Elektromosautó-töltőt adott át a miniszter

Lassan zöldül az állami közlekedés

Szerző: Rácz Tamás levél küldés 
Dátum: 2013.07.15. 14.00

Nagy csinnadrattával, miniszteri jelenlét mellett lepleztek le egy elektromos járművek töltésére szolgáló új nyilvános konnektort az Alkotmány utcában.

Az Európai Bizottság 2020-ig 7000, elektromos járművek töltésére alkalmas köztéri, bárki által használható töltőpont kialakítását javasolja Magyarország számára egy idén januárban kelt állásfoglalás szerint. Időarányosan nem állunk valami jól: a ma reggel átadott új töltőpont úgy a huszadik lehet az országban. Nagyjából 50 elektromos autóra jut ennyi, és ebből az ötvenből is autóimportőrök, áramszolgáltatók kezében van a legtöbb, a lakosság villanyautózás még a fasorban sincs.

Hogy mást ne mondjak, még magyar töltőpont-térkép sincs, és a nemzetközi térképeken sincs rajta az összes magyar közkonnektor. Az elektromos mobilitás infrastruktúrájának hazai ügye egyelőre sokkal inkább kormányzati és vállalati PR-tevékenységben jelenik meg csupán, valóságos, gyakorlati jelentőséggel bíró fejlődés nemigen tapasztalható.

Fazekas Sándor miniszter úr kicsit felakasztotta az Ampera spoilerét a VM felhajtóján

Fazekas Sándor, vidékfejlesztési miniszter és Glattfelder Béla, a Fidesz EU-parlamenti képviselője is segített leleplezni az ELMŰ-ÉMÁSZ új töltőoszlopát, amely az Alkotmány utcában üzemel. Három fázissal, Mennekes-szabványú konnektorral várja a villanyautókat.

Az első két kocsi, amit rádugtak az oszlopra, az Illés Zoltán, környezetügyért felelős államtitkár által használt Opel Ampera és Glattfelder Béla (illetve az általa képviselt civil szervezet, a Szolár Szövetség) konnektorról is tölthető Toyota Prius Plug-inje volt. Egyik sem valódi villanyautó, mindkettő hibrid – a hazai töltőpont-hálózat ritkasága miatt valódi hétköznapi használatra ezek alkalmasak igazán, nem a legfeljebb 100-150 km hatótávolságú tiszta villanyautók.

Konnektoros hibridek és villanyautók az Alkotmány utcába

Mivel a mai töltőpont-átadás Magyarországon történt, természetesen beszámolhatunk két tragikomikus bakiról is. Az egyiket mindenki észrevette, kicsit megfagyott a levegő, amikor a miniszter úr a VM bejáratának hirtelen emelkedő rámpáján hangos reccsenés kíséretében felakasztotta az Ampera alsó légterelőjét. Szerencsére, amennyire megfigyelhettem, csak a rögzítőpatentok oldódtak ki, a kötény visszapattintható maradandó károsodás nélkül.

Ennél szomorúbb, hogy a töltőoszlop két konnektora közül az egyiket nem sikerült bekapcsolni. Az ELMŰ mérnöke hiába kopogtatta telefonján a direkt e célra fejlesztett alkalmazás virtuális gombjait, a bekapcsolást jelző kék lámpa csak Glattfelder úr Priusának kábelvégén világított, a minisztériumi Ampera a sajtórendezvény idején töltetlen maradt. A műszaki háttér nem lett profibb tavaly januári elektromos teszttúránk óta.

Hivatalos, miniszteri jelenléttel zajló oszlop-átadás ide vagy oda, a magyar elektromos mobilitás ügye egyelőre még nem igazán bír olyan súllyal, akár a kormányzatban, akár a civil szférában, ahogy az kívánatos lenne.

Kommentek

  • Rácz Tamás

    Teszt

  • PluginHibrid

    Hát persze, hogy csak az egyik müködik.

    Az összes BP-i állomáson így van….

    Nyílt titok….

  • PluginHibrid

    S ne felejtsük el.

    Ez újabb LASSÚ töltő….

Megjött az utolsó új Forma-1-es

Az új modellhez új szín is jár: a Toro Rosso által leleplezett STR12-est nem lehet majd összekeverni az elődeivel.

F1: Szürke gyilkost mutatott be az amerikai csapat

A mezőnyből utolsó előttiként bemutatkozott az amerikai Haas-csapat új autója is, a VF-17-es.

Nem hitt a szemének a magyar szerelő, amikor a Skoda alá nézett

Facebookon kaptuk a fotókat Miklóstól, aki még nem nagyon találkozott ilyen gyári hibával pályafutása alatt.

F1: Itt a (bal)szerencsés új Red Bull – videó

A Red Bull Racing-csapat vasárnap 13 óra 13 perckor leleplezte 2017-es Forma-1-es autóját, az RB13-ast. Tesznek a babonákra.

Így veszélyeztethetik egészségünket a trükköző európai fuvarozók

Az európai teherautó gyártók az AdBlue adalék-anyaggal történő mahinálás megállítását szorgalmazzák. A buherálók az állampolgárok egészségével szórakoznak.

F1: Pályán a McLaren és a Renault

Barcelonában a McLaren-Honda és a Renault is pályára küldte új Forma-1-es autóját.

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

125 éves a ketyegő, amit csak dízelmotornak neveznek

Rudolf Diesel német gépészmérnök százhuszonöt éve, 1892. február 28-án adta be szabadalmát belső égésű motorjára. A később róla elnevezett dízelmotor alacsonyabb fogyasztása miatt a benzinüzemű Otto-motorok komoly konkurense lett, s ma is sok közúti, vízi és vasúti jármű erőforrása.

Így nyílik az új Mercedes E-osztály kabrió teteje!

Hamarosan teljes szépségében megláthatjuk az E-kabriót, addig is itt egy animált kép a tetőnyitásról.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

Peugeot Instinct: nagy szájú GT-tanulmány

Kiszivárgott a Peugeot új tanulmányautójának egy fotója. Az impozáns gran turismo minden valószínűség szerint elektromos hajtást kapott.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.