Dupla motorral alázza a Veyront

Két Corvette blokk hajtja a leendő szupersportkocsit

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.07.12. 09.00

Tizennégy liter, tizenhat henger, ezerkétszáz lóerő, egy sebességváltó, két hajtott kerék – már csak nevet kell adni Paul Halstead nem evilági alkotásának.

Két darab hétliteres, nyolchengeres Corvette-erőforrást épít be gigantikus szörnyetegébe az ausztrál Paul Halstead számtech-milliárdos, aki a nyugdíjhoz közeledve úgy gondolta, megépíti saját autóját. 


Még egyszer: 14,0 W16, két főtengellyel, amelyek ugyanazon egy darab, hatfokozatú kézi váltóba hajtanak be? Ilyen szerkezet bizonyosan nem létezik – és nem is, legalábbis a rajzasztalon kívül még nem. 
A leendő hipersportkocsi ugyanis még csak most kezd kilépni az álom-fázisból. Sem menetdinamikai tervek, sem értékesítési elképzelések nem állnak még rendelkezésre – utóbbi talán nem is fog, mert Halstead, aki annak idején a De Tomaso Ford eredetű V8-as blokkjait fejlesztette, inkább önmagának szóló ajándékként, személyes kihívásként, mint üzleti vállalkozásként tekint a projektre. 
Nem véletlenül nem gondolkodik nagyban: a nyolcvanas években már épített egy félig saját fejlesztésű autót, tudja, mekkora feladat. Az Alfa Romeo Sprint kupé alapjaira szerkesztett, V8-as középmotorral szerelt Giocattolóból tizenöt darabot adott el, mielőtt elapadtak forrásai, és bedőlt a csodálatos kezdeményezés. 
Kár volt érte, mert a kevlár karosszériaelemekkel és Brembo fékekkel szerelt autó, amelynek futóművét egy egykori McLaren-mérnök tervezte, a maga korában lenyűgöző szerkezetnek számított. 
Unalmasnak éppen az egyelőre még el sem nevezett V8V8-as projekt sem unalmas: a maseratis beütésű orr mögött a McLaren F1 1+2 üléselrendezését alkalmazó utasfülke található. Ajtók nincsenek, beszálláshoz előre csúsztatható a buboréktető. 
A most 67 éves Halstead szerint hetvenéves korára, azaz 2016-ra elkészülhet az autó. Ha nagyon sokan noszogatják, akár egy kisebb szériát is épít belőle, de ahogy mondta, nem erőlteti a sorozatgyártást: ha öregkorára felmutathat egy (illetve még egy) saját fejlesztésű autót, már boldog ember lesz.

Kommentek

  • apu0062

    Hát kérem tisztelettel, b@ssza meg. Ez azért még igen messze van az alázástól.
    Be tetszettek csapni ezzel a borsoblikkes címmel.

Mindent túlél a Citroën WRC gépe

Igazán szédítő bukfenc után tért vissza Kris Meeke Citroën C3 WRC-je az argentin rali futamán.

Ritka Ferrarit emésztettek fel a lángok

Porrá égett egy korai Ferrari F40-es, az anyagi kár jelentős, az autó pótolhatatlan darabja az olasz sportkocsigyár történelmének.

Újabb hajmeresztő ötlettel állt elő a Tesla-vezér

Föld alatt utaztatná az embereket Elon Musk, amivel teljesen megreformálná a városi közlekedést. A dugók csökkennének és az emberek gyorsabban jutnának el a célhoz.

Meglepte leghűségesebb vevőjét a Lexus

100 évesen a 25-ödik Lexusát készült megvásárolni, ezért a japán gyártó egy igazán különleges darabot készített hűséges vevőjének.

F1: Alonso oda megy, ahol nyerhet

Fernando Alonso egyértelmű üzenetet küldött a McLaren-Hondának, ha csak nem történik valami csoda, távozni fog, ugyanis olyan csapatnál akar vezetni, ahol lehetősége van a győzelemre.

Könnyfakasztó vadászautó Lada Niva helyett

Csupán három darab ilyen Aston Martin V8 vadászkombi készült az angliai gyárban, most pedig eladó az egyik legjobb kondícióban lévő példány.

F1: Massa csak tette, amit a mérnök mondott

Felipe Massa nagyon elégedetten nyilatkozott az Orosz Nagydíj időmérője után, a 6. helye azt mutatja, hogy a Williams immár versenyben van a Red Bull-lal.

Ricciardo: Az ötödik hely volt a mai maximum

A Red Bull továbbra is csak fut az élmezőny után, de Daniel Ricciardo igyekszik pozitívan hozzáállni a szezonhoz. Csapattársa, Max Verstappen viszont továbbra is küzd az autójával.

F1: Lakáscserében fogadott Massa, Ricciardo és Verstappen

A Red Bull pilótái és a williamses Felipe Massa a vasárnapi Orosz Nagydíjon az valószínűleg egymással küzd majd, a “házon belüli” csatának érdekes tétje lesz.

F1: Hamilton szuboptimális formában

Lewis Hamilton elismerte, hogy a Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén egyszerűen nem volt elég gyors, ugyanakkor az előzmények alapján a futamtól sem remélhet sokat.

Alonso: Megint tökéletes időmérőm volt

Fernando Alonso sosem fogy ki az öndicséretből, a szocsi kvalifikáció után a Honda-motort szidta és annak örült, hogy újonc csapattársát héttizeddel verte.

Kimi: Azért az első sor nem rossz a csapatnak

A Orosz Nagydíj időmérőjén Sebastian Vettel biztosította be a vasárnapi pole pozíciót, mögötte Kimi Raikkönen és Valtteri Bottas végzett. Az első három nyilatkozatai Szocsiból.

F1: A Ferrari kiütötte a Mercedest az időmérőn

A Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén a Ferrari “robbantott”, Sebastian Vettelé lett a pole-t, Kimi Räikkönen 2. helyével meglett a teljes első sor. A mercedeses Valtteri Bottas a 3., Lewis Hamilton szétesett.

F1: A Ferrari megint verte a Mercedest

A Forma-1-es Orosz Nagydíj utolsó szabadedzésén is határozott előnnyel verte a Ferrari a Mercedest, Sebastian Vettel a leggyorsabb, Lewis Hamilton csak a 4.

300 km/h fölött hasít az új Alpina kupé

Bemutatta legfrissebb újdonságát az Alpina. A B4 S Bi-Turbo a BMW M4 költséges alternatívája.

Nincs ma ennél menőbb Porsche az interneten!

Aligha létezik még egy ilyen Porsche 911 Carrera RSR 3.8-as a világon. Kívánatos patina, merész színek és 10 futott kilométer.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.