Tovább bővül a magyar Opel-gyár

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.07.09. 17.32

Több mint 17 milliárd forintos beruházással tovább bővíti magyar üzemét az Opel. 70 ezerrel több motor készülhet évente. 100 új munkahely jön létre.

Az Opel újabb 60 millió eurót (17,5 milliárd forint) invesztál magyarországi gyárának további kapacitásbővítésébe.  

A beruházás nyomán, a jelenlegi sorok egy részének átalakításával, továbbá új gépek és berendezések telepítésével a gyár alkalmassá válik az eddig gyártott motortípusokon felül továbbiak – többek között 1.8 literes motorok – előállítására is. A gyár éves kapacitása további 70 ezer darabbal növekszik, illetve több mint 100 új munkahely létesül.

Az addicionális beruházással együtt a 2010-ben indult Flex projekt összberuházása megközelíti a 700 millió eurót (205 milliárd forint), az új gyár éves kapacitása pedig a 650 ezer darabot.

A ma bejelentett szentgotthárdi bővítés nem jár a Flex gyár területének további növelésével. A közepes méretű (1.6 literes) benzines és dízelmotorokat már javában gyártó és a beruházás révén átalakításra kerülő sorokon zajlik majd az új motortípusok gyártása is a következő években.

A gyár története

A General Motors a 90-es évek elején jelent meg Magyarországon, amikor a Rába céggel vegyesvállalatot létesített 153 millió német márka (mintegy 6,3 milliárd forint) alaptőkével, a GM/Opel 65 százalékos tulajdoni arányával. Az amerikai cég fő célja motorgyártó kapacitásának bővítése volt, azonban a magyar kormány egy autógyártó üzem létesítését is kezdeményezte. A szentgotthárdi projekt így kibővült egy személyautógyárral, amely elsősorban a belföldi piac kielégítését szolgálta. A projektről 1990 júliusában írták alá a szerződést.  

Solt Tamás, az Opel Szentgotthárd ügyvezető igazgatója és Szijjártó Péter, a Miniszterelnökség külügyi és külgazdasági ügyekért felelős államtitkára

Solt Tamás, az Opel Szentgotthárd ügyvezető igazgatója és Szijjártó Péter, a Miniszterelnökség külügyi és külgazdasági ügyekért felelős államtitkára


A GM 1990 szeptemberében jelentette be teljes magyarországi tervét, amely összesen 250 millió márkás beruházást tartalmazott. Ez évi 15 ezer Astra modell összeszerelését, emellett 200 ezer 1,6 literes motor gyártását tűzte ki célul. Ekkor jelentették be az Opel magyarországi kereskedelmi hálózatának kialakítását is.  

Csaknem egy évvel az első bejelentés után, 1991 novemberében újabbat tett a GM: további 140 millió márkát fektetett be a motorgyártásba az 1,4 literes motorok gyártásának bővítése érdekében.
    
Szentgotthárdon 1992-ben megkezdték a gyártást, márciusban pedig elkészült az első Astra, amelyet Antall József miniszterelnök kormányzott le a szalagról. Három hónappal később elindult az 1,6 literes motorok gyártása az Opel addigi legkorszerűbb motorgyárában, amelyet később Göncz Árpád köztársasági elnök avatott fel hivatalosan.

 A szentgotthárdi gyárban a GM/Opel 1995 elején 100 százalékos tulajdont szerzett, majd márciusban további 257 millió márkás beruházást jelentett be. Ezzel megduplázták a motorgyár kapacitását évi 460 ezer darabra, és egy új hengerfej-üzemet létesítettek évi 460 ezer darabos kapacitással. A gyárat 1996 szeptemberében avatták fel.

Antall József és az első szentgotthárdi Astra

Antall József és az első szentgotthárdi Astra


A következő beruházási lépést 1998 áprilisában jelentette be a GM Europe, ezúttal 285 millió márkával új sebességváltó-gyárat létesített. Még abban az évben befejezték az Astrák összeszerelését, amelyekből 8 év alatt mintegy 81 ezer készült. Az összeszerelés ugyan még egy évig folytatódott, a gyár Vectrákat szállított kínai megrendelésre.

A szentgotthárdi gyár 2001-ben a Fiat-GM Powertrain vegyesvállalat részévé vált, azonban 2005 közepén a Fiat-együttműködés lezárultával ismét 100 százalékban GM tulajdon lett.
2010 óta ez már sorozatban az Opel harmadik kiemelkedő értékű beruházása Magyarországon. Három évvel ezelőtt indult a projekt, amikor az Opel vezetése úgy döntött, hogy Szentgotthárdon – az 1992 óta működő motorgyár mellett – 500 millió eurós beruházással egy új üzemet hoz létre. Az új Flex gyár felavatására tavaly szeptemberben került sor, majd idén február elején elindult a sorozatgyártás a közepes méretű, 1,6 literes benzines motorokkal.

