Szárnyal a BMW és az Audi

Szerző: Horváth Zsolt levél küldés 
Dátum: 2013.07.08. 17.00

Hiába az európai válság, az ázsiai piacok növekvő kereslete nyomán rekordszámú gépjárművet értékesített az első fél évben az Audi és a BMW is.

Az Audi az év első hat hónapjában 780 500 autót adott el, 6,4 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. Az eredmény a kínai, amerikai és nagy-britanniai értékesítés növekedésének köszönhető, mert az európai autópiac összességében zsugorodik, és magában Németországban is 4,3 százalékkal estek az eladások. A második fél évben az Audi nagy reményeket fűz az új A3 limuzin piaci szerepléséhez, amelyet Győrben gyártanak.

Rekordforgalomról számolt be hétfőn a BMW is. Az első fél évben a múlt év első feléhez képest 6 százalékkal többet, 954 500 darabot értékesítettek a BMW, a MINI és a Rolls Royce márkák járműveiből. A növekedés motorja Ázsia volt, ahol 14,4 százalékkal ugrott meg az értékesítés. Az amerikai piacon 9 százalékos növekedést könyveltek el, Európában viszont stagnált a forgalom.

Forrás: MTI

Kommentek

  • Specialized78

    Ezen cikk keretén belül érdemes lett volna a Mercedes értékesítési számait is megemlíteni.

  • v_szili

    Mercedes: 694.433db
    Audi: 780.500db
    BMW: 804.248db
    (ezek a saját “logós” autók)

  • shadowb

    BMW eladasaiba beleveszik a Minit is, mig a Mercinel a Smartot.

  • v_szili

    A BMW számaiba a Mini-n kívül még a Rolls-ot és motorkerékpárokat is beleveszik. A BMW logós autók darabszáma “csak” 804.248 db.

  • shadowb

    Motorkerekparokat nem veszik, bele, RR-t viszont valoban beleveszik, de az nehany ezer darab maximum egy evben, igy nem sok vizet zavar. A Minit viszont nem lehet egyszeruen kihagyni, azt is a BMW gyartja es adja el. Raadasul az A1 kifejezetten a Mini ellenfelenek keszult, az reszletkerdes, hogy az Audi eppen negy karikaval adja el.

  • v_szili

    Igen jogos. A motorok tényleg nincsenek bent.
    Szerintem ha a Mini-t beleveszik, ekkora erővel a VAG konszernen belül is több típust bele lehetne tenni. (Touareg, Phaeton, Cayenne stb.). A Mini nem feltétlenül csak az A1 “ellenfele”, hiszen elég sok verzióban gyártják már.
    Szerintem ez akkor korrekt összehasonlítás, ha azonos márkanévvel gyártott autók vannak összehasonlítva

  • shadowb

    A phaeton nem tartozik az Audi fennhatosaga ala. A Mini a BMW fennhatosaga ala tartozik.
    De nyilvan lehet ezen vitazni, mindenesetre amikor az Audi a jovojet tervezi, szamol a Minivel :)

  • v_szili

    A VAG konszernen belül persze elmosódottabb, hogy “ki kivel van”.
    De ekkora erővel adjuk hozzá a Lamborghini, meg a Seat darabszámokat az Audihoz?? Vagy ne, de a Peugeot motoros Mini-t meg adjuk hozzá a BMW-hez?

  • shadowb

    nincsen Peugeot-motoros Mini.

  • v_szili

    Hááát. Én nem egészen így tudom.
    Pontosabban úgy tudom, hogy BMW-PSA közös fejlesztésű motor-ok.

  • shadowb

    Nem, a Prinz motorcsalad BMW fejlesztesu, a PSA csak az alkatreszek beszerzeset vegzi. Egyebkent minden gyar sajat maganak gyartja a motorjait. A helyes megfogalmazas a BMW-PSA-kooperacioban keszulo motor lett volna.

    Korabban volt PSA-eredetu dizellel szerelt Mini, de egy ideje mar az sincs.

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is.

F1: Hamilton aggódik az előzések miatt

Lewis Hamilton bízik benne, hogy a mérnökök tévednek, és az új szabályok nem nehezítik meg az előzéseket.

F1: Pályán a Mercedes új autója

A Forma-1-es címvédő Mercedes AMG csütörtök délelőtt pályára küldte 2017-es modelljét, a W08-ast Silverstone-ban.

F1: Soha nem látott lépést tett előre a Mercedes

A riválisok számára rossz hír, hogy a Force India szerint akkora lépést tett előre a motorjával a Mercedes, mint még soha.

F1: Az első videó az új Mercedesről

Magyar idő szerint 13.10-kor kezdődik a Mercedes 2017-es autójának bemutatója, de a csapat már kitett egy videót a Twitterre.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.