Elköltözik Olaszországból az Alfa Romeo?

Vinné a Maseratit is

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.07.13. 14.00

Elégedetlen a hazai szakszervezetekkel és a zavaros olasz munkajoggal a Fiat-csoport, ezért ultimátumot szabtak: vagy változtat hozzáállásán az olasz kormányzat, vagy a cég felpakolja presztízsmárkáit és máshol folytatja a gyártást

Az autóiparban időről időre felbukkannak magányos hősök, akik rettenthetetlenül törnek előre, és náluknál nagyobb hatalmaknak is nekimennek, ha hisznek igazukban. 

Ilyen ember Elon Musk, a Tesla első számú embere, és ilyen Sergio Marchionne is, a Fiat-csoport olasz-kanadai származású vezére is. Utóbbi annyira komolyan veszi a csoport észak-amerikai reneszánszát, hogy az olasz államvezetés már felkérte, nehogy elfelejtse, a Fiat olasz cég, a döntések fókuszában lehetőleg mindig az anyaország álljon. 
Ehhez képest most Marchionne csapata kivont szablyával ront neki Rómának: befagyasztottak minden hazai beruházást, és azon tűnődnek, hogy valahol külföldön fogják elkezdeni az Alfa Romeo 4C gyártását. 
Az ok nagyon prózai: habár a Fiat olaszországi gyárai túlkapacitással küzdenek, az itt készített autók egész egyszerűen nem tudnak árban versenyre kelni a konkurenciával – legalábbis Észak-Amerikában nem, ahová gőzerőkkel térne vissza az Alfa Romeo
Összesen tizennégy modell – nyolc Alfa és hat Maserati – gyártását készítené az a kétmilliárd eurót (600 milliárd forintot) meghaladó beruházás, amelytől így akár el is eshet Olaszország – a munkahelyteremtésről, pontosabban megtartásról, valamint a presztízsveszteségről nem is szólva. 
“Olaszországnak el kell dönteni, hogy részese akar-e lenni az Alfa Romeo megújulásának, vagy sem. A Fiat-Chrysler csoportnak vannak más alternatívái” – mondta Marchionne, aki szerint addig nem lesz előrelépés, amíg az olasz kormány nem szabályozza “átlátható és megbízható módon” a munkáltatók, a munkavállalók és a szakszervezetek mozgásterét.

Szerző:

Kommentek

  • cddexter

    Ebben igaza van. Úgy ahogy a Mercedes Kecskeméten is megkövetelte a rugalmas túlóra kezelést – más néven munkaidő számla rendszert. Ezt az olaszoknak is el kéne fogadni.

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

Tarlós bedurvult, ez lett a bírságkamera sorsa

Tarlós István főpolgármester leszereltette a Bécsi és Szépvölgyi út kereszteződésében felszerelt kamerát.

Negyed óra gyönyör Škoda-rajongóknak: videón a Karoq kompakt SUV

Tizenöt perces monstre filmmel örvendeztet a Škoda újdonsága, a még be sem mutatott Karoq. Popcorn, kóla és mehet!

Fényűző extrákkal jön leendő kedvenc Škodád

Három hét múlva debütál a Škoda Karoq, a gyár elkezdte az információk szellőztetését. Amit eddig mondtak, jól hangzik.

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger doningtoni Forma-4-es balesete.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

F1: 15 helyes hátrasorolás a McLaren-újoncnak

Kezdődik: a McLarennél már az idény negyedik fordulóján jönnek a motorcserés hátrasorolások, Stoffel Vandoorne az Orosz Nagydíjra 15 pozíciós büntetést kapott.

F1: Alonso azért se bánja, hogy otthagyta a Ferrarit

Fernando Alonso unja már a kérdést, de újra elmondta, hogy akkor sem bánja a Ferraritól való távozást, ha idén bajnoki esélyes az olasz csapat. A McLarennél javult az életminősége.

F1: Räikkönen az élen, menet közben esett szét a Force India

A Forma-1-es Orosz Nagydíj első szabadedzésén a Ferrari Mercedesek előtt végzett, a leggyorsabb Kimi Räikkönen volt. A Force India látványos hibát produkált.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.