Együléses versenyautó a Jaguartól

Holnapután debütál a Project 7

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.07.10. 09.00

Az F-type alapjaira építkezik a Project 7 tanulmány, amely nem az E-, hanem a D-type hagyatékát eleveníti fel.

Miközben az F-type kupéra számítottunk, a Jaguar valami sokkal izgalmasabbal rukkolt elő: július 12-én egy hamisítatlan múltidéző együléses versenyautó-tanulmányt lepleznek le Goodwoodban, a Sebesség Fesztiválon. 

Az autó megjelenésében markánsan eltér az F-type-tól: új első légterelő, új küszöbök és diffúzor, egyedi kivitelű, szénszálas szerkezetű cockpit egy darab, 30 mm-rel mélyebben beszerelt üléssel, versenyövekkel és az utasülés helyén kialakított sisaktartóval, átdolgozott kipufogórendszer, 10 mm-es ültetés, egyedi rugók és lengéscsillapítók, és természetesen vadonatúj, szénszálas kompozitból megformált borítólemezek. 
A Project 7, amely nevében a Jaguar 1951 és 1990 között aratott, hét darab Le Mans-i győzelmére emlékeztet, a Jaguar szabványos csúcsmotorjától: az 550 lóerős, kompresszoros 5.0 V8-tól nyeri erejét. Ezzel 4,1 másodperc alatt gyorsul százra, legnagyobb sebessége 300 km/óra – emlékeztetőül, a jelenlegi legerősebb F-type ugyanezzel a blokkal 495 lóerős, 4,3 mp alatt ugrik százra, végsebessége szintén 300 km/óra. 
Hogy valaha készül-e sorozatgyártású változata az autónak? Aligha. A Project 7 nyomán azonban idővel olyan édes vadhajtások is kinőhetnek az F-type modellfáján, mint az F-Type R, az F-Type R-S, vagy éppen az F-Type R-S GT – bár ez utóbbival, amelynek utótagja kőkemény utcai versenyautót ígérne, már tényleg feszegetjük a kívánságok határait.

Kommentek

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.