Elektromosautó-töltőt adott át a miniszter

Lassan zöldül az állami közlekedés

Szerző: Rácz Tamás levél küldés 
Dátum: 2013.07.15. 14.00

Nagy csinnadrattával, miniszteri jelenlét mellett lepleztek le egy elektromos járművek töltésére szolgáló új nyilvános konnektort az Alkotmány utcában.

Az Európai Bizottság 2020-ig 7000, elektromos járművek töltésére alkalmas köztéri, bárki által használható töltőpont kialakítását javasolja Magyarország számára egy idén januárban kelt állásfoglalás szerint. Időarányosan nem állunk valami jól: a ma reggel átadott új töltőpont úgy a huszadik lehet az országban. Nagyjából 50 elektromos autóra jut ennyi, és ebből az ötvenből is autóimportőrök, áramszolgáltatók kezében van a legtöbb, a lakosság villanyautózás még a fasorban sincs.

Hogy mást ne mondjak, még magyar töltőpont-térkép sincs, és a nemzetközi térképeken sincs rajta az összes magyar közkonnektor. Az elektromos mobilitás infrastruktúrájának hazai ügye egyelőre sokkal inkább kormányzati és vállalati PR-tevékenységben jelenik meg csupán, valóságos, gyakorlati jelentőséggel bíró fejlődés nemigen tapasztalható.

Fazekas Sándor miniszter úr kicsit felakasztotta az Ampera spoilerét a VM felhajtóján

Fazekas Sándor, vidékfejlesztési miniszter és Glattfelder Béla, a Fidesz EU-parlamenti képviselője is segített leleplezni az ELMŰ-ÉMÁSZ új töltőoszlopát, amely az Alkotmány utcában üzemel. Három fázissal, Mennekes-szabványú konnektorral várja a villanyautókat.

Az első két kocsi, amit rádugtak az oszlopra, az Illés Zoltán, környezetügyért felelős államtitkár által használt Opel Ampera és Glattfelder Béla (illetve az általa képviselt civil szervezet, a Szolár Szövetség) konnektorról is tölthető Toyota Prius Plug-inje volt. Egyik sem valódi villanyautó, mindkettő hibrid – a hazai töltőpont-hálózat ritkasága miatt valódi hétköznapi használatra ezek alkalmasak igazán, nem a legfeljebb 100-150 km hatótávolságú tiszta villanyautók.

Konnektoros hibridek és villanyautók az Alkotmány utcába

Mivel a mai töltőpont-átadás Magyarországon történt, természetesen beszámolhatunk két tragikomikus bakiról is. Az egyiket mindenki észrevette, kicsit megfagyott a levegő, amikor a miniszter úr a VM bejáratának hirtelen emelkedő rámpáján hangos reccsenés kíséretében felakasztotta az Ampera alsó légterelőjét. Szerencsére, amennyire megfigyelhettem, csak a rögzítőpatentok oldódtak ki, a kötény visszapattintható maradandó károsodás nélkül.

Ennél szomorúbb, hogy a töltőoszlop két konnektora közül az egyiket nem sikerült bekapcsolni. Az ELMŰ mérnöke hiába kopogtatta telefonján a direkt e célra fejlesztett alkalmazás virtuális gombjait, a bekapcsolást jelző kék lámpa csak Glattfelder úr Priusának kábelvégén világított, a minisztériumi Ampera a sajtórendezvény idején töltetlen maradt. A műszaki háttér nem lett profibb tavaly januári elektromos teszttúránk óta.

Hivatalos, miniszteri jelenléttel zajló oszlop-átadás ide vagy oda, a magyar elektromos mobilitás ügye egyelőre még nem igazán bír olyan súllyal, akár a kormányzatban, akár a civil szférában, ahogy az kívánatos lenne.

Kommentek

  • Rácz Tamás

    Teszt

  • PluginHibrid

    Hát persze, hogy csak az egyik müködik.

    Az összes BP-i állomáson így van….

    Nyílt titok….

  • PluginHibrid

    S ne felejtsük el.

    Ez újabb LASSÚ töltő….

A Ferrari nem ad el több Forma-1-es autót

A Ferrari a 2014-es modellévtől már nem adja el régi Forma-1-es autóit a veteránprogramjában.

Használt Audi, kegyetlenül őszintén eladó

“Vidd el mert hányingerem van tőle ha meglátom!”

Elektromos buszokkal járhatnak iskolába a gyerekek

Egy kanadai cégnek köszönhetően immáron a gyereknek sem kell füstokádó buszokon utazni.

Mazda3: nem csak szép, okos is

Látszólag alig változott, technológiailag azonban sok újdonságot hordoz a Mazda3 megújult változata. Kipróbáltuk a Golf japán konkurensét.

F1: A miniszter sem tudott az új Francia Nagydíjról

Hétfőn hivatalossá vált, hogy 2018-ban visszatér a versenynaptárba a Francia Nagydíj. Még a sportminiszter sem tudott a dologról.

F1: A Red Bull kitart szuperautós partnere mellett

Jól működik az Aston Martin és a Red Bull együttműködése, erre tekintettel gyorsan meg is hosszabbították a felek.

F1: Alonsót sem zárja ki a Mercedes-főnök

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff szerint mindenképpen meg kell fontolniuk a mclarenes Fernando Alonsót is Nico Rosberg lehetséges utódjaként. Pascal Wehrlein előléptetése messze nem garantált.

Itt az első Halálos iramban 8 videó

Ez a rövid beharangozó megmutat néhány képkockát a Halálos iramban 8-ból.

F1: A Mercedes leigazolja a kis Schumachert?

Német sajtóértesülés szerint a hétszeres világbajnok Michael Shumacher fia, Mick hamarosan bekerül a Mercedes Forma-1-es istállójába.

F1: Mindkét pilótáját elveszítheti a Ferrari

A Ferrari elnöke, Sergio Marchionne nem zárja ki, hogy 2018-ban már Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen sem lesz a csapatnál.

F1: Jules Bianchinak ajánlják az új Francia Nagydíjat

Mostantól hivatalos: 2018-tól újra lesz Francia Nagydíj a Forma-1-ben, a Paul Ricard-i versenyt a tavaly elhunyt Jules Bianchi emlékének ajánlják.

Nem épített még ilyen autót a Ferrari

A Ferrari saját márkakupájának következő, jubileumi évadára építette meg a 488 Challenge modellt. A mostani az elmúlt huszonöt év legerősebb autója, egyben az első, amely feltöltött motort kapott.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.