Átlagos autóvásárlói körökben ritkán merül fel a dilemma, hogy hogyan juthatnánk anélkül pályára optimalizált McLaren MP4 12C-hez, hogy a kőkemény, gigantikusan költséges és földi haladók számára amúgy sem elérhető 12C GT3 vagy 12C GT Can-Am versenyautókkal beneveznénk valamely nemzetközi szériába. 

A jelek szerint mégis van erre vonatkozó igény a világon, mert a McLaren megépítette a fent vázolt autót: a 12C GT Sprintet. 
Kezdjük azzal, ami nem változott: a hétfokozatú, duplakuplungos váltó az utcai verzióból jön. 
A 625 lóerős motort versenyüzemre optimalizálták: a 3,8 literes ikerturbós blokk, amelyet kategóriája legjobbjának választott meg a szakmai zsűri a legutóbbi Év Motorja szavazáson, módosított kenési rendszert kapott, valamint a 12C GT3 hűtőjével szerelték fel. 
Ez így nem hangzik soknak, radikálisan átalakították ellenben a futóművet. 40 mm-rel csökkentették a szabad hasmagasságot, és Pirelli slick gumikat szereltek az autóra. Ezzel összhangban újrahangolták a PCC adaptív futóművet, a vezető három vadonatúj konfigurációban szabályozhatja a lengéscsillapítást, az oldaldőlést és az ESP működését. A lassulást karbon-kerámia fékekre bízták, a kerékcserét központi anyával rögzített, 19 colos OZ felnik és beépített, sűrített levegős emelő gyorsítja fel.
Az aerodinamikai jellemzők sem maradtak érintetlenek, szénszálas hátsó légterelő és első kötény került az autóra, az agresszívabb első lökhárító felett a GT3 stílusát követő gépházfedél trónol, a hűtő körüli légcserét segítő szellőzőnyílásokkal. Szintén légkivezető nyílásokat vágtak az első kerékdobba. 
Hiába hobbi-versenyautó, a 12C GT Sprint pilótafülkéjében FIA-homológ bukókeret, beépített tűzoltó berendezés, minden irányban állítható, hatpontos versenyövvel szerelt, HANS nyakvédő rendszer felszerelésére is alkalmas karbon-kompozit versenyülések teremtenek nem csak hangulatában versenyképes környezetet. 
A szénszálas műszerfalon digitális versenyműszerek virítanak, az adatokat a multifunkciós versenykormányról lehet lehívni. 
A légkondicionáló megmaradt, noha könnyebb, kisebb kapacitású kivitelben, a súlyos és törékeny üveg szélvédő viszont sutba került: polikarbonát szélvédőt kap a GT Sprint, amelyből idén mindössze 20 darabot készít a gyár, várhatóan 200 000 angol font (68 millió Ft) alatti áron.
A ma bemutatott GT Sprintről még nincs videó, az alábbi felvételen az utcai 12C és a GT3 versenyverzió csatázik a versenypályán.