Miközben az F-type kupéra számítottunk, a Jaguar valami sokkal izgalmasabbal rukkolt elő: július 12-én egy hamisítatlan múltidéző együléses versenyautó-tanulmányt lepleznek le Goodwoodban, a Sebesség Fesztiválon. 

Az autó megjelenésében markánsan eltér az F-type-tól: új első légterelő, új küszöbök és diffúzor, egyedi kivitelű, szénszálas szerkezetű cockpit egy darab, 30 mm-rel mélyebben beszerelt üléssel, versenyövekkel és az utasülés helyén kialakított sisaktartóval, átdolgozott kipufogórendszer, 10 mm-es ültetés, egyedi rugók és lengéscsillapítók, és természetesen vadonatúj, szénszálas kompozitból megformált borítólemezek. 
A Project 7, amely nevében a Jaguar 1951 és 1990 között aratott, hét darab Le Mans-i győzelmére emlékeztet, a Jaguar szabványos csúcsmotorjától: az 550 lóerős, kompresszoros 5.0 V8-tól nyeri erejét. Ezzel 4,1 másodperc alatt gyorsul százra, legnagyobb sebessége 300 km/óra – emlékeztetőül, a jelenlegi legerősebb F-type ugyanezzel a blokkal 495 lóerős, 4,3 mp alatt ugrik százra, végsebessége szintén 300 km/óra. 
Hogy valaha készül-e sorozatgyártású változata az autónak? Aligha. A Project 7 nyomán azonban idővel olyan édes vadhajtások is kinőhetnek az F-type modellfáján, mint az F-Type R, az F-Type R-S, vagy éppen az F-Type R-S GT – bár ez utóbbival, amelynek utótagja kőkemény utcai versenyautót ígérne, már tényleg feszegetjük a kívánságok határait.