2007 óta dolgozik a BMW az i-projekten, amely nyomán létrejött a cég új almárkája, a BMW i, amelyben a fenntartható mobilitás jegyében környezetkímélőbb hajtáslánccal szerelt autók sorakoznak majd.


A német gyár első sorozatgyártású villanyautója, az i3, amelyet koncepcióként már többször láttunk, hamarosan az utcán is feltűnik. Itt vannak az első hivatalos technikai részletek és képek a BMW i3-ról, amely lehetőséget kínál a károsanyag-kibocsátástól mentes autózásra.

A szénszál-erősítésű műanyag (CFK) utascella, az elektromos motor, a teljesítmény-szabályzó elektronika és a nagy teljesítményű lítiumion-akkumulátor mind a BMW csoport saját fejlesztése és gyártása. Nem véletlen a drága műanyag alkalmazása, ezzel sikerült a kiegyenlíteni a lítiumion-akkumulátor többlettömegét. Az energiatároló mély és középre eső elrendezése 50:50 arányú első és hátsó tengely közötti tömegeloszlást biztosít.

A hajtott hátsó tengely közvetlen közelében elhelyezett motor teljesítménye 125 kW/170 LE, maximális forgatónyomatéka pedig 250 newtonméter. A gyakorlatilag az indulástól elérhető maximális nyomatéknak köszönhetően BMW i3 álló helyzetből 7,2 másodperc alatt gyorsít fel 100 km/órás tempóra, míg 60 km/óráig csupán 3,7 másodperc is elegendő. Végsebessége 150 km/óra, ami több mint a villanyautóknál szokásos 130 km/óra.

A bajorok ígérete szerint feszes karakterű futómű és precíz kormányzás biztosítja majd a megszokott BMW-s vezetési élményt, ugyanakkor az i3-ast elsősorban városi használatra szánják, ezért mindössze 9,86 méter átmérőjű a fordulóköre.

Mindennapos közlekedés során 130-160 kilométer hatótávot  ígér a BMW, de az ECO PRO illetve az ECO PRO+ üzemmód használatával 20-20 százalékkal tovább növelhető a megtehető távolság, elérheti a 200 km-t. Ezen felül a BMW i3 hatótáv-növelő technikával is felszerelhető. Az akkumulátort töltő 650 köbcentiméteres, 34 LE teljesítményű, kéthengeres benzinmotor segítségével akár a 300 kilométert is elérheti a hatótáv.

Mindez a legtöbb autósnak elég, hiszen a “project i” keretében több mint ezer résztvevővel és mintegy húszmillió futott kilométer alapján készült tanulmányok szerint a napi szinten valóban megtett táv átlagosan mintegy 45 kilométer.


A nagyobb hatótáv elérését segíti a fékezési fázisok alatti energia-visszatáplálás, amely akkor lép működésbe, ha a vezető elveszi a gázt. Az elektromos motor ekkor generátor-üzemmódra váltva táplál elektromos áramot a lítiumion-akkumulátorba. A rekuperációs teljesítmény a sebesség függvényében alakul, így a magasabb sebességtartományokon a gazdaságos “vitorlázás” üzemmód aktiválható, míg lassú tempónál intenzív fékhatás érhető el.

A BMW i3 használatát számos különleges megoldás segíti, többek között átfogó információcsere a jármű, annak vezetője és a külvilág között. A kimondottan a BMW i számára kínált szolgáltatásainak középpontjában a navigáció és az energiamenedzsment áll.  

Így pl. ha a navigációs rendszerben kiválasztott úti cél a hatótávolságon kívül esik, a rendszer javasolja a vezetőnek, váltson az ECO PRO, illetve az ECO PRO+ üzemmódra, ezenkívül egy gazdaságosabb alternatív útvonal kiszámításával is segít.

Ráadásul a BMW i3 navigációs rendszere információt nyújt arról, hogy a jármű eléri-e, illetve mennyi maradék töltöttséggel éri el úti célját. Amennyiben töltés válna szükségessé, akkor a vezető számára a rendszer megjeleníti a közelben található nyilvános állomásokat.

A parkolóhely és a végső úti cél között is vezető gyalogos navigáció mellett a BMW ConnectedDrive a világon egyedülálló módon intermodális útvonaltervezést is kínál, amely a helyi közösségi közlekedési hálózatot is belekapcsolja az útvonaltervezésbe.

Amennyiben a BMW i3 egy töltőponthoz vagy a BMW i Wallbox fali töltőhöz csatlakozik, az energiaáramlás az okostelefonról is vezérelhető, akárcsak a klímaberendezés, illetve a nagyfeszültségű akkumulátor fűtése.