Versenyautó az S Merciből

Jön a Mercedes S63 és S65 AMG

Szerző: Horváth Zsolt levél küldés 
Dátum: 2013.07.08. 08.00

Közel hatszáz lóerősnek ígérkezik a Mercedes S osztály sportváltozata, ráadásul ez a gyengébbik. Négykerék-hajtással is kombinálható lesz, ami rakétává teszi a luxus-Mercit.

Amellett, hogy konnektoros hibrid hajtással is elérhető lesz hamarosan az új Mercedes-Benz S osztály, a komolyabb dinamikára vágyó ügyfelekről sem feledkeznek meg. Készülnek az AMG-változatok. 


Mint a számítógéppel készült vázlatokon is látszik, az autó agresszív lökhárítókat kap, elől méretes hűtőnyílások, hátul diffúzor és öblös kipufogók jelzik a motorháztető alatti erőt. A lítiumion akkumulátor és az alumínium karosszériaelemek használatával 100 kilóval nyom majd kevesebbet az S63 AMG a normál S osztályhoz képest
A sportváltozat 5,5 literes V8-as motorja a hírek szerint 585 lóerős teljesítmény nyújt majd, ami lehetővé teszi, hogy a rajtautomatikával felszerelt gép 4,4 másodperc alatt gyorsulhasson 100 km/órára. Ha valaki még komolyabb dinamikára vágyik, az választhatja a négykerék-hajtással is az S63-ast, azzal akár 4 másodperc alatt letudható a sprint. Mindkét esetben 250 km/óra a luxus-Merci végsebessége, elektronikai korlátozással, ami némi pénzért minden bizonnyal kikerül az autókból. 
Ne egy terepjárókra jellemező 50-50 százalékos elosztásra gondoljunk, az AMG sportautós hajtást kínál az S osztályhoz. A rendszer alapesetben a nyomaték 33 százalékát küldi az első tengelyre és 67 százalékot hátra, ami a jobb tapadás mellett dinamikus vezetési érzetet nyújt.
Nem aprózza el a futóművet sem az AMG, a két változat eltérő felfüggesztést kap. A S 63 AMG 4MATIC alá egy különösen dinamikusra hangolt sportfutómű kerül, amely folyamatosan változó csillapítással és merevebb stabilizátorokkal “dolgozik”. A hátsókerék-hajtású változatba viszont a Magic-Body Control szerepel, amelyben az utat, úthibákat figyelő kamera szabályozza a felfüggesztést feszességét. 
Nem az S63 AMG lesz az S osztály legvadabb variánsa, hiszen a korábbiakhoz hasonlóan ismét készül majd S65 AMG. A pusztító vasban V12-es motor biztosít 635 lóerős teljesítményt, illetve 1000 Nm nyomatékot. 

Kommentek

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.