Meghökkentő gyorshajtásért büntet a rendőrség

Szerző: Horváth Zsolt levél küldés 
Dátum: 2013.07.10. 12.50

Nem állítjuk, hogy nem igaz, DE igen valószínűtlen, hogy egy tíz évvel ezelőtti Toyota RAV4 200 km/óra feletti tempóval száguldjon, pedig a rendőrség ezt mondja.

Ahogy az megszokott, a rendőrség ismét közölte – ezúttal júniusra vonatkozólag – a kiemelt gyorshajtások listáját. Most kilencen szerepelnek a listán, amelyet a képre kattintva a galériánkban meg is lehet nézni.

Papíron 185 km/óra a végsebessége

Papíron 185 km/óra a végsebessége


Van itt minden Ford Focus RS 230-cal autópályán, vagy Audi 190-nel országúton, szokványos elemek. Csakhogy a rekorder egy Toyota, mégpedig egy RAV4, annál bővebben egy jó régi változat. Városi szabadidő-autó, amely a rendőrség közlése szerint az M70-es úton 80-as korlátozás mellett repesztett el 245-tel. Minderről pedig fényképes bizonyíték is van.

Nem állítjuk, hogy nem igaz, DE igen valószínűtlen, hogy egy tíz évvel ezelőtti Toyota RAV4 200 km/óra feletti tempóval száguldjon.

A Toyota RAV4 ezen változatát 2000 és 2005 között gyártotta a Toyota, négyféle motorral készült. A 2,0 literes dízel (116 LE) mellett három benzinmotor szerepelt a kínálatban, 1,8 (125 LE), 2,0 (150 LE) és 2,4 (163 LE) liter hengerűrtartalommal. A legvadabb változat 10,6 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, a végsebessége pedig 185 km/óra. Új korában.

Toyota Supra a Halálos iramban című filmből

Toyota Supra a Halálos iramban című filmből


Nem akármilyen tuning lapulhat a Toyota orrában, hiszen a korának megfelelő Porsche Cayenne 4,5 literes V8-as motorral szerelt (340 LE) változata is csak 242 km/órára képes. Mi úgy képzeljük, a Halálos iramban című film első részében szereplő Toyota Suprából kérhették kölcsön a motort. A nitróval 650 lóerős blokk 300-as tempót enged meg a Suprának, a rosszabb alaktényezővel rendelkező Rav4-gyel is biztos tudna 250-et.

Már jó ideje vár bevetésre ez a hírünk, mivel szerettük volna megtudni a rendőrség hivatalos véleményét az ügyről. Telefonos megkeresésünkre és e-mail-ben elküldött levelünkre sem válaszoltak eddig. Az alábbiakat szeretnénk megtudni:

1, Miként lehetséges, hogy 245 km/órás sebességet mért a műszer?

2, A rendőrség közlése szerint mivel 80-as táblánál “történt” a gyorshajtás, ezért 300 ezer forintot kell fizetnie a jármű üzembentartójának. Kipostázta a rendőrség a csekket? Értesítették a jármű üzembentartóját a gyorshajtásról, annak mértékéről és a bírság nagyságáról?

3, Mit tehet a jármű üzembentartója, ha állítja: teljes képtelenség a fotón szereplő szám?

4, Milyen gyakori, hogy hibázik a műszer?

5, Ha hibázik a műszer, általában többet, vagy kevesebbet mér a valós sebességnél?

6, Milyen gyakran fordul elő, hogy rendőrség észreveszi a hibát, és jelzi az üzembentartónak, téves számot mutat a műszer?

7, Milyen gyakori, hogy a lefotózottak – joggal, vagy sem, mindegy most – vitatják a fotón szereplő számot? Kb. mennyi ilyen ügy van egy átlagos évben?

Várjuk a rendőrség válaszát!

Olvasta már, hogy traffipax-előrejelzőt reklámoz a magyar rendőrség?

Kommentek

  • hova

    Egy biztos:láttam már Trabant ruhában autót menni 184 Km/h-s sebességgel! Azt nem mondtam, hogy nem trabi motor volt benne!Ki tudja, mit rejt ez a toyo?!!

  • bcsillag

    Lehet a Toyoban bármi, ebben igazad van, bár az esély rá elég kicsi, de az a ballonos 4×4 SUV gumi, ami a képen látszik nem hiszem, hogy létezik 240 feletti sebességre alkalmas indexben. Magyarul a képen látható gumi nem igen bírná a tempót.
    A nagysebességre képes SUV-ok gumijai jóval peresebbek ettől.

  • demagóg

    Ha tuningolt lenne a gép, akkor valszeg meg lenne ültetve, komolyabb, peresebb gumik lennének felszerelve, egyéb optikai finomságok látszódnának. De nem látszódnak.

    Gyerekek, ez az igazi sleeper car! :))

  • abcd

    Csendben szólok, hogy azt -245, vagyis mínusz 245, tehát a Toyota Rav4 tolatva teljesítette a mutatványt.

    Ostoba rendőrök még közhírré is teszik az ostobaságukat

  • Elvira78

    Szerintem a traffipaxok nem véletlenül mérnek tévesen, hanem az éves tervezett bírságok biztosítása érdekében.

