Együléses versenyautó a Jaguartól

Holnapután debütál a Project 7

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.07.10. 09.00

Az F-type alapjaira építkezik a Project 7 tanulmány, amely nem az E-, hanem a D-type hagyatékát eleveníti fel.

Miközben az F-type kupéra számítottunk, a Jaguar valami sokkal izgalmasabbal rukkolt elő: július 12-én egy hamisítatlan múltidéző együléses versenyautó-tanulmányt lepleznek le Goodwoodban, a Sebesség Fesztiválon. 

Az autó megjelenésében markánsan eltér az F-type-tól: új első légterelő, új küszöbök és diffúzor, egyedi kivitelű, szénszálas szerkezetű cockpit egy darab, 30 mm-rel mélyebben beszerelt üléssel, versenyövekkel és az utasülés helyén kialakított sisaktartóval, átdolgozott kipufogórendszer, 10 mm-es ültetés, egyedi rugók és lengéscsillapítók, és természetesen vadonatúj, szénszálas kompozitból megformált borítólemezek. 
A Project 7, amely nevében a Jaguar 1951 és 1990 között aratott, hét darab Le Mans-i győzelmére emlékeztet, a Jaguar szabványos csúcsmotorjától: az 550 lóerős, kompresszoros 5.0 V8-tól nyeri erejét. Ezzel 4,1 másodperc alatt gyorsul százra, legnagyobb sebessége 300 km/óra – emlékeztetőül, a jelenlegi legerősebb F-type ugyanezzel a blokkal 495 lóerős, 4,3 mp alatt ugrik százra, végsebessége szintén 300 km/óra. 
Hogy valaha készül-e sorozatgyártású változata az autónak? Aligha. A Project 7 nyomán azonban idővel olyan édes vadhajtások is kinőhetnek az F-type modellfáján, mint az F-Type R, az F-Type R-S, vagy éppen az F-Type R-S GT – bár ez utóbbival, amelynek utótagja kőkemény utcai versenyautót ígérne, már tényleg feszegetjük a kívánságok határait.

Kommentek

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is

F1: Hamilton aggódik az előzések miatt

Lewis Hamilton bízik benne, hogy a mérnökök tévednek, és az új szabályok nem nehezítik meg az előzéseket.

F1: Pályán a Mercedes új autója

A Forma-1-es címvédő Mercedes AMG csütörtök délelőtt pályára küldte 2017-es modelljét, a W08-ast Silverstone-ban.

F1: Soha nem látott lépést tett előre a Mercedes

A riválisok számára rossz hír, hogy a Force India szerint akkora lépést tett előre a motorjával a Mercedes, mint még soha.

F1: Az első videó az új Mercedesről

Magyar idő szerint 13.10-kor kezdődik a Mercedes 2017-es autójának bemutatója, de a csapat már kitett egy videót a Twitterre.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.