Elkerül Kecskemétről a Merci CLA gyártása?

Mexikóban készülhet

Szerző: Horváth Zsolt levél küldés 
Dátum: 2013.07.16. 08.00

A Mercedes vizsgálja a lehetőségét, hogy a jövőben Mexikóban gyártsa a CLA modellt. Az autót jelenleg Kecskeméten készítik.

Lehetséges, hogy a Mercedes-Benz a következő generációs CLA modellt Mexikóban gyártaná – erről Dieter Zetsche, a Damiler elnöke, a Mercedes-Benz vezérigazgatója beszélt az Automotive News lapnak.

A Daimler tárgyalásokat folytat a japán Nissannal a kompakt modellek gyártásában folytatandó együttműködésről, a Nissan Infiniti modelleket készítene a kibővített amerikai üzemben. “Mexikó a legjobb hely az Egyesült Államok szempontjából” – mondta Zetsche, hozzátéve, hogy egy közös vállalatnak a Nissannal gazdaságilag több értelme van, mint egy új gyárnak.


A CLA szedán jelenleg a Mercedes magyarországi, kecskeméti üzemében készül, ahol információnk szerint már dolgoznak a modell kombi változatának előkészítésén is. Még idén elkészülhet az első prototípus és 2015 elején indulhatna a sorozatgyártás.

A második generációs modell gyártása 2018-ban kezdődne meg a Nissan mexikói Aguascalientes üzemében. Zetsche közlése szerint a döntés hátterében az állhat, hogy ez a modell lenne a legnagyobb darabszámban készült Mercedes-modell az USA-ban és el szeretnék kerülni az árfolyamváltozásából származó problémákat az amerikai gyártás fokozásával. 

A végső döntést közös vállalkozás elindításáról 2014-ben hozzák meg. Egyelőre nem világos, hogy párhuzamos gyártásról lenne szó, vagy Kecskeméten befejeződne a CLA készítése.

A CLA csak egy modell a Mercedes új elsőkerék-hajtású padlólemezén, hiszen az A- és B-osztály is ugyanerre a platformra készül, illetve érkezik a GLA  szabadidő-autó is. Kecskeméten B-osztály is készül, a CLA helyét más modell is átveheti, de kisebb darabszám mellett is folyhat a termelés.

Kommentek

  • Babyboy

    Nesze neked kecskeméti merci gyár Eddig is szar volt ott dolgozni most meg aztán már nem is lesz mit gyártani!!!!

  • Babyboy

    Én már akkor tudtam haverral együtt amikor még csak a földet ásták a gyárnak hogy ebből a városnak SEMMI haszna nem lesz! ÉS most lám a bukta is befigyel!!

  • shadowb

    “Én már akkor tudtam haverral együtt amikor még csak a földet ásták a gyárnak hogy ebből a városnak SEMMI haszna nem lesz!”

    Mert mar akkor is hulye voltal az egeszhez.

Minden második autós kártérítést kap

500 millió forintból javítják ezekben a hetekben a kátyúkat országszerte, de a Magyar Közút szerint az általuk használt anyag csak ideig-óráig jó, a tartóssága változó. Akinek megsérült az autója, jelentkezzen, jár a pénz.

Megjött az utolsó új Forma-1-es

Az új modellhez új szín is jár: a Toro Rosso által leleplezett STR12-est nem lehet majd összekeverni az elődeivel.

F1: Szürke gyilkost mutatott be az amerikai csapat

A mezőnyből utolsó előttiként bemutatkozott az amerikai Haas-csapat új autója is, a VF-17-es.

Nem hitt a szemének a magyar szerelő, amikor a Skoda alá nézett

Facebookon kaptuk a fotókat Miklóstól, aki még nem nagyon találkozott ilyen gyári hibával pályafutása alatt.

F1: Itt a (bal)szerencsés új Red Bull – videó

A Red Bull Racing-csapat vasárnap 13 óra 13 perckor leleplezte 2017-es Forma-1-es autóját, az RB13-ast. Tesznek a babonákra.

Így veszélyeztethetik egészségünket a trükköző európai fuvarozók

Az európai teherautó gyártók az AdBlue adalék-anyaggal történő mahinálás megállítását szorgalmazzák. A buherálók az állampolgárok egészségével szórakoznak.

F1: Pályán a McLaren és a Renault

Barcelonában a McLaren-Honda és a Renault is pályára küldte új Forma-1-es autóját.

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

125 éves a ketyegő, amit csak dízelmotornak neveznek

Rudolf Diesel német gépészmérnök százhuszonöt éve, 1892. február 28-án adta be szabadalmát belső égésű motorjára. A később róla elnevezett dízelmotor alacsonyabb fogyasztása miatt a benzinüzemű Otto-motorok komoly konkurense lett, s ma is sok közúti, vízi és vasúti jármű erőforrása.

Így nyílik az új Mercedes E-osztály kabrió teteje!

Hamarosan teljes szépségében megláthatjuk az E-kabriót, addig is itt egy animált kép a tetőnyitásról.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.