2,5 másodperc alatt százon!

Amerikai szív dohog a német Sin R1-ben

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.07.15. 16.00

Ha angol lenne, Bűnnek fordítanánk a nevét, és ebben annak ellenére is van valami, hogy a Sin Münchenben működik. Első autójukat, az R1-et a legjobb komponensekből válogatták össze.

Időnként úgy érezzük, ha még egy szépreményű magánmárkát látunk, amely Corvette-motorral épít áramvonalas szupersportkocsit, sikítunk. 

Intenzív hangképzésre a Sin R1 is ad okot, de a pozitív fajtából: kissé sablonos megjelenése ellenére ugyanis kiváló adottságokkal bír. 
Kezdjük rögtön azzal, hogy az autó nem egészen 1,2 tonnát nyom, hála a könnyűfém térvázba szerelt szénszálas cockpitnek. Ehhez jön az igényes futómű, AP versenyfékekkel, 40:60 arányú tengelyterheléssel. A hátsó kerekekhez a Porsche 911 GT2 hatfokozatú kézi váltóján keresztül jut el az erő… és ezzel el is jutottunk a lényeghez: az előző generációs Corvette 6,2 literes, nyolchengeres motorjához. 
Az ősöreg alapkonstrukciójú, oldalt vezérelt blokk eredeti kivitelében 436 lóerőt teljesített, az eredetileg versenyvázakra szakosodott Sin mérnökei ezt 525 lóerőre tornázták fel. 

Egyszerűnek tűnik, de csupa ötlet a far. Hatalmas légterelő, fifikás lámpatestek, szokatlan diffúzor

Papíron mindez még ezek után sem hangzik észveszejtőnek, a kis tömeg azonban bámulatos dinamikát engedélyez: az R1 2,5 másodperc alatt gyorsul százra, végsebessége 320 km/óra körül van. 
Sajnos árakról, a bevezetés körülményeiről nincsenek információink, de a fentiek fényében erős a gyanúnk, hogy ha először is, biztosan nem utoljára hallunk a Sinről.

Szerző:

Kommentek

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

F1: Ilyen, amikor Verstappen nagyon hülyén néz ki

A Red Bullnál Mikulás-napi rendezvény volt december 6-án, Max Verstappennek sikerült hülyét csinálnia magából.

F1: A pechvogel is jelentkezett a Mercinél – videó

A Forma-1 történetének egyik legmókásabb balesetét produkáló japán sereghajtó, Taki Inoue is bejelentkezett Nico Rosberg mercedeses üléséért.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.