Elektromos sportkocsi a sebességrekordertől

Szeptember végén leplezik le a jubileumi modellt

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.07.09. 09.00

A szárazföldi sebességi rekordjairól híres Bluebird két újdonsággal jelentkezik: egy utcai sportkocsi mellett beneveznek a Formula E-be

A Boldogság kék madaráról elnevezett Bluebird nem egy autó, nem is egy cég, hanem egy, a sebességért megszállottan rajongó család generációkon átívelő küldetése, hogy megdöntsenek minden létező sebességi rekordot. 

Idén szeptemberben valamivel szerényebb, ám kézzelfoghatóbb vállalkozásba fognak: bemutatják azt a DC50 típusjelű sportkocsit, amely nevében is jelezve Donald Campbell szárazföldi és vízi sebességi világcsúcsa jövőre esedékes ötvenedik évfordulója előtt tiszteleg. 
A DC50-ről egyelőre vajmi keveset tudhatunk: akár 365 lóerős teljesítmény, “Porschéhoz méltó” gyorsulás, és akár 320 kilométeres hatótávolság jellemzi – az “akár”-ok a leendő megrendelő pénztárcájától, azaz a kiválasztott konfigurációtól függenek. 
A motoros mozgatású szárnyas ajtóval szerelt autó egyetlen színben lesz majd kapható.
Ugyanekkor és ugyanitt, az angliai Beaulieu-ben rendezendő Fenntartható Autókiállításon lép majd színre a Bluebird GTL elektromos versenyautó. A leendő FIA Forma E széria specifikációit követő autóval a 2014-ben útjára induló globális versenysorozatban szeretne részt venni a Bluebird. 

Rekorder szárazon és vízen


Donald Campbell 1964. július 17-én, az ausztráliai Eyre-tó kiszáradt medrében 648,73 km/órával száguldott a Bluebird-Proteus CN7 gépkocsijával, míg a Bluebird K7 hidroplánnal ugyanazon év december 31-én 444,71 km/óra sebességet ért el a nyugat-ausztráliai Dumbleyung-tavon. A csúcsdöntés dacára mindkét járműhöz rossz emlékek fűződnek. A Proteust eredetileg 800 km/óra feletti sebességre tervezték, ám a rekordkísérlet helyszínén húsz év szárazság után éppen 1964-ben jött némi csapadék, ami alig észlelhetően, de feláztatta a talajt. A K7-es hidroplán sebességével nem volt baj, ám két évvel később, egy újabb sebességkísérletben Donald Campbell ennek a vízi járműnek a fedélzetén lelte halálát, amikor az 530 km/óra sebességnél instabillá vált, majd kettétört.

Kommentek

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.