Porsche a Vörös térhez

A GUM hivatalos színében tündököl a különleges 911

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.07.09. 11.00

Idén 120 éves Moszkva legendás nagyáruháza, a GUM. Ennek örömére az orosz Porsche-importőr limitált szériás 911-est bocsát forgalomba – természetesen vörös színben.

Bármilyen hihetetlen, 1893-ban nyitotta meg kapuit Moszkva egyik jelképe, a Vörös térre néző, hatalmas GUM áruház. 

Bár a szovjet érában leginkább a hatalmas sorok és az állandó áruhiány miatt vált ismertté, mostanra sokat változott a világ, hiszen lám, Porschét is árulnak már – igaz, nem pont bent az üzletben, de annak a nevével fémjelezve. 
A GUM 120. évfordulóját a Porsche 911 fél évszázados jubileumával összekötve az orosz importőr korlátozott példányszámú kiadást bocsát forgalomba, 911 “GUM Krasznaja Plosagy” (GUM Vörös tér) néven. 
Az autó a Carrera 4S modellre épül. Műszakilag nem változott, azaz marad a 400 lóerő, az összkerékhajtás, a sebességváltótól függően 4,3-4,5 másodperces gyorsulás, illetve 297-299 km/óra végsebesség. 
A GUM-kiadás kényelmi szolgáltatásaiban, illetve megjelenésében nyújt többet: mindenekelőtt az áruház hivatalos színével azonos pasa-vörös fényezése tűnik fel, amihez bézs beltér és mahagóni dekorelemek társulnak, igazi cári környezetet eredményezve. 
A további részletek között ott az elmaradhatatlan rozsdamentes acél küszöbpanel megvilágított logóval, a karosszéria színére festett indítókulcs, a 20 colos Carrera Classic keréktárcsák, a Sport Chrono csomag és a sportkipufogó. 
A GUM modell bármely hivatalos oroszországi Porsche márkakereskedőnél megrendelhető, sőt, az évfordulós szinergiákat sutba dobva a Panamerából is készít hasonló kivitelt az importőr. 
A Porsche első márkakereskedése 2001-ben nyílt Moszkvában, a márkának vezérképviselete 2003 óta van az orosz piacon. Az első évben 281, tavaly 3613 autót adtak el, márkakereskedéseinek száma a kezdeti kettőről huszonegyre nőtt, idén további kettőt nyitnak meg.

Kommentek

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

F1: Ilyen, amikor Verstappen nagyon hülyén néz ki

A Red Bullnál Mikulás-napi rendezvény volt december 6-án, Max Verstappennek sikerült hülyét csinálnia magából.

F1: A pechvogel is jelentkezett a Mercinél – videó

A Forma-1 történetének egyik legmókásabb balesetét produkáló japán sereghajtó, Taki Inoue is bejelentkezett Nico Rosberg mercedeses üléséért.

F1: Ferrari-uralmat a Mercedesé helyett!

Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke szerint jobb lenne, ha a Ferrari, és nem a Mercedes lenne egyeduralkodó a Forma-1-ben.

Hamilton: Furcsa dolgok történtek a Mercedesnél

Lewis Hamilton nem áll le a célozgatásokkal, az angol szerint különös dolgok is történtek idén a Mercedesnél.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.