Meghökkentő gyorshajtásért büntet a rendőrség

Szerző: Horváth Zsolt levél küldés 
Dátum: 2013.07.10. 12.50

Nem állítjuk, hogy nem igaz, DE igen valószínűtlen, hogy egy tíz évvel ezelőtti Toyota RAV4 200 km/óra feletti tempóval száguldjon, pedig a rendőrség ezt mondja.

Ahogy az megszokott, a rendőrség ismét közölte – ezúttal júniusra vonatkozólag – a kiemelt gyorshajtások listáját. Most kilencen szerepelnek a listán, amelyet a képre kattintva a galériánkban meg is lehet nézni.

Papíron 185 km/óra a végsebessége

Papíron 185 km/óra a végsebessége


Van itt minden Ford Focus RS 230-cal autópályán, vagy Audi 190-nel országúton, szokványos elemek. Csakhogy a rekorder egy Toyota, mégpedig egy RAV4, annál bővebben egy jó régi változat. Városi szabadidő-autó, amely a rendőrség közlése szerint az M70-es úton 80-as korlátozás mellett repesztett el 245-tel. Minderről pedig fényképes bizonyíték is van.

Nem állítjuk, hogy nem igaz, DE igen valószínűtlen, hogy egy tíz évvel ezelőtti Toyota RAV4 200 km/óra feletti tempóval száguldjon.

A Toyota RAV4 ezen változatát 2000 és 2005 között gyártotta a Toyota, négyféle motorral készült. A 2,0 literes dízel (116 LE) mellett három benzinmotor szerepelt a kínálatban, 1,8 (125 LE), 2,0 (150 LE) és 2,4 (163 LE) liter hengerűrtartalommal. A legvadabb változat 10,6 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, a végsebessége pedig 185 km/óra. Új korában.

Toyota Supra a Halálos iramban című filmből

Toyota Supra a Halálos iramban című filmből


Nem akármilyen tuning lapulhat a Toyota orrában, hiszen a korának megfelelő Porsche Cayenne 4,5 literes V8-as motorral szerelt (340 LE) változata is csak 242 km/órára képes. Mi úgy képzeljük, a Halálos iramban című film első részében szereplő Toyota Suprából kérhették kölcsön a motort. A nitróval 650 lóerős blokk 300-as tempót enged meg a Suprának, a rosszabb alaktényezővel rendelkező Rav4-gyel is biztos tudna 250-et.

Már jó ideje vár bevetésre ez a hírünk, mivel szerettük volna megtudni a rendőrség hivatalos véleményét az ügyről. Telefonos megkeresésünkre és e-mail-ben elküldött levelünkre sem válaszoltak eddig. Az alábbiakat szeretnénk megtudni:

1, Miként lehetséges, hogy 245 km/órás sebességet mért a műszer?

2, A rendőrség közlése szerint mivel 80-as táblánál “történt” a gyorshajtás, ezért 300 ezer forintot kell fizetnie a jármű üzembentartójának. Kipostázta a rendőrség a csekket? Értesítették a jármű üzembentartóját a gyorshajtásról, annak mértékéről és a bírság nagyságáról?

3, Mit tehet a jármű üzembentartója, ha állítja: teljes képtelenség a fotón szereplő szám?

4, Milyen gyakori, hogy hibázik a műszer?

5, Ha hibázik a műszer, általában többet, vagy kevesebbet mér a valós sebességnél?

6, Milyen gyakran fordul elő, hogy rendőrség észreveszi a hibát, és jelzi az üzembentartónak, téves számot mutat a műszer?

7, Milyen gyakori, hogy a lefotózottak – joggal, vagy sem, mindegy most – vitatják a fotón szereplő számot? Kb. mennyi ilyen ügy van egy átlagos évben?

Várjuk a rendőrség válaszát!

Olvasta már, hogy traffipax-előrejelzőt reklámoz a magyar rendőrség?

Kommentek

  • hova

    Egy biztos:láttam már Trabant ruhában autót menni 184 Km/h-s sebességgel! Azt nem mondtam, hogy nem trabi motor volt benne!Ki tudja, mit rejt ez a toyo?!!

  • bcsillag

    Lehet a Toyoban bármi, ebben igazad van, bár az esély rá elég kicsi, de az a ballonos 4×4 SUV gumi, ami a képen látszik nem hiszem, hogy létezik 240 feletti sebességre alkalmas indexben. Magyarul a képen látható gumi nem igen bírná a tempót.
    A nagysebességre képes SUV-ok gumijai jóval peresebbek ettől.

  • demagóg

    Ha tuningolt lenne a gép, akkor valszeg meg lenne ültetve, komolyabb, peresebb gumik lennének felszerelve, egyéb optikai finomságok látszódnának. De nem látszódnak.

    Gyerekek, ez az igazi sleeper car! :))

  • abcd

    Csendben szólok, hogy azt -245, vagyis mínusz 245, tehát a Toyota Rav4 tolatva teljesítette a mutatványt.

    Ostoba rendőrök még közhírré is teszik az ostobaságukat

  • Elvira78

    Szerintem a traffipaxok nem véletlenül mérnek tévesen, hanem az éves tervezett bírságok biztosítása érdekében.

  • romulusz

    163 LE-vel simán mehet 200 km/h felett. Az optikai tuningnak semmi köze hozzá, sőt általában még ront az autó sebességén. Minden nagyobb teljesítményű autó vissza van szabályozva bizonyos mértékig. Ennek megszüntetéséhez még csiptuning sem szükséges.

