerékpárok sebességi csúcstartója. 

A vasárnapi kísérlet sikerrel kecsegtetett, hiszen ugyanezzel a részlegesen burkolt, Suzuki Hayabusa alapokra épülő szörnyeteggel 2011-ben már átlépte az 500 km/órás sebességet. Ezt a világcsúcsot azonban másfél mérföldes távon érte el – a mostani próbálkozás során tehát jóval fürgébbnek kellett lennie motorjának. 

A baleset egy sikertelen futam után következett be: miután az egy mérföldes jelzést 285 mérföld/órával, azaz 458,5 km/óra sebességgel lépte át, Warner motorja beszitált. A pilóta további hatszáz méteren át próbálta visszanyerni uralmát a motorkerékpár felett, ám az végül elhagyta a kísérlet helyszínéül szolgáló, 4,3 kilométeres repülőtéri kifutópályát, és felborult. 

Pontosan nem tudni, mennyivel haladt a baleset pillanatában.

Szemtanúk szerint a motorost legalább 10 méter magasra dobta járműve, és legalább 100 métert repült a levegőben. A hatalmas esést követően a 44 éves fenegyerek felállt, a mentősökkel beszélt is, ám körülbelül egy órával később, egy helyi kórházban elhunyt. 

Warner két évvel ezelőtt is bukott egy hatalmasat. Akkor 160 km/óránál dobta el motorját, viszont végig a betonon maradt – az ijesztő baleset az alábbi videón megtekinthető.

Szerző:

Kommentek

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.