Versenykabrió a Citroëntől

DS3 Cabrio Racing Concept

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.07.11. 08.25

Lebontotta kőkemény sportkompaktjának acéltetejét a Citroën. A Racing kabrió változata még csak tanulmány, de jól eladhatónak hangzik.

A mai napon Goodwoodban, aztán szeptemberben, a Frankfurti Autószalonon lép színre a Citroën legfrissebb tanulmánya, a DS3 Cabrio Racing. 

Az autót akár réginek is tekinthetjük, hiszen két sikeres modellvariánst ötvöz egyetlen, vélhetően verhetetlen ajánlattá: a fém tetőkeretet hatalmas, eltolható vászontetővel kombináló kabriót és a 207 lóerős, cefet gyors, kiválóan vezethető DS3 Racinget.
Utóbbitól motorja mellett átdolgozott futóművét, fékrendszerét és szénszálas karosszéria-elemeit is megörökölte; előbbi hagyatéka a 16 mp alatt eltüntethető tető, a kettő együtt pedig egyedi, matt szürke fényezést, 19 colos fényes fekete könnyűfém keréktárcsákat, illetve a kilincseken, a csomagtartón és a külső tükrökön elhelyezett fekete krómszín betéteket kapott. 
Az eredeti Racing narancsa helyett a kerékagyak, féknyergek, ajtók és márkajelzés piros színben tündököl – ilyen szempontból inkább tekinthető a Sebastien Loeb kiadás vászontetős verziójának, mint a “normál” Racing modellének. 
A teljesítmény nem változott, a felszereltség igen: különleges, óraszíj-mintázatú kárpitozás mellett bőr gyermekülést, illetve bukósisak-készletet is terveztek az autóhoz, amely mindössze 25 kilóval nehezebb az acéltetős alapverziónál. 
Utóbbi paramétereit figyelembe véve a DS3 Cabrio Racing 6,5 másodperc alatt gyorsulhatna százra, végsebessége elérhetné a 235 km/órát – ehhez persze az kellene, hogy a tanulmányt valamikor gyártásba vegye a Citroën.

Kommentek

SsangYong XAVL: új szabadidőjármű Koreából

Genfben mutatja be új SUV-tanulmányát a SsangYong. Az egykori Korando szellemi utódja meglehetősen távol esett a fájától.

Élőben barátságosabb a törtszemű Skoda Octavia

Menetrend szerint érkezett a harmadik generációs Skoda Octavia időközi ráncfelvarrása, ami leginkább két, alig pár centi hosszú lemezdarab miatt igazán érdekes a szokásos új színek, digitális funkciók, vezetéssegédek mellett.

Most minden kiderül egy F1-es kormány titkairól

A Haas versenyzője, Romain Grosjean ad egy kis eligazítást a Forma-1-es kormányok titkairól.

Százszámra gyártanák az elektromos buszokat a lengyelek

2025-től évente ezer buszt gyártanának Lengyelországban. Ennek alapjait most fektethetik le a lengyelek.

Hamilton: Az új Merci olyan, mint egy hajó

Lewis Hamilton elmondta, hogy mit gondol a Mercedes 2017-es autójáról, a W08-asról.

F1: Gyönyörű autót tervezett a Red Bull

Christian Horner csapatfőnök szerint a Red Bull 2017-es autója az egyik “legcsinosabb”, amit valaha tervezett a csapat.

Minden benne van az új Volkswagen Golfban

Kipróbáltuk a felfrissített Golfot! A jóból még jobb lett, a vezetői asszisztensek és a műszaki megoldások száma és fajtája luxusautókat idéz.

F1: A sztármérnök is kevesebb előzést jósol

A Red Bull sztártervezője, Adrian Newey szerint a 2017-es Forma-1-es szabályok továbbra is egészségtelen mértékben jutalmazzák majd a motorerőt, emellett az előzések számát is csökkentik.

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

F1: Hamilton magyarázkodni kényszerült

Lewis Hamilton hétfőn tisztázta a hétvégén a csapaton belüli adatmegosztással kapcsolatos nyilatkozatát. Nincs baja a Mercedesszel és Valtteri Botasszal.

F1: Minden ellenféltől fél a Mercedes

Hiába nyertek zsinórban három világbajnoki címet, a Mercedes csapatfőnöke azt mondja, a 2017-es idény előtt majdnem ugyanúgy tart minden riválistól, mint amikor először munkába állt.

Elegáns lett a legújabb Forma-1-es autó

A Sauber-csapat megmutatta 2017-es Forma-1-es modelljét, a C36-ost. A svájci alakulat jubileumi festéssel ünnepli 25. F1-es idényét.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.