Pálya-versenyautót épít a McLaren

Idén 20 példányban készül

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.07.11. 14.00

A 12C utcai és profi versenyautó kivitelei közötti űrt tölti ki a több ponton módosított GT Sprint.

Átlagos autóvásárlói körökben ritkán merül fel a dilemma, hogy hogyan juthatnánk anélkül pályára optimalizált McLaren MP4 12C-hez, hogy a kőkemény, gigantikusan költséges és földi haladók számára amúgy sem elérhető 12C GT3 vagy 12C GT Can-Am versenyautókkal beneveznénk valamely nemzetközi szériába. 

A jelek szerint mégis van erre vonatkozó igény a világon, mert a McLaren megépítette a fent vázolt autót: a 12C GT Sprintet. 
Kezdjük azzal, ami nem változott: a hétfokozatú, duplakuplungos váltó az utcai verzióból jön. 
A 625 lóerős motort versenyüzemre optimalizálták: a 3,8 literes ikerturbós blokk, amelyet kategóriája legjobbjának választott meg a szakmai zsűri a legutóbbi Év Motorja szavazáson, módosított kenési rendszert kapott, valamint a 12C GT3 hűtőjével szerelték fel. 
Ez így nem hangzik soknak, radikálisan átalakították ellenben a futóművet. 40 mm-rel csökkentették a szabad hasmagasságot, és Pirelli slick gumikat szereltek az autóra. Ezzel összhangban újrahangolták a PCC adaptív futóművet, a vezető három vadonatúj konfigurációban szabályozhatja a lengéscsillapítást, az oldaldőlést és az ESP működését. A lassulást karbon-kerámia fékekre bízták, a kerékcserét központi anyával rögzített, 19 colos OZ felnik és beépített, sűrített levegős emelő gyorsítja fel.
Az aerodinamikai jellemzők sem maradtak érintetlenek, szénszálas hátsó légterelő és első kötény került az autóra, az agresszívabb első lökhárító felett a GT3 stílusát követő gépházfedél trónol, a hűtő körüli légcserét segítő szellőzőnyílásokkal. Szintén légkivezető nyílásokat vágtak az első kerékdobba. 
Hiába hobbi-versenyautó, a 12C GT Sprint pilótafülkéjében FIA-homológ bukókeret, beépített tűzoltó berendezés, minden irányban állítható, hatpontos versenyövvel szerelt, HANS nyakvédő rendszer felszerelésére is alkalmas karbon-kompozit versenyülések teremtenek nem csak hangulatában versenyképes környezetet. 
A szénszálas műszerfalon digitális versenyműszerek virítanak, az adatokat a multifunkciós versenykormányról lehet lehívni. 
A légkondicionáló megmaradt, noha könnyebb, kisebb kapacitású kivitelben, a súlyos és törékeny üveg szélvédő viszont sutba került: polikarbonát szélvédőt kap a GT Sprint, amelyből idén mindössze 20 darabot készít a gyár, várhatóan 200 000 angol font (68 millió Ft) alatti áron.
A ma bemutatott GT Sprintről még nincs videó, az alábbi felvételen az utcai 12C és a GT3 versenyverzió csatázik a versenypályán.

Kommentek

Porsche: három visszahívás egy héten belül!

A német sportautógyár típusait különböző problémák sújtják, de mások sem immúnisak a péntekinadrág-szindrómára.

Figyelem, újra bírságolnak az óbudai kamerák

A III. kerület a polgármesteri iroda honlapján tette közzé, hogy mostantól megint küldik a csekkeket a szabálytalankodóknak, mert továbbra sem bizonyított, hogy jogtalanul bírságolnának kameráik felvételei alapján.

Barbár Mad Max-autó a Mitsubishitől

A Top Gear felkérésére félelmetes sivatagi versenyautót épített a Mitsubishi, majd elkészítették annak civil, megvásárolható kiadását is.

Visszatért a lépcsőshátú Swift!

Bemutatkozott és három hét múlva már meg is vásárolható a Suzuki Swift szedán – igaz, nem Suzuki, nem Swift, és nem is kapható Európában.

F1: Kínszenvedés lesz megegyezni az új motorokról

A Forma-1 új motorformulára vált 2021-től, sokan előre látják, hogy nem lesz könnyű megegyezni erről.

F1: Komoly veszélyben volt Wehrlein pályafutása

A Sauber versenyzője, Pascal Wehrlein szerint a Bajnokok Tornáján szerzett hátsérülésére a karrierje is rámehetett volna, ha nem adott volna magának elég időt a felépülésre.

F1: Egyenlítésre készül a Mercedes

A hétvégi Orosz Nagydíjon a Mercedes szeretné 2-2-re felhozni az idei győzelmi arányt, Toto Wolff szerint az egész csapatnak fáj, amikor kikapnak a Ferraritól.

F1: Alonso rátette a kezét az Indy-trófeára

Hétfőn az Andretti Motorsport főhadiszállásán járt Fernando Alonso.

A lakótelep közepén sikerült elakadni egy szabadidő-autóval

Újabb eset bizonyítja, hogy a szabadidő-autó nem terepjáró, főleg utcai abroncsokkal nem.

F1: Buttonnak elég lesz 10 kör!

A McLarennél nagyon bíznak a Monacóban Fernando Alonso helyére beugró Jenson Buttonban, úgy gondolják, a pályás tesztelésnek nem lett volna haszna számára.

Városban száguldozó kretének rontják a BMW-sek jó hírét

Az ilyen videók miatt romlik a bajor márka tulajdonosainak megítélése, mert ez már nem a használja-e az indexet szint. Ez közveszélyes szórakozás.

Magyarországon épít szupertöltőt a Tesla

Nagyszabású töltőinfrastruktúra-fejlesztést jelentett be a Tesla. Az akciónak van hazai vonatkozása is.

F1: Szocsiban talán már célba ér Alonso

A Honda a hétvégén következő Orosz Nagydíjra megbízhatósági javításokat visz, a múlt heti teszt után bizakodnak a McLarennél.

Teniszpályára skiccelték fel a luxuskombit

Wimbledon makulátlan gyepébe nem vandálok, hanem maguk a pályagondozók rajzolták bele a Jaguar XF Sportbrake prémium kombi körvonalait.

Felhők közé emel a magyar Trabant motor, és ez nem vicc

Magyarországon az épülő szocializmus találkozása a repülési vággyal érdekes szerkezeteket szült, a felhők közé vágyóknak köszönhetünk egy különleges Trabant motort, ami képes volt embereket égbe emelni.

Három lány egészen intim viszonyba került az új Suzukival

Az új Suzuki Ignist főleg a fiataloknak szánja a japán gyártó, közülük is a női vásárlókat fogták leginkább célkeresztbe. Nekünk sem kellett több: megkértünk három fiatal hölgyet, hogy szedjék ízekre az Ignist.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.