  • romulusz

    163 LE-vel simán mehet 200 km/h felett. Az optikai tuningnak semmi köze hozzá, sőt általában még ront az autó sebességén. Minden nagyobb teljesítményű autó vissza van szabályozva bizonyos mértékig. Ennek megszüntetéséhez még csiptuning sem szükséges.

  • bcsillag

    Azért a 200 felett, meg a 245 közt igen nagy különbség van. És még ott vannak a gumik is. Ebben a gyári méretben H sebességindex felett nem is találtam.
    Ez elképesztően nagy baki a rendőrségtől, az ilyen határozatot szépen csendben vissza kéne vonni.
    Volt pár éve talán itt vagy a TC-n, amikor a százéves kisteherautó ment 190 körül, miközben a belét lógatva is alig bírta megfutni a 100-at…

  • xpcxp

    Tuningolt vagy sem ebben a feállásban, gumik stb.stb. lehetlen elérni 245 km/h-t.
    Ha mégis, akkor már nem az aszfalton menne !! A kép háttere is magáért beszél,max 150 Km/h.Szerintem.

  • okoskodo

    Romulusz,

    Egy átlagos személyautó 163 Le-vel, 210-215 km/h-ra képes, ebben igazad van. De ez egy SUV, bazi nagy légellenállással. Gyári 185 Km/h nagyon is valós végsebesség egy ilyen autónál ennyi LE-vel. Ráadásul a képből nem derül ki melyik motorral szerelték, simán lehet még gyengébb verzió is.
    Az első generációs X5, ami hasonló légellenállási adottságokkal rendelkezik 360 Le-vel megy 245 km/h-t.

    A másik érdekes a mínusz előjel. Ez mérésnél elvileg annyit tesz, hogy távolodik… Legtöbbször a hátulról mért autóknál van ilyen. A kép tanulsága szerint ez tolatott 245 km/h-val…

  • DEAK

    Orbitális hülyeség,csak szarország alkalmazottai propagálnak ilyet!

  • romulusz

    Szia okoskodo!
    “Az első generációs X5, ami hasonló légellenállási adottságokkal rendelkezik 360 Le-vel megy 245 km/h-t.”
    Egy percig sem állítom, hogy valós a trafi képe. Csak azért szóltam hozzá, mert van aki a külső tuning hiánya miatt kételkedik a kép hitelességéről. Mint említettem, a gyár által megadott végsebességnek (és fogyasztásnak) nem sok köze van az autóból (időlegesen) kihozható maximális sebességhez. A gyárban visszaszabályozzák a motorokat az üzembiztonság, környezetvédelem, fékek, futómű, stb. teljesítmény szintjéhez. A gumikra is csak a biztonság, és a minimális kopás miatt írják rá a megengedett max. sebességet. Valamikor a Hungaroringen (is) voltak éjszakai gyorsulási versenyek. Ott megtapasztalhatta az ember, sufni-tuninggal is mit lehet kihozni egy autóból.

  • kocogok

    Tekintettel arra, hogy létezik sufnituning is, már az elektronikus vezérlésre is, én nem kételkedek!
    Az ilyet nem büntetni kéne, hanem kilőni!

  • oszkopeter

    Egy vele szemben 100km/h-val haladó rendőrautóból fényképezték, tehát csak 145-tel ment :)

  • montsenior 10

    Egy biztos nagyon nehezen fogja bizonyitani a trafipaxxal szemben hogy neki van igaza .Tévedés ne essék nem a rendőrség pártját fogom,de tételezzük fel ha jóval kevesebbel ment is akkor is bőven a megengedett sebességet tullépte .Bár javul a statisztika ,még igy is sokkal több a baleset ,az okokat mindnyájan tudjuk hogy miért!!.

  • husky

    Ezt szerintem a rendőrök sem hiszik el! De már rémlik egy hasonló, régebbi eset, amikor valakinek a 15-17 éves, 1.9 szívódízel kb. 80 lovas Fiat Regatáját “mérték be” 190 körüli tempóval, amit még új korában sem tudott csak közelítette 160-at kínlódva. Neki is igazat adtak, hogy ez lehetetlen.
    A 245 km/ó a sejkgyerekek 25-30 milliós fullos Land Cruiser-ével amúgy lehetséges!

  • Piet

    husky! Pont ez ugrott be nekem is. Egy pici helyreigazítás, az nem Regata volt hanem Talento. http://totalcar.hu/magazin/kozelet/2011/09/27/a_traffipax_ritkan_teved_de_akkor_nagyon/

  • troll

    az audi az éles kanyarban 220-al, hát az is képtelenség.

    egyébként ezeknek a műszereknek a pontossága nem abszolút, hanem a gauss görbe szerint oszlik meg, azaz a mérések 99%-a +- 1km/h-n belüli, 99,9% -a 2 km/h-n belüli, 99,99%-a 3 km-n és így tovább.

    ez azt jelenti, hogy 10 ezerből egy mérés pontossága +- 3 km/h nál rosszabb, 1 millióból egy mérés pedig még akár ennél is sokkal pontatlanabb.

    tehát ha bemér a lézer 100-al , az azt jelenti, hogy 99,99% a valószínűsége, hogy 97 és 103 között mentünk, és ezt a bíróság elfogadja minden kétséget kizáró bizonyítéknak, pedig ott van a z a 0,01 % esély, hogy nem.

