2,5 másodperc alatt százon!

Amerikai szív dohog a német Sin R1-ben

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.07.15. 16.00

Ha angol lenne, Bűnnek fordítanánk a nevét, és ebben annak ellenére is van valami, hogy a Sin Münchenben működik. Első autójukat, az R1-et a legjobb komponensekből válogatták össze.

Időnként úgy érezzük, ha még egy szépreményű magánmárkát látunk, amely Corvette-motorral épít áramvonalas szupersportkocsit, sikítunk. 

Intenzív hangképzésre a Sin R1 is ad okot, de a pozitív fajtából: kissé sablonos megjelenése ellenére ugyanis kiváló adottságokkal bír. 
Kezdjük rögtön azzal, hogy az autó nem egészen 1,2 tonnát nyom, hála a könnyűfém térvázba szerelt szénszálas cockpitnek. Ehhez jön az igényes futómű, AP versenyfékekkel, 40:60 arányú tengelyterheléssel. A hátsó kerekekhez a Porsche 911 GT2 hatfokozatú kézi váltóján keresztül jut el az erő… és ezzel el is jutottunk a lényeghez: az előző generációs Corvette 6,2 literes, nyolchengeres motorjához. 
Az ősöreg alapkonstrukciójú, oldalt vezérelt blokk eredeti kivitelében 436 lóerőt teljesített, az eredetileg versenyvázakra szakosodott Sin mérnökei ezt 525 lóerőre tornázták fel. 

Egyszerűnek tűnik, de csupa ötlet a far. Hatalmas légterelő, fifikás lámpatestek, szokatlan diffúzor

Papíron mindez még ezek után sem hangzik észveszejtőnek, a kis tömeg azonban bámulatos dinamikát engedélyez: az R1 2,5 másodperc alatt gyorsul százra, végsebessége 320 km/óra körül van. 
Sajnos árakról, a bevezetés körülményeiről nincsenek információink, de a fentiek fényében erős a gyanúnk, hogy ha először is, biztosan nem utoljára hallunk a Sinről.

Szerző:

Kommentek

F1: A sztármérnök is kevesebb előzést jósol

A Red Bull sztártervezője, Adrian Newey szerint a 2017-es Forma-1-es szabályok továbbra is egészségtelen mértékben jutalmazzák majd a motorerőt, emellett az előzések számát is csökkentik.

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

F1: Hamilton magyarázkodni kényszerült

Lewis Hamilton hétfőn tisztázta a hétvégén a csapaton belüli adatmegosztással kapcsolatos nyilatkozatát. Nincs baja a Mercedesszel és Valtteri Botasszal.

F1: Minden ellenféltől fél a Mercedes

Hiába nyertek zsinórban három világbajnoki címet, a Mercedes csapatfőnöke azt mondja, a 2017-s idény előtt majdnem ugyanúgy tart minden riválistól, mint amikor először munkába állt.

Elegáns lett a legújabb Forma-1-es autó

A Sauber-csapat megmutatta 2017-es Forma-1-es modelljét, a C36-ost. A svájci alakulat jubileumi festéssel ünnepli 25. F1-es idényét.

A Lada nyugati hódításának nyomát fotózták Magyarországon

Ha ez a Zsiguli mesélni tudna! Biztos kalandos út vezetett a szovjet gyárból Angliába, majd valahogy a magyar utakra.

F1: 2020-ig maradnak a Mercedes-főnökök

A Mercedes-csapat két vezetője, az elnök Niki Lauda és a csapatfőnök Toto Wolff szerződést hosszabbított.

Tíz dolog, ami mindig legyen az autódban

Ha nem csak a boltba szaladunk el vagy a szomszéd településre, akkor nem árt, ha ez a tíz dolog bent van az autóban, így nem érhet minket túl sok meglepetés.

F1: Hamilton nem akar nyílt lapokkal játszani

Lewis Hamilton azt kérte a Mercedestől, hogy hagyjanak fel a pilóták vezetési adatainak megosztásával, szeretné, ha megtarthatná a titkait.

Beelőzi a BMW M5-öt az Alpina B5!

Az új generációs BMW 5 sportverziója még távolról sincs kész, a márka legfőbb tunere, az Alpina azonban heteken belül bemutatja a maga M5-gyilkosát.

Ford egy BMW és egy Mercedes ellen

Három vadorzó turbómotorral, 500 Nm körüli nyomatékkal. BMW M2, Ford Focus RS, Mercedes A 45 AMG: melyik a leggyorsabb, a legszórakoztatóbb, vagy egyszerűen a legjobb?

Ezek a világ leginkább tiszteletre méltó autógyártói

A Fortune magazin évről évre felállítja az ötven leginkább nagyra becsült nagyvállalat globális rangsorát. Az autógyártók nem képviseltetik magukat nagy számban.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.