70 napon nem halt meg közlekedő

A bringások veszélyesek, a gyalogosok áldozatok

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.07.10. 11.00

Egyre nagyobb biztonságban közlekedhetünk. Idén már hetven olyan nap volt, amikor nem halt meg senki a közúti közlekedésben.

6650 személysérüléses közúti baleset történt 2013. január 01. és június 30. között összesen, ami 2,83%-kal kevesebb, mint 2012 azonos időszakában (akkor 6844 balesetet regisztráltak).

A halálos kimenetelű balesetek száma 12,75%-kal (251-ről 219-re), míg a könnyű kimenetelű balesetek száma 3,84%-kal (4666-ról 4487-re) csökkent. A súlyos sérüléssel járó közúti balesetek számában igen enyhe mértékű növekedés tapasztalható, mely nem éri el az 1%-ot (1927-ről 1944-re nőtt a szám).

Az első félévi adatok alapján kedvező hír, hogy a balesetben meghalt személyek száma a tavaly első félévi 284 főről idén június végéig 237 főre csökkent. A rendőrség Központi Ügyeletének adatai szerint idén az első félévben 70 olyan nap volt, amikor nem történt halálos baleset (tavaly 45 nap volt!).

Kedvezően alakult az ittasan okozott személyi sérüléssel járó közúti balesetek száma, miután a tavalyi 771-el szemben idén június végéig 654 ittas baleset történt (15,18%-os csökkenés). A trendnek megfelelően az ittasan okozott baleseteknek az összes személysérüléses közúti baleseten belüli aránya a tavalyi 11,27 %-ról a 9,83%-ra esett vissza.

Az ittasan okozott közúti balesetek aránya a fővárosban és 14 megyében csökkent, míg Tolna megyében stagnálás mutatható ki. Ugyanakkor Nógrád (100%), Szabolcs-Szatmár-Bereg (60,61%), Békés (28,57%), valamint Hajdú-Bihar (18,52%) megyében nőtt.

A legkevesebb ittasan okozott baleset a fővárosban (4,46%), Csongrád megyében (7,22%) és Baranya megyében (7,98%) történt.

Változatlanok a személyi sérüléssel járó közúti balesetek okai. Valamelyest nőtt a gyorshajtás (nemcsak az abszolút, a relatív gyorshajtás is számít) aránya a baleseti okokon belül (1982 eset, azaz 30%, a tavalyi 27%-kal szemben), az elsőbbségi jog megsértése miatt 1601 baleset (részaránya 24 %), a kanyarodási szabályok megszegése miatt pedig 1001 baleset (részaránya 15 %) történt.

A közúti balesetek túlnyomó részéért a legnagyobb csoport, a személygépkocsi-vezetők felelősek, miattuk történik a balesetek 59%-a. A tehergépkocsi-vezetők a balesetek 10 %-ának, az autóbusz-vezetők pedig az összes baleset 1 %-ának az okozásáért felelősek.

A kerékpárosoknak a balesetet okozók körében betöltött aránya továbbra is magas, az első félév végére elérte a 12 %-ot (807 balesetet okoztak kerékpárral). Megjegyzendő, hogy a személygépkocsi-vezetőkön kívül 10% feletti baleseti részesedése kizárólag a kerékpárosoknak van.

A baleseti áldozatokon belül sajnos kimagasló a gyalogosok aránya. A balesetben meghalt 237 főből 53 fő közlekedett gyalogosként a baleset bekövetkezésekor, így a gyalogosok aránya a közúti áldozatokon belül 22,36%.

Forrás: Police.hu

Kommentek

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.