  • Guevara

    Be lehet bizonyítani, hogy nem képes az autó, még csak közel sem, ilyen sebességre, de idő- és pénzigényes elfoglaltság.

  • Koppány

    Akkor azt a két ferrarit mérték volna be amik az m1-esen eljöttek mellettünk:D

  • zole522

    A rendőrségen dolgozóknak “tilos” gondolkozni ? Esetleg nehézségekbe ütközne ?

  • Guevara

    Nem tilos gondolkodni, bár tény hogy egyszerűbb nem gondolkodni. Na de, komolyra fordítva a szót. Nem nagyon tudnak rajta gondolkodni, mert meg se nézik. Az egész folyamat automatizálva van, a “tetten éréstől” a levél kiküldéséig. Utána persze akinek nem tetszik az majd elkezd jogorvosolni, aztán vagy sikerül neki vagy nem, állam bácsinak meg nem fáj ez egy cseppet sem. Már csak a jogbiztonság elvét kéne kivenni az alkotmányból…

Dühös tulajdonosok perelik a Teslát

Csoportos keresetet adtak be a Tesla ellen a cég kaliforniai ügyfelei. Állításuk szerint életveszélyes kísérletbe kényszerítette  őket a cég az Autpilot szoftver idő előtti aktiválásával.

Nem tetszik a KRESZ-tábla? Beperelheted a kihelyezőjét

Jövőre jogi lehetőség nyílik az autósok, gyalogosok, vagy bárki számára, hogy levetethessék a nekik valamilyen okból nem tetsző KRESZ-táblákat.

Szégyen, ebből nagy baj lesz Vitézy szerint

Szégyen, lépkedünk vissza az időben – állítja Vitézy Dávid volt BKK-vezér egy óbudai buszsáv megszüntetéséről. Szerinte Budapest távolabbi pontjai is megérzik majd a rossz döntés következményeit egészen Kőbányáig.

Jelentős forgalomkorlátozások Budapesten

A kerékpáros közlekedésre hívja fel a figyelmet minden évben az I Bike nevű hatalmas bringás felvonulás, amely minden évben megbénítja útvonala mentén az autós közlekedést.

Ez a videó a bizonyíték, hogy Pesten sokan birkamód közlekednek

Krisztián nem bírta cérnával, de nem csodálkozunk, hiszen pár perc alatt több olyan helyzettel is találkozott Budapesten, ami balesettel is végződhetett volna, ha nem figyel.

Csillag született

A DB9 fénye alaposan megkopott. Az Aston Martin 2004 óta próbálta feléleszteni különböző átdolgozásokkal a modell egykori csillogását – sikertelenül. De most változik a helyzet! A vadonatúj DB11 megérkezett és úgy ragyog, mint még soha. Nem fogja vissza magát, motorja V12-es és biturbó.

Titkos magánéletéről beszélt Vettel

Privát életét is érintő interjút adott a Forma-1 négyszeres világbajnoka. Szóba került az otthona, félelme, bosszúsága, vágyai.

F1: Nem Brawn rúgatta ki Ecclestone-t

A Forma-1 sportszakmai irányítója, Ross Brawn cáfolta, hogy ő kérte volna Bernie Ecclestone eltávolítását ugyanakkor nem tagadja, hogy elég nehéz lett volna a közös munka.

Hazatért végre az utolsó Ikarus

Tizenöt évig szolgált külföldön a magyar ritkaság, de most már végleg itthon marad.

Szexi tánc okozott tragédiát

Meggondolatlan kamaszlány szexinek tartott táncba kezdett a közlekedő autók mellett, meg is lett az eredménye.

Üzemanyagcellás kamiont tesztel a Toyota

A Los Angeles-i kikötő és környéke extrém teherforgalmát kívánja környezetbarátabb mederbe terelni a Toyota.

Csodaszép buszt vásárolt a BKV

Internetes hirdetés útján vásárolt 35 millió forintért ritka Ikarus 630-ast a BKV – írja a Blikk.

Arab uralkodónak öltözött Felipe Massa

Royal Family Massah – írta a családjáról készült fotó alá a brazil Forma-1-es pilóta.

Ilyen, amikor bosszút áll egy fa

Sivatag, közel-kelet, és egy útban lévő fatuskó. Utóbbit mifelénk is szokás autóval kirángatni, de mielőtt valaki neki állna a telken, nézze meg az alábbi videót.

Olyan kis drága!

Tolatókamera is van benne. TOLATÓKAMERA! Három méter hetvenhez! Meg sávelhagyás-jelző. És színre fújt ajtóbehúzó. Hát csoda, hogy több mint ötmilliót kérnek érte?

A hibrid összkerekes, online F1 versenyautóké a jövő

A Renault elképzelte, milyen lesz 10 év múlva a Forma-1. Merészet álmodott, de van benne ráció.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.