  • bcsillag

    Azért a 200 felett, meg a 245 közt igen nagy különbség van. És még ott vannak a gumik is. Ebben a gyári méretben H sebességindex felett nem is találtam.
    Ez elképesztően nagy baki a rendőrségtől, az ilyen határozatot szépen csendben vissza kéne vonni.
    Volt pár éve talán itt vagy a TC-n, amikor a százéves kisteherautó ment 190 körül, miközben a belét lógatva is alig bírta megfutni a 100-at…

  • xpcxp

    Tuningolt vagy sem ebben a feállásban, gumik stb.stb. lehetlen elérni 245 km/h-t.
    Ha mégis, akkor már nem az aszfalton menne !! A kép háttere is magáért beszél,max 150 Km/h.Szerintem.

  • okoskodo

    Romulusz,

    Egy átlagos személyautó 163 Le-vel, 210-215 km/h-ra képes, ebben igazad van. De ez egy SUV, bazi nagy légellenállással. Gyári 185 Km/h nagyon is valós végsebesség egy ilyen autónál ennyi LE-vel. Ráadásul a képből nem derül ki melyik motorral szerelték, simán lehet még gyengébb verzió is.
    Az első generációs X5, ami hasonló légellenállási adottságokkal rendelkezik 360 Le-vel megy 245 km/h-t.

    A másik érdekes a mínusz előjel. Ez mérésnél elvileg annyit tesz, hogy távolodik… Legtöbbször a hátulról mért autóknál van ilyen. A kép tanulsága szerint ez tolatott 245 km/h-val…

  • DEAK

    Orbitális hülyeség,csak szarország alkalmazottai propagálnak ilyet!

  • romulusz

    Szia okoskodo!
    “Az első generációs X5, ami hasonló légellenállási adottságokkal rendelkezik 360 Le-vel megy 245 km/h-t.”
    Egy percig sem állítom, hogy valós a trafi képe. Csak azért szóltam hozzá, mert van aki a külső tuning hiánya miatt kételkedik a kép hitelességéről. Mint említettem, a gyár által megadott végsebességnek (és fogyasztásnak) nem sok köze van az autóból (időlegesen) kihozható maximális sebességhez. A gyárban visszaszabályozzák a motorokat az üzembiztonság, környezetvédelem, fékek, futómű, stb. teljesítmény szintjéhez. A gumikra is csak a biztonság, és a minimális kopás miatt írják rá a megengedett max. sebességet. Valamikor a Hungaroringen (is) voltak éjszakai gyorsulási versenyek. Ott megtapasztalhatta az ember, sufni-tuninggal is mit lehet kihozni egy autóból.

  • kocogok

    Tekintettel arra, hogy létezik sufnituning is, már az elektronikus vezérlésre is, én nem kételkedek!
    Az ilyet nem büntetni kéne, hanem kilőni!

  • oszkopeter

    Egy vele szemben 100km/h-val haladó rendőrautóból fényképezték, tehát csak 145-tel ment :)

  • montsenior 10

    Egy biztos nagyon nehezen fogja bizonyitani a trafipaxxal szemben hogy neki van igaza .Tévedés ne essék nem a rendőrség pártját fogom,de tételezzük fel ha jóval kevesebbel ment is akkor is bőven a megengedett sebességet tullépte .Bár javul a statisztika ,még igy is sokkal több a baleset ,az okokat mindnyájan tudjuk hogy miért!!.

  • husky

    Ezt szerintem a rendőrök sem hiszik el! De már rémlik egy hasonló, régebbi eset, amikor valakinek a 15-17 éves, 1.9 szívódízel kb. 80 lovas Fiat Regatáját “mérték be” 190 körüli tempóval, amit még új korában sem tudott csak közelítette 160-at kínlódva. Neki is igazat adtak, hogy ez lehetetlen.
    A 245 km/ó a sejkgyerekek 25-30 milliós fullos Land Cruiser-ével amúgy lehetséges!

  • Piet

    husky! Pont ez ugrott be nekem is. Egy pici helyreigazítás, az nem Regata volt hanem Talento. http://totalcar.hu/magazin/kozelet/2011/09/27/a_traffipax_ritkan_teved_de_akkor_nagyon/

  • troll

    az audi az éles kanyarban 220-al, hát az is képtelenség.

    egyébként ezeknek a műszereknek a pontossága nem abszolút, hanem a gauss görbe szerint oszlik meg, azaz a mérések 99%-a +- 1km/h-n belüli, 99,9% -a 2 km/h-n belüli, 99,99%-a 3 km-n és így tovább.

    ez azt jelenti, hogy 10 ezerből egy mérés pontossága +- 3 km/h nál rosszabb, 1 millióból egy mérés pedig még akár ennél is sokkal pontatlanabb.

    tehát ha bemér a lézer 100-al , az azt jelenti, hogy 99,99% a valószínűsége, hogy 97 és 103 között mentünk, és ezt a bíróság elfogadja minden kétséget kizáró bizonyítéknak, pedig ott van a z a 0,01 % esély, hogy nem.

  • Guevara

    Be lehet bizonyítani, hogy nem képes az autó, még csak közel sem, ilyen sebességre, de idő- és pénzigényes elfoglaltság.

  • Koppány

    Akkor azt a két ferrarit mérték volna be amik az m1-esen eljöttek mellettünk:D

  • zole522

    A rendőrségen dolgozóknak “tilos” gondolkozni ? Esetleg nehézségekbe ütközne ?

  • Guevara

    Nem tilos gondolkodni, bár tény hogy egyszerűbb nem gondolkodni. Na de, komolyra fordítva a szót. Nem nagyon tudnak rajta gondolkodni, mert meg se nézik. Az egész folyamat automatizálva van, a “tetten éréstől” a levél kiküldéséig. Utána persze akinek nem tetszik az majd elkezd jogorvosolni, aztán vagy sikerül neki vagy nem, állam bácsinak meg nem fáj ez egy cseppet sem. Már csak a jogbiztonság elvét kéne kivenni az alkotmányból…

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.