Kompakt sport-terepjárót fontolgat a Jeep

Cherokee SRT akár 400 lóerővel

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.07.10. 15.00

Félhivatalos információk szerint a Grand Cherokee után a kisebb Cherokee is megkaphatja a gyári SRT tuningot. Nekünk, európaiaknak ez duplán izgalmas.

A Chrysler-csoport márkáinak rajongóit tömörítő Allpar.com úgy tudja, hamarosan érkezhet a kilencfokozatú automata sebességváltóval és nagy teljesítményű motorral szerelt Jeep Cherokee. Az alapvetően elsőkerék-hajtással gyártott alapmodellel szemben ez a verzió természetesen összkerékhajtást kapna – nem annyira a terepképességek javítása, inkább az erőátvitel folytonossága miatt. 

Azt persze még nem tudni, mi állítaná elő azt az erőt. A nyolchengeres opciót nyugodtan kizárhatjuk, az megmarad a Grand Cherokee játékterülete, a 2,4 literes négyhengeres pedig turbóval sem érne el olyan teljesítményszintet, amivel érdemben felül tudnák szárnyalni a 3.2 V6 gyári 275 lóerejét. 
Ez a hathengeres viszont kaphat egy vagy két turbót: három literre csökkentett lökettérfogattal 375-410 lóerőt saccolna egy ilyen blokknak az Allpar.com. A másik opció gyönyörű volna, de ne is álmodjunk róla: a végső soron rokonnak tekinthető Maserati háromliteres, ikerturbós V6-osa több mint 400 lóerőre képes ugyan, de túlságosan költséges volna a Jeep számára. 
És hogy miért különösen izgalmas az esetleges Jeep Cherokee SRT? Mert az autó ugyanarra a padlólemezre épül, mint az Alfa Romeo Giulietta, és bár az jelenleg nem használ hathengeres erőforrást, minden fejlesztésben benne van annak a reménye, hogy azok előbb-utóbb a konszern európai márkáiban is megjelennek.
(Nyitóképünkön a Jeep Cherokee Trailhawk csúcskivitele látható)

Kommentek

F1: A Williams megtalálta az új Maldonadót?

A barcelonai Forma-1-es teszt harmadik napján a Williams újonca délelőtt és délután is eldobta az autót, de legalább fizet. Az élen a Mercedes és a Ferrari.

F1: Nézd meg Ricciardo pihenőkamionját belülről!

Daniel Ricciardo megmutatta, hogy hol pihenhet a tesztelés szüneteiben Barcelonában.

F1: Hivatalos, halott a kiscsapat

A tavaly év végén csődbe ment, februárra bezárt Manor-csapat hivatalosan is visszavonta Forma-1-es nevezését, véget ért a történet.

Alonso: Az új autók elértéktelenítik a pilótákat

Fernando Alonso szerint az új autók miatt még nehezebb lesz megítélni, hogy melyik pilóta nyújtja a legjobb teljesítményt.

F1: Rosberg ijesztőt jósolt az idei szezonra

A tavaly visszavonult címvédő, Nico Rosberg szerint annyira nehéz lesz vezetni az idei autókat, hogy a pilóták akár futamgyőzelmeket is bukhatnak a fáradtság miatt.

F1: A Mercedes megállíthatatlan a teszten

A Mercedes folytatja: a barcelonai teszt harmadik napjának délelőttjén is az ezüst nyíl futotta a legtöbbet, Valtteri Bottas ráadásul félelmetes köridőt is autózott. A McLaren ezúttal úgy-ahogy működik.

F1: Kanada is szerződést hosszabbított

Oroszország után Kanada is meghosszabbította Forma-1-es szerződését, 2029-ig biztos a montreali futam jövője.

Bajnokságon kívüli versenyen kísérleteznének az F1-gyel

A Forma-1 sportszakmai vezetője, Ross Brawn felvetette, hogy a világbajnokságon kívüli futamon kísérletezhetnének a versenyhétvégék formátumával.

Így sikerült a Volkswagen és az Ikarus összeházasítása

Kész szenzáció volt, amikor a budai várban először megjelentek a kis kerekű midibuszok. Ennek ellenére nem húzták sokáig, a BKV 5 év után lecserélte őket.

Erről a sebességhatárról biztosan nem tudtál

Nemrég Lengyelországban jártunk, és olyan sebességhatárokkal találkoztunk, amiről eddig nem is tudtunk.

F1: Egy csapat már elhasalt a trükkös felfüggesztéssel

A Nemzetközi Automobil Szövetség lépése után az egyik Forma-1-es csapat már biztosan kénytelen lesz változtatni a “trükkös” felfüggesztésén.

Az EU-s országok nem akartak új fogyasztásmérést

Egyes uniós tagállamok hátráltatták a károsanyag-kibocsátási tesztek szigorítását, és nem fordítottak elegendő energiát az emissziós adatokat manipuláló autógyártók leleplezésére – írták az Európai Parlament dízelbotránnyal foglalkozó vizsgálóbizottságának (EMIS) friss jelentésében.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.