Megvadult lord

600 lóerős a Bentley Continental GT3

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.07.14. 10.00

Egytonnányi kényelmi és luxusfelszerelést dobtak ki a Bentley Continental kupéból, hogy létrehozzák a GT3 versenyautót. Jövőre áll először rajthoz a FIA európai Blancpain szériájában.

Több mint ezer kilogrammnyi nemes fától, puha bőrtől, kényelmi elektronikától és egyéb luxusautós csiricsárétól, valamint szénszálas idomokkal pótolt, súlyos acéllemezektől szabadították meg a Bentley mérnökei az új versenyautójuk alapjául szolgáló Continental V8 kupét. 

Így is maradt még közel 1,3 tonnányi saját tömeg; ezt a kompakt ferdehátúnyi súlyt viszont az utcai változat alaposan átdolgozott, négyliteres, nyolchengeres motorja több mint 600 lóerővel mozgatja, meglehetős könnyedséggel.
A Bentley még tavaly ősszel jelentette be, hogy kezes, de bivalyerős versenyautót készül építeni, olyat, amivel a tehetős ügyfelek korlátozások nélkül kiélvezhetik a Bentley legendáját megalapozó, sportos menetteljesítményeket. 
A tanulmány színre állítása után gyorsan, nem egészen egy év leforgása alatt kész is lett az autó, amelyet az előzetes várakozások szerint a győri Audi üzemben készülő, szériaállapotában 507 lóerős motor versenyváltozata hajt. 
A versenybenzinre hangolt, ikerturbós erőforrást amennyire lehetett, hátratolták az orrban. Szénszálas kardántengelyen és részlegesen önzáró differenciálművön keresztül hajtja a hátsó kerekeket, a versenykuplung mellett hatfokozatú szekvenciális sebességváltót kapott az autó. 
Elöl-hátul kettős keresztlengőkaros felfüggesztés, minden irányban állítható verseny-lengéscsillapítók, a vezetőülésből állítható fékerő-eloszlás, beépített, sűrített levegős emelő, hatpontos versenyövek – a GT3 nem csak úgy néz ki, mint egy versenyautó, hanem az is, amely az idei évet tesztekkel fogja tölteni, januártól pedig az FIA európai túrabajnokságában, a hosszútávú Blancpain szériában fog indulni. 
Bármennyire is kőkemény, mégsem lehetett teljesen spártai a Bentley GT3: a versenyautó kormányát, ajtóbehúzóit és üléseit kézzel varrják és burkolják a Bentley mesteremberei.

 

Szerző:

Kommentek

  • Specialized78

    Brutális egy gép!

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is.

F1: Hamilton aggódik az előzések miatt

Lewis Hamilton bízik benne, hogy a mérnökök tévednek, és az új szabályok nem nehezítik meg az előzéseket.

F1: Pályán a Mercedes új autója

A Forma-1-es címvédő Mercedes AMG csütörtök délelőtt pályára küldte 2017-es modelljét, a W08-ast Silverstone-ban.

F1: Soha nem látott lépést tett előre a Mercedes

A riválisok számára rossz hír, hogy a Force India szerint akkora lépést tett előre a motorjával a Mercedes, mint még soha.

F1: Az első videó az új Mercedesről

Magyar idő szerint 13.10-kor kezdődik a Mercedes 2017-es autójának bemutatója, de a csapat már kitett egy videót a Twitterre.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.