Pálya-versenyautót épít a McLaren

Idén 20 példányban készül

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.07.11. 14.00

A 12C utcai és profi versenyautó kivitelei közötti űrt tölti ki a több ponton módosított GT Sprint.

Átlagos autóvásárlói körökben ritkán merül fel a dilemma, hogy hogyan juthatnánk anélkül pályára optimalizált McLaren MP4 12C-hez, hogy a kőkemény, gigantikusan költséges és földi haladók számára amúgy sem elérhető 12C GT3 vagy 12C GT Can-Am versenyautókkal beneveznénk valamely nemzetközi szériába. 

A jelek szerint mégis van erre vonatkozó igény a világon, mert a McLaren megépítette a fent vázolt autót: a 12C GT Sprintet. 
Kezdjük azzal, ami nem változott: a hétfokozatú, duplakuplungos váltó az utcai verzióból jön. 
A 625 lóerős motort versenyüzemre optimalizálták: a 3,8 literes ikerturbós blokk, amelyet kategóriája legjobbjának választott meg a szakmai zsűri a legutóbbi Év Motorja szavazáson, módosított kenési rendszert kapott, valamint a 12C GT3 hűtőjével szerelték fel. 
Ez így nem hangzik soknak, radikálisan átalakították ellenben a futóművet. 40 mm-rel csökkentették a szabad hasmagasságot, és Pirelli slick gumikat szereltek az autóra. Ezzel összhangban újrahangolták a PCC adaptív futóművet, a vezető három vadonatúj konfigurációban szabályozhatja a lengéscsillapítást, az oldaldőlést és az ESP működését. A lassulást karbon-kerámia fékekre bízták, a kerékcserét központi anyával rögzített, 19 colos OZ felnik és beépített, sűrített levegős emelő gyorsítja fel.
Az aerodinamikai jellemzők sem maradtak érintetlenek, szénszálas hátsó légterelő és első kötény került az autóra, az agresszívabb első lökhárító felett a GT3 stílusát követő gépházfedél trónol, a hűtő körüli légcserét segítő szellőzőnyílásokkal. Szintén légkivezető nyílásokat vágtak az első kerékdobba. 
Hiába hobbi-versenyautó, a 12C GT Sprint pilótafülkéjében FIA-homológ bukókeret, beépített tűzoltó berendezés, minden irányban állítható, hatpontos versenyövvel szerelt, HANS nyakvédő rendszer felszerelésére is alkalmas karbon-kompozit versenyülések teremtenek nem csak hangulatában versenyképes környezetet. 
A szénszálas műszerfalon digitális versenyműszerek virítanak, az adatokat a multifunkciós versenykormányról lehet lehívni. 
A légkondicionáló megmaradt, noha könnyebb, kisebb kapacitású kivitelben, a súlyos és törékeny üveg szélvédő viszont sutba került: polikarbonát szélvédőt kap a GT Sprint, amelyből idén mindössze 20 darabot készít a gyár, várhatóan 200 000 angol font (68 millió Ft) alatti áron.
A ma bemutatott GT Sprintről még nincs videó, az alábbi felvételen az utcai 12C és a GT3 versenyverzió csatázik a versenypályán.

Kommentek

Végtelenül egyszerű parkolást szúrt el ez a BMW-s

Két és fél perc tömény parkolási anomália, a végén pedig eljő a kiütéses győzelem is.

100 új buszt kaptak a vidéki közlekedési központok

Összesen 100 vadonatúj, magyar gyártmányú Credo autóbusz állt forgalomba a vidéki közlekedési társaságoknál december vége óta.

Szokatlan koreográfiával űzi az unalmat ez a motoros

Aligha tanácsos ilyet tenni a forgalomban, védőfelszerelés nélkül meg pláne nem, de ezt a motorost épp most szállta meg az unalom.

Ilyen Saleen S7-es nincs több, ez pedig éppen eladó

Aki hajlandó kicsengetni ezért a Saleen S7-esért egy tetemes összeget, az nem csak egy ritkasággal, hanem egy vérbeli versenyautóval is gazdagabb lesz.

F1: Teljes valójában itt az új Williams

A Williams-csapat másodszor is leleplezte 2017-es autóját, ezúttal számítógépes grafika helyett már a valódi autóról készült fotókat nézhetjük.

Segítene parkolni a Magyar Telekom

A betonba épített szenzorok segítenének az autósoknak szabad parkolóhelyet találni a városokban.

Három hengerrel támad az új Ford Fiesta ST

1,5 literes háromhengeres turbómotorral érkezik a hothatchek közé a Ford Fiesta legsportosabb változata, az ST.

Pórázon tartott Tiguan

Megfontolta, kitalálta, elvetette, újra kitalálta, legyártotta. 22 évvel a RAV4 után egy komoly konkurenst állított a SEAT az Ateca modellel a kompakt SUV-oknak.

Ilyen munkát sem végeztettek még F1-es pilótával

A Renault felújítja enstone-i bázisát, és valószínűleg nem talált a munkára rendes melósokat.

F1: Hivatalos, a Ferraritól kölcsönöz pilótát a Sauber

A Sauber hivatalosan is megerősítette, hogy a sérült Pascal Wehrlein helyett a Ferrari tartalékosa, Antonio Giovinazzi vezet majd náluk a hétfőn kezdődő első barcelonai teszten.

Bajban van az Aston Martin

Jelentősen, 27 százalékkal nőtt az Aston Martin sportautógyártó tavalyi adózás előtti vesztesége, és ezzel már a hatodik egymást követő évet zárta mínuszban.

F1: Alonsót is felhívta a Mercedes

Fernando Alonso azt mondja, Nico Rosberg visszavonulása után nála is érdeklődött a Mercedes. A spanyol akkor le volt kötve, de szeptemberben átgondolja majd, marad-e a McLarennél tovább is.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.