Megvadult lord

600 lóerős a Bentley Continental GT3

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.07.14. 10.00

Egytonnányi kényelmi és luxusfelszerelést dobtak ki a Bentley Continental kupéból, hogy létrehozzák a GT3 versenyautót. Jövőre áll először rajthoz a FIA európai Blancpain szériájában.

Több mint ezer kilogrammnyi nemes fától, puha bőrtől, kényelmi elektronikától és egyéb luxusautós csiricsárétól, valamint szénszálas idomokkal pótolt, súlyos acéllemezektől szabadították meg a Bentley mérnökei az új versenyautójuk alapjául szolgáló Continental V8 kupét. 

Így is maradt még közel 1,3 tonnányi saját tömeg; ezt a kompakt ferdehátúnyi súlyt viszont az utcai változat alaposan átdolgozott, négyliteres, nyolchengeres motorja több mint 600 lóerővel mozgatja, meglehetős könnyedséggel.
A Bentley még tavaly ősszel jelentette be, hogy kezes, de bivalyerős versenyautót készül építeni, olyat, amivel a tehetős ügyfelek korlátozások nélkül kiélvezhetik a Bentley legendáját megalapozó, sportos menetteljesítményeket. 
A tanulmány színre állítása után gyorsan, nem egészen egy év leforgása alatt kész is lett az autó, amelyet az előzetes várakozások szerint a győri Audi üzemben készülő, szériaállapotában 507 lóerős motor versenyváltozata hajt. 
A versenybenzinre hangolt, ikerturbós erőforrást amennyire lehetett, hátratolták az orrban. Szénszálas kardántengelyen és részlegesen önzáró differenciálművön keresztül hajtja a hátsó kerekeket, a versenykuplung mellett hatfokozatú szekvenciális sebességváltót kapott az autó. 
Elöl-hátul kettős keresztlengőkaros felfüggesztés, minden irányban állítható verseny-lengéscsillapítók, a vezetőülésből állítható fékerő-eloszlás, beépített, sűrített levegős emelő, hatpontos versenyövek – a GT3 nem csak úgy néz ki, mint egy versenyautó, hanem az is, amely az idei évet tesztekkel fogja tölteni, januártól pedig az FIA európai túrabajnokságában, a hosszútávú Blancpain szériában fog indulni. 
Bármennyire is kőkemény, mégsem lehetett teljesen spártai a Bentley GT3: a versenyautó kormányát, ajtóbehúzóit és üléseit kézzel varrják és burkolják a Bentley mesteremberei.

 

Szerző:

Kommentek

  • Specialized78

    Brutális egy gép!

Mindent túlél a Citroën WRC gépe

Igazán szédítő bukfenc után tért vissza Kris Meeke Citroën C3 WRC-je az argentin rali futamán.

Ritka Ferrarit emésztettek fel a lángok

Porrá égett egy korai Ferrari F40-es, az anyagi kár jelentős, az autó pótolhatatlan darabja az olasz sportkocsigyár történelmének.

Újabb hajmeresztő ötlettel állt elő a Tesla-vezér

Föld alatt utaztatná az embereket Elon Musk, amivel teljesen megreformálná a városi közlekedést. A dugók csökkennének és az emberek gyorsabban jutnának el a célhoz.

Meglepte leghűségesebb vevőjét a Lexus

100 évesen a 25-ödik Lexusát készült megvásárolni, ezért a japán gyártó egy igazán különleges darabot készített hűséges vevőjének.

F1: Massa csak tette, amit a mérnök mondott

Felipe Massa nagyon elégedetten nyilatkozott az Orosz Nagydíj időmérője után, a 6. helye azt mutatja, hogy a Williams immár versenyben van a Red Bull-lal.

Ricciardo: Az ötödik hely a legjobb, amit megszerezhetünk

A Red Bull továbbra is csak fut az élmezőny után, de Daniel Ricciardo igyekszik pozitívan hozzáállni a szezonhoz. Csapattársa, Max Verstappen viszont továbbra is küzd az autójával.

F1: Lakáscserében fogadott Massa, Ricciardo és Verstappen

A Red Bull pilótái és a williamses Felipe Massa a vasárnapi Orosz Nagydíjon az valószínűleg egymással küzd majd, a “házon belüli” csatának érdekes tétje lesz.

F1: Hamilton szuboptimális formában

Lewis Hamilton elismerte, hogy a Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén egyszerűen nem volt elég gyors, ugyanakkor az előzmények alapján a futamtól sem remélhet sokat.

Alonso: Megint tökéletes időmérőm volt

Fernando Alonso sosem fogy ki az öndicséretből, a szocsi kvalifikáció után a Honda-motort szidta és annak örült, hogy újonc csapattársát héttizeddel verte.

Kimi: Azért az első sor nem rossz a csapatnak

A Orosz Nagydíj időmérőjén Sebastian Vettel biztosította be a vasárnapi pole pozíciót, mögötte Kimi Raikkönen és Valtteri Bottas végzett. Az első három nyilatkozatai Szocsiból.

F1: A Ferrari kiütötte a Mercedest az időmérőn

A Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén a Ferrari “robbantott”, Sebastian Vettelé lett a pole-t, Kimi Räikkönen 2. helyével meglett a teljes első sor. A mercedeses Valtteri Bottas a 3., Lewis Hamilton szétesett.

F1: A Ferrari megint verte a Mercedest

A Forma-1-es Orosz Nagydíj utolsó szabadedzésén is határozott előnnyel verte a Ferrari a Mercedest, Sebastian Vettel a leggyorsabb, Lewis Hamilton csak a 4.

300 km/h fölött hasít az új Alpina kupé

Bemutatta legfrissebb újdonságát az Alpina. A B4 S Bi-Turbo a BMW M4 költséges alternatívája.

Nincs ma ennél menőbb Porsche az interneten!

Aligha létezik még egy ilyen Porsche 911 Carrera RSR 3.8-as a világon. Kívánatos patina, merész színek és 10 futott kilométer.

F1: Milliárdos veszteséget hoz a szabálymódosítás

A Force Indiánál a legkevésbé sem örülnek a versenyzői nevek és rajtszámok megjelenítéséről szóló szigorításnak, dollármilliókban mérhető veszteséget jelenthet az újítás.

Autógyári munkásnak állt a Facebook-vezér

Mark Zuckerberg a Ford dearbroni gyárában járt, ahol még a munkából is kivette a részét a Ford F-150-eseket előállító üzemben.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.