Pálya-versenyautót épít a McLaren

Idén 20 példányban készül

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.07.11. 14.00

A 12C utcai és profi versenyautó kivitelei közötti űrt tölti ki a több ponton módosított GT Sprint.

Átlagos autóvásárlói körökben ritkán merül fel a dilemma, hogy hogyan juthatnánk anélkül pályára optimalizált McLaren MP4 12C-hez, hogy a kőkemény, gigantikusan költséges és földi haladók számára amúgy sem elérhető 12C GT3 vagy 12C GT Can-Am versenyautókkal beneveznénk valamely nemzetközi szériába. 

A jelek szerint mégis van erre vonatkozó igény a világon, mert a McLaren megépítette a fent vázolt autót: a 12C GT Sprintet. 
Kezdjük azzal, ami nem változott: a hétfokozatú, duplakuplungos váltó az utcai verzióból jön. 
A 625 lóerős motort versenyüzemre optimalizálták: a 3,8 literes ikerturbós blokk, amelyet kategóriája legjobbjának választott meg a szakmai zsűri a legutóbbi Év Motorja szavazáson, módosított kenési rendszert kapott, valamint a 12C GT3 hűtőjével szerelték fel. 
Ez így nem hangzik soknak, radikálisan átalakították ellenben a futóművet. 40 mm-rel csökkentették a szabad hasmagasságot, és Pirelli slick gumikat szereltek az autóra. Ezzel összhangban újrahangolták a PCC adaptív futóművet, a vezető három vadonatúj konfigurációban szabályozhatja a lengéscsillapítást, az oldaldőlést és az ESP működését. A lassulást karbon-kerámia fékekre bízták, a kerékcserét központi anyával rögzített, 19 colos OZ felnik és beépített, sűrített levegős emelő gyorsítja fel.
Az aerodinamikai jellemzők sem maradtak érintetlenek, szénszálas hátsó légterelő és első kötény került az autóra, az agresszívabb első lökhárító felett a GT3 stílusát követő gépházfedél trónol, a hűtő körüli légcserét segítő szellőzőnyílásokkal. Szintén légkivezető nyílásokat vágtak az első kerékdobba. 
Hiába hobbi-versenyautó, a 12C GT Sprint pilótafülkéjében FIA-homológ bukókeret, beépített tűzoltó berendezés, minden irányban állítható, hatpontos versenyövvel szerelt, HANS nyakvédő rendszer felszerelésére is alkalmas karbon-kompozit versenyülések teremtenek nem csak hangulatában versenyképes környezetet. 
A szénszálas műszerfalon digitális versenyműszerek virítanak, az adatokat a multifunkciós versenykormányról lehet lehívni. 
A légkondicionáló megmaradt, noha könnyebb, kisebb kapacitású kivitelben, a súlyos és törékeny üveg szélvédő viszont sutba került: polikarbonát szélvédőt kap a GT Sprint, amelyből idén mindössze 20 darabot készít a gyár, várhatóan 200 000 angol font (68 millió Ft) alatti áron.
A ma bemutatott GT Sprintről még nincs videó, az alábbi felvételen az utcai 12C és a GT3 versenyverzió csatázik a versenypályán.

Kommentek

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

F1: Pilótaszavazást a fejvédőről?

A Toro Rossó-s Danyiil Kvjat szerint az őszi tesztek után a versenyzőknek kellene szavazniuk arról, bevezessék-e a Forma-1-ben 2018-ben a fejvédő gyűrűt.

Autópályadíj-botrány: nem a korrupt hivatalnok veszített, hanem mi

Lefokozták az osztályvezetőt, aki elengedte a tesójának a későn vett matrica miatt kapott pótdíjat. Pedig ez volt a leghelyesebb döntése, amióta dolgozik!

F1: Bátor döntést fontolgat a Mercedes

A Mercedes-főnök szerint Pascal Wehrleinnak jót tenne még egy-két szezon egy középcsapatnál, de előfordulhat, hogy Rosberghez hasonlóan a csapat is “bátor döntést hoz” és az ifjoncot ültetik az autóba.

F1: Újsághirdetésben keresik Rosberg utódját

A Mercedes-csapat próbálja vicces oldaláról megfogni Nico Rosberg váratlan távozását: a világbajnok megüresedett pozíciójának betöltésére újsághirdetést adtak fel.

Hangosan felröhögött az autószerelő, ilyet még nem látott

A tulaj biztos nem röhögött ilyen jót, amikor közölték vele, hogy kuka a motor.

Oroszlánszívű Jaguar, kicsit molyrágta belsővel

Évek óta nem néztek meg annyira autót alattam, mint most ezt a hatalmas, kék Jaguart a 22-es felniken. Egyszerűen mindenki odavolt érte, fiatal-idős, férfi-nő, mindegy.

Elguruló autóval indul a videó, de várd ki a végét

Ennek a kínai autósnak biztos hogy rosszabb napja volt, mint közülünk sokaknak. Csak hajszálon múlott, hogy megmentse gurulásnak induló autóját, de rossz döntést hozott.

Négyüléses roadstert fontolgat a Mercedes

Német lapértesülések szerint túrakocsivá hizlalná büszke luxusroadsterét a Mercedes: az SL következő generációjában állítólag négyen fognak elférni.

Napelemmel ilyen magasra még nem repültek

Napelemes repülőgéppel akar feljutni a sztratoszféráig egy svájci kalandor, mindössze pár hónappal azután, hogy két honfitársa a világon elsőként megkerülte a Földet egy energiáját kizárólag napelemekből nyerő repülővel.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.