Egyre közelebb a BMW egyterűje

BMW Concept Active Tourer Outdoor

Szerző: Horváth Zsolt levél küldés 
Dátum: 2013.07.11. 09.00

Új névvel és minimális módosítás mellett újra bemutatja egyterű koncepcióját a BMW. 2,5 litert fogyaszt a hibrid hajtással szerelt Concept Active Tourer Outdoor.

Déjá vu érzése lehet annak, aki ránéz a BMW Concept Active Tourer Outdoorra. Nem véletlen, ez a kocsi a tavaly ősszel már látott a Concept Active Tourer második kiadása. Érdekessége, hogy ez az első koncepcióautó a márka történetében, amelynek világpremierjét egy nem autóipari rendezvényen tartják.


Az autó a németországi OutDoor kiállításon mutatkozik be, hangsúlyozva, hogy aktív szabadidős tevékenységet folytató célcsoport egyedi igényeire szabva készült/módosult. A kompakt modell (4350 mm hosszú) praktikus belső teret rejt, az alakítható hátsó részt úgy tervezték, hogy elférjen benne sokfajta sport- és szabadidős felszerelés.

Fő mutatványa a két kerékpár tárolására kialakított egyedi szállítórendszer, amely a belső térben rögzíti a kerékpárokat, megóvva azokat az időjárás és az utazás viszontagságaitól, illetve a tolvajoktól. Használaton kívül ugyanakkor a rögzítőrendszer az oldalfalakba és a padlólemezbe süllyeszthető, így nem foglal feleslegesen helyet a belső térből.

Az autót hibrid hajtás mozgatja, amelyben 1,5 literes benzinmotor és villanymotor alkot egységet. Lítiumion akkumulátorai konnektorról is tölthetők. A 170 lóerős teljesítmény mellett 2,5 literes átlagfogyasztást ígér a BMW.

20-30 kilométert tisztán elektromos hajtással is megtehet a kocsi, amely hamarosan sorozatgyártásba kerül és a BMW egyik első modellje lesz elsőkerék-hajtással. Míg ugyanis az elektromos motor a hátsókat pörgeti, a benzines az elsőket hajtja. A széria modell pedig – a pletykák szerint – csak belsőégésű motorral is készül majd.

Mint az itt látható kémfotókon is látszik, nemcsak öt-, de hétszemélyes utastérrel, és nyújtott karosszériával is piacra kerül a BMW első egyterűje. A Kecskeméten is készülő Mercedes B-osztály ellenfele lehet.

Kommentek

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

F1: Ilyen, amikor Verstappen nagyon hülyén néz ki

A Red Bullnál Mikulás-napi rendezvény volt december 6-án, Max Verstappennek sikerült hülyét csinálnia magából.

F1: A pechvogel is jelentkezett a Mercinél – videó

A Forma-1 történetének egyik legmókásabb balesetét produkáló japán sereghajtó, Taki Inoue is bejelentkezett Nico Rosberg mercedeses üléséért.

F1: Ferrari-uralmat a Mercedesé helyett!

Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke szerint jobb lenne, ha a Ferrari, és nem a Mercedes lenne egyeduralkodó a Forma-1-ben.

Hamilton: Furcsa dolgok történtek a Mercedesnél

Lewis Hamilton nem áll le a célozgatásokkal, az angol szerint különös dolgok is történtek idén a Mercedesnél.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

F1: Pilótaszavazást a fejvédőről?

A Toro Rossó-s Danyiil Kvjat szerint az őszi tesztek után a versenyzőknek kellene szavazniuk arról, bevezessék-e a Forma-1-ben 2018-ben a fejvédő gyűrűt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.