Dupla motorral alázza a Veyront

Két Corvette blokk hajtja a leendő szupersportkocsit

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.07.12. 09.00

Tizennégy liter, tizenhat henger, ezerkétszáz lóerő, egy sebességváltó, két hajtott kerék – már csak nevet kell adni Paul Halstead nem evilági alkotásának.

Két darab hétliteres, nyolchengeres Corvette-erőforrást épít be gigantikus szörnyetegébe az ausztrál Paul Halstead számtech-milliárdos, aki a nyugdíjhoz közeledve úgy gondolta, megépíti saját autóját. 


Még egyszer: 14,0 W16, két főtengellyel, amelyek ugyanazon egy darab, hatfokozatú kézi váltóba hajtanak be? Ilyen szerkezet bizonyosan nem létezik – és nem is, legalábbis a rajzasztalon kívül még nem. 
A leendő hipersportkocsi ugyanis még csak most kezd kilépni az álom-fázisból. Sem menetdinamikai tervek, sem értékesítési elképzelések nem állnak még rendelkezésre – utóbbi talán nem is fog, mert Halstead, aki annak idején a De Tomaso Ford eredetű V8-as blokkjait fejlesztette, inkább önmagának szóló ajándékként, személyes kihívásként, mint üzleti vállalkozásként tekint a projektre. 
Nem véletlenül nem gondolkodik nagyban: a nyolcvanas években már épített egy félig saját fejlesztésű autót, tudja, mekkora feladat. Az Alfa Romeo Sprint kupé alapjaira szerkesztett, V8-as középmotorral szerelt Giocattolóból tizenöt darabot adott el, mielőtt elapadtak forrásai, és bedőlt a csodálatos kezdeményezés. 
Kár volt érte, mert a kevlár karosszériaelemekkel és Brembo fékekkel szerelt autó, amelynek futóművét egy egykori McLaren-mérnök tervezte, a maga korában lenyűgöző szerkezetnek számított. 
Unalmasnak éppen az egyelőre még el sem nevezett V8V8-as projekt sem unalmas: a maseratis beütésű orr mögött a McLaren F1 1+2 üléselrendezését alkalmazó utasfülke található. Ajtók nincsenek, beszálláshoz előre csúsztatható a buboréktető. 
A most 67 éves Halstead szerint hetvenéves korára, azaz 2016-ra elkészülhet az autó. Ha nagyon sokan noszogatják, akár egy kisebb szériát is épít belőle, de ahogy mondta, nem erőlteti a sorozatgyártást: ha öregkorára felmutathat egy (illetve még egy) saját fejlesztésű autót, már boldog ember lesz.

Kommentek

  • apu0062

    Hát kérem tisztelettel, b@ssza meg. Ez azért még igen messze van az alázástól.
    Be tetszettek csapni ezzel a borsoblikkes címmel.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.