Odavoltunk a Peugeot RCZ-ért, hamarosan pedig még vadabb változatban is megjelenik a francia sportkupé. Hétvégén a Goodwoodi Sebességfesztiválon mutatkozik be az RCZ R, amelynek fejlesztéséből a Peugeot Sport is kivette a részét.


A tavaly ősszel tanulmányként már leleplezett kocsiba 1,6 literes turbómotor kerül, amely a szokványosnál nagyobb, 270 lóerő teljesítményt produkál, a maximális nyomatéka 330 Nm. Ez a Peugeot valaha épült legerősebb sorozatgyártású autója.

Az eddigi legerősebb modellhez képest 17 kilót fogyott RCR R 1280 kilót nyom, ennek fényében aligha meglepő, hogy 5,9 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, végsebessége pedig 250 km/óra, elektronikus korlátozás mellett.

Nemcsak a komoly teljesítmény miatt bizakodhatunk, a körítés sem rossz. A karosszéria 10 milliméterrel alacsonyabban ül, a 235/40 R19-es kerekek mögött elöl 380 mm-es féktárcsák ölik a mozgási energiát, miközben Torsen differenciálmű javítja az erőátvitelt. A négyféle színben rendelhető Peugeot RCZ R új, nagyobbacska hátsó szárnnyal és diffúzorral is büszkélkedhet.

Belül szögletesre szabott sportülések, apró sportkormány, alumínium váltógomb és piros varrások fokozzák a sportos hangulatot. A minőségérzetet Nappa és Alcantara huzatok alapozzák meg.

A brit bemutatkozást kővetően ősszel, a Frankfurti Autószalonon áll a nagyközönség elé az RCZ R, amelynek forgalmazása 2014 elején indul.