Az első gyárbővítést februárban jelentették be, akkor 130 millió eurós beruházásról és plusz százezres kapacitásról volt szó. Az első a bővítést a jövő év közepén induló, kisméretű (1,4 literesnél nem nagyobb) benzines motorcsaláddal kapcsolatban prognosztizált nagy kereslet indokolta. Ez a gyár területének 1600 m2-es megnövelésével jár. A kivitelezés jelenleg is zajlik, az ütemtervnek megfelelően az új csarnok a napokban került szerkezetkész állapotba, és ezzel megkezdődhettek a belső munkálatok. A tervek szerint szeptember végén indulhat az új gépek és berendezések telepítése.
 

Kommentek

  • Liverpool87

    Ez az Opel csak így tovább remélem a válságnak már semmi nyoma, és nagyon erős az Opel!Nagyon tisztelem ezt a márkát hogy mindig törekednek a tökéletességre egy valamire még azért mindig kéne a súly csökkentésre mindenképpen kéne nagy HANGSÚLYT fektetni mert már a Franciák és Volkswagen meg már a Japánok is ezen az úton vannak!

Dühös tulajdonosok perelik a Teslát

Csoportos keresetet adtak be a Tesla ellen a cég kaliforniai ügyfelei. Állításuk szerint életveszélyes kísérletbe kényszerítette  őket a cég az Autpilot szoftver idő előtti aktiválásával.

Nem tetszik a KRESZ-tábla? Beperelheted a kihelyezőjét

Jövőre jogi lehetőség nyílik az autósok, gyalogosok, vagy bárki számára, hogy levetethessék a nekik valamilyen okból nem tetsző KRESZ-táblákat.

Szégyen, ebből nagy baj lesz Vitézy szerint

Szégyen, lépkedünk vissza az időben – állítja Vitézy Dávid volt BKK-vezér egy óbudai buszsáv megszüntetéséről. Szerinte Budapest távolabbi pontjai is megérzik majd a rossz döntés következményeit egészen Kőbányáig.

Jelentős forgalomkorlátozások Budapesten

A kerékpáros közlekedésre hívja fel a figyelmet minden évben az I Bike nevű hatalmas bringás felvonulás, amely minden évben megbénítja útvonala mentén az autós közlekedést.

Ez a videó a bizonyíték, hogy Pesten sokan birkamód közlekednek

Krisztián nem bírta cérnával, de nem csodálkozunk, hiszen pár perc alatt több olyan helyzettel is találkozott Budapesten, ami balesettel is végződhetett volna, ha nem figyel.

Csillag született

A DB9 fénye alaposan megkopott. Az Aston Martin 2004 óta próbálta feléleszteni különböző átdolgozásokkal a modell egykori csillogását – sikertelenül. De most változik a helyzet! A vadonatúj DB11 megérkezett és úgy ragyog, mint még soha. Nem fogja vissza magát, motorja V12-es és biturbó.

Titkos magánéletéről beszélt Vettel

Privát életét is érintő interjút adott a Forma-1 négyszeres világbajnoka. Szóba került az otthona, félelme, bosszúsága, vágyai.

F1: Nem Brawn rúgatta ki Ecclestone-t

A Forma-1 sportszakmai irányítója, Ross Brawn cáfolta, hogy ő kérte volna Bernie Ecclestone eltávolítását ugyanakkor nem tagadja, hogy elég nehéz lett volna a közös munka.

Hazatért végre az utolsó Ikarus

Tizenöt évig szolgált külföldön a magyar ritkaság, de most már végleg itthon marad.

Szexi tánc okozott tragédiát

Meggondolatlan kamaszlány szexinek tartott táncba kezdett a közlekedő autók mellett, meg is lett az eredménye.

Üzemanyagcellás kamiont tesztel a Toyota

A Los Angeles-i kikötő és környéke extrém teherforgalmát kívánja környezetbarátabb mederbe terelni a Toyota.

Csodaszép buszt vásárolt a BKV

Internetes hirdetés útján vásárolt 35 millió forintért ritka Ikarus 630-ast a BKV – írja a Blikk.

Arab uralkodónak öltözött Felipe Massa

Royal Family Massah – írta a családjáról készült fotó alá a brazil Forma-1-es pilóta.

Ilyen, amikor bosszút áll egy fa

Sivatag, közel-kelet, és egy útban lévő fatuskó. Utóbbit mifelénk is szokás autóval kirángatni, de mielőtt valaki neki állna a telken, nézze meg az alábbi videót.

Olyan kis drága!

Tolatókamera is van benne. TOLATÓKAMERA! Három méter hetvenhez! Meg sávelhagyás-jelző. És színre fújt ajtóbehúzó. Hát csoda, hogy több mint ötmilliót kérnek érte?

A hibrid összkerekes, online F1 versenyautóké a jövő

A Renault elképzelte, milyen lesz 10 év múlva a Forma-1. Merészet álmodott, de van benne ráció.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.