Versenyautó az S Merciből

Jön a Mercedes S63 és S65 AMG

Szerző: Horváth Zsolt levél küldés 
Dátum: 2013.07.08. 08.00

Közel hatszáz lóerősnek ígérkezik a Mercedes S osztály sportváltozata, ráadásul ez a gyengébbik. Négykerék-hajtással is kombinálható lesz, ami rakétává teszi a luxus-Mercit.

Amellett, hogy konnektoros hibrid hajtással is elérhető lesz hamarosan az új Mercedes-Benz S osztály, a komolyabb dinamikára vágyó ügyfelekről sem feledkeznek meg. Készülnek az AMG-változatok. 


Mint a számítógéppel készült vázlatokon is látszik, az autó agresszív lökhárítókat kap, elől méretes hűtőnyílások, hátul diffúzor és öblös kipufogók jelzik a motorháztető alatti erőt. A lítiumion akkumulátor és az alumínium karosszériaelemek használatával 100 kilóval nyom majd kevesebbet az S63 AMG a normál S osztályhoz képest
A sportváltozat 5,5 literes V8-as motorja a hírek szerint 585 lóerős teljesítmény nyújt majd, ami lehetővé teszi, hogy a rajtautomatikával felszerelt gép 4,4 másodperc alatt gyorsulhasson 100 km/órára. Ha valaki még komolyabb dinamikára vágyik, az választhatja a négykerék-hajtással is az S63-ast, azzal akár 4 másodperc alatt letudható a sprint. Mindkét esetben 250 km/óra a luxus-Merci végsebessége, elektronikai korlátozással, ami némi pénzért minden bizonnyal kikerül az autókból. 
Ne egy terepjárókra jellemező 50-50 százalékos elosztásra gondoljunk, az AMG sportautós hajtást kínál az S osztályhoz. A rendszer alapesetben a nyomaték 33 százalékát küldi az első tengelyre és 67 százalékot hátra, ami a jobb tapadás mellett dinamikus vezetési érzetet nyújt.
Nem aprózza el a futóművet sem az AMG, a két változat eltérő felfüggesztést kap. A S 63 AMG 4MATIC alá egy különösen dinamikusra hangolt sportfutómű kerül, amely folyamatosan változó csillapítással és merevebb stabilizátorokkal “dolgozik”. A hátsókerék-hajtású változatba viszont a Magic-Body Control szerepel, amelyben az utat, úthibákat figyelő kamera szabályozza a felfüggesztést feszességét. 
Nem az S63 AMG lesz az S osztály legvadabb variánsa, hiszen a korábbiakhoz hasonlóan ismét készül majd S65 AMG. A pusztító vasban V12-es motor biztosít 635 lóerős teljesítményt, illetve 1000 Nm nyomatékot. 

Kommentek

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

Tarlós bedurvult, ez lett a bírságkamera sorsa

Tarlós István főpolgármester leszereltette a Bécsi és Szépvölgyi út kereszteződésében felszerelt kamerát.

Negyed óra gyönyör Škoda-rajongóknak: videón a Karoq kompakt SUV

Tizenöt perces monstre filmmel örvendeztet a Škoda újdonsága, a még be sem mutatott Karoq. Popcorn, kóla és mehet!

Fényűző extrákkal jön leendő kedvenc Škodád

Három hét múlva debütál a Škoda Karoq, a gyár elkezdte az információk szellőztetését. Amit eddig mondtak, jól hangzik.

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger doningtoni Forma-4-es balesete.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

F1: 15 helyes hátrasorolás a McLaren-újoncnak

Kezdődik: a McLarennél már az idény negyedik fordulóján jönnek a motorcserés hátrasorolások, Stoffel Vandoorne az Orosz Nagydíjra 15 pozíciós büntetést kapott.

F1: Alonso azért se bánja, hogy otthagyta a Ferrarit

Fernando Alonso unja már a kérdést, de újra elmondta, hogy akkor sem bánja a Ferraritól való távozást, ha idén bajnoki esélyes az olasz csapat. A McLarennél javult az életminősége.

F1: Räikkönen az élen, menet közben esett szét a Force India

A Forma-1-es Orosz Nagydíj első szabadedzésén a Ferrari Mercedesek előtt végzett, a leggyorsabb Kimi Räikkönen volt. A Force India látványos hibát produkált.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.