Alagút fél Magyarországból

123 km és a tenger alatt fut majd

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.07.12. 08.00

Kapaszkodnak? Kína megépítené a világ leghosszabb alagútját. A több mint 100 kilométeres szerkezetre Magyarország éves költségvetési összegének több mint felét szánják.

Kína a világ leghosszabb alagútjának megépítésére készül, s erre 260 milliárd jüant (42 milliárd dollárt, mintegy 9500 milliárd forintot) szán – jelentette a helyi média csütörtökön.

Komp helyett épülne a tenger alatt 123 km-s alagút

Komp helyett épülne a tenger alatt 123 km-s alagút


A 123 kilométer hosszú alagút az északkeleti Talien kikötővárost kötné össze a Pohaj-öböl alatt a kelet-kínai Santung tartomány szintén tengerparti Jantaj városával. A beruházás kezdési időpontja egyelőre nem ismert.

Csak hogy érzékeltessük, hogy milyen döbbenetes összegről van szó, Magyarország 2013-as költségvetésében 15 737 milliárd 431,3 millió forint kiadást fogadott el az országgyűlés.

Az említett alagút megépítésének gondolata nem új keletű, a tervekről már 1994-ben hallani lehetett, s akkoriban 2010-et emlegették az átadás lehetséges időpontjaként. A költségvetések összehasonlításából kiderül, hogy az új elképzelések megvalósításához az egykori összegnek több mint a négyszeresét szánnák.

A beruházás támogatói arra számítanak, hogy a két város között csaknem ezer kilométerrel lerövidülő szállítási útvonalon az útdíjból az üzemeltetők évi 20 milliárd jüan bevételre tehetnének szert, így a beruházás megtérüléséhez 12 évre lenne szükség.

A világ leghosszabb tenger alatt húzódó alagútja, a Szeikan, Japánban található, 54 kilométer hosszú. Két szigetet, a Honsút és Hokkaidót köt össze; több mint két évtized építkezései után 1988-ben adták át. A teljes hosszából 23 km van a tenger alatt, legmélyebb pontja 240 m-rel a vízszint alatt. Az alagút a 4 órás komputazást kétórás vasúti utazásra rövidítette. A nagy sebességű Sinkanszen 50 perc alatt halad át az alagúton.

Az Anglia és Franciaország között, a La Manche csatorna alatt futó Csalagút 1994 májusában nyílt meg, 51 kilométer hosszú, s közel hat évig tartott a megépítése.

Nem tudni, mikorra készülhet el a kínai alagút, de addigra várhatóan a Gotthárd alagút lesz a világelső. A svájci Alpokban épülő szerkezet teljes hossza 57 km, ez lesz a világ leghosszabb vasúti alagútja. Megépítésével az utazási idő jelentősen rövidül. Ma 3 óra 40 perc alatt érnek a vonatok Zürichből Milánóba. Ez az időtartam 2 óra 40 percre fog csökkenni az új vonal teljes kiépítését követően, amelyből mintegy 20 millió ember profitálhat.

Forrás: MTI, Wikipédia

Kommentek

Most minden kiderül egy F1-es kormány titkairól

A Haas versenyzője, Romain Grosjean ad egy kis eligazítást a Forma-1-es kormányok titkairól.

Százszámra gyártanák az elektromos buszokat a lengyelek

2025-től évente ezer buszt gyártanának Lengyelországban. Ennek alapjait most fektethetik le a lengyelek.

Hamilton: Az új Merci olyan, mint egy hajó

Lewis Hamilton elmondta, hogy mit gondol a Mercedes 2017-es autójáról, a W08-asról.

F1: Gyönyörű autót tervezett a Red Bull

Christian Horner csapatfőnök szerint a Red Bull 2017-es autója az egyik “legcsinosabb”, amit valaha tervezett a csapat.

Minden benne van az új Volkswagen Golfban

Kipróbáltuk a felfrissített Golfot! A jóból még jobb lett, a vezetői asszisztensek és a műszaki megoldások száma és fajtája luxusautókat idéz.

F1: A sztármérnök is kevesebb előzést jósol

A Red Bull sztártervezője, Adrian Newey szerint a 2017-es Forma-1-es szabályok továbbra is egészségtelen mértékben jutalmazzák majd a motorerőt, emellett az előzések számát is csökkentik.

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

F1: Hamilton magyarázkodni kényszerült

Lewis Hamilton hétfőn tisztázta a hétvégén a csapaton belüli adatmegosztással kapcsolatos nyilatkozatát. Nincs baja a Mercedesszel és Valtteri Botasszal.

F1: Minden ellenféltől fél a Mercedes

Hiába nyertek zsinórban három világbajnoki címet, a Mercedes csapatfőnöke azt mondja, a 2017-es idény előtt majdnem ugyanúgy tart minden riválistól, mint amikor először munkába állt.

Elegáns lett a legújabb Forma-1-es autó

A Sauber-csapat megmutatta 2017-es Forma-1-es modelljét, a C36-ost. A svájci alakulat jubileumi festéssel ünnepli 25. F1-es idényét.

A Lada nyugati hódításának nyomát fotózták Magyarországon

Ha ez a Zsiguli mesélni tudna! Biztos kalandos út vezetett a szovjet gyárból Angliába, majd valahogy a magyar utakra.

F1: 2020-ig maradnak a Mercedes-főnökök

A Mercedes-csapat két vezetője, az elnök Niki Lauda és a csapatfőnök Toto Wolff szerződést hosszabbított.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.