Megvadult lord

600 lóerős a Bentley Continental GT3

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.07.14. 10.00

Egytonnányi kényelmi és luxusfelszerelést dobtak ki a Bentley Continental kupéból, hogy létrehozzák a GT3 versenyautót. Jövőre áll először rajthoz a FIA európai Blancpain szériájában.

Több mint ezer kilogrammnyi nemes fától, puha bőrtől, kényelmi elektronikától és egyéb luxusautós csiricsárétól, valamint szénszálas idomokkal pótolt, súlyos acéllemezektől szabadították meg a Bentley mérnökei az új versenyautójuk alapjául szolgáló Continental V8 kupét. 

Így is maradt még közel 1,3 tonnányi saját tömeg; ezt a kompakt ferdehátúnyi súlyt viszont az utcai változat alaposan átdolgozott, négyliteres, nyolchengeres motorja több mint 600 lóerővel mozgatja, meglehetős könnyedséggel.
A Bentley még tavaly ősszel jelentette be, hogy kezes, de bivalyerős versenyautót készül építeni, olyat, amivel a tehetős ügyfelek korlátozások nélkül kiélvezhetik a Bentley legendáját megalapozó, sportos menetteljesítményeket. 
A tanulmány színre állítása után gyorsan, nem egészen egy év leforgása alatt kész is lett az autó, amelyet az előzetes várakozások szerint a győri Audi üzemben készülő, szériaállapotában 507 lóerős motor versenyváltozata hajt. 
A versenybenzinre hangolt, ikerturbós erőforrást amennyire lehetett, hátratolták az orrban. Szénszálas kardántengelyen és részlegesen önzáró differenciálművön keresztül hajtja a hátsó kerekeket, a versenykuplung mellett hatfokozatú szekvenciális sebességváltót kapott az autó. 
Elöl-hátul kettős keresztlengőkaros felfüggesztés, minden irányban állítható verseny-lengéscsillapítók, a vezetőülésből állítható fékerő-eloszlás, beépített, sűrített levegős emelő, hatpontos versenyövek – a GT3 nem csak úgy néz ki, mint egy versenyautó, hanem az is, amely az idei évet tesztekkel fogja tölteni, januártól pedig az FIA európai túrabajnokságában, a hosszútávú Blancpain szériában fog indulni. 
Bármennyire is kőkemény, mégsem lehetett teljesen spártai a Bentley GT3: a versenyautó kormányát, ajtóbehúzóit és üléseit kézzel varrják és burkolják a Bentley mesteremberei.

 

Szerző:

Kommentek

  • Specialized78

    Brutális egy gép!

F1: Rosbergből filmszínész lesz?

A Forma-1 váratlanul visszavonult világbajnoka csendes karácsonyt tervez, de később akár filmszínészettel is megpróbálkozna. Tucatnyi utódot is szeretne.

A nap videója: észt nem osztottak a Bentleyhez

A hölgy túlszaladt a jegyautomatán, de ez bárkivel előfordulhat, ez a kisebbik gond.

Melyik a jobb zöld rendszámos luxus-SUV?

400 lóerő körül rendszerteljesítmény, kényeztető felszereltség és papíron 2 liter körüli átlagfogyasztás: az Audi Q7 e-tron 3,0 TDI quattro vagy a Volvo XC90 T8 Twin Engine AWD egyesíti hatékonyabban két világ előnyeit?

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.